موضوعات داغ

پورشه کیمن ، 911 کوچک دوباره به ایران می آید

عکس مطلب اول
همانطور که اطلاع دارید همین هفته خبری از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام شد که خودروهای 2017 پورشه اعلام قیمت شده اند. خوشبختانه با شروع استفاده پورشه از موتورهای 2 و 2.5 لیتری، چند مدل از این برند معتبر می توانند به ایران راه یابند و تا بحال شاهد حضور هر چند کمرنگ پورشه ماکان در سطح کشور بوده ایم و اخیراً نیز پورشه باکستر 2017 نیز وارد کشور شده است که قبل از شروع شماره گذاری آن ها توانستیم تجربه رانندگی با پورشه باکستر 2017 را در خودروبانک منتشر کنیم.
اما حال اگر به این لیستی که به تازگی توسط گمرک منتشر شده نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که دو خودروی جدید کیمن و کیمن S هم در این لیست حضور دارند و لذا باید به زودی شاهد ورود این دو مدل به ایران نیز باشیم.
کیمن در حقیقت نسخه کوپه باکستر است اما به دلیل قابلیت های بالایی که دارد از نظر عملکرد خودرویی در حد 911 است و حتی در مواردی و در تست های معتبر عکس العمل آن در پیست های معروف از 911 هم بهتر بوده است که می توانیم یکی از دلایل آن را وجود پیشرانه آن در وسط خودرو بدانیم.

نمای پشت پورشه کیمن

پورشه 718 کیمن

پیشرانه نصب شده روی مدل کیمن معمولی از نوع 4 سیلندر 2 لیتری است که با حجم دقیق 1988 سی سی می تواند حداکثر 300 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه و 380 نیوتن متر در دورهای بین 1950 تا 4500 دور را تولید کند. مطمئناً این پیشرانه به توربو مجهز است و حداکثر سرعت آن به 275 کیلومتر در ساعت می رسد.
شتاب صفر تا صد آن با همین موتور کوچک 2 لیتری به 4.9 ثانیه (با گیربکس PDK) می رسد که عدد فوق العاده ای برای چنین پیشرانه ای است. مصرف سوخت این خودرو تنها 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی است و این عدد به 5.7 لیتر در خارج از شهر هم می رسد.
اما نکته اصلی مدل کیمن S است که پیشرانه نصب شده روی آن 2497 سی سی حجم دارد و با تولید گشتاور 420 نیوتن متری در دور 1900 و بیش از 350 اسب بخار در دور 6500، می تواند خود را به عنوان 911 کوچک بازار معرفی کند. خودرویی که با شتاب 4.4 ثانیه جزو سریع ترین خودروهای صفر کیلومتر ایران خواهد بود و شاید تنها خودروهای خاصی همچون آلفارومئو 4C بتواند مقابل آن بایستند که آن هم متاسفانه آنچان در ایران عرضه نشد.

پورشه کیمن

پورشه کیمن

یکی از نکات جالب در مورد پورشه کیمن این است که همیشه قیمت آن بر خلاف اکثر برندها گران تر از مدل کروک است و آن هم به دلیل قابلیت های بیشتر این خودرو است و همیشه پورشه سعی کرده تا مدل باکستر را ارزان قیمت ترین محصول خود معرفی کند. پورشه کیمن مدل استاندارد هم قیمت پورشه باکستر S خواهد بود باید توقع قیمتی در حدود 750 میلیون تومان را برای آن داشته باشیم. و در نهایت مدل پورشه کیمن S گران قیمت ترین پورشه ایران لقب خواهد گرفت و احتمالاً قیمت آن به راحتی به مرز 1 میلیارد تومان خواهد رسید، رقمی که شاید بسیاری را برای خرید آن و یا نمونه های دیگری همچون پانامرا (کارکرده) به شک بیاندازد.
حال باید دید این خودرو چه زمانی در بازار ایران حضور خواهد یافت و در نهایت چه زمانی می تواند بدون مشکلی و با دریافت پلاک ملی پس از مدت ها وقفه مجدد شروع به تردد در خیابان های کشور کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد