موضوعات داغ

رنو کپچر یا سانگ یانگ تیوولی ، بررسی کراس‌اوورهای کوچک و موفق بازار

4 مرداد 1396

مقدمه

کراس اوور های کوچک، یا بهتر است بگوئیم هاچ بکی هایی که اندکی بدنسازی رفته و بعد هم کفش لژ دار پوشیده اند(!)، امروزه حسابی توی بورس و مرکز توجه هستند و با توجه به قیمت های نه چندان وحشتناک و ظاهری که کمی تا قسمتی ادای شاسی بلندها را در آورده، توانسته اند نظر بسیاری را به خود جلب نمایند. اما همین اول بگوئیم که شما با خرید این کلاس خودرویی چیز زیادی فراتر از یک هاچ بک درشت هیکل نصیبتان نخواهد شد و فقط میتوانید به ارتفاع سقف بیشتر و گیر نکردن کف اتومبیل به دست اندازهای خیابانی دل خوش کنید. پس قبل از تصمیم گیری حتماً سطح توقع خودتان را در نظر داشته باشید چرا که ظاهر اسپرت و فرم بدنه این قبیل اتومبیل ها به گونه ای است که بعضاً توقعات اسپرتی یا آفرودی را در ذهن بیننده تداعی میکند، حال آنکه اکثر این خودروها برای کار دیگری ساخته شده اند.

با این مقدمه امروز به سراغ دو تا از موفق ترین های این سگمنت بازار کشور آمده ایم تا ببینیم آیا رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی برای استفاده های نرمال شهر و جاده مناسب میباشند یا خیر؟

طراحی ظاهری

باید اعتراف کنیم که هر دو اتومبیل امروز ما از طراحی جذابی برخوردارند و هر کدام به زبان خاص خود، زیبایی را به تصویر کشیده اند.

در محصول سانگ یانگ از خطوط زاویه دار و مستحکم با چاشنی خشونت استفاده شده و اخم چراغ های جلویی و حالت جعبه ای بدنه، در ترکیب با گلگیرهایی عضلانی، اندامی قدرتمند را پیش چشم مخاطب قرار داده اند. ضمناً فرم خاص سقف و ستون ها بهمراه رینگ های بزرگ تیوولی توانسته اند شکل و شمایلش را اسپرت و کمی گران قیمت نشان بدهند. در قسمت انتهایی نیز با تصویری زیبا روبرو میشویم که شاید با دماغه هماهنگی چندانی نداشته باشد اما به دلیل دقت زیاد به جزئیات چشم نواز از آب در آمده.

اما تعریف رنو از زیبایی چیز دیگری بوده است. کپچر بر خلاف رقیب کره ای خود ترجیح داده بدنه اش را با خطوط منحنی و ظریف صیقل دهد و اتاق تخم مرغی و کمی تپل اش زیبا و در عین حال متفاوت با تیوولی طراحی شده. همچنین نکاتی مثل سقف و آینه های با رنگ متفاوت و و زرق و برق هایی مثل کروم کاری سپر و زیر درب ها جذابیت بیشتری به اتومبیل ارزانی داشته اند و توانسته اند حالت اسپرت و جوان پسندانه را بیش از پیش به بدنه تزریق نمایند (البته نا گفته نماند که تیوولی هم در تیپ اسپرت به صورت دو رنگ ارائه میگردد). خطوط بدنه نیز کمی محو و سیال می باشند و در عین سادگی کاملاً پخته و حساب شده بر روی اتاق کار شده اند. به طور خلاصه به غیر از سادگی بیش از حد قسمت پشتی کپچر نمیتوان ایراد دیگری به طراحی آن وارد کرد و در نتیجه همچون رقیب کره ای امروزش میتواند نظر بسیاری را به خود جلب نماید. پس برنده حقیقی این قسمت را سلیقه شما مشخص خواهد نمود اما اگر نظر شخصی من را بپرسید، تیوولی را (بویژه در نمای پشت سر) برتر میدانم.

طراحی داخلی

در داخل کابین هم اوضاع تا حدودی مشابه با نمای خارجی است و تیوولی با استفاده از خطوط زاویه دار و شلوغ کاری های خاص کره ای ها جذابیت مناسبی به داخل کابین هدیه داده. اما کپچر با داشبوردی خلوت و ظرافتی مشابه با بدنه اش، یک محیط ساده و در عین حال فانتزی را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. البته درست است که داشبورد رنو به اندازه سانگ یانگ لوکس به نظر نمیرسد اما خطوط متفاوتش با سلیقه خیلی ها جور در می آید. نمایشگرهای پشت آمپر کچپر نیز چیدمان قابل قبولی دارند اما باز هم این تیوولی است که توانسته با یک طراحی اسپرت، هیجان بیشتری را به پشت آمپر منتقل نماید.

از نظر کیفیت متریال نیز باید بگوئیم که هر دو اتومبیل وضعیت متوسطی دارند و با قطعات خشک و نسبتاً ارزان قیمتشان کمی توی ذوق میزنند. هرچند که با توجه به مونتاژ مناسب و در نظر گرفتن سایر رقبا میتوانیم با دید ارفاق به این مورد بنگریم.

از بحث ظاهر و کیفیت که بگذریم، یکی از نکات مهم در ساخت کراس اوور های جمع و جور شهری مدیریت فضای موجود می باشد چرا که در اینجا برخلاف کراس اوور های بزرگ، جای زیادی برای هدر دادن نداریم. خوشبختانه مهندسین سانگ یانگ و رنو هم کارشان را خوب انجام داده اند و روی صندلی های جلویی هر دو میهمان امروزمان اوضاع خوب است؛ در قسمت عقب هم بدلیل بلندی سقف، مشکلی از بابت ارتفاع وجود ندارد و به این راحتی ها سر با سقف برخورد نخواهد کرد. اما در مورد فضای پیش بینی شده برای پا، اوضاع کپچر چندان عالی نیست و زانو ها زودتر از محصول سانگ یانگ با صندلی جلویی تماس پیدا می کنند. البته این قضیه در مورد صندوق عقب شکل متفاوتی به خود میگیرد و این بار این رنو است که فضای کمی کاربردی تر را در اختیار قرار میدهد.

آپشن ها

هر دو اتومبیل دارای گزینه هایی از قبیل سیستم های ترمز و پایداری ABS ، EBD ، ESP ، سیستم کمکی حرکت در سربالایی ها HSA ، کروز کنترل، رینگ های آلومینیومی، نمایشگر میانی داشبورد، سیستم ورود و استارت بدون کلید، گرم کن صندلی های جلو، روکش های چرمی (البته کپچر 2016 امروز ما از این دو آپشن آخری بهره ای نبرده اما مدل های 2017 به این موارد تجهیز شده اند)، کروز کنترل و سنسور نور و باران و.. می باشند که نسبت به رده قیمتی راضی کننده است.

راستی تفاوت هایی هم میانشان وجود دارد. به عنوان مثال تیوولی بر خلاف کپچر دارای سانروف (البته در تیپ Elite)، آینه داخلی الکتروکرومیک و 2 عدد ایربگ بیشتر است و در عوض سیستم تهویه مطبوع کپچر از نوع اتوماتیک می باشد.

ایمنی

شاید با دیدن ظاهر مستحکم و ایربگ های بیشتر تیوولی حدس زده باشید که از نظر ایمنی هم عملکردش برتر از رقیب بوده، اما بر خلاف چیزی که به نظر میرسد این کپچر به ظاهر ظریف است که با همین 4 ایربگ توانسته 5 ستاره ایمنی موسسه EuroNCAP را دریافت نماید؛ در صورتیکه تیوولی پر ادعای ما حتی در نسخه ی بهینه سازی شده نیز نتیجه ای بهتر از 4 ستاره ایمنی به دست نیاورده (نسخه عادی 3 ستاره) تا در این پارامتر که اتفاقاً پارامتر مهمی هم هست در پشت سر رقیب اروپایی اش قرار گیرد.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

با گشودن درب کاپوت تیوولی با یک موتور 1.6 لیتری روبرو میشویم که قادر است حداکثر 128 اسب بخار قدرت را در دور 6000 و 160 نیوتن متر گشتاور را در دور 4600 تولید نماید. البته این اعداد برای ظاهر اسپرت تیوولی چندان عالی به نظر نمیرسند اما برای استفاده های عادی و روزمره تا حدودی راضی کننده می باشند. ضمناً قدرت تولیدی پیشرانه توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلویی منتقل میگردد.

اما کپچر یک انجین بسیار کوچک 1.2 لیتری را در زیر کاپوتش پنهان کرده که قطعاً به تنهایی قادر به انجام کار مفیدی نخواهد بود. در نتیجه یک پرخوران از نوع توربوشارژر به آن اضافه شده تا نه تنها کمبود حجم موتور را جبران نماید بلکه حتی ما را به گشتاوری بیش از موتور تیوولی برساند. این مجموعه قادر است 120 اسب بخار قدرت در دور 4900 و 190 نیوتن متر گشتاور از دور 2000، آزاد نموده و به کمک یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه، چرخ های جلوئی را به حرکت وادار نماید.

اگر تمامی این واقعیت ها را در کنار 120 کیلوگرم وزن سبک تر کپچر قرار بدهیم، خیلی راحت میتوان حدس زد که تیوولی از نظر توانایی های حرکتی یارای رقابت با این کراس اوور کوچک فرانسوی را نخواهد داشت و شتاب صفر تا صد رسمی 10.9 ثانیه ای رنو در مقابل شتاب رسمی 12 ثانیه ای سانگ یانگ نیز شاهدی بر همین ادعاست. البته با توجه به اینکه اعداد کاتالوگی تنها بخشی از توانایی های حرکتی یک اتومبیل را به ما نشان میدهند، در بخش بعدی به صورت دقیق تر و عملی به این موضوع خواهیم پرداخت.

در مورد مصرف سوخت نیز برتری با کپچر است که با مصرف ترکیبی 5.9 لیتر به ازای 100 کیلومتر پیمایش مسیر در حدود 1.3 لیتر کم اشتها تر از تیوولی ظاهر شده. خوب این قضیه هم بیش از بحث تفاوت وزن، آیرودینامیک و سایر فاکتورهای مرتبط، به عملکرد بهینه و پر بازده موتور توربوشارژر کپچر باز میگردد.

تجربه رانندگی

حالا وقت آن رسیده که تجربه ای کوتاه با این کراس اوورهای ریز نقش داشته باشیم. پشت فرمان هر دو اتومبیل ارگونومی راننده مناسب به نظر میرسد و از نظر وضعیت قرارگیری ادوات هم مشکل خاصی احساس نمیگردد. اما از نظر دید به اطراف تفاوت هایی وجود دارد. پشت فرمان تیوولی بدلیل برآمدگی گلگیرها و پف کاپوت ابعاد جلوی اتومبیل کاملاً پیش روی شما قرار میگیرد و در نتیجه خیلی زود به اعتماد به نفس کافی برای مانورهای سانتیمتری (البته منظورمان به هنگام پارک است و نه لایی کشیدن!) دست خواهید یافت. اما این برجستگی قسمت جلو یک نکته منفی هم دارد و آن اینکه در برخی مواقع، جدول ها و دست اندازهای خیابان خیلی زود از دایره دید شما خارج میگردند. اما کپچر از آن دسته خودروهاست که بدلیل شیب زیاد کاپوتش می بایست با کمی حوصله به ابعادش عادت کنید؛ اما در عوض لچکی جلویی باعث شده دید به اطراف اندکی بهتر از تیوولی باشد. در مورد قسمت عقبی هم هر دو با ستون های پهنشان شما را دست به دامان سنسورها و دوربین خواهند نمود.

فرمان هر دو اتومبیل بسیار نرم و روان و سرعت و کیفیت تعویض دنده ها قابل قبول میباشد اما در مورد سیستم تعلیق باید بگوئیم که اگر انتظار یک سواری راحت و بدون کوبش را دارید با هیچ کدامشان به هدفتان نخواهید رسید. البته در این بین اوضاع کپچر اندکی بهتر از تیوولی ارزیابی شد و با توجه به کلاس بدنه و فاق لاستیک ها، میتوانیم کمی از سر تقصیرات تعلیق هر دو خودرو بگذریم.

در مورد پایداری و هندلینگ نیز به نسبت ارتفاع و توانایی های حرکتی، هر دو اتومبیل عملکرد تقریباً قابل قبولی از خود نشان دادند و به هنگام ترمزگیری نیز واکنش هایشان قابل اعتماد بود و در واقع از پس کنترل قدرت موتور خود بر می آمدند.

خوب حالا که حرف موتور شد بهتر است کمی هم از پیشرانه و توانایی های حرکتی بگوئیم. البته اگر با دیدن ظاهر اسپرت این دو توقعتان را بالا برده اید همینجا به شما بگوئیم که در هیچ کدامشان لذت و هیجان خاصی برای شما تدارک دیده نشده؛ اما اگر برچسب قیمتی آنها را کنار بگذاریم و به چشم اتومبیل های شهری و اقتصادی به آنها بنگریم میشود نگاه مهربانانه تری به این دو داشت.

پشت فرمان کپچر لگ توربو شدیداً احساس میشود و این مورد در کنار تاخیر ابتدایی گیربکس دو کلاچه اش، شتاب اولیه را به شکل نا امید کننده ای ضعیف نموده است و در این زمان تیوولی به راحتی از کپچر جلو می افتد و با واکنش پدال گاز سریعتر خود، کار را برای رنو دشوار میسازد. اما وقتی سرعت از حدود 30 کیلومتر بر ساعت فراتر رفت ناگهان وضعیت کپچر از این رو به آن رو میشود و به سرعت شروع به جبران خوابآلودگی چند ثانیه قبل خود مینماید و بالاخره در حوالی سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تیوولی را پشت سر گذاشته و اندک اندک بر فاصله اش می افزاید. البته متاسفانه بدلیل محدودیت های محل تست نتوانستیم این آزمون را تا حداکثر سرعت ممکن ادامه دهیم اما روند کلی به شکلی بود که در سرعت های بالاتر وضعیت کپچر بهتر میشد و این قضیه با توجه به حداکثر سرعت اعلامی بیشتر کپچر طبیعی هم به نظر میرسد.

خوب شاید وجود گیربکس دو کلاچه و توربو شارژر در محصول رنو هزینه های تعمیر و نگهداری کپچر را بالاتر از تیوولی قرار دهد و از این رو با خود بگویید که شتاب کمتر تیوولی، که البته خیلی هم نا امید کننده نیست، به این قضیه می ارزد؛ اما به هر حال این دو اتومبیل جزء خودروهای جوان پسند بازار به حساب می آیند و در نتیجه نمیتون به این راحتی از شتاب ثانویه برتر کپچر گذشت.

نتیجه گیری

همانطور که در طول مقاله مشاهده کردید امروز با اتومبیل هایی زیبا، با آپشن هایی نسبتاً مناسب روبرو بودیم که هر چند کاستی هایی هم به ما نشان دادند اما در مجموع عملکردشان برای طرفداران این سگمنت راضی کننده بوده.

ولی در مورد مقایسه باید بگوئیم که مثل اکثر مواقع یک برنده ی مطلق در رقابت ما وجود ندارد و باز هم برای انتخاب باید به سلیقه و کاربردهای خودتان مراجعه نمایید. تیوولی با طراحی (بخصوص داخلی) بهتر، فضای سرنشین عقبی بیشتر و موتور تنفس طبیعی ضعیف اما کم دردسر، برای خانواده های کم جمعیت انتخاب مناسبی به نظر میرسد؛ ضمن اینکه با خرید این سانگ یانگ به چند آپشن اضافه (بخصوص در مقایسه با کپچرهای 2016) دست خواهید یافت. اما کپچر با توجه به ابعاد بدنه و مشخصات پیشرانه اش بیشتر مناسب جوانترها ست که هم حوصله نگهداری دقیق تر از موتور توربو را دارند و هم از شتاب گیری ها (البته شتاب ثانویه) لذت بیشتری خواهند برد. ضمن اینکه موتور بهینه رنو با مصرف سوخت مناسبش میتواند بخشی از هزینه های نگهداری شما را کاهش دهد و وجود یک ستاره ایمنی بالاتر نیز حس امنیت بیشتری برایتان به ارمغان بیاورد.

در پایان ضمن تشکر از همکاری صمیمانه آقایان محمدرضا علی نیا (مالک سانگ یانگ) و مقداد احمدی (مالک رنو) توجه شما را به جدول خلاصه مشخصات تیوولی و کپچر جلب می نمائیم:

مشخصات فني
مدلسانگ یانگ تیوولیرنو کپچر
پيشرانه4 سیلندر تنفس طبیعی4سیلندر توربو
حجم موتور1.6 لیتر1.2 لیتر
حداکثر قدرت128 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه120 اسب بخار در 4900 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور160 نیوتون متر در 4600 دور بر دقیقه190 نیوتون متر در 2000 دور بر دقیقه
شتاب رسمي12 ثانیه10.9ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي7.2 لیتر در هر صد کیلومتر5.9 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن1300 کیلوگرم1180 کیلوگرم
قيمتحدود 110 میلیون تومانحدود 118 میلیون تومان

83 عکس

نظرات کاربران

104 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/4
خوب مگه دیوونه ایم پول بدیم ماشین 1200 سی سی سوار شیم میدیم پژو2008 میخریم که تو همین ابعادو همین تیپه هم موتورش خیلی قوی تره
1396/5/4
باشه اصن تو خوبی پژو ۲۰۰۸ ایران خودرو خوبه بقیه بد ، برو بابا دلت خوشه ، ۱۲۰ میلیون تومن پول بدی ماشینی که تو ایران مونتاژ میشه و از لحاظ کیفی هیچ چیزیش معلوم نیست رو بخری ، همین شمایین که تا یه ماشین جدید میاد ندیده پنج شیش تا حواله می‌خرید
1396/5/4
و البته برخلاف کپچر پژو ۲۰۰۸ مونتاژ داخله پس کیفیت کپچر بهتره و اپشناش هم یکم از کپچر کمتره
1396/5/4
من چند روز پیش تو نمایشگاه خودرو شیراز 2008 رو دیدم. واقعا حیف 100 میلیون پول که واسه این ماشین بخوای بدی. ماشین با این قیمت حتی ESP و سانروف نداره.
1396/5/4
کدوم ماشین مونتاژ ایران خودرو خوب از آب در اومده؟
1396/5/4
بنده تیوولی داشتم و ظرف 3 ماه فروختم. چون تجربه رانندگی با کپچر رو ندارم نمیتونم نظری بدم راجبش. اما تیوولی واقعا ارزش اینهمه تعریف رو نداره. کشش ماشین راضی کننده نیست و حتی تو سر بالاییهای نسبتا ملایم ازادراه پردیس به طرف تهران رو حالا دستی هم ماشین نای رفتن نداره. صدای تق تق زیر فرمون که تو 90 درصدشون هست. اتاق خیلی زود بصدا میوفته. سواری خشک و کوبش شدید. مشکل کولر و سرد نکردن کافی. قیمت بالای لوازم مصرفی. خدمات افتضاح در شهرستانها که جز تعویض روغن کاری بلد نیستن. اگه این موارد خیلی براتون مهم نیست بگیرید و لذت ببرید از ماشینی که خریدید. انشالله هر کی داره چرخش براش بچرخه اما من که اصلا راضی نبودم.
1396/5/4
2008 فقط رنگش در داخل انجام می شه

هم کپچر هم 2008 سانروف ندارن

برای 2008 در نمایشگاه خبر از نصب esp دادن

صندلی چرم و گرم کن صندلی در کپچر موجودهه ولی در 2008 نیست اما در عوض برخی تجهیزات مثل شیشه تک لمسی / کول باکس / سنسور کاهش باد لاستیک/ سیستم هشدار پارامتریک و پیرامونی در 2008 موجود ولی در کپچر وجود ندارد
1396/5/5
دوست عزیزی که میگی پژو ۲۰۰۸ esp نداره. شما ظاهرا مشکل بینایی داری شدید. دکمه esp به اون واضحی وجود داره چه طور نمیبینی؟
ضمنا کپچر هم سانروف نداره. به نسبت قیمتش اصلا نمیارزه.
قیمت پژو ۲۰۰۸، ۹۹ تومنه از کی ۱۲۰ شده؟
مطمئن باش سری اول مونتاژ ۲۰۰۸ بسیار بهتر از کپچره
1396/5/5
دوستان حرف همه تون قبول که می گید کیفیت مونتاژ 2008 پایینه و منم به هزار و یک دلیل با خرید 2008 مخالفم! اما خداییش قبول کنید موتور 1.6 لیتری توربوی پژو 2008 تو این رنج قیمت بهترینه
1396/5/4
ممنون. بررسی بسیار خوب و منصفانه ای بود.
1396/5/4
تست خیلی خوبی بود فقط ای کاش کشش ماشین ها در سربالایی ها هم بررسی میشد ، ولی در کل تست خیلی خوبی بود
1396/5/4
از نظر زیبایی هم رنو کپچر سر تر هستش. موتور 1.2 لیتری توربو شارژ کپچر با تکنولوژی بالا ساخته شده و گشتاور بسیار مناسب نیروی زیادی از موتور به چرخ ها منتقل می کنه که بی نظیره.
1396/5/4
مطمئنا تیولی انتخاب بهتریه
1396/5/4
من که پول هیچ کدومو ندارم نهایت بتونم یک پراید بخرم قدرت خرید مردم رو در حد پراید و تیبا آوردن پایین نامردا مگه آقازاده ها بتونن این ماشینای متوسط رو سوار بشن..
1396/5/4
مرگ بر مدرنیته
1396/5/4
صد در صد تیوولیه تیوولی تو رنج خودش بهترینه تو خریدش نباید شک کرد اصلا من که دارم و کاملا هم راضی هستم
1396/5/4
ضمنا کپچر پرفروش ترین در کلاس خودش در اروپاست
1396/5/4
کپچر حتی یه زیر ارنجی هم نذاشته که شدیدا تو رانندگی جاده ای شمارو ناراحت خواهد کرد. تیوولی بنظرم خیلی مناسب تره.
1396/5/11
يعني شما تنها مشكلت با كپچر زير آرنجي.تو كپچر 2017 داره.
1396/5/4
اقایان مسئول سایت یه پیشنهاد: لطفا اون ماشینایی که چندی مدل داره یا چندین تیپ رو کامل اختلاف های تیپ و مدلهاشو توضیح بدید. ممنون
1396/5/4
اینجا زدید مصرف سوخت ترکیبی تیوولی 7.2 چجوریه پس تو کاتالوگش زده 5.7 ؟
1396/5/4
کاملا مشخصه که کپچر بهتره...
1396/5/4
این متن هارو از حالت ستونی مجله ای خارج کنید و عادی سطر بندی کنید این جوری خوندن راحت تره مرسی
1396/5/4
از نظر ظاهری و طراحی داخلی و فضای سرنشین و آپشن واقعا تیوولی سرتر و بهتره
1396/5/4
تیوولی از هر لحاظ بهترینه.ظاهر تیوولی هزار برابر جوان پسندتر از کپچر هست.تفاوت شتابشون هم 1 ثانیه هست و من جوون از این 1 ثانیه به راحتی صرف نظر میکنم و میرم مستقیم طرف موتور تنفس طبیعی کم دردسر.به ایرانخودرو اعتمادی نیس و انصافا هم کپچر ارزش 120 تومن رو نداره و بیشتر شبیه اسباب بازی هست.سانگ یانگ جزو برند های با کیفیت جهانی هست این مورد هم فراموش نکنید.فقط بدی این ماشین خدمات پس از فروش و تامین قطعات اون هست که شاید تو اینده به مشکل بخوره.ماشینش در کل حرفی برای گفتن نداره
1396/5/5
طراحی تیوولی مثل اکثر کره ای ها ماندگار نیست و بعد دو سال باید فیس لیفت بشه. جهت اطلاع شما هم آمار فروش این دو تا ماشین در اروپا سال ۲۰۱۶ به این ترتیبه:
تیوولی ۱۰ هزار
کپچر ۲۱۵ هزار !!
1396/5/6
از نظر ظاهری بله درست میگین و خودرو های دیگه سانگ یانگ واقعا ظاهرشون داغون بود.ولی ظاهر این مدل به نظرم جذابه و تا چند سال قدیمی نمیشه.امار فروش رو تو ایران مقایسه کنید شما.رامک حودرو واقعا تبلیغات بسیار ضعیفی داره و من اهل تبریز نمایندگیشو به زور دیدم.از ائن طرف خودرو ساز غول ایرانی (ایرانخودرو)که ماشاالله احاطه کرده همه جارو و تبلیغاتش و گستره خیلی بیشتره داره و خیلی راحت تر میتونست بفروشه.ولی با این حال بازم تو ایران فروش تیوولی بهتر و بیشتر از کپچر بود.استقبال از تیوولی هم بیشتر بود.به نظرم هروقت به اروپا رفتیم اونموقع گزینه های دیگه ای رو بررسی کنیم چرا که الان تو کشورمون فقط چند تا گزینه محدود تو این رنج قیمت به صورت وارداتی داریم
1396/5/11
عزيزم جوش نزن.رنو بزرگترين خودروساز جهان شد.بعدش فولكس واگن بعدشم تويوتا.حالا بگرد ببين سانگ يانگ با كيفيت حهاني كجاي ليسته...
1396/5/4
مطمعنا اگر کسی 110-120 میلیون پول نقد تو دستش باشه و بخواد ماشین بخره هیچکدوم از اینا رو نمیخره. خوبه که همه شما هم اینو میدونین. این دوتا و امثالهم واسه کسایی هست که بخوان به هر نحوی یا بالاخره یه جوری قسطی یه ماشین صفر خارجی بخرن. من اگر 110 میلیون پول نقد ، فقط برای ماشین میخواستم بدم ، قطعا BMW سری 5 های 2005 یا 2006 رو میخریدم ، یا بنز ، یا تویوتا و .... . همه شما میدونین که کسی اینهمه پول رو دور نمیریزه واسه این ماشینا.
یه سری هستن که میخوان با پول کم از یه جا شروع کنن ، خوب مجبورن برن یه پراید یا پژو با 5-6 میلیون بخرن، بعد از 2-3 سال همونو میفروشن 20- 30 تومن ، بعدش میرن تو نوبت یه ماشین دیگه مثلا MVM X33 بعد به همین ترتیب تا بتونن برسن بالا. وگرنه کسی اینهمه پول نمیده واسه اینا ، اونم نقد. من که نمیدم ، شماها رو نمیدونم.
1396/5/5
برادر خیلی ها طرفدار ماشین صفر هستن چون این گزینه هایی که فرمودید قطعاتشون بسیار گرون هست و یه بیست سی میلیون دوباره باید روی اون120 بذاری گارانتی هم ندارن!!من چند سال پیش مگان از یه آشنایی خریدم 64هزار تا کار کرده بود ظاهرشم عالی ولی نزدیک7-8میلیون خرج کردم براش!!پمپ بنزین عوض کردم 650!!حالا بی ام و 2005 خدا می دونه چقدر خرجش هست!!
1396/5/5
قطعا شما تا حالا تجربه خرید خودرو ندارید ، کسی که بخواد بی ام و 2005 2006 بخره با 110 تومن و یا این حدودا حداقل نصف همین قدر و باید بزاره تو جیبش برای هزینه تعمیراتش ، بهتره ما هیچ کدوم فک نکنیم علامه هستیم ، همه عقاید و طرز فکر خودشون و دارن ، آقا من 110 میخوام بدم فقط و فقط ماشین صفر بخرم قطعا این 2 تا جزو گزینه ها هستن . شمای که میگی کسی پول نمیدی واسه این ماشینها پس این همه ماشین تو شهر واسه توریستها هست اونا پول دادن خرید ؟!!!
1396/5/6
من تیوولی دارم نقدم خرید کردم عزیز من شما هر وقت 110 میلیون پول نقد داشتی برو یدونه بی ام و سری 3 2006 بخر و پز بده که بی ام و سواری ولی صد میلیون دیگه هم تو بانک بزار برای خرج مخارجش ما فعلا همین تیوولی رو سوار میشیم خدارم شکر می کنیم اگر نظر منو در مورد این دو خودرو بخواین هردو خوب هستند خیلی بهتر از پژو 2008 مونتاژی من خودم تیوولی رو انتخاب کردم به دلایل زیر
1 سایز بزرگتر و جادارتر خودرو
2 طراحی جدیدتر و زیباتر
3 تنفس طبیعی بودن خودرو و بدون دردسر بودن تعمیر چون حداقل 5 سال نگرش میدارم
4 گارانتی 5 ساله
6 ترمزهای دیسکی جلو و عقب کپچر ترمز عقبش کاسه ای
7اپشن بیشتر داشتن فرمان سه حالته و همچنین قابلیت سه حالت رانندگی 1 اکو 2 کامفورت 3 پاور
8 تجربه خودم از برند سانگ یانگ که واقعا سگ جون و محکم
9 شاسی تیوولی روی کلاس C توسعه داده شده است و طراحی مختص خود را دارد اما شاسی کپچر روی کلاس B توسعه داده شده است منظور کپچر و کلیو هردو شاسی یکسانی دارند
1396/5/11
شكي نيست كه بي ام و بهتر از تيووليه ولي جسارتا بي ام و پر استهلاك ترين خودرو دنياست
1398/2/9
الان برو بخر😂😂
1396/5/4
قطعا از نظر اکثریت کسانی که هردو را تست کرده باشند تیوولی را مورد مناسب تری خواهند دانست....
1396/5/4
سلام
به نظر من مقایسه خوبی بود و تقریبا مسایل خوبی گفته شد
اما نظر من یک چیز دیگه ست
دوستان، مسلما خودرو خارجی اونم از نوع وارداتی زمین تا آسمون با محصولات چینی و ایرانی داخلی فرق داره
من نمی خوام منکر بهتر بودن خودروهای خارجی بشم
بنده خودم ، خودرو خارجی دارم، خودرو ایرانی هم دارم...نمی خوام حرف غیر منطقی یا احساسی بزنم
نمی دونم نظر من تا چه حد "حقیقت" داره ولی اینو می دونم که "واقعیت" همینه:
چند روز پیش در یک سفر کوتاه مدت 300 کیلیومتری، بنده در یک مسیر کوهستانی پر پیچ و خم، فرصت رانندگی با " پژو پارس سال مدل 93" یکی از اقوام رو پیدا کردم
قیمت این پژو در بازار هم اکنون در حدود 32 میلیون تومانه...چیزی که از این ماشین می گم حاصل این تجربه است
1. خودرو فوق 27000 کیلومتر کار کرده، قبل از کیلومتر 20000 بدلیل مشکل، گیربکش به طور کامل عوض شده!
2. چند بار تا به حال به خاطر "روغن سوزی" موتور، صاحبش رو به نمایندگی کشونده و جالبه که نمایندگی ایرانخودرو نتونسته مشکل ماشین رو خیلی خوب حل کنه!
3. ماشین وقتی توی جاده خاکی میفته، یکسری صداهای لق لقی از در ها شنیده میشه.
4. این ماشین موتور 1800 داره، عملکرد ماشین در گردنه ها و سربالایی های تیز، به هیییییییچ وجه قابل مقایسه با خودروهای خارجی پرقدرت ( عموما خارجی های بالای 2400 یا توربو های خیلی قوی ) نیست...در سربالایی های تیز، بنده ماشین رو کاملا "تخته گاز" کرده بودم، دنده 3 و دور موتور روی 4000 بود، واقعا ماشین قدرت شتاب گیری نداشت و بعضا توی سربالایی های پر شیب تر حتی دنده 3 رو هم پس میزد و فقط با 2 بالا میرفت! برای شتاب گیری باید حتما دنده معکوس 2 رو به ماشین بدی که در این شرایط هم دور موتور از 5000 رد میکنه و علاوه بر نفوذ صدای دلخراش موتور به کابین، فشار زیادی هم به ماشین میاد که طبعا اگر راننده دلسوزی باشید، مجبورید کشش نامناسب و شتاب گیری بسیار ضعیف رو تحمل کنید ولی معکوس به 2 ندید! درضمن بنده همین مسیر رو چندبار با ماشین خودم رفتم که شتاب و قدرتش اصلا قابل مقایسه با پارس نیست.
نکته ای که باید بگم اینه که، شتاب و کشش ماشین در سربالایی هرچند به پای ماشین های 2400 و بالاتر خارجی نمیرسه و خیلی ضعیفه
اما
نسبت به هم رده های خودش و هم چنین خارجی های کم قدرت مثلا همین کپچر یا تیوولی، خیلی هم بد نیست
البته من تا به حال سوار کپچر یا تیوولی نشدم، ولی اینو می دونم که کپچر یا تیوولی کلا از نظر قدرت موتور خیلی حرفی برای گفتن ندارن و شاید عملکردشون خیلی بهتر از ماشین های ایرانی، مثل پارس، نباشه.
بنده قبلا 206 SD و 405 هم داشتم و میتونم بگم که ماشین های ایرانی کلا از نظر موتوری تفاوت های خیلی زیادی باهم ندارند....بنابراین
نمیشه گفت کشش پارس سال در سربالایی نسبت به رقبا ضعیف تره، ماشین های این رده تقریبا همه شبیه به هم هستن...مگر اینکه سورن توربو شارژ بگیری !!
در جاده " کفی " اما میشه گفت عملکرد ماشین در حد " خوب " و رو به بالا بود...در جاده های کفی ماشین کم نمیاره و سرعت های بالای 140 یا 150 رو هم با کولر روشن میره و از این نظر واقعا چیزی از بقیه خودرو ها کم نداره و کاملا نیاز رو برطرف می کنه.
5. در مورد کیفیت پایین ماشین های ایرانی و افت کیفیت های اخیر پژو های ایرانخودرو که حرفی نیست...منتهی به نظر بنده، اگر ماشین رو صفر تحویل بگیرید و ازش استفاده درست بکنید، نمیشه خیلی هم به کیفیت قطعات خودرو " پارس " گیر داد ! تجربه بنده از این خودرو، کیفیت نسبتا مناسب قطعات این خودرو بود( نسبت به قیمت 30 میلیونی )
کیفیت داشبورد و رودری ها، بد به نظر نمیرسید و بنده با توجه به قیمت پایین این خودرو، اگه بخوام بهش بگم " بی کیفیت " واقعا بی انصافی بزرگی کردم !
کیفیت خودرو پارس سال از نگاه من، در حد " خوب " و " راضی کننده " بود.
6. عملکرد سیستم ترمز، خیلی خوب نبود...پراید مدل 96 من ترمزاش خییییلی بهتر از پارس هستش...با این حال ترمزای پارس نمره قبولی رو می گیرن.
7. از نگاه بنده :
کیفیت رانندگی ماشین نسبت به قیمت، در حد " بسیار خوب " بود...واقعا از نظر نرمی اتاق پارس نمره بسیار بالایی در حد خودش داره
من نمی دونم، امروزه تعریف دقیق مردم ما از خودروهایی مثل تیوولی یا کپچر یا انواع شاسی های چینی چیه ! ... اما با اطمینان می گم که :
لذت رانندگی با خودروهای "سدان" در جاده به هیچ وجه در نیم شاسی هایی مثل کپچر و تیوولی پیدا نمیشه.
اگر می خواین با هزینه کم، مسافرت های طولانی برید...مطمین باشید که اگر با یک سوم مبلغ تیوولی ، یک پارس سال بخرید، هییییچ چیزی رو از دست نمیدید !
نرمی اتاق، بی سرو صدا بودن اتاق در جاده آسفالته و عملکرد بی نظیر کمک های پارس در جذب دست اندازها ، واقعا بنده رو شیفته خودش کرد.
سیستم تعلیق پارس، بدون اغراق، بسیاااااااااار نرم و راحته...به نظر من از نظر تعلیق کمتر کراس اووری به پژو پارس میرسه !!
راحتی صندلی ها، دید کاملا مناسب به اطراف، جمع و جور بودن اتاق و رانندگی در شهر، جادار بودن کابین و صندوق خودرو، جای پای عقب بسیار وسیع و... از مزایای بی چون چرای این ماشین بود...از محبوبیت بازار و خوش فروش بودن محصولات پژو و افت قیمت پایین این ماشین هم که نمیشه تعریف نکرد. از نظر ظاهری هم به نظر من پارس با وجود قدیمی بودن، خیلی خوش تیپه ! با یه شیشه دودی و چهارحلقه رینگ اسپورت 16 اینچ، پارس از تیوولی هم خوشتیپ تر میشه...کلا ظاهر مردنه ای داره !
لقبی که من به پارس میدم، خودرو خوب، خوش تیپ ، ارزون، خانوادگی و کار راه اندازه...این ماشین هم راحته و هم کم هزینه.
در هر صورت
بنده جرات اینکه پارس رو بهتر از خودروهایی مثل تیوولی یا کپچر بدونم، ندارم
ولی به عنوان یک پیشنهاد به دوستان عزیز عرض می کنم که؛ با توجه به تجربیات بنده از خودروهای ایرانی و خارجی؛
میتونید به جای اینکه 118 میلیون تومان پول به یک هاچ بک ارتفاع خورده شهری مثل کپچر بدید...38 میلیون به پارس بدید و هم در شهر استفاده کنید و هم در جاده !
مطمین باشید که یک کپچر هر چقدر هم که از لحاظ کیفی خوب باشه،
باز راحتی جاده پارس رو نداره و نمی تونه 80 میلیون تومان ارزش بیشتر داشته باشه!...
حرف من این نیست که همه برن ماشین ایرانی بخرن تا جیب دولت محترم و شرکت های معروف ایرانی باکلاه گذاشتن سر مردم، پر پول تر بشه !
حرف من اینه که " یک ماشین هاچ بک با توانایی قدرتی بسیار پایین و محدود، ارزش پرداخت این مبالغ نجومی رو نداره. "...حداقل با این پول میشه آزرا و سوناتا و اپتیما و کمری و حتی با یه کوچولو پول بیشتر، تویوتا آریون کارکرده خرید که لذت سواریشون خییییلی بیشتر از کراس اوورهاست.
به عنوان نکته آخر :
اگر هدف از خرید خودرو برای شما، صرفا برطرف کردن نیاز های حمل و نقله ، بدونید که با پرداخت پول بیشتر بابت یک ماشین، هیچ چیز زیادتری بدست نمیارید.
درسته که سیاست قیمت گذاری خودرو، در کشور عزیز ما کاملا اشتباهه، ولی بازم با یک دید منطقی تر میشه خودرو ایرانی خرید و با یک استفاده معقول و قانونمند
همیشه راضی بود...نیازی هم به این همه هزینه برای خودرو نیست%
بابت کامنت بیش از حد طولانی خودم عذرخواهی می کنم...با تشکر.
1396/5/5
پژو پارس شما مانيتور داره؟ ٥ ستاره ايمني از euroNCAP داره؟پژو پارس شما دوربين دنده عقب و سنسور داره؟ پژو پارس شما كيفيت ماشيناي خارجي رو داره؟به چيه اين پژوپارس اينقدر مينازيد؟
ما چه قدر بايد بشينيم نگاه كنيم كه خودروسازامون بهمون خودرو هاي اين چنيني بدن؟ چه قدر بايد شكم رؤساشونو گنده كنيم؟ چه قدر بايد به بهونه ي شغل ٢ هزار نفر ، ده ها هزارنفر رو فدا كنيم؟
1396/5/5
D_ عزیز!...شما خیلی پولدارید که بابت یک مانیتور و چنتا ستاره از یک موسسه، 80 میلیون پول بیشتر می پردازید !...اگر به دنبال رانندگی معقول هستید، ستاره های موسسه های اروپایی زیاد به کارتون نمیاد!
در ضمن پژو پارس سنسور داره...دوربین و مانیتورش هم به صورت فابریکی وجود داره و قیمتی هم نداره. کولر اتومات هم داره...راستی، تیوولی کولر اتومات داره ؟
لطفا حالا که وقت گذاشتید و متن طولانی بنده رو مطالعه کردید، بیشتر به فهوای کلام دقت کنید.
1396/5/6
داداش شما پیکان بخر و لذت ببر.البته موتور گازی هم شتابش عالیه
1396/5/6
چند حط اول رو خووندم فقط.با اون نظرات باید بگم تولید ماشینای بالاتر از پرشیا اشتباه هست.یه سوال دیگه برام پیش اومد شما خودت چرا رفتی ماشین خارجی حریدی؟پارس که عالیه شما همونو برون هیچی هم از دست نمیدی ! همه چیز قدرت موتور و چندتا لایی کشی و پوز بقیه رو شکستن نیس عزیز من.کسی که چند صد تومن پول ماشین میده در واقع میخاد هم پرستیژش بره بالا هم از جانش محافظت کنه هم یه ماشینی باشه که اپشن دار باشه و راحت باشه.پارسی که عشقتون شده یه گرمکن صندلی یا سرد کن نداره.زمستونا ماشین تو فضای باز باشه و بخوای سوار شی تا ... منجمد میشی.از پارس اطلاعی ندارم ولی تو 206 های جدید که سیستم برقش مولتی پلکس نیست امکان اضافه کردن این جور اپشن ها نیست.یکم حرفای عاقلانه بزنید از شما بعیده !
1396/5/7
کسی که ماشین خارجی با قیمت زیاد می خره هدفش ایمنی ، کیفیت ، راحتی و کلاس مطلوب هستش. این ویژگی ها تو گاری هایی که ایران و چین بهتون قالب میکنن پیدا نمیشن در عوض کلی ایراد فنی و مونتاژی و سر و صدای زود هنگام اتاق در کمتر از 10 هزار کیلومتر ! و خشکی سواری و امنیت بسیار پایین تصادفات و طراحی مضخرف و محروم بودن از ساده ترین و پیش پا افتاده ترین آپشن های رفاهی نصیبتون میشه . کم بود یا بازم بگم !!
1396/5/7
ممنون دوست عزیز بابت مطلب بی سروته و سراسر تناقضت فکر نمی کنم بعد از 7-8 بار خوندن خودتم سردر بیاری که چی نوشتی ضمناً به نظر من ماشین شما همون پرایدی هست که گفتی چون اگه هیوندا اکسل 92 هم تا حالا سوار شده بودی اینقدر از پارس تعریف نمی گردی
1396/5/7
دوست عزیز فکر کنم جای شما و اون فامیلتون توی قصه ای که تعریف کردید برعکس باشه یعنی شما پرشیا دارید و اون فامیلتون ماشین خارجی :))
1396/5/4
رنو کپچر اروپایی کجا وتیوولی کره ای کجا.ظرافت ودقت طراحی اروپا به هیچ وجه در کره قابل دست یابی نیست
1396/5/6
اروپايي ها دارن اشغال بارمون ميكنن مثل همون رنو داستر ...... بعد شما مياي ميگي ظرافت و طراحي اروپا. اي خدا..........
1396/5/4
سلام ،از دوستان عزیز یه سوال داشتم سوپر شارژر هم مثل توربو شارژر ب کیفیت بنزین بستگی داره یا نه
1396/5/5
۱۲۰ تمن بدی تیوولی بعد یکی که ماشین ایرانی داره بیاد بگه این چیه چینی خریدی..پس اگه عقده ماشین صفر ندارین ۱۲۰ تومن اسپورتج و توسان کارکرده بخرید
1396/5/7
سانگ یانگ یک خودروساز کره ایه دوست عزیز . قبلا سهامش (نه تکنولوژی ساختش (قابل توجه اون جاهلانی که میگن ماشین هندی!)) متعلق به یک شرکت هندی بوده که بعدا شرکت سانگ یانگ کره جنوبی ازش می خره . سطح اطلاعاتت رو بالا ببر بعدا نظر بده.
1396/5/8
دوست من تیوولی یک کمپانی کره ای هست که میهانداری هند ( مطمئن نیستم اسمش رو درست گفته باشم ) بخش زیادی از سهامش رو خریده .
1396/5/5
واقعا واقعا هیچکدومشون به این قیمتا صد تومن ی بالا نمی ارزن
متاسفم واسه اوضای خودرویی کشور
1396/5/5
اونجاش كه نوشته ميكوبه يعني ١١٥ تومن ميدي رانندگي در حد نيسان وانت...چه كاريه زنها توهم شاسي بلند دارن ، من ترجيح ميدم يه لنسر ٢٠١٤/١٥ بخرم كمر درد هم نگيرم
1396/5/5
اولا هنوز قیمت 2008 معلوم نشده سطح ابشنش هم معلوم نیست فقط یه موتور قوی داری همین تنها نقطه برتری هست ولی ماشین که همه چیزش قدرت نیست دوما اون اقایی که فرمودن 2008 esp نداره عرض کنم این ماشین داره ولی مثل کپچر قابلیت غیر فعال کردن نداره و همیشه روشنه متاسفانه یکی از اپشن های خوب این ماشین که سیستم گریپ کنترله که می تونه حساسیت کنترل پایداری رو بر اساس نوع زمینی که ماشین در حال حرکته تغییر بده از این ماشین حذف شده
1396/5/5
شوربختانه این آپشن "گریپ کنترل" را هم، ویرانخودرو از روش 2008 برداشته
1396/5/5
قیمت پژو ۲۰۰۸ اعلام شده و ۹۸،۹۰۰،۰۰۰ هست. لیست آپشناش هم اعلام شده که اگه با کپچر مقاییسه کنید، بعضی‌ آپشنا رو پژو ۲۰۰۸ بیشتر داره، بعضی‌ آپشنا رو کپچر بیشتر داره. ولی‌ در مجموع آپشنای پژو ۲۰۰۸ کاربردی تر از کپچر هست. مثلا پژو ۲۰۰۸ آپشنای ایمنی بیشتری داره مثل ۶ تا ایربگ، ترمز عقب دیسکی، HUD، دزدگیر فابریک، آئینه وسط الکتروکرومیک و ... (همه کراس اوورهای رقیب کپچر حتی رقبای چینی‌ کپچر، ترمز عقب دیسکی دارن ولی‌ کپچر کاسه‌ای هست). ضمناً کپچر هم سانروف نداره، و پژو ۲۰۰۸ هم دکمه قطع و وصل ESP داره.
موتور پژو ۲۰۰۸ از سری موتورهای پرینس هست که با همکاری bmw طراحی‌ شده و روی برخی‌ ماشینای bmw هم نصب بوده و چند سال پیاپی بهترین موتور اروپا شناخته شده. در مقابل بعضی‌ از موتور‌های بنزینی 120 tce کپچر مشکل روغن کم کردن شدید دارن و برای همین با وجود سن کم این موتور، رنو داره با همکاری بنز، یک خانواده جدید موتور ۱۲۰۰ سی‌ سی‌ طراحی‌ میکنه.
داشبورد کپچر خیلی‌ جادارتره، ولی‌ چون به صورت کشویی باز میشه، فقط در صورتی‌ میتونید به محتویاتش دسترسی‌ داشته باشید که کسی‌ روی صندلی‌ جلو ننشسته باشه! ولی‌ داشبورد پژو ۲۰۰۸ بصورت عادی و از پایین باز میشه و آپشن بسیار کاربردی کولباکس رو هم داره.
نکته جالب در مورد مقایسه کپچر و پژو ۲۰۰۸ اینه که هر دو توسط ایران خودرو عرضه میشن و سودش هر دوشون به جیب ایران خودرو میره، ولی‌ بعضی‌ هواداران کپچر از روز اولی‌ که خبر عرضه پژو ۲۰۰۸ رسید، شروع به تخریب پژو ۲۰۰۸ کردن!
1396/5/5
دوست عزیزی که میگید قیمت پژو 2008 99 تومنه، قیمته کپچر هم اولش 95 تومن بود. باید ببینی در ادامه چی میشه.
1396/5/5
اسباب بازي هندي كره اي كجا، ماشين اروپايي كجا
اصلا نبايد مقايسه بشه
1396/5/5
خودروهای ‌اروپایی همه مثل هم نیستن و از نظر کیفیت و تکنولوژی، رتبه بندی و خوب و بد دارن، همانگونه که همه خودروهای آسیایی هم مثل هم نیستن.
1396/5/6
مایه ی ننگ اروپا فرانسه است حالا تو یکی اومدی میگی ماشین اروپایی !!!!!! نکنه خیال کردی رنو و لگن های فرانسوی دارن راه بنز و ب ام و و استون مارتین رو می رن ؟!!!
زهی خیال باطل کوچولو ... بعد از آشغال های ایران و چین ، فرانسه سومین لگن ساز دنیاست . فقط یک چرخ سنتنیال و کادنزا می ارزه به کل صنعت خودروسازی فرانسه . رنو و پژو الانم نتونستن برای هر کلاس خودرویی ، ماشین قابل قبولی تولید کنن . در حالیکه صنعت خودروسازی کره تا جایی پیشرفت کرده که تو امار 90 روزه جی دی پاور آمریکا رتبه اول جهانی رو بدست آورده. هیوندای در آمار کیفی سه ساله ، ششم جهانه و بالاتر از بسیاری از برندهای مطرح اروپایی و ژاپنی و آمریکایی .
سانگ یانگ هم که داره راه دو برادر کره ایش رو میره و تا الانم فروشش خیلی بهتر و بیشتر از کپچر بوده. حالا گرفتی کدوم اسباب بازیه ؟!
البته حق دارید اینطور عقده ای باشید. ملتی که تلیسمان رو که در مقابل تویوتا کمری و هوندا آکورد آشغالی بیش نیست ، ترجیح میدن و هی ماشین اروپایی ماشین اروپایی راه میندازن ، چنین حرفهایی ازشون بعید نیست. داشتن ماشین باکیفیت و ایمن و معتبر و باارزش لیاقت می خواد که امثال شماها ندارین . همون لیاقتتون که تا آخر عمر لگن های بی خاصیت پژو و رنو رو سوار بشید .
1396/5/6
منظورت از اروپا اینه که خودروهای فرانسوی در حد المان و انگلیس و ایتالیا هستند بنابراین خودروهای مکزیک هم امریکایی هستند پس عالی هستند چون مکزیک هم تو قاره امریکاست یا برزیل اخه چه ربطی داره رانسه اگر خودرو ساز بود دست با دامان ایران نمی شد و وارد بازار امریکا میشد که یه خودروی فرانسوی تو امریکا نیست همین سانگ یانگ سال 2020 وارد بازار امریکا میشه برو یه نگاهی به رکستون 2017 بنداز ملقب اعلیحضرت کره ای فرانسه هیچوقت خودرو ساز خوبی نبوده و همیشه بواسطه فروش در کشور خودش بخاطر افکار سوسیالیستی مردم فرانسه که همیشه تحت هر شرایطی جنس وطنی رو می خرند تونسته تو اروپا عناوینی رو میزان فروش بدست بیاره ولی شما یک خودروی فرانسوی رو نام ببر که فقط و فقط یک بار جزو ده خودروی پر فروش جهانی شده باشه تو این بیست سال اخیر من دیگه کامنت نمی زارم ولی کره ای ها همواره در بازار های جهانی پر طرفدار هستند هرکی ادعایی داره خلاف گفته های منو ثابت کنه یک ادرس بده که فلان خودروی فرانسوی در رنکینگ جهانی مثلا رتبه نهم شده
1396/5/7
جناب پانی کار با اون اسم بچگونت و حاج یاسر!! حرف غیرعقلانی نزن تو رو خدا!!یعنی آلمان و سایر کشورهای اروپایی سطحشون از ایران پایین تر هست که کلیو و کپجر تو اکثر کشورهای اروپایی جزو پرفروش ترین ها هست؟ از کجات درآوردی که فقط تو فرانسه میفروشه؟ جایگاه اسباب بازی های هیوندای کیا و حتی تویوتا از لحاظ فروش تو کدوم جایگاه قرار دارن پروفوسر؟(فلان خودروی فرانسوی در رنکینگ جهانی مثلا رتبه نهم شده) پژو 3008 امسال خودروی سال اروپا شده!!کلا کارشناسی ایرانی ها واقعا زیباس تمام حرفا از منابع غیرموثق!!شما 405 ایرانیزه سوار می شی فک می کنی فرانسه آشغال ساز هست!!مطمعن باش هرچیزی که از یک کشور متمدن اروپایی تولید می شه چند پله بالاتر از سایر کشورهاس!!همچنین فلسفه و بازار و هدف تولید متفاوته و رنو تو آمریکا نیست ولی نیسان هرچی میفروشه تو آمریکا یه سهمیش مال رنو هست!!مسخره ترین حرف همین لگن گفتن به چنین خودروسازان باتجربه هست!!شما تشریف ببر پلیس راه از راننده مگان ها بپرس شما الان 500هزار کیلومتر راه رفتی تا حالا پیش اومده موتور و گیربکس پیاده کنی؟ بعد بیا نظر بده پانی داگ
1396/5/8
آقای " نبی خی لو " چنتا نکته در پاسخ به شما :
1. لطفا اول اسم خودت رو معنی کن بعد به اسم بقیه توهین کن
2. اینکه کلیو و کپچر در فلان کشور اروپایی فروش دارن، دلیل بر خوب بودن صنعت " فرانسه " نیست...سال گذشته "پژو پارس" با تیراژ تولید 94000 دستگاه، پر تیراژ ترین خودرو ایران شد...جالب اینجاست که مردم ما با نفرت از ایرانخودرو ماشین می خرن و از کیفیتش راضی نیستن، چه بسا مردم فقیر آلمان هم با نفرت کپچر می خرن !! جایی که آلمانی باشی و دستت به خودرو "ملی" نرسه بایدم با نفرت ماشین فرانسوی بخری.
3. شرکت تویوتا، بزرگترین خودروساز دنیا در سال های اخیره؛ تویوتا کمری، 4 سال پرفروش ترین سدان جهان بود...تویوتا " پریوس " هم پر فروش ترین هیبریدی دنیاست...عجیبه که آمار فروش خیره کننده تویوتا رو نمی دونی ولی از فروش چارتا دونه کپچر توی آلمان خبر داری !
4. برند "جنسیس" در حقیقت برند لوکس هیوندای به حساب میاد...در واقع ماشین های جنسیس، گرون ترین مدل های هیوندای هستن.
در نیمه اول سال 2017، هیوندای، حدود 7600 دستگاه جنسیس g80 و در حدود 2700 دستگاه جنسیس g90 فقط و فقط در کشور آمریکا فروخت !
وقتی گرون قیمت ترین خودروهای کره ای، یعنی جنسیس، در مدت 6 ماه 10000 دستگاه در یک کشور ابر قدرت صنعتی، مثل آمریکا میفروشه، بعد شما با چه رویی بهش میگی "اسباب بازی" ؟؟...در ضمن پر فروش ترین های هیوندای ؛ النترا، سانتافه و سوناتا هستند و جنسیس بدلیل قیمت بالا معمولا کمترین آمار فروش رو داره.
آمار فروش 50 خودرو پر فروش در سال 2015 آمریکا رو نگاه کن؛ هیوندای النترا، سوناتا، سراتو و اپتیما جزو 20 خودرو اول هستند...اگر دنبال آمار فروش هستی%
...شرکت رنو 130 سال پیش تاسیس شد ولی در حال حاضر از نظر پیشرفت تکنولوژی و آمار فروش خیلی عقب تر از کره ای هاست، اگر ماشین های رنو رو سوار بشید، متوجه خواهید شد که ماشین های رنو در مقابل ژاپنی ها و کره ای ها حرفی برای گفتم ندارن
برای مثال..رنو سفران یا فلوینس که واقعا ماشین های ضعیفی هستن و نمی تونن با کره ای و ژاپنی رقابت کنن...می تونی به فیلم بررسی این خودرو ها مراجعه کنی%
2سال پیش می خواستم مگان بخرم، با یکی از دوستان نظامی که توی پلیس راه سال هاست خدمت می کنه مشورت کردم، دقیقا خود ایشون من رو منصرف کرد...مگان نه موتور خوبی داره، نه گیربکس...قیافه ش هم که تعطیله، چیزی به عنوان آپشن هم براش تعریف نشده، رانندگیش بدرد پیر مرد های بالای 65 سال می خوره ! فرمون و صندلی ها و سیستم تعلیق و ترمزاش خوبه :))
یه نکته جالب :
رقیب های کره ای رنو تلیسمان تازه وارد، سوناتا و اپتیما هستن...خخخ... آقای نبی خی لو ! اطلاع داشتی که سوناتا از سدان های متوسط و غیر لوکس هیوندای به حساب میاد؟؟
بعد 130 سال سابقه، بهترین ماشینای رنو تازه می خوان با سطح متوسط های کره ای رقابت کنن !
شما که تویوتا رو هم قبول نداری، میدونستی تویوتا، درحال ساخت خودروهای "هیدروژنی" هستش؟؟...تویوتا، 90 سال قدمت داره ماشین های تویوتا بهترین های دنیا هستن
تویوتا در 90 سال رسیده به لکسوس LX و بهترین خودروهای هیبریدی ! حالا رنو بعد 130 سال خدمت صادقانه به مردم فرانسه رسیده به تلیسمان ؟
" ایران، سکوی جهش پژو شد..." از تیتر های خبری همین سایته !...خوب اگه ایران نبود که فرانسوی ها تا الان نابود شده بودن :))
چن روز پیش اخبار اعلام کرد که 75 درصد سهم فروش خودروهایی فرانسوی و به خصوص پژو، در کل آفریقا و آسیای شرقی مال ایرانه، حالا ایرانیا پژو و رنو نخرن، آلمانی ها می خوان بخرن ؟
من نمیدونم چرا ما باید الکی پژو و رنو رو به خودمون تحمیل کنیم و بعد با هم بحث کنیم که رنو لگنه یا هواپیما ! این همه شرکت خوب توی دنیا هست،
اگه به جای اینکه منت فرانسوی ها رو بکشیم خودمون رو به ژاپن دخیل می کردیم
الآن یه تخم مرغ هاچ بک مثل کپچر، 118 میلیون قیمت نداشت...احتمالا سوار سمند هیبریدی تویین توربو خودمون بودیم...دمت گرم ژاپن%
1396/5/9
تیوولی فروشش بیشتر از کپچر بوده؟ دقیقا کجا؟ سر صبح خیلی خندوندی مارو
کپچر تو اروپا سال ۲۰۱۶ ۲۰۰هزار تا فروخته و تیوولی ۱۰هزار تا!!
1396/5/9
جناب پانی،حال می کنم از اسم فیک استفاده کنم معنیش رو تو گوگل بزن!!خیلی زیاد نوشتی چه حوصله ای داری!!ولی (که کلیو و کپچر در فلان کشور اروپایی فروش دارن، دلیل بر خوب بودن صنعت...)جالبه اونجا انحصار معنی نداره کلی رقیب برای کلیو وجود داره ولی باز فروشش در کشورهای اروپایی از بقیه برندها بیشتره اونجا خوب نباشه یه ماشین نمی خرن!!پرشیا اینجا اجباری هست و مردم خودمون می خرن نه مردم ترکیه!!
(شرکت تویوتا، بزرگترین خودروساز دنیا در سال های اخیره)پروفوسر گفتم در کشورهای اروپایی جزو آمارهای فروش اول نیست اکثرا چون علاقه و سبک اروپایی ها فرق داره به ماشینا.
(برند "جنسیس" در حقیقت برند لوکس هیوندای به حساب میاد)تو فعلا ماشین هندی تیوولی رو سوارشو راجع به جنسیس و هیوندای نظر نده من بازار اروپا منظورمه و برو مقاله عدم استقبال از جنسیس در انگلیس رو بخون!!
(اگر ماشین های رنو رو سوار بشید، متوجه خواهید شد که ماشین های رنو در مقابل ژاپنی ها و کره ای ها حرفی برای گفتم ندارن)بله سوار شدم و از نظر هندلینگ و نرمی و سواری و ترمز و... حرف ندارن اون تیوولیت پشه هست در برابرش!!اون پلیس هم که باهاش صحبت کردی زیاد سر در نمی آورد از ماشین چون موتورش مرگ نداره گیربکس هماهمنگ نیست چون ماشین 2003 هست و قدیمی و نسبت به زمانش خوبه فرمونشم خیلی نرم هست و ترمزهاشم فوق العاده قوی که برای ایمنی تو جاده هست برای پیرمردها باز کمری می گفتی یه چیز .
(شرکت رنو 130 سال پیش تاسیس شد ولی در حال حاضر از نظر پیشرفت تکنولوژی و آمار فروش خیلی عقب تر از کره ای هاست)خخخ برو تو گوگل آمار فروش سه ماهه اول سال2017 رو بزن فارسی هست که رنو-نیسان اول هستن.اون سفران هم که می گی اون سایت با غرض ورزی بررسی کردش والا موتورش حتی فلوعنس نیسان قشقایی هست!!موتور ژاپنی بده آیا؟
(بهترین ماشینای رنو تازه می خوان با سطح متوسط های کره ای رقابت کنن)خخخ جوک قشنگی بود خوبه که تا همین ده سال پیش عشقات ریو و آوانته می ساختن حال آدم از دیدنشون بد می شد حالا شاخ شدن.
اصلا گناه هست که افراد جهان سوم که همه کارشناس هستن بیان به علم و تکنولوژی اروپا توهین کنن حتی فیات و seatو... همگی خودروهای بااصالت تولید می کنن که خود مردمان بافرهنگشون می خرن و تعصب روی ماشینای اروپا دارن بعد حالا کارشناسان ایران میان ماشین هاشونو به چالش می کشونن و از خودروسازهای بچه و تازه تاسیس حمایت می کنن!!آره اصلا نظر شما درست فرانسه لگن ساز هیوندای و سنگ یانگ و حتی تیگو5!!بهتری خودروهای جهان و رنو باید بیاد ازشون الگو بگیرن!!کی اهمیت می ده واقعا!!


1396/5/9
در ضمن حاج محمد خودت اذعان داشتی پراید96 داری بهترین ترمز دنیا رو داره خخخ!!!بعد گفتی پرشیا بهترین ماشینه و نرمی پرشیا زبانزد خاص و عام هست!!خب برادر چه کاریه شما برو از همون پراید 96 و پرشیا دفاع کن چیکار به اروپا داری خخخ!!!
1396/5/9
محمد جان
میفهمم خیلی تعصب داری به کره و ژاپن، من هم ماشینهای ژاپنی رو دوست دارم بیشتر از همه، اما اگه ۴۰۵ ایرانخودرو اذیتت کرده دلیل نمیشه کل صنعت فرانسه رو سطح پایین بدونی. یه چیزهایی با آمار و ارقام روشن میشه و هر قدر هم شما بخوای وارونه جلوه بدی فایده نداره، نمونه ش همین آمار فروش خودروها در قاره های مختلفه که علیرغم فروش خوب تویوتا در کشورهای جهان سوم تقریبا در هیچ کشور پیشرفته ای "پرفروشترین برند" نیست، اگر هم بازار اروپا رو در نظر بگیریم که همه ی این برندها حضور دارن رنو دومین برند پرفروشه، دقت کنید که جمعیت فرانسه نزدیک ۷۰ میلیون و جمعیت کل اروپا نزدیک ۸۰۰ میلیون نفره. چرا در اروپا هیوندای و کیا و تویوتا در رده ۱۰ به بعد هستن ؟
1396/5/9
با تشکر از محمد عزیز که کاملا واضح جواب خی لو را دادند اولا که من گفتم فرانسه در سطح اروپا عناوینی دارد ولی در سطح جهانی نه اتحادیه اروپا در کل 500 میلیون جمعیت دارد البته برگزیت و یا همان خروج بریتانیا این جمعیت را کاهش می دهد و فرانسه به واسطه جمعیت 80 میلیونی در قاره کم جمعیت خوشحال می تواند باشد خوب ما هم رکورد داریم پراید سایپا پرفروشترین خودروی خاورمیانه ای است که از اروپا بزرگتر و پرجمعیت تر است اولا این مدرکی برای اینکه تیوولی پرفروشترین کراس هوور کره جنوبی شده
و لیست پر فروش های سا ل 2016 ده خودروی پرفروش جهانی که هیوندای النترا در رده پنجم قرار دارد اگر فرانسوی دوستان ادعایی دارند با مدرک صحبت کنند در سطح جهانی یه فرانسوی نام ببرید که یکبار جزو ده خودروی پر فروش شده افتخارات خودروی اروپا پر فروش در اروپا و دیگه تکراری شدند در سطح جهانی حرفی برا گفتن ندارید لطفا سکوت کنید اینم لینک فروش جهانی/ ل
1396/5/10
جناب " نبی خی لو "...با هر اسمی حال می کنی، حال کن داداش، لازم نیست اسم بقیه رو مسخره کنی...در ضمن من رو با pony car اشتباه گرفتی انگار ! من اصلا تیوولی ندارم !
کلا حالت خوب نیست...متن خودت رو بخون، گفتی : "جایگاه اسباب بازی های هیوندای کیا و حتی تویوتا از لحاظ فروش تو کدوم جایگاه قرار دارن پروفوسر؟ "...اسمی از کشورهای اروپایی نیاوردی. خدمتت عرض کردم تویوتا پرفروش ترین خودروساز جهان و کره ای ها هم از لحاظ آمار فروش بالاتر از رنو هستن، رنو کجاست؟
فروش نیسان ژاپن هیچ ربطی به رنو نداره، اینکه سود فروش ماشین های نیسان توی جیب فرانسوی ها هم میره نشونه خوب بودن ماشین های فرانسوی نیست، ما داریم ماشین های فرانسوی رو با کره و ژاپن مقایسه می کنیم بعد شما گیر دادی به فروش نیسان که میره تو جیب رنو!...همین قضیه خوب نشون میده دست فرانسویها باز توی جیب ژاپنی هاست.
مردم اروپا مجبور نیستن کلیو بخرن، خوب مردم ما هم مجبور نیستن "پراید" بخرن ! وقتی مگس توی جیبت داره تعیین قلمرو می کنه، باید هم کلیو و کپچر سوارشی اسمش اجبار نیست..اسمش خرید با نفرته% احسان جان خیلی روی خودت فشار نیار داداش من تعصبی رو ماشینا ندارم، 405 هم ندارم%
متاسفم که فکر می کنی تیوولی هندیه...امثال شما، استادان تحریف حقیقت هستین...پس ولوو هم چینیه دیگه ؟ اشکالی نداره
چون تیوولی ایرادی نداره شما ها حرفی ندارین بگین، گیر دادین به مالک هندی % به ماشین کره ای می گی " اسباب بازی " من می گم خوب همین اسباب بازی های کره ای دارن توی آمریکا هم میفروشن مثل هلو، بعد می گی ماشین هندی تو سوار شو کاری به هیوندای نداشته باش ! چشم؛ شما هرچی دلت خواست بگو،من لال میشم، از فروش هیوندای حرف نمیزنم که امثال شما حرصتون نگیره% ...یه بار برو بررسی رنو سفران رو ببین، سفران تنها ماشینیه که توی بررسیش به صراحت گفته میشه که ارزش خرید نداره، برو نگاه کن بعد از هندلینگ صحبت کن عزیزم%...برو ببین چطور سفران 6 سیلندر از پارس 20 سال پیش ایرانخودرو می خوره !..مچ بودن گیربکس و موتور سفران کجاست که هیچکی نمیبینه الا تو ؟ مگان مال 2003 بود، سفران چی ؟برو مقایسه مگان و آوانته رو ببین، خودت قضاوت کن % بابا رنو و پژو اگه ماشین خوب داشتن، عرب های پولدار خاورمیانه، از کره و ژاپن ماشین نمی خریدن، برو بررسی هیوندای سنتنیال توسط اون جوون پولدار عرب توی آپارات رو نگاه کن که چطور از سنتینیال تعریف می کنه...در ضمن اون یه عربه خر پوله که با پول تیوولی میتونه بنز کارکرده هم توی کشورش بخره % اولش می گی برید از پلیس راهور در مورد مگان بپرسید، بعد که می گم پرسیدم، می گی اون طرف چیزی حالیش نیست، آره بابا فقط امثال شما چیزی حالیشونه...به نظامی های پلیس راهورم شما توهین می کنی ؟ ;)) راستی من تحقیق کردم، اون 4 سالی که کمری پرفروش ترین ماشین دنیا بود، همه پیر مرد ها رفته بودن کمری خریدن اصلا توشون جوون نبود که :))
باشه بابا، تویوتا کمری مال پیر مرداست
لوگان و مگان و سفران مال جوونایی مثل تو نبی جان ! فقط لطف کن با سفران خیلی جوونی نکن، یه وقت پراید hp میاد ماشینتو توی درگ له می کنه، جوونیت زیر سوال میره :)
اون زمانی عشقای من آوانته تولید می کردن توی آمریکا می فروختن، رنو چی تولید می کرد ؟؟ مگان یا لوگان، کاری به اون زمان ندارم، امروز رنو چی تولید می کنه؟ ...پژو داره توی سوریه و ایران و عراق و برزیل و آرژانتین و چین ماشین میفروشه از جمله 2008، بعد احسان میگه تویوتا توی کشور های جهان سوم فروش خوبی داره! ینی احسان عزیز شما منکر این میشی که تویوتا بازار آمریکا رو توی دست داره؟ بازار چین دست کره ای ها نیست ؟؟ بازار خاورمیانه دست کره نیست ؟ آمار رسمی رو هم تحریف می کنین؟...نکنه آمریکا هم جهان سومیه !...ماشینای تویوتا از رنو که ارزون تر نیستن، چطور رنو نمی تونه مثل تویوتا بفروشه ؟؟راستی نبی خی لو، من به رنو گفتم لگن ساز ؟؟؟
حرف آخر؛
من "احترام" رو برای مردمانی می دونم که در کمترین زمان، بهترین ها رو به ارمغان آوردن، در 47 سال، هیوندای رسید به سنتنیال...همونطور که تویوتا در 90 سال رسید به بزرگترین خودروسازی جهان%...هرگز ماشین چینی نخواهم خرید ولی خوب می دونم پیشرفت ماشینهای چینی ها هم خیلی بهتر از استعمارگران فرانسویه، کاری نداریم؛ اینجا ایرانه
نبی خی لو، تو رو نمیدنم ولی من ایرانی هستم،ماشینی می خرم که هم خودم و هم اطرافیانم براش ارزش قایل باشن، من تیوولی میخرم، 100 میلیون، توی بازار آزاد می فروشم 115، این یعنی محبوبیت نه اینکه داستر بخرم، بهم بگن بروبابا تو که ال 90 هاچ بکی ! شما دوس داری، سفران بخر، از کنار بنز که رد میشی، براش بوق بزن بگو:
"...دمت گرم داداش، تو اروپایی داری منم اروپایی دارم..."...دیگه کل افتخار سفران همین اروپایی بودنشه، چیز دیگه ای که نداره%
آره بابا پژو خوبه که 210 سال قدمت داره و حالا مردم ایران هم بهش اعتماد ندارن، خیلی سوز داره بعد 210 سال مردمان کشورهای جهان سومی هم روت حساب نکنن...بعد 130سال سابقه رنو، هنوز تولید سال 2017 شده داستری که نمیشه نگاش کرد، بالاخره ما نفهمیدیم،، سلیقه مردم اروپا، "بنز" و "ب ام و" هست یا داستر و کپچر و سیمبل و... اینطوری نمیشه ؛
یا آلمانی ها اروپایی نیستن، یا فرانسوی ها%
نبی خلو اینو جواب بده که از کجا آوردی :
"...حاج محمد خودت اذعان داشتی پراید96 داری بهترین ترمز دنیا رو داره خخخ..." من گفتم ؟
1396/5/10
با تشکر از محمد عزیز که کامنتهایی اموزنده برای امثالی همچون خی لو گذاشتند و اینکه اکثریت کسانی که از خودروهای فرانسوی تعریف و تمجید می کنند کسانی هستند که خودروهای ارزان قیمت فرانسوی را دارند و زمانی که اگر همین افراد توان مالی بالای صد میلیون داشته باشند میرن سمت کره ای فقط کافی یه نگاهی به خیابان ها بیاندازید شما چندتا ماشین بالای 100 میلیون فرانسوی می بینید مثل سفران کولیوس یا فلوینسو یا داستر ولی خیابونها پر شده از سانتافه سوناتا و النترا و اپتیما و سراتو و کره ای های دیگر اونوقت این همه ادم از دکتر و مهندس و مکانیک ماشین های خارجی و استاد دانشگاه و ورزشکار و هنرمند و سیاست مدار همه و همه اشتباه می کنند که ماشین کره ای سوارند و پول به خودروهای فرانسوی نمی دند اونوقت نبی خی لو که معلوم نیست چی میگه درست میگه?
1396/5/11
این هم مدرکی برای کسانی که فرانسوی های لگن را در حد کره ای ها می دونند هیوندایی جنسیس بالاتر از بنز و بی ام و جزو جذابترین برندها بعد از پورشه در مکان دوم قرار گرفت اینم لینکش که مال خود خودرو بانک ..http://www.khodrobank.com/Reviews/6678/%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D8%A8%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F
1396/5/11
خداییش عجب بچه ای هستی و حوصله ای داری این همه نوشتی خداشاهده آدم حوصلش نمی گیره بخونه!!خلاصه مفید مینویسن آدم حوصلش بگیره،کلا هم چون آدم غیرمنطقی هستی نباید اصلا نگاه کرد به حرفات حالا حرفتم مهم نیس چون آدما فرق دارن و سلیقه ها متفاوته!!ولی پانی چون کم نوشت باید گفت آقای هندی سوار منبع موثقت چیه که الکی ماشین مردم رو قضاوت می کنی؟!!شما حرص و جوش نخور برای جنسیس خخخ!! سنگ یانگ چندمین خودروساز جهان هست از اون تعریف کن که ماشین خودته و ابعاد ماشین فسقلیت تعریف کن شاسی بلند سوار هستی!!!گیج می زنی ولی من دارم بازار اروپا رو می گم که کره ای ها توش کم رنگ ترن!!خب دیگه گارانتی هفت ساله می دن و از دم قسطی آمریکایی ها می خرن و حکم 405 ایران رو داره براشون!!باور کن اسباب بازی واقعین تشریف ببر نمایندگی ها ببین چقدر سوناتا ریخته!!همشون هم از دم مخصوصا تیوولیت بسیار خشکن و تعلیق نرم تو کره ای پیدا نمی کنی!!!
(با تشکر از محمد عزیز که کامنتهایی اموزنده)خخخ جوک جالبی بود!!چون آقای محمد عاشق و شیفته واقعی پارس سال به عنوان کارشناس خبره خودرو باید کامنت هاش در مدارس و دانشگاه ها تدریس بشود خخخخ!!!
( همه اشتباه می کنند که ماشین کره ای سوارند و پول به خودروهای فرانسوی نمی...)بازم حرف غیرعقلانی دیگه!!هرکی یه سلیقه ای داره چنتا دکتر و مهندس نام ببرم کپچر،داستر،تیانا و...دارن!! بسه انقدر حرص و جوش نزنین خنده داره!!هروقت هییت مدیره هیوندای و سنگ یانگ شدین بیاین تعریف کنین و خط مشی شرکت رو اعلام کنین!!!!
1396/5/12
نبی خی لو جان، چیزی که من از شخصیت شما فهمیدم، کلا تخریب بقیه اشخاص و تحریف حقیقته، شما اهل بحث در مورد خودروها نیستی و اصلا سند و مدرکی هم برای حرفات نداری، هرچی بگن، به سخره می گیری، اگر قراره کره و ژاپن رو با فرانسه مقایسه کنیم و به نتیجه برسیم، دلیلی نداره، با حرفای تخریب گرانه بخوای دیگران و ماشینشون رو به سخره بگیری%
کره ای ها ماشین از دم قسط میدن ؟؟؟...برای خودم متاسفم که با امثال شما بحث رو ادامه میدم !...شرم کن از اینکه به تعلیق سوناتا می گی "خشک" !
ماشینی که محبوبه، استقبالش زیاده، چون سوناتا توی نمایندگی های فروش پره ینی اسباب بازیه ؟؟...تیوولی هندیه ؟...الان داستر خیلی بزرگتر از تیوولیه ؟ کپچر چطور ؟ به چه حقی از ابعاد ماشین بقیه سوال می کنی و به سخره می گیری ؟؟ اصلا عزیزم، هر طور راحتی فکر کن%
....متاسفانه هنوز بعضیامون لیاقت پیدا نکردیم که از زیر استعمار صنعت درجه چندم بعضی کشور های اروپایی نجات پیدا کنیم...%
1396/5/13
باشه کوچولو جان واقعا بچه ای چه حوصله ای هم داری خخخ!! باشه ایندفعه برای مدیرعامل سنگ یانگ و هیوندای ایمیل بزن بگو من عاشق و شیفته ماشیناتونم و دشمن خودروهای لگن ساز فرانسویم و منو به غلامی قبول کنین!!!البته خودم پارس سال دارم که خیلی فرضعلی پسنده و اسطوره نرمی و شتاب هست و سرپیچ پایین هولار باهاش تونستی یک بنزcls و تلیسمان و زانتیا رو بگیری خخخ!!آفرین عمویی!! به قول حاج پانی کامنتای آموزندت در مدارس و دانشگاه ها باید تدریس شود تا الگویی باشد برای جامعه و کشور!! سخنانت باعث شد اشک از چشمام جاری شود و تنفر درونی از لگن سازهای فرانسوی پیدا کنم و عاشق خودروی هندی سنگ کانگ و اسباب بازی هیوندای شوم!!متشکرم از این امربه معروفت!!برو عمویی وقت لالاته در مورد پارس نظر بده فقط
1396/5/5
طراحی هر دو خوبه اگر کپچر توربو نبود حتما کپچر رو انتخاب می کردم اما تیوولی چون توربو نیست هزینه و دردسرهاش رو هم نداره
از نظر ایمنی هم که کپچر بالاتره
لطفا یک مقایسه بین هایما s7(تنفس طبیعی) و چری تیگو 5 ترتیب بدید متنی هم باشه خیلی خوبه
1396/5/6
118ميليون پول بدي،ولي فضاي سرنشينان عقب از پژو 206 كم تر باشه!!!!
1396/5/8
چی میگی من خودم رفتم نمایندگی سوار تیوولی شدم صندلی های پشت هم نشستم فضای عقبش خیلی خوب بود و صندلی هاشم خیلی راحت 206 هم قبلا داشتیم اصلا قابل مقیاس با تیوولی نیست
1396/7/5
اتفاقا اصلا اینطوری نیست من الان خودم دارم خیلی راحته
1396/5/6
اولا تجربه ثابت كرده در مورد ماشين هاي مونتاژي ايران خودرو تا زمانيكه از كارخونه بيرون نيومدن نميشه در مورد قيمت نهايي وسطح اپشن صحبت كرد اخه ميشه ماشيني كه صندلي چرم نداره يا حتي از سيستم كيلس محروم باشه سيستم هد اپ ديسپلي داشته باشه چرا بعضي ها خودشون به كوچه علي چپ مي زنن بله اگر مدل فول ٢٠٠٨ وارد ميشد با اين قيمت صد درصد ٢٠٠٨ بهتر بود ولي با اين سطح اپشني من فرق انچناني بين ٢٠٠٨ و كپچر نمي بينم اگرم خيلي لنگ قدرت هستين برين اس ٧ توريو بگيرين هم قدرتش هم امكاناتاش از هر دو ماشين بيشتره هم گرانتيش (گارانتي كپچر ٥سال و گارانتي ٢٠٠٨ دوسال😂😂😂)
1396/8/14
کیلس و صندلی چرم مهمه یا اینکه ترمز عقب کپچر کاسه ای هست و ایربگ پرده ای هم نداره؟ این 2008 مونتاژی تیپ allure هست و همه آپشن ها رو داره (سقف پانوراما فقط مخصوص تیپ gt line هست)
1396/8/30
سلام دوست عزیز آپشنهای 2008 و کپچر مثل همه فقط صندلی و کیلسش کمه ودر عوض چراغ های جلوی گردان سر پیچ و نشانگر باد لاستیک و دو ایربگ بیشتر و عملکرد بهتر تو تست موس و قدرت موتور کاملا متفاوت و.... یه خورده دقیق تر قضیه رو ببینید بی زحمت. ضمنا پژو رو با ماشینای چینی مقایسه نکنید بی زحمت.ممنون
1396/10/26
رنو كپچر از معدود خودروهای بنزینی غیر هیبرید میباشد كه سیستم بازیابی تولید انرژی از ترمز دارد.چنانكه به مانند یك خودروی هیبرید،در هنگام کاهش سرعت، با بهره گیری از سیستم مدیریت هوشمند انرژی (ESM)، که انرژی را در هنگام ترمز گیری بهبود می بخشد، دینام باطری را که منبع تغذیه بخاری، سیستم تهویه مطبوع، رادیو، چراغ های جلو و فرمان برقی می باشد، شارژ می کند.رنو کپچر تنها در سایت رنو اسپانیا واقع در شهر وایادولید به تولید می رسد و کپچر های نمونه ایران(تحویلی ایران خودرو)نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همگی بصورت كاملاً وارداتی،بدون كوچكترین دخالت شركتهای واردكننده،مستقیماً بدست مصرف كنندگان ایرانی میرسند.رنو کپچر از چهار کیسه ی هوای ایمنی بهره می برد؛ دو کیسه ی هوا مسئولیت حفاظت از راننده و سرنشین جلو را در تصادفات روبه رو بر عهده دارند.رنو كپچر ، بدلیل استفاده از ترمز كاسه ای قوی و پیشرفته در چرخهای عقب ، توانسته است 3 امتیاز مشابه و همسان رقیب همكلاس خودش (پژو 2008 ، با بهره گیری از ترمز دیسكی در چرخهای عقب) ، در بخش كنترل پایداری الكترونیكی ، در تستهای سختگیرانه یورو انكپ ، كسب نماید.رنو كپچر ، با بهره بردن از ترمز كاسه ای قوی و پیشرفته در چرخهای عقب به همراه استفاده از اصول مهندسی ایمنی ، تعلیق و پایداری ، در آزمون كنترل پایداری الكترونیكی یورو انكپ ، 27 سانتی متر لغزش جانبی كمتری نسبت به پژو 2008(با بهره گیری از ترمز دیسكی در چرخهای عقب) دارد.تمامی رنو كپچرهای موجود در ایران ، وارداتی بوده و همگی ، ساخت و مونتاژ سایت رنو اسپانیا میباشد.سیستم تعلیق کپچر در سرعت های مختلف عملکرد بسیار خوبی دارد و به خوبی ارتعاش های حاصل از ناهمواری های جاده را جذب می کند. این خودرو عمدتا یکی از راحت ترین تجربه های سواری را در کلاس خود ارائه می دهد؛ این کراس اوور توانایی خوبی در گذر از پیچ ها دارد، چسبندگی مناسب با جاده و پاسخ دهی فرمان بسیار قابل اتکا، از دیگر توانایی های رنو کپچر در بخش هندلینگ و فرمان پذیری است.فروش جهاني رنو كپچر در سال2017// 263.113دستگاه با رشد10.3% صعود از پله 86 به 74....فروش جهاني پژو2008 در سال2017// 222.102دستگاه با افت فروش منفي6.2%...سقوط از پله 88 به 102..... فروش جهاني نيسان جوك و تيوولي هم خارج از 105جايگاه نخست فروش بين المللي است و اصلا در جدول ديده نميشوند.فروش رنو كپچر در فرانسه سال2017،،68.773دستگاه////فروش پژو2008 در فرانسه سال 2017،،67.979دستگاه////فروش جهاني رنو كپچر در سال 2016،،238.642دستگاه////فروش جهاني پژو2008 در سال2016،،236.695 دستگاه//// فروش رنو كپچر در 11ماهه 2017 در اروپا 190.135دستگاه////فروش پژو2008 در 11ماهه 2017 در اروپا 166.062دستگاه.رنو كپچر:تعويض شمع هر 56000 كيلومتر - پژو2008:تعويض شمع هر 40000كيلومتر///رنو كپچر:تعويض فيلتر بنزين هر 120000 كيلومتر - پژو2008:تعويض فيلتر بنزين هر 40000كيلومتر///رنو كپچر:تعويض ضديخ هر 64000 كيلومتر - پژو2008:تعويض ضديخ هر 10000كيلومتر///رنو كپچر:سرويسهاي ادواري هر 8000 كيلومتر - پژو2008:سرويسهاي ادواري هر 5000كيلومتر///رنو كپچر:گارانتي كلي 5سال يا 150000كيلومتر - پژو2008:گارانتي كلي 2سال يا 40000كيلومتر///رنو كپچر:گارانتي گاز كولر ،36ماه يا 100000 كيلومتر - پژو2008:گارانتي گاز كولر ،12ماه يا 20000 كيلومتر///رنو كپچر:گارانتي باتري 2سال يا 40000كيلومتر - پژو2008:گارانتي باتري 1سال يا 20000كيلومتر///رنو كپچر:گارانتي پوسيدگي بدنه3سال - پژو2008:گارانتي پوسيدگي بدنه2سال///رنو كپچر:گارانتي رنگ3سال - پژو2008:گارانتي رنگ2سال///رنو كپچر:مصرف سوخت شهري6.6-بين شهري4.7-تركيبي5.9///پژو2008:مصرف سوخت شهري9.8-بين شهري4.9-تركيبي6.7//// ضمنا جهت استحضار بگم ،رنو كپچر ، بااستفاده از اصول مهندسی ایمنی ، تعلیق و پایداری ، در آزمون كنترل پایداری الكترونیكی یورو انكپ ، 27 سانتی متر لغزش جانبی كمتری نسبت به پژو 2008(با بهره گیری از ترمز دیسكی در چرخهای عقب) دارد
1396/5/6
مقایسه خوب و واقع بینانه ای بود
1396/5/6
چندتا نکته رو مجددا باید متذکر بشم:
1. فکر می کنم بهتر باشه قبل از اینکه جواب هم دیگه رو بدیم،...حداقل متن کامنت رو کامل تر بخونیم. والا من هیچ کجا به خودرو ایرانی از جمله " پارس " ننازیدم !!...
به عمد در ابتدای کار از معایب پارس گفتم، تا بعدا یه عده ای نگن که صرفا مزایا مطرح شد.
2. دقیقا همون اهدافی که از گذاشتن کامنت داشتم،،، توسط بعضی دوستان نغض شد !!...می خواستم بگم؛ خرید خودرو برای استفاده خانواده ، فقط آپشن و قیافه و کلاس نیست
بلکه میشه با پرداخت هزینه های خیلی کمتر ، خودروهایی خرید که تقریبا همون قابلیت ها رو دارند.
از صحبت بعضی ها مشخصه که اتفاقا هدف از خرید خودروهای خارجی صرفا چندتا آپشن و ظاهر لوکس تره !...والا تیوولی و کپچر، قوای فنی و اتاق خیلی راحت و نرمی هم ندارن !
آقای حسین عزیز، امروز شما از یک فرد که قصد خرید خودرو داره، سوال کنید که آیا ملاک شما برای خرید خودرو، راحتی رانندگی ،استهلاک و هزینه کمتر ، موتور به نسبت قوی تر، خدمات پس از فروش بهتر، کیفیت قطعات و دوام است یا اینکه ماشینتون برای فصل زمستون گرم کن داشته باشه که ____تون منجمد نشه !!!...راستی گرم کن اونقدرا هم زود عمل نمی کنه ها !
اول منجمد میشی، بعد عمل می کنه :))
نمی خواستم این جواب رو به شما بدم ولی حالا که سر بحث بازه باید بگم...اگر به دنبال گرم کن و سردکن صندلی هستید، پژو پارس های elx مدل 88 هم با حدود قیمت 30 میلیون تومان
هم گرم کن دارنو هم سرد کن ! فک نمی کنم خارجی های ارزون قیمت مثل تیوولی بدونن سرد کن چیه ! راستی آقای حسین محض شوخی؛
بهتر نیست یه پارس elx مدل پایین بخری و با آپشن هاش بازی کنی تا اینکه یه تیوولی بخری و توی تابستون وقتی ماشین زیر آفتابه سوارش بشی و تا ____تون بسوزه ؟ :)
من ماشین خارجی خیلی سرتر از تیوولی و ماشین ایرانی خیلی کمتر از پارس دارم...چیزایی که در کامنت قبلی گفتم و در اینجا می گم، حاصل تجربه است و نه سلیقه؛
آره آقای حسین رانندگی فقط لایی کشیدن و سر شکسته کردن بقیه نیست...من هم به همین خاطر گفتم که قدرت موتور پارس کافیه و کار رو راه میندازه.
3. بعضیا اصرار دارن، که بگن ماشین های ایرانی قاتل جون مردم هستن !
دوستان مگه شما توی جاده چنتا سرعت میرین که ماشین ایرانی امنیت نداره ؟؟...همین پارس که سرش بحثه، توی سرعت 110 یا 120 در جاده ایمنی نسبتا کامل رو داره، چرا مدام این مفهوم غلط رو بعضیا یاد آور میشن ؟
من پراید مدل 96 دارم...ترمزاش واقعا حرف نداره...پراید یک ماشین شهریه، توی شهر شما بیشتر از 2 کیسه هوا و ترمزهای قوی، خیلی چیز بیشتری لازم نداری...پس همون پراید هم در کلاس خودش ایمنی نسبتا خوبی داره...درجاده هم اگر رانندگی قانونمندی داشته باشی باز پراید "قاتل جون" نیست %
لطفا واقع نگر باشید...بنده همونطور که قبلا گفتم، مدیر فروش محصولات "ایرانخودرو" نیستم..دل خوشی هم از تولیدات ایرانخودرو و سایپا ندارم...اون چیزی که در مورد پارس سال گفتم صرفا حاصل تجربه بود
..." در کشور ما هییییچ خودرویی ارزش مبلغ پرداختی رو نداره، ولی حداقل میشه با پرداخت هزینه عقلانی تر برای یک خودرو، نیاز رو به آسونی برطرف کرد..."
البته قبول دارم، برای بعضی جوون ترها در کشور ما، " زنون_چراغ شور " رده اول اهمیته و " نون شب " رده دوم !!!...آره آقای حسین من هم به همین دلیل ماشین خارجی خریدم :))
ولی اگر برای شما رانندگی " معقول " و رفع نیاز، مهم تره...یک مقایسه کوچیک بین پارس سال، تیوولی و کپچر انجام بدید و با توجه به " قیمت " ارزش سنجی کنید.
ماشین های خارجی خیلی زیادی وجود دارن که از هممممه نظر بهتر از پارس هستن...ولی در مورد تیوولی و کپچر واقعا جای شک و تردید وجود داره%
1396/9/29
شما کاملاً درست میگی دوست عزیز. متاسفانه تو مملکت ما ملاک اول برای خرید خودرو، در هر رده سنی، اول قدرت موتور و توانایی ماشین در کندن هست! حالا کندن چه چیزی نمیدونم. اصلاً هم به این کار نداریم که ماشین چقدر استهلاک داره، چقدر آلایندگی داره، چقدر مصرف، و ... .

ولی با نظر شما که میگین دو ایربگ در شهر کافیه موافق نیستم. چون باز هم متاسفانه در ایران (به کشورهای دیگه کار ندارم چون ما قراره تو این مملکت رانندگی کنیم) اگر حتی شما قانونمند هم رانندگی کنید باز احتمال تصادف بالاست (خیلی‌ها فکر می‌کنن زرنگ تشریف دارن و چراغ زرد رو هم با سرعت رد می‌کنن که پشت چراغ قرمز نمونن). من خیلی صحنه تصادف این مدلی دیدم. متاسفانه این راننده‌ها حتی به عابرین پیاده هم رحم نمیکنن. حتی اگر تازه چراغ قرمز شده باشه باز هم رد می‌کنن.

بنابراین به نظر من ایربگ‌های پرده‌ای خیلی در ایران می‌تونن به درد بخور باش.
1396/5/6
ای بابا ماشین فرانسه کجا، چین و کره کجا
آشغالای کره ایی که به علت فوق ارزون بودن و پر از آپشن های الکی تونستن هنوز دوام بیارن در ایران خیلی طرفدار دارن
بماند که شرکت سانگ یانگ بعد از هندی شدنش طراحی هاش بهتر شد وشاید دیگه لولش کمی بالاتر از کره شده در طراحی
1396/5/8
چرا هذیان نبوی5
1396/5/7
خريد كپچر فول وارداتي به ايران به صرفه تر از تويوتاي chr پايه و حتي نيم فولشه.قيمت گمركي رنو كپچر نمونه ايران كه تقريبا فول هستش،14750يورو ميباشد.(خبرش در سايت ارانجيب موجوده)كه با احتساب هر يورو 4570تومان قيمت گمركيش ميشه 67.400.000تومان-نمايندگي ايرانخودرو داره به قيمت 110تومان ميفروشه.يعني 63درصد اضافه تر از قيمت ورودي بدست مصرف كننده ميرسه..قيمت گمركي تويوتا chr در نسخه بي آپشن و ساده و لوآپشن ترين ورژن،18500يورو هست كه درمياد 84.545.000تومان-ايرتويا داره به قيمت 180 تومان ميفروشه.يعني 113درصد اضافه تر از قيمت ورودي.پس خريد كپچر خيلي خيلي با ارزش تر و مقرون به صرفه تره. اين مقايسه رو براي نيسان جوك و خودروهاي ديگه هم انجام بديد نتيجه مشابه ميگيريد
1396/5/7
جال اینجاست که یک سری افرادی که پول خرید این ماشین ها رو ندارند مدام شکایت گلایه می کنند مثلا اگر خودرو بانک مطلبی در مورد چگونه با 120 میلیون بهترین دست دوم ها را بخریم همون ادم میاد کامنت میزاره اخه کی میاد تا وقتی گزینه های صفر کیلومتر بهتری هست مثل کپچر و تیوولی بره پول بده دردسر بخره که معلوم نیست صاحب قبلی با ماشین چی کار کرده و وقتی هم که در مورد هر خودروی صفر کیلومتر که خارج از توان خریدشونه مطلبی خودرو بانک میزاره همون ادم باز میاد میگه حیف نیست 120 میلیون پول بدی به این به جاش یدونه بی ام و 2006 بخر فلان و چنان قبلا گفتم بازهم می گم خودم تیوولی دارم و اینکه کپچر و تیوولی هر دو خوب هستند و با توجه به قیمت سایر خودروها بهترین گزینه تا 120 میلیون هستند
1396/5/7
هردو خودرو خوبی هستند
ولی تیوولی انصافا خیلی عالی تر و ارزش خرید نسبت به پول پرداختی بیشتری دارد
اتاق جادار تر - طراحی داخلی و آمپر زیباتر - تنفس طبیعی بودن موتور در ایران مزیت بالایی ست با توجه به کیفیت سوخت و هزینه نگهداری و آسانتر موتور تنفس طبیعی- نمای بیرونی عضلانی جذاب و اینکه کلا ماشین وارداتی و مونتاژ داخل نیست
همچنین عناوین جهانی زیادی بدست اورده
پس 100% TIVOLI

1396/5/9
کپچر هم وارداتیه
1396/5/11
با تیوولی کار ندارم و کپچر انتخاب کردم
هر کامنتی که دوستان می نویسند فقط و فقط نکات مثبت انتخاب خود رو میگن .
من کپچر خریدم . سعی می کردم ترمز کاسه - صندلی پارچه ای - نداشتن سانروف و اون هد یونیت جادویی که با زدن flash بالای 8GB هنگ می کرد که هر بار با دیدنش ناراحت میشدم را نادیده بگیرم و چشم پوشی کنم.
برادر خانمم تیوولی SPORT-R Red Pack دو دیفرانسیل گرفت 133 میلیون . اپشن ها و داخل مارون واقعا زیبا بود ولی نمیدونم چطر کار خواهد کرد و چه کیفیتی خواهد داشت ولی من برای نام رنو کپچر را انتخاب کردم
ولی زیبایی red pack عالی بود.
من از ماشیینم اصلا استفاده نکردم در حدی که در 6 ماه 2500 کیلو متر راه رفتم . در حد آخرهفته شب یه دور با خانواده زدیم.
بعد از 3-4 ماه یک ماشیین صفر کیلومتر . دیدم تو پارکینگ لکه های روغن زیر ماشیین افتاده تا جایی که چراغ چک روغن روشن شد و نمیدونم روغن موتور از کجا نشتی داده و رفته بود.
رفتیم شمال با برادر خانمم. اومده با تیوولی میگه برادر چراغ سوخته.
ماشیین 100 میلیونی خریدم چراغ هاش هنوز لامپ معمولی هستش.
ترمز کاسه عقب صدا میده دو بار رفتم نمایندگی یه لنت Genuine Part گذاشتن 295.000 تومان هر بار پول گرفتن هنوز هم صدا میده
ماشین 100 میلیونی گرفتم با ترمزش هر روز مشکل دارم.
والا بلا واقعا پشیمانم
کم کاری هر کسی که هست خیر نبینه ایشالا.


1396/5/15
یعنی کپچر ترمز عقبش کاسه ای مثل پراید خوب اگر سر پیچ ترمز خوب کار نکنه بری ته دره که 100 تا ستاره ایمنی هم داشته باشی به دردت نمی خورهسانروفم نداره و این همه مشکل برات پیش اومده بفروش رنو و پژو کلا باید ماشین ارزون بزنند ماشینهای گرونشون خوب در نیومده و تو دنیا غیر از خود فرانسه چندتا کشور کوچیک دوربرش خریدار نداره ولی تیوولی شنیدم خوب کلا سانگ یانگ سگ جون معروف موسو های بیست سال پیش هنوز مثل خر کار می کنند تو بام تهران یه موسو دیدم سینه کوه مثل بز میرفت بالا مغزم هنگ کرد من خودم نمی دونستم چه ماشینی اول فکر کردم تویوتا چیزیه بعد دوستم گفت موسو کره ای مال سانگ یانگ موتوراشم مال بنز و فقط شاسی بلند میزنه گفتم دمش گرم بیست سال پیش چی زده ما هنوز داریم 405 و پراید می زنیم
1396/5/12
چطور کسی حاضر میشه برای این ماشین آشغال کره ای با این مشخصات فنی خصوصا موتور آشغال و سایز کوچک و یا هندلینگ فاجعه 118 میلیون پول بده حیف پول به این آشغالا
مفتش هم گرونه و سرطان
با شتاب 13-14 ثانیه راحت میتونه پا به پای پراید راه بیاد! اونم بعد دوسال بالاترم میره
شدیم موش آزمایشگاهی سانگ یانگ چانگ هندی یا همون آشغال کره ای
1396/5/13
دوستان خودرو بانک یادشون رفت بگن موتور کپچر رو تیم فرمول وان رنو طراحی کرده که سابقه ۱۵ قهرمانی فرمول وان رو داره فکر کنم ۳ سال پیش جز برترین موتور های اروپا شد. کسای که المان رفته باشن به وضوح می تونن شاهد تعداد زیادی از کپچر ها باشند کشوری که بهترین خودرو ها رو تولید می کنه ، من که اصلا تیوولی ندیدم تو المان
1396/5/15
بله درست من هم در المان زندگی می کنم اینجا اکثریت کپچر سوارند و قیمتش 14000 کرون که میشه 40 میلیون تومن و خیلی پرقدرت و خوبه برای مسافرت
1396/5/17
شما ایران خودرویی ها چرا دروغ می گویید تا محصولاتتان را بفروشید اولا اقا بهنام رنو در قعر جدول قهرمانان فرمول یک تنها با دوبار قهرمانی انهم در سالیان دور قرار دارد اینم لینکش از ویکی https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA_%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86_%D9%81%D8%B1%D9%85%D9%88%D9%84_%DB%8C%DA%A9_%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86 دوما اقا خلیل که فکر کنم همین بهنام خالی بند هستی و در المان زندگی می کنی واحد پول المان یورو و کرون نیست هرچقدر هم تخریب کنید بازهم مردم تیوولی رو بهتر می خرند و به ایران خودرو اعتمادی نیست
1396/5/24
کافر همه را به کیش خود پندارد. حتما دروغگوی که فکر میکنی همه مثل خودت دروغگوند... ااگه توانش و داری پاشو بیا المان با چشمای خودت ببین...سر تو مثل کبک کردی تو برف....
1396/5/17
با تشکر از متن خوبتون نمیدونم چرا مسائل با اهمیتی از قلم افتاده و مسایلی که گاها کم اهمیت هستند زیادی پر اهمیت جلوه داده شده البته کاملا بی غرض و تصادفی هست... لازم به ذکر میدونم که با یک ارجاع ساده به سایت یورو ان کپ که همون ستاره های ایمنی رو داده به راحتی متوجه میشین در فاکتور میزان خسارت به عابر پیاده تیوولی امتیاز کمی آورده و به هنین خاطر یک ستاره کمتر داره ضمن اینکه مصرف یک و نیم لیتر بیشتر در صد کیلومتر یعنی در مصرف سالانه حدود ۴۰ هزار کیلومتر میشه ۴۰۰ هزار تومن که بعد از دو سال رسما بسیار از کپچر بهتر میشه .
نکته بعدی ترمز دو خودرو هست که من در کپچر خودم ترمز رو بسیار معقول ولی بسیار ضعیفتر از تیوولی دیدم که اگر در ابتدای امر به شما گفته نشه که تیوولی ترمز های بسیار قوی داره احتمال تصادف از پشت با شما زیاده و واقعا ترمزها بسیار امنتر هستند یا مثلا درباره روکش صندلی پارچه ای کپچر به چرم با کیفیت تیوولی صحبتی نشد و از کنارش عبور کردین صندلی ها و فضای پا بسیار در تیوولی راحت تر و بیشتر هست به خصوص راحتی در جلو و فضای پا در عقب ضمن اینکه صندوق با دهانه بهتر در تیوولی اون رو کارا تر میکنه تنظیم سه حالته فرمان تیوولی هم که بسیار کارامد هست از قلم افتاد یا مثلا فضای بالای سر که در صندلی ردیف عقب با یک خم به سمت بالا کاملا فضای سر بهتری رو نسبت به کپچر ایجاد کرده کیفیت قطعات داشبورد و رودری هم به وضوح با اینکه خشک هستند در تیوولی معقولتر به نظر میان و با این تفاسیر بنده برای تیوولی ثبت نام کردم و قصد فروش کپچر رو دارم
1396/5/25
با سلام تشکر میکنم از مطلب مفیدتون به نظر من که هر دو ماشینهای مناسبی هستند(گذشته از قیمت ) ولی نظر شخصی من بیشتر روی سانگ یانگ هستش و اونو بیشتر میپسندم بخصوص که تنفس طبیعی هست و دردسرها وهزینه های خرابی توربو رو درآینده با توجه به بنزین بی کیفیت داخلی نداره..سپاسگذارم از مطلبتون
1396/5/27
لطفا فیلم برسی رنو کیچر را تهیه کنید .به جای مقاله فیلم قرار دهید . با تشکر
1396/8/14
موافقم فیلم خیلی بهتر از مقاله است. تست شتاب و درگ 400 متر بین کپچر و 2008 هم بزارید. ممنون
1396/5/29
فقط تیوولی
1396/7/5
از نظر من تیوولی خیلی بهتره تازه از نظر ایمنی و آپشن داخل این قیمت همه رو می ذاره تو جیب
1397/1/7
من دو ساله کپچر سوار میشم.از نظر شتاب ، قدرت، تیپ ظاهری، ایمنی بالا ، و مصرف سوخت واقعا عالیه.شک نکنید که خیلی بهتر از کره ای هست.بنزین هم معمولی زدم و هم سوپر. هیچ مشکلی نداره.عاااااالی
1397/10/20
با استناد به دفترچه گارانتی و وبسایت خودروسازها،یه مقایسه ساده در باب استهلاک و مخارج سرویسهای بین رنو کپچر و تیوولی گردآوری کردم.خودتون ببینید هزینه نگهداری و استفاده کدوم خودرو براتون به صرفه تره؟
تعویض شمع:كپچر،هر56000كیلومتر-تیولی،هر35000كیلومتر/تعویض فیلتر بنزین:كپچر،هر120000كیلومتر-تیولی،هر28000كیلومتر/تعویض ضدیخ:كپچر،هر 64000كیلومتر-تیولی،هر 21000كیلومتر/سرویسها:كپچر،هر 8000كیلومتر-تیولی،هر 7000كیلومتر/تعویض روغن ترمز:كپچر،هر 64000كیلومتر-تیولی،هر 28000كیلومتر/تعویض روغن گیربكس:كپچر،هر 100000كیلومتر-تیولی،هر 35000كیلومتر/تعویض روغن دیفرانسیل:كپچر،نامحدود-تیولی،هر 40000كیلومتر/گارانتی گاز كولر:كپچر:36ماه یا 100000كیلومتر-تیولی:6ماه/گارانتی باتری:كپچر،2سال یا 40000كیلومتر-تیولی،6ماه یا 5000كیلومتر