موضوعات داغ

نابودی 120 دستگاه بی ام و در حادثه قطار + فیلم

عکس مطلب اول
بیشتر از 2 هفته نیست که حادثه‌ای فاجعه بار و بسیار دردناک در خطوط ریلی کشور رخ داد و منجر به داغدار شدن بسیاری از هموطنان عزیز تبریزی و سمنانی در این حادثه شد. برخورد دو قطار مسافربری در حوالی «ایستگاه هفت خوان» در محور سمنان- دامغان که در ساعت ۷:۲۲ صبح روز جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ به وقوع پیوست که در این حادثه قطار "سمنان به مشهد" از پشت به قطار "تبریز به مشهد" که در همان ریل متوقف شده بود، برخورد کرد و منجر به خروج چهار واگن از ریل و همچنین آتش گرفتن پنج واگن شد که متاسفانه ۴۷ نفر کشته و ۱۰۳ نفر هم مصدوم شدند، حادثه‌ای که پس از انفجار قطار نیشابور که منجر به کشته شدن 320 نفر و همچنین زخمی شدن 460 نفر در 29 بهمن سال 1382 شد (البته همگی کشته شدگان مسافرین قطار نبودند و اکثر کشته شدگان از نیروهای امدادی و انتظامی و همچنین مردمی بودند که برای تماشای تصادف دو قطار با هم آمده بودند)، قطعا به عنوان یکی از مرگبارترین حوادث ریلی ایران به شمار خواهد رفت.
در دنیای امروزی، حمل و نقل ریلی قطعا یکی از ایمن ترین خطوط حمل و نقل عمومی در جهان است، ولی اخیرا در اقسانقاط جهان بخصوص هند و پاکستان، حوادث متعددی برای خطوط ریلی رخ می دهد که منجر به کشته شدن صدها نفر می شود، ولی گویا این حادثه به صنعت خودروسازی هم رخنه کرده و یک قطار حامل محصولات BMW در جنوب شرق آمریکا را دچار حادثه کرده است.
براساس اطلاعات گزارش شده، چند روز پیش یک قطار 12 واگن به شهر اسپارتنبورگ واقع در ایالت کارولینای جنوبی ایالات متحده آمریکا می آید تا محصولات شرکت خودروسازی BMW واقع در این شهر را بارگیری کند و سپس برای صادرات آنان به کشورهای دیگر، به سمت بندر چارلستون و کشتی صادر کننده محصولات BMW حرکت کند، اما درست چند مایل دورتر از نقطه شروع دچار حادثه شده و از ریل خود خارج می شود.
با خارج شدن قطار از ریل، تقریبا 120 اتومبیل BMW دچار خسارت های جدی می شوند که عموم آنان شامل خودروهای X3، X4، X5 و X6 می شوند تا هیچوقت به دست صاحبانشان نرسند و فرصت جولان و خودنمایی در خیابان ها را به دست نیاورند. منابعی دیگر هم تنها به 97 دستگاه خودروی آسیب دیده اشاره می کنند، ولی فیلمی که از این حادثه تهیه شده و توسط گروه خودروبانک در انتهای مقاله بارگذاری شده است، تعداد بسیار بیشتر از 97تا را نشان می دهد که عموما توسط ماشین آلات حمل اتومبیل های غراضه از کنار واگن های قطار و یا از داخل واگن های قطار برداشته شده و در یک فضای بزرگ چیده می شوند. البته همانند سخن های برخی ها در کشور پس از حادثه فاجعه بار قطار، برای محصولات BMW نیز هیچ جای نگرانی وجود ندارد، چون تمامی آنان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و خسارت مربوطه به شرکت حمل و نقل ریلی و شرکت خودروسازی BMW پرداخت می شود.



نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/20
اگه ايران بود كه همين ها رو تعمير و بازسازي ميكردن مينداختن به ملت
1395/9/21
😭😢😢😢😢😭😭