موضوعات داغ

رونمایی از سیستم‌های جدید مولد قدرت و انتقال قدرت تویوتا

عکس مطلب اول
چند مدت پیش کمپانی خودروسازی تویوتا اعلام کرد که می‌خواهد توسعه وسایل نقلیه الکتریکی را در دستور کار خود قرار دهد، اما پیش از تولید اتومبیل‌های الکتریکی و ایجاد نمایندگی‌های ویژه برای خدمات پس از فروش، فعلا تویوتا تصمیم گرفته از یک پیشرانه جدید به همراه دو جعبه دنده مختلف و همچنین یک سیستم محرک هیبریدی بهبود یافته رونمایی کند تا قبل از معرفی و عرضه محصولات الکتریکی به بازار، مقدار گازهای آلاینده تولیدی محصولات فعلی‌اش را حدود 15 درصد کاهش دهد.
در قدم اول، کمپانی خودروسازی تویوتا می‌خواهد در آینده‌ای نه چندان دور از یک پیشرانه 2.5 لیتری تزریق مستقیم بر روی محصولاتش استفاده کند. این پیشرانه در اصل همان موتور 2AR-FXE نصب شده بر روی تویوتا کمری هیبریدی 2016 است که حالا با تغییرات و بهبودهایی صورت گرفته بر روی آن، در چرخه اتکینسون با بازده حرارتی 41 درصد فعالیت خواهد کرد که مقدار قابل توجه‌ای به شمار می‌رود.

موتور جدید تویوتا

بعد از پیشرانه 2.5 لیتری هم تویوتا به معرفی دو جعبه دنده اتوماتیک پرداخت که جعبه دنده اول از نوع 8 سرعته اتوماتیک بوده و جعبه دنده دوم هم از نوع 10 سرعته اتوماتیک است که برگرفته از لکسوس LC 500h بوده و با یکسری تغییرات میان نسبت دنده‌ها، باعث افزایش بهره‌وری سوخت برای موتور شده‌اند.

جعبه دنده جدید تویوتا

در آخر هم تویوتا با الهام از فن آوری سیستم محرک نسل چهارم تویوتا پریوس، به طراحی و تقویت سیستم هیبریدی مبتنی بر پیشرانه درون سوز 2.5 لیتری پرداخته است که هم قابلیت استفاده بر روی اتومبیل‌های محور عقب را دارد و هم باتری‌های لیتیوم یونی ظرفیت بالای آن باعث شده میزان شارژدهی آنان تا مسافتی حدودا 60 کیلومتری برآورد شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/19
ژاپن است ديگر واقعا تو يك سري خصوصيت ها رقيب نداره يكيش همين كم مصرف بودن و موتور هاي هيبريدي بي رقيبش واقعا عالي
با كيفيت و اصالت تويوتا چه چيزي از اب در بياد