موضوعات داغ

بی‌اعتنایی فورد به تهدید ترامپ

عکس مطلب اول
ایسنا: مدیرعامل فورد در مصاحبه با رویترز اظهار کرد: فورد موتور به برنامه‌هایش برای جابه‌جایی تولید خودروهای کوچک از میشیگان به مکزیک ادامه خواهد داد، در حالی که دو محصول بسیار مهم در کارخانه‌های آمریکایی این شرکت تولید خواهند شد.



دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، از فورد به‌دلیل تصمیم برای انتقال تولید خودروهای کوچک فوکوس به مکزیک در سال ۲۰۱۸ انتقاد و اعلام کرده است که تعرفه‌هایی برای واردات خودروهای ساخت فورد در این کشور وضع خواهد کرد. ترامپ همچنین گفته است مایل است توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی را که شامل کانادا می‌شود لغو کرده و برای متوقف کردن ورود مهاجران غیرقانونی دیواری در مرز آمریکا با مکزیک احداث کند. مارک فیلدز در مصاحبه‌ای که در حاشیه نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس با رویترز داشت، اظهار کرد: این شرکت برنامه‌اش برای انتقال تولید فورد فوکوس به مکزیک را اجرا خواهد کرد و مهم‌تر از همه، این اقدام برای فراهم کردن فضا برای تولید دو محصول بسیار مهم در کارخانه‌های میشیگان خواهد بود، به این ترتیب تصمیم مذکور، تاثیری بر مشاغل آمریکایی نخواهد داشت.

فورد

بیل فورد، رئیس هیات‌مدیره فورد اظهار کرده بود ماه گذشته با ترامپ دیدار کرده است. وی که با انتقاد ترامپ مواجه شده بود، اعلام کرد این شرکت که توسط پدر پدربزرگش تاسیس شده است، خودروها و کامیون‌های بیشتری در آمریکا نسبت به سایر خودروسازان تولید می‌کند. فیلدز اظهار کرد: قیمت بنزین در آمریکا بسیار پایین است؛ بنابراین برای این شرکت سودآوری از خودروهای کوچکی که در آمریکا تولید می‌شوند، بسیار دشوار خواهد بود. اگر فورد تصمیم بگیرد خودروی کوچک فوکوس را در آمریکا تولید کند ناچار است قیمت را افزایش دهد و در این صورت هیچ فروشی نخواهد داشت.گروهی که نماینده فورد و سایر خودروسازان بزرگ در آمریکاست، از تیم انتقال قدرت ترامپ درخواست کرده است استانداردهای اقتصاد سوخت دولت اوباما را که خودروسازان را ملزم کرده تا سال ۲۰۲۵ بهینه‌سازی مصرف سوخت خودروهایشان را بیش از دو برابر افزایش دهند، مورد بازبینی قرار داده و تسهیل آن را بررسی کنند.به گفته مارک فیلدز، اقتصاد سوخت و تجارت دو موضوع جداگانه هستند.فورد همچنین قصد دارد از ظرفیت کارخانه در سایر بازارها برای پر کردن شکاف در خطوط تولید آمریکایی خود استفاده کند. مدیران این شرکت از نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس برای تبلیغ یک خودروی شاسی‌بلند کوچک به نام اکو اسپورت استفاده کرده‌اند که فورد تصمیم دارد از هند وارد کند.مدیرعامل فورد با اشاره به پول سرمایه‌گذاری شده برای عرضه پیکاپ جدید «سوپر دیوتی» در کارخانه کنتاکی، اظهار کرد: ما در حال حاضر کارخانه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ در سایر نقاط جهان داریم و این امر به ما اجازه می‌دهد سرمایه‌گذاری بیشتری در آمریکا داشته باشیم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/27
ترامپپپ
لطفا ببند دهنتو
کاری نکن سوپردیوتی از روت رد شه
1395/8/27
فورد دنبال سود هست ،حق با این طرف هست میگه به مشاغل آمریکایی لطمه نمیخوره خوب اون مدل ها رو هم داخل تولید کن تا به جز لطمه نخوردن ایجاد شغل هم کرده باشی.