موضوعات داغ

تقویت صنعت خودرو چین یا تولید ملی؟

عکس مطلب اول
اقتصاد آنلاین: معاون خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مشتریان تا کجا هزینه کیفیت پایین خودروهای چینی را پرداخت کنند، گفت: کیفیت بد خودروهای تولیدی باعث سلب اعتماد مرد به تولید ملی شده است.
بیژن پناهی زاده، گفت: متاسفانه بعضی از شرکت‌های خودروساز حتی در مونتاژ خودرو هم بسیار ضعیف هستند و منافع خود را بر منافع مردم ترجیح می دهند و جوابگو ضرر و زیان به جان و مال خریداران نیستند و حاشیه امنی را از طریق ارتباطات برای خود هم فراهم نموده اند.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی افزود: اخیراَ نیز شرکت‌هایی اقدام به مونتاژ خودروهای چینی نمودند و مردم در نمایندگی ها سرگردان نبودن قطعه هستند و خدمات مناسبی به آنها داده نمی شود.

صنعت خودروی چین

دبیر کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی گفت: در کجای دنیا به جز ایران این چنین خودروهای بی کیفیت با این قیمت وارد و عرضه می شوند و ایمنی مردم را به خطر می اندازند؟
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت، یادآور شد: از طرف دیگر خودروهای بی کیفیت محیط زیست را هم بیش از حد آلوده می کنند که نمونه بارز آن آلودگی شهر تهران است. مونتاژ کنندگان چنین خودروهایی باید به مسئولیت مدنی خود در قبال مردم عمل نمایند و در قبال تولیدات بی کیفیت خود پاسخگو باشند.
وی خاطرنشان کرد: نهادهای نظارتی هم باید بیش از پیش به بحث واردات و مونتاژ خودروها وارد شوند تا مشخص شود چه کسانی در اتلاف سرمایه‌های عظیم مردم دخیل بودند و هستند و در صورت تشخیص مراجع تحت تعقیب قانونی قرار بگیرند.
پناهی زاده در انتها گفت: از نظر من حتی در آسیب رسیدن به جان مردم بعضی از خودروسازها مقصر هستند زیرا کسانی که به فکر ایمنی، سلامت و ثروت ملی مردم کشورشان در تولیدات نباشند با مردم دشمن هستند و در جهت عکس اقتصاد مقاومتی گام بر می دارند زیرا اقتصاد مقاومتی به معنی ضربه زدن به منابع ملی کشور نیست و هر چه زودتر باید جلوی خودروهای تولیدات دشمنان جان و مال مردم گرفته شود.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/7
من نمی دونم این همه خودرئ چینی چرا H30 رو توی عکس گذاشتید ؟
اصلا چرا تا حالا H30 رو بررسی نکردید ؟
مشکلی در مورد اون وجود داره ؟
1395/9/8
چه خوب که به فکر مردم سرزمین مادریتون هستید ولی با حلوا حلوا گفتن دهنی شیرین نمیشه همونطور که با نقد وضیعت غیر اصولی خودرو در کشور چیزی حاصل نمیشه ما به خدیجه کاری نداریم اما کو نتیجه! من فهمیدم وجدان قطعه ای هست که به کل نایاب شده بالشت زیر سر رو بچسب بابا...
1395/9/8
جانا سخن از زبان ما ميگويي
فقط كاش ميشد اينجور حرفا رو تو عمل هم اجرايي كرد نه اينكه سالي دو سه نفر با مقام و منصب نصفه نيمه و صرفا دهن پر كن بيان يه چيزي بگن كه مثلا بشن سوپاپ واسه كم كردن فشار رواني كه تو جامعه هست وگرنه اين صحبتا نقل هر مجلس و محفلي هست و ادماي عادي هم خيلي ساده ميتونن خودرو سازي رو با چند جمله به چالش بكشن
1395/9/8
خودرو های چینی از خودروهای ایرانی خیلی بهترن.حداقل طراحی به روز دارن .نه طراحی منسوخ سی سال قبل رو
1395/9/8
h30 بررسی بشه خیلی خوبه. نسبت به قیمتش و همچنین موتور گیربکسش میتونه رغیب خوبی با خیلی خودروهایی که تو ایران هست باشه.
1395/9/8
نیست که کیفیت ماشین های ایرانی تولید داخل بالاست !!! ایشون نگران کیفیت ماشین های چینی هستند. والله این چینی های باوجدان تر از ما هستند. ما داریم ماشین های 30 سال پیش رو با کیفیت زیر صفر و با قیمت 10 برابر می دیم دست مردم. من خودم ماشین چینی دارم. به خدا سگ شرف داره به ماشین های ایرانی... اینا هم همه حرفه . هرچند وقت یکبار یکی میاد از این حرفا میزنه که بگه ما به فکر مردم هستیم. آره شما خوبی!
1395/9/8
فقط حرف حرف حرف. بابا یکمم عمل کنید اخههه. داره به بهانه حمایت از تولید به مردم خیانت میشه سازمانای حمایتی کجایین؟؟
1395/9/8
واقعا عکس اچ سی کراس برازنده متن است بعد از تاخیر سه ماهه یک عدد اچ سی از ایرانخودرو تحویل گرفتم تازه سری اول که همه میگن خوبه کیلومتر 500 گیربکس از کار اقتاد!!!!!!!!تازه گیربکسی که تبلیغ می کردن ژاپنیه!!!!!!!!!!!!!!بعد نمایندگی شهرستان میگه کار ما نیس!!!!!!!!تهران گفته مشکل تو خط تولیده!!!!!!!!!!مونتاژم بلد نیستن... واقعا تو ایران قشر متوسط باید همون پژو و سمند سوارشن...
1395/9/8
آقا زمانی که ما شروع به تولید خودرو کردیم و اون هم خودروهای به روز کشور های اوپایی و اون هم با انتقال تکنولوژیشون به ایران چینی ها و دیگر کشورهای آسیایی فکر این بودن چکار کنن که خرشون توی گل گیر نکنه. حالا چی؟ اگه خر از گل دراومده ی اونا یه لگد به پراید بازم اونا که افتخار میهن ماست بزنه شاسیش جوری داغون میشه که صدتا صافکار نقاش هم نمیتونن درستش کنن. تا وقتی صنعت خودروی میلی ما دست دولت هست همین آش و خر و همین پراید هستش. یا حق
1395/9/8
صدر درصد تقویت چین
میدانی چرا ؟
برای اینکه تمام این ۳۷ سال با خرید خودروهای داخلی که البته به احبار بود فقط و فقط دو خوررو ساز رو اونقدر کلفتشون کردیم ه شدن دشمن خودمون
برامون چنگ و دندون نشون میدن و فقط کاری رو که منافع غیر انسانی شون هم توشه انجام میدن شدن یک قدرت برای له کردن منافع مردم بدون هیچ تغییری در کیفیت خودروها شون و البته تغییرات وحشتناک در قیمت
تولید کننده ایرانی لیاقت حمایت ما ایرانیها را ندارد
به قور قدیمیا هر میشن وقتی سیر میشن
1395/9/8
آقا من یه سوال از مسئولین دارم مگه نمی گید تعرفه های گمرک رو گذاشتیم تا به تولید داخل حمایت بشه! خب اتومبیل تولید داخل در رده قیمتی 20 تا 50 میلیون قرار دارن اگر به فکر حمایت از تولید ملی هستید فقط ماشینهای خارجی که قیمت پایه اشان در رنج قیمتی بالاست تعرفه بگذارید و ماشین های 60 تا 250 میلیون تومانی رو بدون تعرفه بیارید چون در این رده قیمتی ماشین ایرانی نداریم.
1396/1/31
خودرو بانک چند هفته پیش یه مقایسه بین رنو ساندرو H30 cross گذاشته بود.