موضوعات داغ

مرسدس بنز در چین به تولید 1 میلیون دستگاه رسید

عکس مطلب اول
تقریبا سال 2005 میلادی بود که شرکت خودروسازی مرسدس بنز با ایجاد یک فروشگاه بزرگ اختصاصی، کسب و کار خود را در چین به طور مستقیم آغاز کرد و چند ماه پس از آن، با یک سرمایه گذاری مشترک بین دایملر و بایک موتور، کارخانه‌ای تحت عنوان "پکن بنز اتومبیل" تاسیس شد که حالا با 78 هزار کارمند در سراسر چین، موفق به تولید 1 میلیون دستگاه و فروش تمامی آنان در بازار چین شده‌اند.
مرسدس بنز E کلاس، یازده سال پیش به عنوان اولین محصول مرسدس بنز در کشور چین تولید شد و در سال 2010 میلادی هم اولین نسخه اختصاصی مرسدس بنز E کلاس برای بازار چین معرفی شد که به نسبت مدل‌های استاندارد جهانی، دارای فاصله‌ای بیشتر بین دو محور و فضای کابین بزرگ‌تری بود که جدیدترین مدل آن همسو با تغییرات جهانی، اوایل سال جاری میلادی در نمایشگاه اتومبیل پکن چین رونمایی شد.
علاوه برمرسدس بنز E کلاس، سری مدل‌های C کلاس هم بعدها به خط تولید مرسدس بنز اضافه شد که این ماشین هم دارای مدل‌های اختصاصی برای بازار چین با فاصله بین دو محور جلو و عقب بیشتر است.
علاوه بر تولید محصولات مستقیم، مرسدس بنز در ساخت موتورهای چهار سیلندر و شش سیلندر برای تامین انرژی محصولات بومی چین فعالیت دارد که یکی از شرکای اصلی آن را شرکت خودروسازی محلی "فوجیان بنز اتومبیل" تشکیل می‌دهد که در سال گذشته حدود 250 هزار موتور مختلف در قالب سرمایه گذاری مشترک 530 میلیون دلاری از مرسدس بنز دریافت کرده است.
مضاف بر تولید مستقیم خودرو و تولید موتورهای مختلف، کمپانی دایملر با همکاری بایک موتور اقدام به تاسیس یک مرکز تحقیق و توسعه در سال 2014 میلادی کرده است که از لحاظ سرمایه گذاری مشترک، بزرگ‌ترین مرکز تحقیقات و توسعه برای دایملر به شمار می‌رود.
یکی دیگر از بزرگ‌ترین سرمایه گذاری‌های دایملر هم مربوط به همکاری مشترک بخش خودروهای الکتریکی BYD چین می‌شود که منجر به تولید خودروی Denza 400 با باتری‌های 62 کیلوات ساعتی شده و می‌تواند محدوده حرکتی 400 کیلومتری برای صاحبانش داشته باشد که بررسی کامل آن پیش‌تر توسط گروه خودروبانک انجام شده بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد