موضوعات داغ

تولید DS 3 به مرز 400 هزار دستگاه رسید

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی DS که پیش از این با نام تجاری و لوگوی سیتروئن در بازارهای جهانی فعالیت می‌کرد و حالا دو سه سالی می‌شود که به عنوان یک برند مستقل و با حمایت سیتروئن فعالیت خود را در بازار دنبال می‌کند، در 17 نوامبر سال جاری موفق شد از مرز تولید 400 هزار دستگاه DS3 عبور کند که یقینا تا به امروز بیشتر هم شده و یک موفقیت بزرگ برای شرکت خودروسازی DS و همچنین گروه خودروسازی PSA (پژو سیتروئن) به شمار می‌رود.
گفتنی است که این خودرو با هدف قرار دادن بازار محصولات مینی و فیات 500 در سال 2009 میلادی معرفی شد، ولی با عملکرد بسیار مطلوب این خودرو و همچنین سیاست‌های شرکت سازنده، تبدیل به یکی از خودروهای محبوب بازار شده است.
بد نیست بدانید که بهمن ماه سال گذشته شرکت خودروسازی DS به معرفی نسخه فیس لیفت این خودرو پرداخت که از لحاظ امکاناتی به یک دوربین دید جلو و عقب، سیستم کمک پارک، سیستم کمک حرکت بر روی تپه، سیستم ایمنی ترمز فعال شهری با استفاده از حسگرهای لیزری برد کوتاه برای تشخیص موانع سر راه با ترمزگیری خودکار و... مجهز شده است.
در محدوده قدرتی این سیتروئن DS هم از هشت موتور مختلف بنزینی و دیزلی استفاده شده که پیشرانه‌های بنزینی آن را 3 موتور سه سیلندر PureTech، دو موتور چهار سیلندر THP و همچنین پیشرانه‌های دیزلی آن را هم 3 موتور دیزلی BlueHDi تشکیل می‌دهند که به سه گروه جعبه دنده دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک برای تبدیل و انتقال نیروی تولیدی خود متصل می‌شوند. قدرتمندترین پیشرانه این مجموعه هم از خانواده موتورهای THP و با حجمی 1.6 لیتری است که توان تولید قدرتی 207 اسب بخاری را در کنار گشتاور 300 نیوتن متری دارد.
علاوه بر پیشرانه قدرتمند بر روی چنین خودرویی، سیتروئن DS3 به یک سیستم تعلیق اسپرت با کاهش 15 میلی متری ارتفاع، رینگ و لاستیک‌های بزرگ‌تر، سیستم ترمزی بهبود یافته با عملکرد بالا، دیفرانسیل لغزش محدود، لهجه‌های فیبرکربنی درون کابین، سیستم اگزوزی دوگانه و روکش‌های چرمی آلکانتارا برای وسایل داخل کابین مجهز شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/20
😕😞😖