موضوعات داغ

لامبورگینی هوراکان محور عقب هم آمد

عکس مطلب اول
لامبورگینی هوراکان را که دیگر همه می‌شناسند، جایگزین خلف گالاردو که تقریبا دو سال پیش توسط کمپانی خودروسازی لامبورگینی معرفی شد و در شهریورماه سال گذشته هم نسخه "اسپایدر" آن معرفی شد. حال بار دیگر سروکله‌اش پیدا شده و مهمان نمایشگاه بین المللی لس آنجلس 2016 شده است. ولی این بار با یکسری تغییرات باطنی که در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد.

لامبورگینی هوراکان اسپایدر

با معرفی نسخه اسپایدر در شهریورماه سال گذشته، تنها شاهد حذف سقف از روی مجموعه شاسی این محصول بودیم که البته با حذف سقف ثابت، تغییراتی هم بر روی درب کاپوت موتور ایجاد شد و به نسبت مدل استاندارد آیرودینامیکی‌تر طراحی شد تا در زمان باز بودن سقف خودرو مشکلی در حرکت بوجود نیاورد. ولی از طرفی دیگر به دلیل تقویت قسمت میانی شاسی، شاهد افزایش وزن 50 الی 100 کیلوگرمی بودیم که خود در عملکرد ماشین تاثیر بسزایی می‌گذارد.

لامبورگینی هوراکان اسپایدر

حال اخیرا لامبورگینی برای جبران این افزایش وزن خودرو و همچنین کاهش هزینه‌های نهایی برای مشتریان، تصمیم به معرفی یک مدل جدید از لامبورگینی هوراکان در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس 2016 گرفته است که حالا بجای ارسال نیرو به هرچهارچرخ ماشین، نیروی تولیدی موتور تنها به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود تا هم ماشینی ارزان‌تر داشته باشیم و هم وزن افزایش یافته در مدل‌‌های قبلی تاحدودی جبران شود.

لامبورگینی هوراکان اسپایدر

در زیر کاپوت این خودرو نیز با توجه به تک محور شدن، از پیشرانه‌ای 10 سیلندر V شکل نسخه استاندارد استفاده خواهد شد که با تزریق مستقیم سوخت در حجم 5.2 لیتری سیلندرها می‌تواند حداکثر نیرویی معادل 580 اسب بخار و گشتاوری معادل 540 نیوتن متر تولید کند که در عمل با کمک گرفتن از جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه تبدیل به یک شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعتی تنها 3.6 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت نزدیک به 321 کیلومتر بر ساعتی شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/29
صندلیش اندازه پول ماشین منه! محور عقب تنها خوبه ولی خیلی باید سیستمهایی پایداری واسش نصب کنه لااقل چهار چرخ کامل خودش تعادله... طراحیش خیلی قشنگه آگه اشتباه نکنم یکی از مدیران طراحی شرکت لامبورگینی یک ایرانی هست چند سال پیش تلوزیون خودمون هم نشون داد... کاش توی ایران بود وبهش بها میدادن