موضوعات داغ

راه اندازی کمپین در عربستان برای رانندگی زنان

عکس مطلب اول
با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن راه‌های ارتباطی، در هر زمان و هر مکان می‌توان به آخرین تحولات جهان دسترسی داشت. پس تقریبا غیرممکن است شخصی را پیدا کنید که از اوضاع داخلی عربستان سعودی با خبر نباشد. خفقان و دیکتاتوری و طمع ورزی‌های شدید آل سعود بخصوص برای زنان که حتی اجازه رانندگی به آنان نمی‌دهند و مفتی‌های وهابی آنان را تنها واسطه‌ای برای تولید مثل می‌پندارند. حال اخیرا در خصوص رانندگی زنان سعودی، یکی از شاهزاده‌های این کشور حمایت خود را از رانندگی زنان اعلام کرده است که منجر به تشکیل یک کمپین برای تحقق این هدف شده‌اند. هدفی که در این چند روز اخیر سروصدای زیادی به پا کرده و حتی موضوع آن به وبسایت‌های خبری مرتبط با صنعت خودرو هم رسیده است.
طبق گزارشات، الولید بن طلال یکی از شاهزاده‌های ثروتمند سعودی که در چند سال اخیر هواپیمای بسیار لوکس آن مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفته و ثروت آن از مرز 17.4 میلیارد دلار تجاوز می‌کند، در آخرین توییت خود اعلام کرده است: جلوگیری از رانندگی زنان یک مسئله حقوقی است و مثل این می‌ماند که زنان را از دریافت آموزش‌های مدرسه‌ای و دانشگاهی منع کنیم.
البته حرف‌های الولید بن طلال تنها گوشه‌ای از خفقان و سرکوب گری رژیم سعودی در خصوص زنان و کلا مبحث حقوق بشری است که برخی از آنان نظیر منع زنان از رانندگی یا مثلا اعدام با شمشیر تنها در این کشور دیده می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد