موضوعات داغ

رفتار متناقض رنو

عکس مطلب اول
ایسنا: رنو در حالی بر تبدیل ایران به مرکز تولید و صادرات محصولات خود در منطقه تاکید کرده که برخی سیاست‌های اجرایی این شرکت مانند سرمایه‌گذاری در پاکستان، خلاف این ادعا را نشان می‌دهد. قائم‌مقام رنو در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند و ایران در چند سال اخیر در برهه‌های زمانی مختلف ایران را شریک استراتژیک رنو در منطقه نامیده و اخیرا نیز مجددا تاکید کرده که رنو می‌خواهد ایران را مرکز تولید و صادرات محصولات خود در منطقه قرار دهد. با این حال اخیرا اخباری منتشر شد که نشان می‌دهد رنو قصد دارد کارخانه تولید محصولات خود را در پاکستان راه‌اندازی کند.

در این میان این پرسش پیش می‌آید که اگر رنو واقعا قصد دارد شریک استراتژیک صنعت خودروی ایران باشد چرا می‌خواهد در کشورهای همسایه ایران سرمایه‌گذاری و محصولاتش را تولید کند. اگر رنو می‌خواهد ایران را مرکز صادرات محصولاتش در منطقه قرار دهد چرا به جای سرمایه‌گذاری در پاکستان در ایران سرمایه‌گذاری نکرده و نیاز بازار پاکستان را از طریق خودروهای تولیدی در ایران تامین نمی‌کند؟ در پاسخ به این ابهام نمایندگی رنو در ایران معتقد است که سرمایه‌گذاری رنو در پاکستان مرکزیت ایران را تهدید نکرده و به نفع قطعه‌سازان ایرانی است. در پاسخ شرکت رنوپارس در این زمینه آمده است: «ایران هاب منطقه‌ای رنو در خاورمیانه است. ایران کشوری استراتژیک برای رنو هست و خواهد بود و این خودروساز برنامه‌های جدی و بزرگ سرمایه‌گذاری در ایران را در سال‌های پیش رو دارد. رنو برنامه‌های جدی خود در زمینه‌های مهندسی و تامین قطعات را در ایران پیاده خواهد کرد تا از ظرفیت‌های قطعه‌سازان مستعد ایرانی در دنیای رنو نیسان استفاده کند.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/26
با این هفت خانی و بامبولی وزارت صنعت برای رنو گذاشته معلومه که یه کشور دیگه رو برا جایگزینی انتخاب کنه. اینا حتی به رنو یه کارخونه مستقلم ندادن
1395/8/27
چه وا داده ای هستی تو ! کارخونه بدن؟!
1395/8/26
ما خواهان توسعه و پسشرفت انواع مدلهای سمند هستیم .
1395/8/27
سمند = افتضاح ملی
1395/8/27
چون اینجا قانون نداره، رنو مغز خر نخورده بیاد جایی سرمایه گذاری کنه که ذره ای ثبات اقتصادی نداره ! اینجا از رو باد معده همه چیز تعیین میشه ، مسئول شب میخوابه صبح پا میشه 16 درصد تعرفه میکشه رو موبایل ، بازار خودرو هم که دیگه نیاز به گفتن نیست ! با این وضع پسرفت داریم گوی سبقت رو از افغانستان میدزدیم !!!
1395/8/27
اتفاقن وزارت صنعت به رنو حیلی هم حال داده چون رنو هم خودش الان کارخونه داره هم داره با ایرانخودرو و سایپا هم محصول میزنه.
بعدش هم اگه قرار باشه ایران هاب منطقه ای باشه باید مدل های لوس هم بیاد دیکه.طرف توی امارات عمان و کویت و غیره که ال 90 سوار نمیشه.
این حرف ها بیشتر مصرف داخلی داره گویا.