موضوعات داغ

تست استقامت بوگاتی شیرون در جاده‌های بیابانی + فیلم

عکس مطلب اول
خودروی هایپرکار شیرون برای کمپانی بوگاتی، احتمالا پیچیده‌ترین پروژه‌ای باشد که تاکنون با آن سروکار داشته است، به همین دلیل طبیعی به نظر می‌رسد که همچنان شاهد تست‌های میدانی و آزمون‌های مختلف بر روی آن باشیم تا تمامی ویژگی‌های این خودروی هایپرکار مورد بررسی قرار گیرد.
یکی از آخرین تست‌های صورت گرفته بر روی این خودرو، مربوط به تابستان امسال می‌شود که چهار دستگاه بوگاتی شیرون با شرایطی یکسان عازم جاده‌های بیابانی ایالات متحده آمریکا می‌شوند که برای اتمام آن، بیش از چهار و نیم هفته زمان برده است. طی این چهار و نیم هفته، چهار دستگاه بوگاتی ویرون از پارک ملی یوسیمیتی، دره مرگ، لاس وگاس به فونیکس، آریزونا به ساکرامنتو و در آخر هم از یوتا عبور کرده‌اند تا در نهایت به دنور/ کلرادو به عنوان نقطه پایانی این تست طاقت فرسا برسند. گفتنی است که بوگاتی شیرون در دمای 51.5 درجه سانتی گراد و بیش از 35 هزار کیلومتر را طی کرده است تا در نهایت تست خود را با موفقیت به پایان برساند.
جهت یادآوری باید گفت که بوگاتی "شیرون" به عنوان جایگزینی برای بوگاتی "ویرون" معرفی شده است که در مقایسه با بوگاتی ویرون در سایزبندی بدنه، حدود 82 میلی متر طولانی‌تر، 40 میلی متر عریض‌تر و 53 میلی متر هم بلند‌تر از ویرون است که موجب افزایش 155 کیلوگرمی وزن آن نسبت به ویرون هم شده و حالا به عددی 1995 کیلوگرمی دست یافته است. در فضای داخل کابین هم شرکت سازنده ادعای ارتفاع سقفی 12 میلی متری را کرده که از افزایش 53 میلی متری ارتفاع کلی خودرو بدست آمده است.
در زیر کاپوت این خودرو هیولای 16 سیلندر قدرتمند‌ با حجم 8 لیتر مجهز به چهار توربوشارژر قرار گرفته که با قدرت 1479 اسب بخاری و گشتاور 1600 نیوتن متری خود، می‌تواند شتاب صفر تا صدی کمتر از 2.5 ثانیه و حداکثر سرعتی بیش از 420 کیلومتر بر ساعت را به کمک جعبه دنده‌ی دو کلاچه اتوماتیک دو محوری به ثبت رساند.
در ادامه می‌توانید فیلم تدوین شده از تست بیابانی بوگاتی شیرون را مشاهده کنید.



نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/26
شووووونزده سيلندر ؟ ! ! ! !
بفرماييد فضاپيماست ديگه
1395/8/26
با تشکر از وبسایتتون ومطالب مفیذش
فقط اگه لینک دانلود فیلم های کوتاه مثل همین کلیپ هم در سایت هم در آپارت موجود کنین ممنون میشیم.
1395/8/27
جالبه جاده های بیابانیش از خیابونای ایران صاف تر و بهتره :)