موضوعات داغ

توانايي شاسي بلند در عبور از شيب چيست؟ + فیلم

عکس مطلب اول
بنز جی کلاس از زمان عرضه‌ی خود در سال ۱۹۷۹ همواره مورد توجه دوستداران آفرود بوده و می‌توان این خودرو را در کنار رنجروور در صدر خودروهایی با قابلیت خارج جاده ای قرار داد. این خودرو از معدود خودروهایی است که دارای سه عدد قفل دیفرانسل هستند و همچنین تنها محصول مرسدس بنز است که فروش نسخه‌های AMG آن بیشتر از مدل‌های معمولی است. اگرچه ظاهر بنز جی کلاس در بیش از ۳ دهه‌ی اخیر تغییر چندانی نکرده است اما باطن این خودرو همواره مجهز به آخرین فناوری های روز دنیا بوده است. در حال حاضر نیز این مدل با چندین پیشرانه‌ی مختلف بنزینی و دیزلی به بازار عرضه می‌شود که ضعیف ترین آن‌ها مدل دیزلی G300 CDI با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و 400 نیوتون متر گشتاور و قوی ترین آن‌ها مدل بنزینی AMG G65 است که به یک موتور دوازده سیلندر خورینی به حجم 6 لیتر مجهز است و 604 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتون متر گشتاور دارد. در حال حاضر تمامی گونه‌های بنز جی کلاس با یک گیربکس 7 دنده ی اتوماتیک عرضه می‌شوند.

بنز جی کلاس

بنز جی کلاس به جز مدل‌های AMG که شتاب مناسبی دارند در سایر مدل‌ها قابلیت حرکتی بالایی بر روی جاده ندارد و تایید کننده ی این مورد نیز شتاب جانبی تنها 0.58 جی این خودرو است که شاید بتوان آن را در زمره ی بدترین خودروها از نظر هندلینگ دانست. همچنین طراحی خاص این خودرو و زاویه ی تقریبا عمودی شیشه ی جلو نیز یکی از بدترین ضریب های ایروداینامیکی را برای جی کلاس به ارمغان آورده است و سبب شده تا به خاطر مسایل ایرودینامیکی حداکثر سرعت این خودرو نیز همواره پایین تر از سایر محصولات مرسدس بنز و مصرف سوخت آن نیز بسیار بالاتر باشد.

زوایای آفرود بنز جی کلاس


اما این ها مواردی نیستند که چندان برای مالکان جی کلاس مهم باشند چون زمانی که صحبت از آفرود و تپه نوردی در میان باشد بنز جی کلاس با دست کاملا پری به میدان آمده است. ارتفاع از سزح زمین جی کلاس ۲۱ سانتی متر (۲۲ سانتی متر در مدل های AMG) است که سبب شده این خودرو بتواند از رمپی با زاویه ی ۲۴ درجه عبور کند. حداکثر زاویه ی ورود به شیب از جلو معادل ۳6 درجه و زاویه ی فرود از شیب در عقب معادل 27 درجه است. این خودرو همچنین توانایی حرکت در آبی به عمق 60 سانتی متر را دارد که البته از این نظر در پس رنجروور قرار می گیرد چون رنجروور می تواند در عمق بیشتری معادل 90 سانتی متر حرکت کند. جی کلاس همچنین این توانایی را دارد تا از شیبی به میزان 80 درصد بالا برود (درصد را با درجه اشتباه نکنید. شیب ۱۰۰ درصد به معنای ۴۵ درجه است). از لحاظ توانایی تحمل شیب جانبی نیز جی لاس تا حداکثر ۵۴ درصد را می‌تواند تحمل کند.
اما در حاشیه‌ی نمایشگاه خودروی گوانگجو در کشور چین که خبرنگاران خودروبانک نیز به این نمایشگاه اعزام شده بودند مرسدس بنز با استفاده از یک رمپ فلزی قابلیت های آفرودی جی کلاس را به نمایش گذاشت که ویدئوی آن را می‌توانید در ادامه‌ی مطلب مشاهده نمایید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/8
لطفا مشکل دانلود در آپارات رو حل کنید...
1395/9/29
میتونستین 30 ثانیه اول فیلم رو حذف کنید ! :|