موضوعات داغ

فراری لافراری گران‌ترین ماشین قرن 21 می‌شود

عکس مطلب اول
معمولا مزایدات بزرگ برای افراد ثروتمند ساخته شده است که در این چند سال اخیر رشد قابل توجهی پیدا کرده‌اند. در مزایدات هم عموما اشیاء قیمتی نایاب و یا برای ما خودرویی‌ها، اتومبیل‌های کلاسیک تولید محدود بالاترین قیمت‌ها را از آن خود می‌کنند، همچون جگوار D-Type متعلق به سال 1955 میلادی که با قیمتی برابر با 21 میلیون و 780 هزار دلار به فروش رسید و یا خودروی فراری 250 GTO که اگر اشتباه نکرده باشیم، به قیمت 54 میلیون دلار به فروش رسید و توانست رکورد گران قیمت‌ترین خودروی تاریخ را جابجا کند. حال در این بین خودروی فراری لافراری هم به مزایده دعوت شده است تا با قیمت پایه 7 میلیون دلاری به فروش برسد که در صورت فروش، به عنوان گران‌ترین خودروی قرن 21 شناخته خواهد شد.
اشتباه نکنید، درست است که فراری 250 GTO با قیمتی حدودا 54 میلیون دلاری به فروش رسیده است، ولی خب اتومبیلی کلاسیک بوده و طبیعی به نظر می‌رسد که چنین قیمتی داشته باشد، اما فراری لافراری متولد قرن 21 میلادی است و اگر به قیمت 7 میلیون دلاری تعیین شده به فروش برسد، گران قیمت‌ترین خودروی قرن بیست و یکمی به شمار خواهد رفت که مدل‌های "نو" آن بسیار ارزان‌تر به فروش رسیده است.
خوب است بدانید که در بخش مولد قدرتی این اتومبیل از موتوری 12 سیلندر 6.2 لیتری تنفس طبیعی استفاده شده که به عنوان یکی از بهترین موتورهای تولید شده در ایتالیا، می‌تواند حداکثر قدرتی 950 اسب بخاری و گشتاوری 900 نیوتن متری را تولید کند. البته این پیشرانه بنزینی با یک موتور الکتریکی نیز همبازی شده است که باعث شده شتاب صفر تا صد این خودرو به 2.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن هم به 350 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد