موضوعات داغ

بررسی نیسان X-Trail مدل 2016 قسمت دوم

عکس مطلب اول
صندلی های ایکس تریل بسیار راحت، بزرگ و عریض هستند و حس نشستن روی صندلی راحتی را به سرنشینان می دهند. تکیه گاه آرنج روی در و قسمت بالای محفظه کنسول وسط از پوشش خوبی برخوردار است که باعث افزایش راحتی هنگام نشستن می شود. صندلی های ایکس تریل که به صورت برقی قابل تنظیم هستند از پوشش چرم کامل نیستند ولی در قسمت هایی مانند لیور دنده و غربالک فرمان رگه هایی از چرم به کار رفته است.

نیسان X-Trail

در ردیف دوم صندلی ها نیز فضای خوبی تعبیه شده است. در تکیه گاه آرنج وسط نگهدارنده های فنجان قرار دارد و روی درها نیز نگهدارنده های بطری نصب شده است. صندلی های ردیف دوم با نسبت 40/20/40 قابل تا شدن هستند و دریچه های تهویه نیز در نظر گرفته شده است. فضای بزرگی برای سرنشینان نوجوان و حتی بالغ در این قسمت وجود دارد و اگر از صندلیهای ردیف سوم استفاده نکنید فضای سر و زانوی فراوانی در ردیف دوم خواهید داشت زیرا صندلی های ردیف دوم را می توانید به جلو یا عقب بکشید و تنظیم کنید.

نیسان X-Trail

در صندلیهای ردیف سوم دریچه تهویه وجود ندارد (در خودروهایی مانند کیا سورنتو و هیوندا سانتافه این دریچه در ردیف سوم نیز وجود دارد) ولی نگهدارنده های بطری نصب شده است و صندلیها با نسبت 50/50 قابل تا شدن هستند.
سواری خودرو در سرعتهای پایین در شهر اندکی خشک احساس می شود که این حالت در صندلیهای ردیف دوم و سوم بیشتر نمایان است ولی با افزایش سرعت در بزرگراه سواری ایکس تریل نرم می شود.

نیسان X-Trail

موتور ایکس تریل از نوع بنزینی 4 سیلندر با حجم 2.5 لیتر و قدرت 171 اسب و گشتاور 226 نیوتن متر است. گیربکس از نوع اتوماتیک ضریب پیوسته با قابلیت تعویض دستی است. هنگام سبقت گیری در بزرگراه ایکس تریل اندکی کند احساس می شود ولی اگر به رانندگی آرام در ترافیک بزرگراه قانع هستید باید گفت ایکس تریل نسبت به خودرویی مانند جیپ رانگلر برای رانندگی مداوم با سرعت ثابت در بزرگراه گزینه مناسبتری است. حس ترمزهای ایکس تریل که از طریق پدال ترمز منتقل می شود در ابتدا به نحوی است که احساس چوب شدن را القا می کند و باید کمی به آن عادت کنید. به جای ترمز دستی یا ترمز پارک برقی از ترمز پایی در این خودرو استفاده شده است. لازم به ذکر است که ترمزها در هر 4 چرخ از نوع دیسکی خنک شونده هستند.

نیسان X-Trail

ظرفیت یدک کشی ایکس تریل در صورت استفاده از ترمزهای کاراوان 1500 کیلوگرم و در غیر این صورت 750 کیلوگرم خواهد بود.
موتور ایکس تریل نیازمند بنزین 91 اکتان بدون سرب است و مصرف سوخت ترکیبی آن 8.1 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است. ظرفیت باک این خودرو 60 لیتر است.

نیسان X-Trail

گارانتی ایکس تریل 3 سال یا 100.000 کیلومتر و سرویس های دوره ای آن هر 12 ماه یا 10.000 کیلومتر است.

در پایان باید گفت اگر در بازار به دنبال یک SUV متوسط هفت نفره هستید، نیسان ایکس تریل با کابین جادار، صندلیهای راحت در قسمت جلو و استفاده بهینه از فضای داخل خودرو می تواند یک گزینه جذاب برای شما باشد.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد