موضوعات داغ

هایما S7 توربو در راه ایران + فیلم

عکس مطلب اول
خودروی کراس اوور سایز بزرگ هایما S7 مدتی است که در بازار کشورمان عرضه می شود نکته ی منفی این خودرو این است که بر خلاف ابعاد بیرونی بزرگ، در زیر کاپوت موتور کوچک و نسبتاً ضعیفی قرار گرفته است. پیشرانه ی ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی این خودرو می‌تواند 148 اسب بخار قدرت و 180 نیوتون متر گشتاور تولید کند که چنین قدرت و گشتاوری در کنار گیربکس 5 دنده ی خودکار و وزن 1.5 تنی این شاسی بلند، چندان فرمول پر شتاب و چابکی را تشکیل نمی‌دهد.
اما شرکت ایران خودرو به عنوان عرضه کننده ی این خودرو در بازار ایران بیکار ننشسته و به زودی نسخه ی توربو شارژردار این خودرو را روانه ی بازار خواهد کرد. هایما S7 توربو اگرچه دارای بدنه ای مشابه با نمونه های فعلی موجود در بازار ایران است اما برخی تفاوت های جزیی به چشم میخورند که شامل سپر و جلوپنجره ی جدید مدل توربو و رینگ های اسپرت متفاوت هستند.

هایما S7 توربو 1

هایما S7 توربو

مدل توربوشارژردار هایما S7 مجهز به یک موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر است که از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ نیز بهره مند است و می تواند 188 اسب بخار قدرت در 5000 دور بر دقیقه و 230 نیوتون متر گشتاور را در ۱۸۰۰ تا 4500 دور بر دقیقه تولید کند. سیستم توربوشارژر این موتور در حقیقت طرح میتسوبیشی است.
سیستم سوخت رسانی نیز از کمپانی صاحب نام بوش آلمان تامین شده است و شمع های مورد استفاده نیز از نوع ایریدویمی هستند.
وجود سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ موسوم به DVVT در این خودرو بنا بر ادعای سازنده سبب کاهش ۵ درصدی مصرف سوخت و افزایش ۱۰ درصدی قدرت موتور شده است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو بنا بر اعلام خود هایمای چین معادل 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر است که از دید خودروبانک عدد خوبی به نظر می رسد.
یکی از نکات مثبت هایما S7 وجود زنجیر تایم در این خودرو است که آن را از سرویس تسمه تایم بی نیاز می کند. به گفته ی هایما این موتور می تواند با سوخت معمولی و روغن موتورهای معمول کار کند و نیازی به استفاده از بنزین سوپر در آن نیست.

هایما S7 توربو 2

نسخه توربو از هایما S7 به زودی در بازار ایران

این مدل در بازار چین با دو گیربکس ۵ دنده ی دستی و پنج دنده ی اتوماتیک تولید می شود که نمونه های عرضه شده در ایران به احتمال زیاد مجهز به گیربکس خودکار خواهند بود. مدل S7 توربوی هایما به سیستم استارت-استاپ نیز مجهز است که البته مطلع نیستیم آیا نمونه هایی که در ایران عرضه خواهند شد نیز دارای این سیستم هستند یا خیر. در صورتی که هایما S7 به همراه چنین تکنولوژی عرض شود مصرف سوخت آن ۸ درصد دیگر نیز کاهش پیدا خواهد کرد. جعبه دنده ی اتوماتیک این خودرو ساخت کشور کره ی جنوبی است و عملکرد قابل قبول و نرمی در تعویض دنده ها دارد ضمن اینکه قابلیت تعویض دستی به صورت تیپ ترونیک نیز موجود است.
هایما S7 توربو دارای سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب است که سواری نرمی را به این کراس اوور اهدا کرده اند.
دیگر امکانات این خودرو شامل سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، فرمان تلسکوپی، پشت سری فعال، صندلی های ایزوفیکس، خروجی اضطراری صندوق عقب، سیستم نمایش فشار باد تایرها TPMS ، دوربین دید عقب، آینه ی میانی فتوکرومیک، سنسور دنده عقب، کروز کنترل و سیستم ضد قفل ترمز هستند.
قطعاً درگ پرحاشیه خودروبانک در خلال فیلم جک S5 اتوماتیک، درگی درست بین دو رقیب هم سگمنتی و هم وطنی در بازه قیمتی مشابه بوده ولی قطعاً با ورود مدل توربو از هایما S7 این رقابت می تواند نزدیک تر شود و قطعاً نتیجه این درگ بعد از ورود نسخه توربو دیدنی تر خواهد بود.
اگرچه بعضی خبرگزاری ها حدس و گمان هایی با حدود 5 تا 10 میلیون تومان گران تر از مدل کنونی هایما برای قیمت این خودرو زده بودند، اما در نهایت باید دید ایران خودرو هایما S7 توربو را بین رقبای سرسخت و خوش فروشی همچون تیگو 5، جک S5 و یا حتی بی وای دی S6 با چه قیمتی عرضه خواهد کرد.
در زیر می توانید فیلم کوتاهی از جزئیات این خودرو را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد