موضوعات داغ

نام‌های عجیب دنیای خودرو - بخش اول

عکس مطلب اول
نام‌های عجیب دنیای خودرو - بخش اول
اصولا نام گذاری یک خودرو میتواند بیانگر خصوصیات آن باشد. به عنوان مثال رولزرویس فانتوم، لامبورگینی اونتادور و یا حتی استون مارتین ونکویش (پیروزی) که نه تنها یک اسم ساده نیستند، بلکه همسو با خصوصیات باطنی این دسته از خودروها انتخاب شده است و بر روی آن می‌نشیند، ولی خب یکسری اسم‌ها هم داریم که به طرز وحشتناکی اشتباه هستند و دارای یکسری القاب عجیب و غریب و یا نام‌های کامل متضاد با خصوصیات خودرو هستند که در ادامه قصد داریم چند نمونه از آنان را بررسی کنیم.

مزدا اسکروم

1- مزدا "اسکروم Scrum" واگن
این خودروی نسبتا کوچک واگن، حدودا سه سال پیش در نمایشگاه بین المللی توکیو ژاپن معرفی شد و همانطور که گفتیم، نام "اسکروم" برای آن انتخاب شده است. شاید برای ما نامگذاری اسکروم چندان عجیب نباشد، ولی این کلمه در واقعیت به یک نوع بازی "راگبی" گفته می‌شود که حالا برای نام گذاری این ماشین مورد استفاده قرار گرفته است.
فلسفه نامگذاری این خودرو هم به خاطر شکل ظاهری‌اش بوده است. زیرا بازیکنان راگبی پس از پوشیدن لباس‌های مخصوص به همراه ضربه گیر، حالتی عجیب و غریب پیدا می‌کنند و شرکت خودروسازی مزدا هم برای توجیه ظاهر عجیب و غریب این خودرو، نام یک نوع بازی راگبی را بر روی آن گذاشته است.

میتسوبیشی لیتوس

2- میتسوبیشی "لیتوس Lettuce"
شاید جالب‌تر از مزدا اسکروم، این مدل از میتسوبیشی باشد که نامی بسیار عجیب و غریب دارد، زیرا نامی که برای آن انتخاب شده معنی حقیقی "سالاد" می‌دهد و یقینا کسی دوست نخواهد داشت سوار یک سالاد شده و در خیابان تردد کند، هرچند پرسیدن نام خودرویتان هم می‌تواند یک چالشی بزرگ‌تر از راندن آن باشد.
نام گذاری این ماشین هم فلسفه خاصی ندارد، ولی شرکت سازنده به خاطر اینکه دو درب ورود و خروج در سمت شاگرد و یک درب ورود و خروج در سمت راننده نصب کرده است و همچنین ماشینش ابعاد کوچکی دارد، نام سالاد (Lettuce) را برای آن انتخاب کرده است.

ایسوزو میستریوس یوتیلیتی ویزارد

3- ایسوزو میستیریوس یوتیلیتی ویزارد (Mysterious Utility Wizard)
یکی طولانی بودن نامگذاری و دیگری هم معنی اسم انتخاب شده برای این خودرو نه تنها بسیار عجیب بوده، بلکه در تضاد کامل با خصوصیات باطنی این خودرو است، زیرا معنی این جمله طولانی "جادوگر مرموز" می‌‌شود و این درحالیست که خودروی شاسی بلند ایسوزو نه مرموز بوده و نه قدرت‌های جادویی برای اغوای مشتریان در بازار دارد.
دلیل نامگذاری این شاسی بلند هم ترغیب مشتریان به خرید و هیجان انگیز جلوه دادن آن ذکر شده است.

فولکس ثینگ

4- فولکس واگن ثینگ (Thing)
ثینگ در فرهنگ و لغت انگلیسی معمولا معنی "چیز" می‌دهد. به عنوان مثال "چیزهای زیادی در این اطراف وجود دارد". حال این کلمه بعد از جنگ جهانی دوم توسط فولکس واگن بر روی خودرویی نظامی مورد استفاده قرار گرفته است که برای ارتش آلمانی غربی با ترکیب چند خودروی مختلف با هم از جمله فولکس واگن بیتل، میکروباس و کارمن گیا ساخته شده بود.
این خودرو همانطور که گفتیم در ابتدا برای ارتش آلمان غربی ساخته شده بود، ولی بعدها با یکسری تغییرات برای عموم مردم هم ساخته شد.

سوزوکی کاپوچینو

5- سوزوکی کاپوچینو
همگی ما ترجیح می‌دهیم با آوردن نام کاپوچینو به یاد همان نوشیدنی خوشمزه و باکلاس بیافتیم تا اینکه ماشینی کوچک و نه چندان زیبا در ذهنمان تداعی‌گر شود، ولی خب متاسفانه کمپانی خودروسازی سوزوکی این کار را کرده و بر روی خودروی کوچک تقریبا کروکی خود از عنوان "کاپوچینو" استفاده کرده است.
این خودرو به عنوان پاسخی برای خودروی موفق مزدا MX-5 که البته رقیب یکدیگر به شمار نمی‌روند، تنها برای کاهش هزینه‌های بیمه و مالیات برای ژاپنی‌ها طراحی و ساخته شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد