موضوعات داغ

نسل پنجم لکسوس LS در نمایشگاه دیترویت معرفی می‌شود

عکس مطلب اول
اردبیهشت ماه امسال بود که شرکت خودروسازی لکسوس از معرفی نسخه نهایی لکسوس LS خبر داد که باتوجه به گزارشات بعمل آمده، معلوم شد نسخه تکامل یافته و نهایی پنجمین نسل از لکسوس LS را در ژانویه سال 2017 میلادی و در جریان نمایشگاه بین المللی دیترویت 2017 معرفی خواهد کرد. حال با نزدیک شدن به زمان برگزاری این نمایشگاه در ماه ژانویه که حدودا چند هفته دیگر تا شروع آن زمان باقیست، شاهد انتشار پیش نمایشی از سوی لکسوس هستیم تا مقدمه‌ای برای معرفی رسمی نسل پنجم لکسوس LS فراهم کرده باشد.
آبان ماه سال گذشته هم شاهد معرفی خودرویی کانسپت از سوی لکسوس درنمایشگاه توکیو ژاپن تحت عنوان LF-FC بودیم که لکسوس به صراحت آن را جانشین لکسوس LS معرفی کرد و اعلام نمود که این خودرو پنجمین نسل از لکسوس LS خواهد بود که قرار است تا سال 2017 میلادی برنامه توسعه آن کامل شده و از ماه می سال 2017 میلادی به بازار عرضه شود. حال در پیش نمایش اخیر لکسوس هم می‌توان جزییات کار را تاحدودی مطابق با کانسپت لکسوس LF-FC دانست، هرچند تغییرات اندکی برای تایید نهایی بر روی خودرو صورت گرفته است.
همانطور که انتظار می‌رفت، اطلاعات دقیقی از نسخه نهایی لکسوس LS یا لکسوس LF-FC منتشر نشده است، ولی باتوجه به مستندات گذشته می‌توان گفت که این کانسپت سدان یعنی لکسوس LF-FC با طول نسبتا زیاد 5300 میلی متری، عرض 2000 میلی متری و همچنین ارتفاع 1410 میلی متری طراحی و تکامل پیدا کرده است.
در خصوص مشخصات فنی هم لکسوس گفته که برای تامین نیروی حرکتی LF-FC از پیشرانه‌ای محرک هیدروژنی استفاده خواهد کرد که در نیمه‌ی عقبی نصب می‌شود، ولی با بکارگیری سیستم درایو نوآورانه در نیم تنه جلویی، نیروی محرک به چرخ‌های جلویی نیز ارسال می‌شود تا لکسوس LF-FC عملا یک خودروی چهار چرخ محرک هیدروژنی شود. هرچند به تازگی خبرهایی پیرامون استفاده از پیشرانه‌ای 5 لیتری هشت سیلندر برگرفته از لکسوس LC500 و یا سیستم محرکی هیبریدی مجهز به پیشرانه درون سوز 3.5 لیتری شش سیلندر بدست آمده که ممکن است برای تایید نهایی نسل پنجم لکسوس LS مورد استفاده قرار گیرد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/25
محشره
1395/9/26
واقعا ک افتخار آسیان این ژاپنی ها

کره صد سال دیگه نمیتونه همچین ماشین شاخی بزنه....زنده باد ژاپن
1395/9/26
لکسوس روز به روز طراحیش خاص تر و مهیج تر میشه . همین خاص بودنشونه که زنده نگهشون میداره . نه فقط در مورد لکسوس ، بلکه برای برندهایی مثل بنز و بی ام و هم صدق میکنه .