موضوعات داغ

رقابت هیوندای i20 WRC با هلیکوپتر را تماشا کنید + فیلم

عکس مطلب اول
آذرماه سال گذشته بود که هیوندای برای دور جدید مسابقات رالی WRC، جدیدترین نسخه از هیوندای i20 را در "آلتسناو این اونترفرانکن" آلمان معرفی کرد. حال این خودرو که عملکرد نسبتا خوبی در مسابقات رالی از خود به نمایش گذاشته است، به رقابتی متفاوت ولی ادغام شده با سبک رالی دعوت شده که قرار است با یک دستگاه هلیکوپتر سبک وزن از نوع "مکدانل داگلاس 520N (McDonnell Douglas 520N)" به رقابت بپردازد.
اول از همه با هلیکوپتر مکدانل داگلاس 520N شروع کنیم، باید گفت که هیوندای قرار است وارد یک رقابت هیجان انگیز با یک هلیکوپتر تنها 900 کیلوگرمی شود که نیروی گرداننده ملخ آن برابر 450 اسب بخار بوده و از یک پیشرانه توربین گازی ساخته شده توسط "رولزرویس" تامین می‌شود.
به نقل از وبسایت خودروبانک، در زیر کاپوت این ورزشکار کوچک 1200 کیلوگرمی هیوندای هم از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو دیزلی استفاده شده که با تجهیز آن به ECUهای "Magneti Marelli SRG"، موفق به استخراخ حداکثر 300 اسب بخار (224 کیلووات) قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور شده‌اند که توسط یک جعبه دنده 6 سرعته انتقال پی در پی دریافت شده و به رینگ‌های 15 اینچی چرخ‌ها ارسال می‌شود که توسط لاستیک‌های "میشلن لاتیتود کراس" پوشیده شده‌اند، هرچند شرکت سازنده عنوان کرده که برای مسابقات جاده‌ای (آسفالت) از رینگ‌هایی 18 اینچی پوشیده شده توسط لاستیک‌های "میشلن پایلوت اسپرت" استفاده خواهد شد.
در انتها می‌توانید فیلم این رقابت زمینی/ هوایی میان اتومبیل مسابقه‌ای "هیوندای i20 WRC" و هلیکوپتر "مکدانل داگلاس 520N" را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد