موضوعات داغ

NSX مقابل i8، نبرد تن به تن هیبریدی ها + فیلم

عکس مطلب اول
جهان سالیانه در حال تغییر و پیشرفت است، اما برای یک پوست اندازی بزرگ نیاز به فرصت بیشتر خواهد بود. زمانی مردم از کالسکه برای حمل و نقل انسان و گاری برای حمل بار استفاده می‌کردند. بعد از آن ماشین‌های بخار روی کار آمدند و بعد از ماشین‌های بخار هم موتورهای درون سوز با انواع سوخت‌ها پدیدار شدند که به جرات بهترین دوران صنعت خودروسازی را با رقابت‌های جذاب و پرسر و صدا رقم زدند.
حال بعد از حدودا 100 سال فعالیت موتورهای درون سوز در صنعت خودروسازی، نوبت به سیستم‌های نوین محرک از جمله سیستم‌های هیبریدی و بعد از آن سیستم‌های محرک تمام الکتریکی شده است تا کم کم موتورهای درون سوز کارکرد پایه بازنشسته شود. حال همین خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی هم به جان یکدیگر افتاده‌اند تا هرچند وقت یکباری شاهد انتشار فیلم رقابت آنان با یکدیگر باشیم که در ادامه یکی از آنان توسط گروه خودروبانک برای شما آماده شده است که در آن شاهد رقابت یک دستگاه هوندا NSX با یک دستگاه خودروی BMW i8 خواهیم بود.
برای بخش مولد قدرتی بی ام و i8 یک پیشرانه محرک پلاگین هیبریدی خواهیم داشت که از یک موتور 1.5 لیتری توئین پاور توربوشارژر 3 سیلندر و یک موتور الکتریکی بسته شده به باتری لیتیوم یونی تشکیل شده است که خروجی ترکیبی 362 اسب بخاری در قدرت دارد و می‌تواند در عرض 4.4 ثانیه ماشین را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند و همچنین حداکثر سرعت ماشین را تا مرز 250 کیلومتر بر ساعت همراهی کند که البته به خاطر وجود محدود کننده های الکترونیکی هستند.
هوندا NSX هم برادری از پدر جدا، اما از مادر سوا برای آکورا NSX است که تنها به غیر از لوگوی پیشانی، در اکثر فاکتورهای طراحی و تجهیزات بکار رفته بایکدیگر مشترک هستند و سیستم محرک هم یکی از موارد مشترک میان هوندا NSX وآکورا NSX است، پس با این حساب خودروی اسپرت هوندا با پیشرانه‌ای 3.5 لیتری و دو موتور الکتریکی بر روی محور جلو و عقب خواهیم داشت که در مجموع قدرتی 573 اسب بخاری به سمت خروجی ارسال می‌کنند که اصلا قابل مقایسه با مقدار قدرت تولیدی BMW i8 نخواهد بود، ولی در صنعت خودروسازی چیزهای عجیب و غریب زیادی دیده می‌شود که برخی از آنان در کمال ناباوری، بسیار شگفت انگیز عمل می‌کنند. در ادامه شما را به دیدن ویدئوی تست این دو خودروی هیبریدی دعوت می‌کنیم

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/8
اصلا بگو هوندا 1500 اسب بخار من فقط ب ام و رو می خرم می دونم قوی تره ولی برند و کیفیت مهم تره نه اینکه هوندا بی کیفیت باشه ولی قطعا یک خودرو آلمانی از یک ژاپنی با کیفیت تره وقتی که دیگه اون آلمانی ب ام و باشه.
1395/9/9
خريدي بده يه بوق بزنيم
1395/9/14
با احترام به نظر اسپورت عزیز، درسته که خودروهای آلمانی باکیفیت هستن، ولی کیفیت و طول عمر ماشینهای ژاپنی یه پله بالاتر قرار دارن. این رو از بررسی خودروهای قدیمی تر ژاپنی مانند تویوتا و میتسوبیشی و نیسان و لنسر میتوان دید.
همچنین با بررسی هزینه نگهداری خودروهای ژاپنی و آلمانی که در مورد آلمانی ها زودتر بسر میرسه و هزینه سنگین تری دارن نیز به این موضوع میشه پی برد
1395/9/9
هوندا واقعا زیباتره. در ضمن هوندا درزمینه موتوراسپرت خیلی جلوتر از ب ام و
1395/9/10
من هوندا رو انتخاب میکنم