موضوعات داغ

تسلا از مشتریان نروژی شاکی رضایت گرفت

عکس مطلب اول
اقتصاد آنلاین: خودروساز برقی تسلا موتورز با ۱۲۶ مشتری نروژی که مدعی بودند عملکرد خودروی آنها مطابق با وعده‌های تبلیغاتی این شرکت نبوده است، خارج از دادگاه به توافق رسید.
وکلای مالکان خودروهای تسلا و این شرکت در نامه مشترکی به دادگاه منطقه ای اوسلو اعلام کردند مایلند این پرونده که قرار بود رسیدگی به آن روز دوشنبه آغاز شود، بسته شود.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نماینده مالکان خودرو به رویترز گفت: توافق با تسلا در روزهای اخیر حاصل شده و این پرونده حل شده است با اینهمه وی درباره جزییات این توافق توضیحی نداد.
یک روزنامه اقتصادی نروژی روز یکشنبه گزارش داده بود تسلا موافقت کرده است ۶۵ هزار کرون نروژ (۷۷۰۰ دلار) به هر یک از مالکان پرداخت کند که نصف میزان مورد تقاضای آنهاست یا گزینه‌های دیگر شامل ارتقای خودرو فراهم کند.
این پرونده مربوط به "مدل اس P۸۵D " است که مالکان این خودرو مدعی شده اند قدرت موتور آن بسیار کمتر از میزان اعلام شده از سوی تسلاست. اما این شرکت منکر گمراه کردن خریداران شده است.
این مدل تسلا دیگر در نروژ عرضه نمی شود اما خودروهای مدل اس مشابه از ۹۵ هزار برای مدل ۹۰D تا ۱۳۵ هزار دلار برای مدل P۱۰۰D قیمت دارند. بیشتر خریداران همچنین برای آپشن‌ها پول می‌دهند که قیمت را بالاتر می برد.
نروژ به مدد یارانه‌های دولتی که با هدف برقی سازی حمل و نقل عرضه می شوند، یکی از بزرگترین بازارهای جهان برای خودروهای برقی است.
ثبت خودروهای جدید تسلا در نروژ در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۶ به میزان ۲۴ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۵ کاهش یافت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد