موضوعات داغ

نخستین تست آفرود نیسان ایکس‌تریل در سواحل شمالی کشور

12 تیر 1396
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده

مقدمه

سفر و طبیعت‌گردی یکی از لذت‌هایی است که خستگی زندگی روزمره را از تن بیرون خواهد کرد. رفتن به سواحل شمالی کشور یکی از خاطره‌انگیز‌ترین سفرهایی است که هر ایرانی حداقل یک‌بار در طول زندگی آن را تجربه کرده است. حال زمانی این سفر برای شما دلنشین‌تر می‌شود که با یک خودروی شاسی‌بلند دو دیفرانسیل به دل طبیعت بزنید و به هرکجا که دلتان می‌خواهد بروید. اما شاید تحقق چنین هدفی با بسیاری از خودروهای شاسی‌بلند حاضر میسر نباشد. شرکت جهان‌ نوین آریا اخیراً اقدام به عرضه رسمی محصولات نیسان در کشور کرده که با با استقبال خوب مردم مخصوصاً برای مدل جوک همراه شده است. حضور نیسان در ایران سابقه‌ای طولانی و درخشان دارد که اوج آن را می‌تواند در اوایل دهه 80 با نیسان ماکسیما مشاهده کرد که همین موضوع ذهنیتی روشن برای مخاطبان ایجاد کرده است. جهان نوین آریا با عرضه نیسان جوک در سه تیپ اسکای‌پک، پلاتینیوم و اسپرت پک تحولی در سگمنت کراس‌اوورهای شهری به‌پا کرد. اما خودرویی که به عنوان پرچم‌دار این شرکت این روزها در حال عرضه است، نیسان ایکس‌تریل بوده که علاوه بر ظاهر زیبا و جذابی که دارد امکانات رفاهی خوبی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. بارزترین نکته در خصوص این شاسی‌بلند دو دیفرانسیل، سواری نرم و دلنشین بوده که در کنار آن قابلیت آفرود جذابیت ایکس‌تریل را دو چندان کرده است. توانایی خارج از جاده برای بسیاری از رقیبان این خودرو از جمله هیوندای سانتافه و کیا سورنتو مساله‌ای است که ممکن است شما را از خرید این خودروها منصرف کند، اما با آمدن ایکس‌تریل به بازار داخلی، رقابت در این سگمنت داغ تر شده است. ما نیز در همین راستا برای اولین بار در کشور این ژاپنی تازه‌وارد را به سواحل شمال کشور بردیم تا توانایی آفرودی آن را در زمین‌های شنی و باتلاقی بسنجیم.

چهره‌ای تنومند و جذاب

ظاهر نیسان ایکس تریل به عنوان یک شاسی بلند شهری خوب و مدرن است. نسل اول نیسان ایکس‌تریل در سال 2000 میلادی معرفی شد و یکی از نخستین محصولات این شرکت ژاپنی در کلاس کراس‌اوورها بود. نسل سوم این مدل نیز روی پلتفرم ماژولار مشترک رنو- نیسان محصول سال 2013 موسوم به CMF-CD ساخته شده است.

ایکس‌تریل در بخش طراحی از نیسان جوک، نیسان مورانو و نیسان پاترول الگوبرداری کرده و در مجموع از طراحی عضلانی برخوردار است. طراحی چراغ‌های جلو و عقب نیسان‌ ایکس‌تریل بیشتر از اینکه بر اساس المان‌های سرعت و شتاب یا خانوادگی بودن شکل بگیرد، بر اساس المان قدرتمند بودن شکل گرفته است و این ویژگی را به خوبی به هر بیننده‌ای انتقال می‌دهد. در طراحی چراغ‌های جلو نیسان ایکس‌تریل رگه هایی از نسل قبل نیسان مورانو را می‌توان مشاهده کرد و چراغ‌های عقب هم یادآور نسل قبل لکسوس RX350 است که هموطن نیسان ایکس‌تریل به شمار می‌رود اما باید اعتراف کرد که نمای عقبی این خودرو در مقایسه با رقبایی چون سورنتو و سانتافه تا حدودی قدیمی جلوه می کند و شاید خیلی از جوانان این نمای عقبی را نپسندند.

نیسان ایکس‌تریل در ظاهر دارای ویژگی‌هایی مانند سقف پانوراما، چراغ‌های روز روشن LED ، لامپ‌های زنون و رینگ‌های 18 اینچی آلیاژ آلومینیومی بوده که این خودرو را بسیار جذاب و منحصر بفرد ساخته است. نیسان در طراحی بدنه ایکس‌تریل 2016 سبک و استایل جدید و متفاوتی به کار نبرده است، زیرا زبان طراحی حال حاضر نیسان مدرن و جذاب بوده که نیسان در مورد ایکس‌تریل 2016 بیشتر روی استحکام و قدرت‌نمایی آن کار کرده و وقت زیادی را صرف افزایش ویژگی‌های مثبت ایکس‌تریل کرده است. به گفته نیسان، ایکس تریل 2016 به گونه‌ای طراحی شده که پاسخ‌گوی همه نیازهای خانواده باشد که بتواند هم در شهر، هم خارج از شهر و در تمامی شرایط به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد. ابعاد این سامورایی درشت هیکل 4.46 متر طول، 1.82 متر عرض و 1.71 ارتفاع است که برای یک کراس‌اوور شهری با توانایی آفرود مناسب ارزیابی می‌شود.

کابین ساده اما جادار و مناسب خانواده

اصلی‌ترین مشخصه محصولات ژاپنی، راحتی و آسایش سرنشینان در سفر است که ایکس‌تریل این مولفه را در کنار کیفیت بالای متریال بکار رفته، به خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد. خانوادگی بودن نیسان ایکس‌تریل را می‌توان در داخل کابین نیز احساس کرد که فضای کابین کاملاً بر اساس نیازهای یک خانواده شکل گرفته است. صندلی‌های پوشیده شده از چرم با کیفیت به خوبی بدن را دربرگرفته که موجب می‌شود در سفرهای طولانی‌ مدت خستگی به سرنشینان کمتر منتقل شود. همچنین فضای بار 550 لیتری دغدغه مایحتاج سفر را از شما دور می‌کند. ایکس‌تریل علاوه بر فضای بار و سرنشینان مناسبی که دارد، لیست پرباری از امکانات رفاهی را پیش روی شما قرار می‌دهد که همین موضوع می‌تواند لذت رانندگی و سفر کردن با این خودرو را دوچندان کند. طراحی درون کابین نیسان ایکس‌تریل به گونه‌ای است که دسترسی به همه این امکانات و تجهیزات کاملاً راحت بوده و همه چیز ارگونومیک شکل گرفته است. در میان داشبورد یک صفحه نمایش 7 اینچی چندکاره خود نمایی می‌کند که با استفاده از این مانیتور علاوه بر سیستم مولتی‌مدیا، می‌توانید از امکانات گوگل استفاده کرده و یا شرایط داخلی و خارجی خودرو را مدیریت کنید. سیستم تهویه هوای ایکس‌تریل از نوع دوگانه و تماما اتوماتیک است که برای سرنشینان عقب نیز دریچه‌های ورودی هوا را شامل می‌شود.

از جمله امکانات شاخص نیسان ایکس‌تریل می‌توان به کروزکنترل، باز و بسته شدن سنسوریک درب صندوق، سیستم مانیتورینگ و کنترل فشار باد تایرها، سیستم کنترل خودرو در شیب، سیستم کمکی حرکت اولیه در سربالایی، سیستم ضدسرقت ایموبلایزر، فناوری شناسایی اجسام متحرک جهت هشدار به راننده و جلوگیری از تصادف، سیستم کنترل و مانیتورینگ اطراف خودرو با دید 360 درجه AVM و نمای بالا، سیستم مولتی‌مدیا پیشرفته و قدرمند با قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و پیشتیبانی از نرم‌افزارهای متنوع و کاربردی همچون گوگل، فیسبوک و پاندورا، فضای مخفی تعبیه شده در زیر صندوق عقب جهت جای‌گیری وسایل و تجهیزات، صندلی‌های تمام چرم مجهز به گرم‌کن و تنظیم حالت برقی در ردیف جلو، آینه‌های جانبی برقی با قابلیت جمع‌شوندگی خودکار، رادارهای نقطه‌کور و هشدار خروج از خط، سیستم استارت استاپ برای کاهش مصرف سوخت در زمان توقف‌های کوتاه‌مدت، سیستم چهارچرخ متحرک نیسان و مجموعه کاملی از امکانات اشاره کرد. در بحث تجهیزات ایمنی ایکس‌تریل هم باید به مواردی مانند 6 کیسه هوای راننده، سرنشین و پرده به همراه سه فناوری ABS – EBD – ESB و شاسی تقویت شده اشاره کرد که همه و همه ایمنی تمام و کمال نیسان ایکس‌تریل را تضمین می‌کنند که این را از روی کسب 5 ستاره ایمنی این خودرو از موسسه NCAP Euro هم میتوان دریافت.

تجربه رانندگی آفرود با ایکس‌تریل

ایکس‌تریل در بخش قوای محرکه از یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم دقیق 2488 سی‌سی بهره می‌گیرد که توانایی تولید 171 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و 233 نیوتون متر گشتاور را دارد. نیروی تولید شده موتور توسط جعبه دنده اتوماتیک CVT-XTRONIC به هر چهار چرخ محرک با تکنولوژی AWD منتقل می‌شود. نکته قابل توجه در این خودرو، مصرف سوخت آن بوده که تنها 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود. این رقم برای یک خودروی شاسی‌بلند در مقایسه با رقیبانی مانند سانتافه و تویوتا RAV4 بسیار مناسب است. این مصرف سوخت مناسب به شما این امکان را می‌دهدکه با یک باک پر به طور متوسط، مسافتی حدود 750 کیلومتر را طی کنید. بیشتر این مصرف سوخت را باید مدیون استفاده از گیربکس CVT در این خودرو دانست چون این گیربکس ها شاید از نظر لذت رانندگی به پای گیربکس های تورک کانورتوری خودکار نرسند اما از نظر راندمان و مصرف سوخت پایین بسیار مناسب هستند.

حال با دانستن این اطلاعات پشت فرمان ایکس‌تریل نشسته و پیشرانه را استارت می‌زنیم. از آن‌جایی که ما در این تست قصد بررسی ویژگی‌های آفرودی این ژاپنی پر اداعا را داریم، خودرو را به ساحل دریای خزر بردیم تا ببینیم در مسیر‌های شنی و باتلاقی ساحل چند مرده حلاج است. در ابتدای حرکت نوع وضعیت دیفرانسیل را روی حالت اتوماتیک قرار دادیم تا تقسیم نیرو بین چرخ‌ها باتوجه به وضعیت مسیر به صورت خودکار صورت بگیرد.

باتوجه به این‌که ابتدای راه چندان مسیر دشوار نبود، ایکس‌تریل به راحتی روی شن‌ها حرکت کرد و به مسیر خود ادامه داد. اما شن‌های بخشی از مسیر باتوجه به نزدیک بودن به دریا از آب اشباع شده بود و حالت باتلاقی به خود گرفته بود که ایکس‌تریل در این حالت دچار گیرافتادگی در شن شد، اما با قفل کردن دیفرانسیل مرکزی موضوع برطرف شد و به راحتی از وضعیت دچار شده رها شد. سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون در جلو و مستقل چند اتصالی در عقب به خوبی نیروی وارده از سوی مسیر ناهموار را جذب کرده و راحتی را برای سرنشینان به ارمغان آورده است. همین موضوع باعث شد تا ما شرایط را برای ایکس‌تریل کمی سخت‌تر کنیم که بازهم این ژاپنی بود که براحتی از پس شرایط سخت برآمد. یکی از مهیج‌ترین بخش‌های تست آفرود ایکس‌تریل زمانی بود که با این خودروی 1530 کیلوگرمی به دل دریا زدیم تا ببینیم علاوه بر شرایط سخت آفرودی، توانایی حرکت در آب را نیز دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که در این بخش نیز ایکس تریل عملکرد خوبی داشت و باتوجه به شرایط جوی در روز تست که امواج شدیدی در دریا حکم‌فرما بود، به راحتی در آب حرکت کرد و با توجه به عملکرد مناسب سیستم چهارچرخ متحرک، اصلاً دچار مشکل نشدیم.

در انتها باید بگوییم که نیسان ایکس‌تریل به خوبی در ساحل و شرایط شنی جاده عمل کرد و نشان داد که اگرچه سیستم 4WD این خودرو از نوع برقی بوده و با مدل های دیگری که مخصوص آفرود هستند، عملکرد متفاوتی دارند، اما باز عکس العمل این سیستم در شرایط شنی مناسب بود و هوشیاری آن باعث شد تا بتوانیم راحت در ساحل شنی و کمی در آب حرکت کنیم. البته توجه داشته باشید که ما این تست را در شرایط کنترل شده ای انجام دادیم و لطفاً نه تنها با این خودرو، بلکه با هیچ خودروی دیگری بدون اطلاع داشتن از شرایط جوی و قابلیت های خودرو، دل به دریا و آب نزنید!

همچنین نباید این مساله را دور از نظر داشت که اصولا گیربکس های CVT شاید گزینه های خیلی مناسبی برای مصارف آفرودی نباشند اما نیسان کار خود را به خوبی انجام داده است. این شاسی‌بلند ژاپنی در حال حاضر با قیمتی معادل 248 میلیون تومان از سوی شرکت‌ جهان نوین آریا به عنوان نماینده رسمی محصولات نیسان در ایران عرضه می‌شود که باتوجه به بازه قیمتی که در آن قرار دارد، رقیبی سرسخت برای کره‌ای‌های حاضر به‌شمار می‌رود.

در پایان از رضا نجفی‌مهری جهت هماهنگی‌های لازم و حسین روشن جهت در اختیار قرار دادن خودرو کمال تشکر و قدردانی را داریم. همچنین از آقای رضا نجفی مهری بابت تهیه عکس ها کمال تشکر را داریم.

خودرونیسان ایکس تریل 2016
پیشرانهچهار سیلندر خطی
حجم موتور2488 سی سی
حداکثر قدرت171 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر قدرت233 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دندهCVT XTronic
شتاب صفر تا صد10.5 ثانیه
وزن1588 کیلوگرم
مصرف سوخت ترکیبی8.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک60 لیتر

34 عکس

نظرات کاربران

61 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/12
الان این آفروده ؟؟؟؟!!!!
لب ساحل که پرایدم میره !!
مشکل این ماشین قیمت گذاری بالاست وگرنه هیشکی شکی به کیفیت و قابلیت های نیسان نداره. اینم بگم تا یادم نرفته سطح کیفی سایتتون خیلی پایین اومده
1396/4/12
آفرود یعنی داخل جاده نباشی ، هرجایی باشی ،کوه دشت، ساحل ، دریا میشه آفرود. اینکه پراید هم میره ، بله، پراید به اون دنیا هم مسافراشو میرسونه!!! :))
1396/4/12
شما که هنوز تفاوت آفرودها رو نمیدونی و فکر میکنی فقط صخره میشه آفرود.
دوستانی که میگن کولئوس بهتره، خب برن بخرن. کسی که هنوز فرق ژاپنی با کره‌ای و فرانسوی رو نمیدونه همونطور بهتر که بره اون رو بخره و ایکس‌تریل بمونه برای اصلش
1396/4/12
فقط تو بگو چرا سانتافه رو گذاشتی عکس پروفایلت؟ :)))))
1396/4/12
اوه اوه...جناب ذوب در سانتافه اومد
1396/4/13
در پاسخ به احمد
دوست عزیز انتقاد من به نوع تست خودرو بود وگرنه خودم میدونم معنی کلمه آفرود چی میشه البته با تفسیر شما پارکینگ و کارواش هم بیرون جادست و آفرود محسوب میشه
در پاسخ به shahram
عزیزم شما تفاوت آفرود رو میدونی کافیه !! میشه بفرمایید تو کدوم تست های روز دنیا ماشین رو برای تست و بررسی میبرن لب دریا تست میکنن ؟؟؟ در ضمن شما فرق کره ای رو با ژاپنی میفهمی کافیه ، ماشین کاملا سلیقه ای است و بهتره ما یاد بگیریم به انتخاب های همدیگه احترام بزاریم.
در پاسخ به Jefri
چون سانتافه دارم و از برند هیوندای ( هیوندای- کیا ) خوشم میاد و ازشون خیلی راضی هستم
در پاسخ به y220
اوه اوه عزیزم تو ذوب چی هستی ؟؟؟ پراید ، 405 ، پیکان ، سمند یا .... ؟؟!!! میدونی مشکل ما چیه 60% آدم هایی که میان نظر میدن تو این سایت ها تا حالا یه بار سوار ماشین هایی که در موردشون چرند میگن نشدن و فقط به خاطر عقده های درونی و چهارتا چیز که تو سایت های خودرویی میخونن که 90% گفته های اونها هم جنبه تبلیغاتی داره میان نظر میدن ما باید یاد بگیریم تا چیزی نمیدونیم حرفی نزنیم این سایت ها برای کسانی هست که یا قصد خرید دارن یا این خودرو هارو دارن و یا حداقل اومدن دوتا چیز یاد بگیرن پس بهتره باعث گمراهی بقیه نشیم و داستان سرایی نکنیم .
1396/4/14
من ذوب در تویوتام چون تویوتا دارم و پیچ لاستیکشو به کل ملت شریف کره جنوبی نمیدم
شما فکر میکنی هرکی از هیوندای بد میگه حتما پراید داره ولی شمایین که بهتر از هیوندای سوار نشدی
1396/4/12
خب چه کاره ای با این امکانات ادم میره outlander میخره 30تومن هم ارزون تره و مدل 2017 هم میفروشن نه مثه جهان نوین که همیشه یه سال توی عرضه عقبه.
اگر هم قرار به آفرود باشه راو 4 هستش هر چند آپشن هاش در حد خودرو های ده سال پیش هم نیست.
1396/4/12
من امروز مدل 2017 این ماشین رو ثبت نام کردم. قیمتش هیچ تغییری نکرده چون یکی از بستگان ما 3 ماه پیش ازشون مدل 2016 ایکس-تریل رو خرید. واقعا سواری خوبی داره و کیفیت ساخت خودرو عالیه. رانندگیش لذت بخشه. ضمنا شرکت جهان نوین مشتری مداره و سر موقع خودرو رو با احترام تحویل میده. من خودروی قبلیم رو از نگین خودرو خریدم و توی خدمات واقعا ناراضی بودم. موقع تحویل هم 1 ماه تاخیر داشتند. اصلا احترام به مشتری رو بلد نیستن. جهان نوین فعلا خودرو موجود داره و این یک مزیت هستش. من دوست ندارم از دلال و بازار دست دو خودرو بخرم. پس جهان نوین بهترین انتخاب هستش.
1396/4/12
مدیر تایید کن.
قیمت مدل 2017 این ماشین در استرالیا تقریبا میشه 130 میلیون. اون وقت اینا با چه رویی این ماشینو با 250 میلیون تومان که تقریبا میشه دو برابر قالب مردم بیچاره و عزیز ایران میکنند ؟
1396/4/12
کیفیت و اصالت از سرو روی این ماشین میباره و اصلا قابل قیاس با کره اییا و حتی فرانسویای هم سگمنتش نیست
فقط میمونه قیمت خیلی بالا و نمای عقبی خودرو که من با هیچکدومش نمیتونم کنار بیام!
1396/4/12
دلال عقده ایی
1396/4/12
دقت کن پلتفرمش با کولئوس یکیه :)
1396/4/12
من تا حالا دو محصول نیسان (ماکسیما و تیانا) برای مدت طولانی داشتم. واقعا برند قابل اعتماد و خوبی است ولی با این قیمت و با توجه به اشتراک فنی این ماشین با رنو کولیوس جدید و آپشن های بشتر رنو کولیوس جدید (و گرونتر بودن رنو کولیوس در بازار های جهانی) خرید این ماشین اصلاً منطقی نیست. در حال حاضر در بازار ایران و بین کراس اور های متوسط موجود، بهترین نسبت کیفیت به قیمت متعلق به رنو کولیوس جدید هست.
1396/4/12
کاملا حق با شماست در زمینه موتور و پلت فرم مثل هم هستند در ضمن کلوئوس با اتو پارک و درب صندوق برقی حداکثر ۲۱۸ است.
1396/4/12
واقعا من ازین ماشین خوشم اومده. من خیلی از سانتافه و سورنتو خوشم نیومد ولی این دیوونه است ماشینه. واقعا زیبایی در سادگیه ن جلوداشبورد اغراق انگیز داره نه چراغ های خیلی کشیده ولی فوق العادس
1396/4/15
قا احمد سلام بی زحمت بیا خونه ما امشب خودت که داری میگی رخ نداره ، پس میرسیم به موتورش ، موتورش هم که 171 اسب بخاره که ماشین جک s5 با نصف قیمت 174 اسب بخار بهت تحویل میده
لابد میخوای بگی ماشین ژاپنی رو با ماشین چینی مقایسه نکن!! ماشین رو باید توی جاده ببینی وقتی درگ دادی اون موقع می فهمی
1396/4/15
احمد جان باید به شما بگم که بهترین گزینه برای خرید ماشین تا 300 میلیون تویوتا راو 4 2017فول است ..چون 177 اسبی 4wd است اما ایکس تریل 171awdاست . تازه ارزان تر هم است . از همه مهمتر برندمعتبر تویوتا روشه .
1396/4/12
با درود و خسته نباشید.
کیفیت مقاله در سطح وب سایت خودروبانک نبود
هیچ ارتباطی با آفرود نداشت
حداقل یه کلیپی از بعضی جاهای آفرودی( به قول نگارنده) منتشر میکردین با این تیتر جذاب ، متن مقاله همخونی نداره
بیشتر شبیه معرفی و آگهی است تا ((تجربه رانندگی))

جای یه مقاله جامع واسه بررسی همزمان هم سگمنتی های محبوب : سانتافه ، اوتلندر ، سورنتو ، راو4 ،کلئوس، ایکس تریل و قیاسشون باهم در وب سایت های خودرویی خالیه
(زنده باد یوتیوب)
1396/4/12
تو این رنج قیمت رقیب قوی تری داره
هوندا crv ادم ۱۰ تومان بیشتر می‌ده ماشین بهتری گیرش میاد
1396/4/13
درود بر شما، تجربه ای از رانندگی با هوندا دارید؟ الان رسما وارد میشه و صفر خشک موجود هست؟ دردسرهای مشابه ولوو نداشته باشه که فقط تعویض روغن رو نمایندگی تهران انجام بده و بگه اگه جای دیگه رفتید و کاری کردید از گارانتی خارج میشه، هر چند که این نوع ماشین ها به گارانتی احتیاج ندارند ولی در هر حال احتیاط شرط عقل است، من هم ساکن اصفهان هستم نمیتونم برای یه تعویض روغن یا گارانتی های اولیه هر بار 1000 کیلومتر برم و بیام برای همین روی گزینه هوندا خیلی فکر نکرده بودم
1396/4/12
این چیزی که ما دیدیم اب بازی کنار دریاست با هر لگنی هم میشه انجام داد . تست افرود؟!!!!!!!!!!!!!!!
1396/4/12
مل دندش شبیه هامر هست
خیلییییییییی...
1396/4/12
اوتلندر که آفرود بهتری داره
تو شتاب هم چند بار تو ایران نیسان ایکس ترل و سانتافه رو زده . فیلمش هم در آپارات و اینستا اگه سرچ کنید #outlander# موجوده.. خکب با توجه به قیمت پایین تر و نمایندگی بهتر اوتلندر تیپ ۵ که شیفتر پشت فرمان و اتو هلد و گرمکن فرمان و گیربکس سه وضعیتی داره معقول تره
1396/4/12
این الان تست افرود بود یا تبلیغ نیسان ایکس تریل
از سایت شما انتظار بیشتری میرفت😞
1396/4/27
این ماشین عالیه ولی من از گیربکس cvt متنفرم!
1396/4/12
ماشين خيلي خوبي هست
در مقايسه با كوليوس و اوتلندر هم كيفيت متريالش خيلي تفاوت دارد
1396/4/12
دوستان عزیز در مورد این خودرو باس بگم .اولا که ما بایه ژاپنی اصیل طرف هستیم . و خوب ماشینهای ژآپنی راجه به کیفیت هیچ حرف وحدیثی باقی نمیگذارند. اما این ماشین یک کراس اوور برزگ شهریه .وبرای افرود های سنگین طراحی نشده .نیسان برای افرود پاترول رو داره که ایران نمیاد متاسفانه. اما اگه خواستید به یه مسیر کوهستانی ویا ی جاده خاکی نامناسب که ماشالله توایراان کم نیستن برید .دیگه با این ماشین به مشگل بر نمیخورید .چیزی که نباید در مورد کره ایی های فانتزی بازار انتظار داشت.اما ی دوستی گفته با پراید هم میشه .رفت ساحل .بله میشه ولی نه همجای ساحل من با 206 ی بار گیر کردم .جک زدیم ماشینو بلند کردیم زیرش چادر گذاشتیم به زور در اوردیم .حالا پراید جای خود دارد .قیمت ایکس تریل واقعا بالاست .طراحی ماشین حرفی نداره .اما ماشین کره ایی ها توقع مردمو زیاد کردن .اما یکی از بهترین های بازار .برخلاف جوک که کلا زشته.
1396/4/13
رنو کولئوس تحویل گرفتم، فقط بگم عالیههههههههههه
1396/4/13
تمام کراس اوورهای متوسط 4 سیلندر لگن هست!!!!!! میخوات اوتلندر باشه یا کلئوس، سانتافه و .....این سگمنت ماشین باید 6 سیلندر باشه یا اگر هم 4 سیلندر باشه موتورش توربو یا هیبرید باشه با قدرت بالای 240 اسب!!!!تجربه رانندگی با اوتلندر، سانتافه و کلئوس نسل قبل دارم. با کمی شدت و ضعف همشون کند و خسته کننده هستن!!!!!
یه سوناتا هیبرید، کمری هیبرید، نیسان تیانا، کادنزا، آریون یا تلیسمن امتحان کنی به کلئوس نمیگی عالی!
میگی کند راه نرو
1396/7/22
ی سر سوار ام جی GS بشو میفهمی شتاب و سرعت با قیمت خیلی کمتر چیه...
1396/4/13
آقا من این ماشینو 1 ماه پیش تحویل گرفتم، حرف نداره ، ساعت ها رانندگی باهاش رو حس نمی کنی، الان 1 ماه گذشته هنوز که بینیمش شوق دارم.
یه جورایی خیالم راحته از اینکه قرار نیست خرج رو دستم بزاره. 1 تو جاده با 120 تا افتادم توی 1 چاله، ازش رد شدم، زدم بغل دیدم هیچیش نشده!
1396/5/10
ادم تا 100 روز میتونه با وسایل جدید ذوق کنه، بعدش تکراری میشه.
1396/4/13
عرض ادب این ماشین در مقایسه با میتسوبیشی اوت لندر .تفاوت چندانی در حجم موتور و قدرت ندارن 170 اسب واسه اوتلندر و171 واسه نیسان وهر دو هم کارنامه های درخشان و محبوبی دارن اما باور کنین قیمت نیسان خییلی گرونه !!!!در مقایسه با اوت لندر !!!
1396/4/13
طراحی ادم یاد اتاق قدیم لکسوس میندازه کلا طراحی خیلی ساده شاید بشه گفت ادم یاد ماشین 5 6 سال قبل میفته نه یه خودرو روز بیشتر مناسب کسایی هست ک دنبال شاسی بلند با کیفیت و دوام در طولانی مدت بی ازار و با قابلیت های کراس اوری میگردن
1396/4/13
گرامیان خواهشا و خواهشا راهنمایی بدون غرض ورزی بفرمایید، بنده چند ساله ASX دارم ماشین خوب و بی آزاری هم هست فقط حدود 80 هزار کیلومتر کارکرده است، الان تصمیم به تعویض ماشین گرفتم چون کارکرد مطلوبش رو برام کرده، از ماشین هم سر به راهی و بی آزاریش رو فقط و فقط میخام.
سن و سال ام از شتاب و اسب بخار و درگ کردن گذشته، مهم نیست برام پراید یا 206 ازم می تونند سبقت بگیرند یا نه، ظاهر ماشین هم اهمیتی نداره چون راننده پشت فرمون ماشین میشینه مسئولیت زیبا کردن فضای شهر رو نمیخام بعهده بگیرم که بگید طراحیش قشنگه یا زشته است. برای همین تقاضا می کنم از بین نیسان و اوتلندر و کولئوس بر حسب تجربه بگید کدوم بهتره، به فکر فروش و خوب و بد بازار دست دوم هم نیستم، فقط میخام با آرامش سوار بشم و غیر از تعویض روغن مشکل دیگه ای برام پیش نیاد. بنگاه دار آدم جالبی برای مشاوره نیست، نمایندگی هر کدام هم که میگن ما از بقیه بهتریم، واقعا نمی تونم تصمیم بگیرم. خواهشا اگه می تونید کمک کنید، بودجه هم حدود 250 میلیون،
1396/4/14
کولئوس
1396/4/14
عرض ادب جناب علی آقا.
بنده بدون تعصب وبر اساس مطالعاتی که از مجلاتی چون ماشین و کالایاب و.. دارم آنچه که میدانم عرض میکنم .(ضمن اینکه سخت معتقدم همون ماشین رو که دارین لا اقل برای حدود 200 هزار کیلومتر دیگه کاملا" مناسب شماست وکارایی لازم رو به این زودیها از دست نخواهد داد.(البته در صورت سلامت )

با توجه به اینکه شما ماشین ژاپنی سوار هستید واز کیفیت اون راضی هستین بنده عرض میکنم که برای شما همان اوت لندر بسیار مناسب هست چرا که :در مقایسه با ایکس ترایل حدود 20 وچند میلیون ارزانتر هست درحالیکه از نظر حجم موتور وقدرت بسیار بسیار به هم نزدیک هستند هر دو 170 اسب بخار قدرت دارند .(میتسو 170 و نیسان 171 اسب بخار ).رنو کولیوس با توجه به انقلابی که در این مدل جدید انجام داده بسیار ماشین خوبی است اما با توجه به سطح توقعات وسن شما از ماشین و همچنین خوش نامی برند در ایران انتخاب ژاپنی بسیار معقول تره و حرفه ای تر اینکه ژاپنی ارزانتر رو انتخاب بفرمایین. اوتلندر الان حدود 217 تومنه و نیسان حدود 248 تومن اگر اشتباه نکنم.
موفق باشید ومبارکتون باشه. امیدوارم تونسته باشم کمکی کرده باشم .
1396/4/14
rav4قطعا کم دردسر ترین ماشین تو این رنج قیمت.بعلاوه نمایندگی های ایرتویا هم به نسبت گسترده تر و قطعات خودرو هم همه جا یافت می شه.ولی بین گزینه های شما اوتلندر خودروی کم استهلاک تر هستش و قیمت مناسب تری هم داره نسبت به نیسان ایکس تریل.کولئوس هم آپشن های خوبی داره ولی فرانسوی ها مشهور ان به استهلاک بیشتر و خودروی ژاپنی انتخاب مناسب تری برای شماست.
1396/4/14
علی جان! شما که هیچی برات مهم نیست ... بیا و از خیر عوض کردن ماشین هم بگذر ...
1396/4/14
با دورود بر شما.
فکر میکنم بهترین گزینه و در دسترس ترین مورد برای شما نیسان ایکس-تریل باشه. الان مدل 2017 تحویل فوری هم داره. ماشین واقعا بی آزار م عالیی هست. نرم، راحت، پر آپشن و باکلاس. یک ماشین ژاپنی به معنی واقعی.
1396/4/14
بنظر من بجای 250ملیون یک تیگوفایو نیوفیس بخرید هم قیمتش خوبه هم کم هزینه و دردسر پنج سال گارانتی دارنه هم کیفیتش بالاتره هم باکلاس تره هم آفرودش قوی تره هم شاسی بلند واقعی تره هم امکاناتش بیشتره هم مردمی تره هم برند معروف تره هم اصطحلاکش کم تر از تویوتاس و می تونین از نوشته های ساخت چین روی قطعات و از فرمان پرهیبتش با آرم برند چری لذت ببرید!!درکل یک ماشین واقعا باکلاس هست و همه نگاه ها به سمتش می ره!!البته کمی صبر کنید تیگو7 باقیمت 140 به زودی میاد که البته اون رو از نظر کیفیت فقط می شه با بنز و بی ام و مقایسه کرد!!امیدوارم راهنمایی هام مفید واقع بشه و تیگو ره بخرین
1396/4/14
اكه مثل خيلي ها كه نسبت به فني، هندلينگ شتاب قدرت مصرف و لذت سواري رو كمتر از بازار دست دوم و يا بازار خريد و فروش رو ارجح ميدونن هستيد ماشين رو٤ رو انتخاب كنيد و بهترين گزينه هست

اگه ماشين خوب با فني و لذت سواري ، هندلينگ و نرمي بهتر از راو ٤ ميخوايد رنو كوليوس ولي قطعا افت قيمت بيشتري هم داره كار مهندسي زيادي روي اين خودرو انجام شده و از لحاظ فني بسيار تكنولوژي بالايي دارد

ام جي،جي اس ، هم يكي از قدرتمندترين شاسي بلندهاي كامپكت هست (خيلي برتر از كوليوس، گشتاوري هم رده ولو xc90)كه شتاب نرمي سواري و هندلينگ يك سدان اسپرت رو هم داره ولي اون هم افت قيمت داره با آپشنهاي خيلي كمتر از كوليوس

ولي پيشنهاد من bmw x1 هست با همون قيمت، حتما تحقيق كنيد
موفق باشين


1396/4/14
پلت فرم رنو كلئوس با نيسان ايكس تريل (248 ميليوني ) مشتركه بنابر اين از موتور و گيربكس يكسان استفاده مي كنن !!!!
1396/4/14
خدا نکنه یکی در مورد یه مسئله ی حیاتی از ملت راهنمایی بخواد
نابودش میکنن :))
علی داداش برو و نیا اینجا برای مشورت :)) تیگو...ام جی... عجججب :)))
یا هرچی اینا گفتن برعکسش رو انجام بده
حتما موفق میشی
1396/4/16
اگه دنبال راحتی هستی؛ کلا بیخیال شاسی بلند شو.
الآن تو بازار ماشینای سوپرسالن خوبی هستش مثل آریون، کادنزا( که خیلی خوشگله) و گرانجور و تلیسمان و حتی خودرو های آلمانی کم کار کرد و خوب.
واقعا لذت رانندگی توی سواری ها خیلی بیشتر از شاسی بلنداست
الآن ما یه توسان ۲۰۱۵ داریم
خیلی خوب راه میره ولی صندلی عقبش خیلی سفته
بالاخره همه باید تو سفر از ماشین لذت ببرن.

فکر می کنم یه کمری هیبرید خیلی میتونه حالتونو جا بیاره
1396/4/16
بنده در منطقه آزاد زندگی می کنم و دقیقا مانند شما قصد خرید خودرو داشتم و تمام موارد موجود تست کردم ,اول از همه به شما تبریک می گم بخاطر انتخاب ای اس ایکس چون واقعا خودروی فوق العاده خوبیه و اگه نگهدارید مطمئن باش همچنان تا سالیان سال بی دردسر خواهد بود در مورد خرید در این سگمنت من بشما اوتلندر پیشنهاد می کنم چرا که کم مصرف تر از ایکس تریل هست ,حجم باک بیشتری داره و مهم تر از همه در این کلاس ساکت ترین و با ارامش ترین کابین داره من ساعت ها این خودرو هارو تست کردم و در اخر بین تصمیم گیری بین ایکس تریل و اوتلندر بودمو در اخر سر برتری های اوتلندر بارها بمن ثابت شد و بشما هم توصیه می کنم اوتلندر بهترین انتخاب در رینج قسمت 230 تومن هست و کاملا خودروی بی دردسر و کم هرینه ایه سراغ کره ای یا فرانسوی نرید اگه دنبال خودروی با کیفیت و کم خرج هستید
1396/4/16
وقتی بحث در مورد خودرو های با کیفیت ژاپنی با قابلیت های بالاشون هست اوردن اسم اشغال چینی این وسط چه معنی داره ? ام جی اگه خوب بود یکم فروش داشت نه اینکه فروشش به 4 تا کشور محدود بشه و به علت ایمنی پایینش به نصف دنیا اجازه ورود نداشته باشه ,وقتی بحث ژاپنی هست اسم ام جی اشغال ساز وسط نیارید وقتی بحث در مورد چینی های درجه 3 شد در مورد رقابت ام جی با بقیه اشغالا تا می تونید بحث کنید چون شاید بتونه تو 20 تا خودرو ساز چینی یه چیزی بشه ...
1396/4/19
نادر جان مواظب فشار زندگي و فشارهاي وارده باش و با عقل گرايي بدون تعصب از رسيدن به عقده و كينه دوري كن
انشالله كه شاهد متوني اينچنين نباشيم (كمي تحقيق بدون تعصب و بزرگ كردن دل)
1396/4/29
سلام
من به شما honda crv touring رو پیشنهاد میکنم واقعا خودروی نرم وکم اصطهلاکی هست
1396/6/18
من کانادا هستم. محض اطلاع شما میگم.در بازار کانادا و آمریکا در سال 2016نیسان ایکس تریل که در اینجا بنام rouge(روگ)عرضه میشه پرفروشترین اتومبیل شاسی بلند امریکای شمالی بود. رقیبش هم هوندا crvبود. نیمه اول سال 2017هم این دو تا پا به پای هم دارند جلو میرن. و تقریبا مساوی هستند .توصیه میکنم یکی از این دو تا را بگیری البته من نیسان روگ دارم
1396/4/14
لطفا ام جی ۶ و اپتیما ۲۰۱۰ را هم بررسی کنید ممنون
1396/4/15
خیلی جالبه ام جی جی اس با ولوو ایکس سی ۹۰ مقایسه میشه ماشین چینی با آخر ماشینا جل الخالق راستی یادم رفت تعدادی از وسایل موتور و چرخهای ایکس تریل توسط رنو ساخته شده چون کمپانیهای رنو نیسان مشترک هستند در ضمن ایکس تریل از راوفور ۴ کولیوس اوتلندر هوندا سی آر وی سانتافه سورنتو قویترین چون در واقع موتور اینفینیتی است
1396/4/15
كسي كه ندونه ام جي انگليسي هست و فكر كنه چيني هست قطعا نه چيزي از تكنولوژي هاي ام جي با مالكيت چين(شاسي هوشمند، سيمستم هاي ايمني و شتاب ٧.٩و هندلنيگ، نسبت وزني...) ميدونه نه از تكنولوژي هاي ولو با مالكيت چين
پس نظر ندي سنگينتري
اگه خواستي نظر بدي و فكر ميكني چيزي ميدوني :))) ؛
فقط يك جمله مبني بر اينكه ام جي برند چيني هست از كل سايت ها و مجلات معتبر خودرويي اروپايي و ويكي پديا، سايت خود ام جي .... پيدا كن
خيلي آسونه، منتظرتم
1396/4/15
بنظر شما هوندا بهتر نیست ؟ تو همین سایت کلیپ مقایسه با راو4 هم ازش هست که از راو4 هم سرتر بود !
1396/4/16
از قدیم ملت ایران ملت دلالی بودن
هوندا شاید سواری نرمی داشته باشه ولی بازار خوبی نداره
اگه پی اینو به تنت می مالی هوندا بگیر حالشو ببر
1396/4/16
تازگی در کالیفرنیا بررسی شاسی بلند های کامپکت انجام شد شامل فورد هوندا اچ آر وی میتسوبیشی ا اس ایکس مزدا کیا اسپورتیج هیوندا توسن که فورد بهترین و میتسوبیشی ضعیفترین بودند اما اسمی از ام جی جی اس نبود که دوستمون جزو قویترین اس یو وی کامپکت آورده بود لطفا در نوشتن مطالب استناد کنید بدون تعصب مقایسه با ولوو معمولا ایکس سی 90 با رنجروور یا بی ام دبلیو ایکس مقایسه میشه مقایسه ام جی با ایکس سی 90 خیلی اشتباهه لطفا عنایت فرمائید
1396/4/17
به نظر من با توجه به اين كه شاسي اش با كوليوس يكيه و كوليوس تقريبا 50 ميليون ارزون تره ، كوليوس انتخاب بهتريه چه از نظر آپشن و چه از نظر شتاب صفر تا 100 و حداكثر سرعت. از نظر طراحي هم كوليوس اسپرت تر و جوان پسندتره ولي خب ايكس تريل طراحي شكيل تر ي داره.
1396/4/18
ممنون از مقاله و تست خودرویی تون آقای آریا محسنی...!!
فقط یه ایرادی که من تو مقدمه مقاله شما دیدم حیفم اومد نگم راجع به تاریخچه نیسان تو ایران بود که شما فقط به ماکسیما به اشاره کردید در صورتی که چون ایکس تریل هم یه شاسی بلند هست بهتر بود با نیسان پاترولی که در دهه هفتاد خیلی بین مردم طرفدار داشت و محبوب بود گفته میشد
1396/4/22
من به شخصه اصلا با قیافه این حال نمیکنم
1397/1/28
نیسان برند خوبیه در سطح جهان اما به نظر من در این کلاس فقط کولئوس