موضوعات داغ

لامبورگینی قرمزرنگی که به ایران آمده بود را بهتر بشناسید + عکس

عکس مطلب اول
گالاردو نامی است که از سال 2003 به سبد محصولات لامبورگینی اضافه شد. این خودرو در کنار مدل مورسیه لگو به تولید می رسید. مورسیه لگو در زمان تولید به عناون قوی ترین محصول لامبورگینی شناخته می شد و گالاردو نیز به عنوان خودرویی در یک رده ی پایین تر از آن. دو مدل بعدها با مدل های اونتادور و هوراکان جایگزین شدند. گالاردو در زمان تولید توانست تبدیل به پرفروش ترین محصول لامبورگینی در تاریخ این کمپانی شود به طوری که فروش آن در بازه‌ی ۱۰ ساله ای که بر روی خط تولید قرار داشت به مرز ۱۴ هزار دستگاه رسید و این در حالی بود که مورسیه لگو فروش کمتر از ۵ هزار دستگاه را تجربه کرد.
در ادامه با خودروبانک همراه باشید تا با این گاو وحشی سنت آگاتایی بیشتر آشنا شویم.

لامبورگینی گالاردو

نسل اول گالاردو
گالاردو نام خود را از یک گاو مسابقه ای مشهور به عاریت برده است. طراحی آن توسط طراح شهیر، لوک دانکرولک و بر اسا یکی از طرح‌های جیوجیارو انجام شد. نسل اول این خودرو مجهز به یک پیشرانه‌ی V شکل ۱۰ سیلندر به حجم 5 لیتر بود و برای ان امکان انتخاب دو نوع جعبه دنده‌ی دستی و نیمه خودکار وجود داشت که هر دو از نوع شش سرعته بودند. در نوع مجهز به جعبه دنده‌ی نیمه خودکار راننده می توانست با استفاده از پدال های تعبیه شده در پشت فرمان اقدام به تعویض دنده ها کند.
پیشرانه‌ی گالاردو از نوع وی شکل با زاویه‌ی ۹۰ درجه بود. این موتور ۴۰ سوپاپ در نسل اول که بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ به تولید می‌رسید می توانست ۵۰۰ اسب بخار قدرت و 510 نیوتون متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد این مدل 4.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن 309 کیلومتر بر ساعت بود.
از سال ۲۰۰۶ اما این خودرو یک سری تغییراتی را به خود دید و قدرت آن به 520 اسب بخار افزایش پیدا کرد. این افزایش قدرت سبب کاهش شتاب صفر تا صد به 4 ثانیه و افزایش حداکثر سرعت خودرو به 315 کیلومتر بر ساعت شد.
در سال 2007 نیز مدل تقویت شده‌ی سوپرلگرا معرفی شد که در آن کاهش وزن ۱۰۰ کیلوگرمی و افزایش قدرت 10 اسب بخاری اتفاق افتاده بود ضمن اینکه ظاهر آن نیز تفاوت‌هایی جزیی با مدل معمولی گالاردو داشت. سوپرلگرا مجهز به سیستم اگزوز تقویت شده، صندلی های فیبر کربنی و دیفیوزر فیبر کربنی در عقب بود. این مدل با داشتن 530 اسب بخار قدرت می‌توانست در عرض 3.9 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. از مدل سوپرلگرای نسل اول تنها به تعداد 172 دستگاه به تولید رسید. و تولید آن در سال 2008 متوقف شد. نسل اول گالاردو در سال 2006 توانست به عنوان خودروی رویایی سال تاپ گیر انتخاب شود.

لامبورگینی گالاردو

نسل دوم گالاردو
با موقعیتی که گالاردو توانست در بازار فروش و در دنیای سوپر اسپرت ها به دست آورد لامبورگینی بر آن شد تا در نمایشگاه خودروی ژنو در سال 2008 از نسل دوم این خودرو با نمایی وحشی تر و اسپرت‌تر و با نام LP-560-4 رونمایی کند. از تغییرات ظاهری که بگذریم اصلی ترین تغییر نسل دوم نسبت به نسل اول استفاده از پیشرانه ای بزرگتر بود. حجم موتور گالاردو نسل دوم از 5 لیتر به 5.2 لیتر افزایش پیدا کرده و به لطف استفاده از سیستم تزریق مستقیم سوخت قدرت و گشتاور آن به ترتیب به 560 اسب بخار و 540 نیوتون متر رسیده بود. علیرغم افزایش حجم و قدرت موتور، اما نسل دوم مصرف سوخت و آلایندگی کمتری در مقایسه با نسل اول دارد.
جعبه دنده‌های قابل انتخاب نیز اگرچه با نسل اول یکسان بودند اما در مدل مجهز به پدال شیفتر یک حالت جدید به نام کورسا نیز اضافه شده بود که سرعت تعویض دنده را تا ۴۰ درصد افزایش می‌داد.
وزن نسل دوم نیز به میزان 20 کیلوگرم کمتر از نسل اول بود و می توانست در عرض 3.9 ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن معادل 325 کیلومتر بر ساعت بود.
نسل دوم گالاردو در نسخه های مختلفی نظیر اسپایدر، والنتینو بالبونی، تریکولوره و سوپر لگرا به تولید رسید.
نسخه‌ی سوپر لگرای این مدل با نام LP-570-4 که در سال ۲۰۱۰ به تولید رسید دارای صفر تاصد 3.4 ثانیه و حداکثر سرعت 325 کیلومتر بر ساعت بود و قدرت آن به نزدیک 570 اسب بخار رسیده بود.
تولید لامبورگینی گالاردو سرانجام در سال 2013 و پس از 10 سال به پایان رسید و لامبورگینی مدل هوراکان را به عنوان جانشین گالاردو به روی خط تولید فرستاد.
نسخه ای از این خودر نیز با نام LP-550-2 والنتینو بالبونی به تولید رسیده که دیگر از سیستم چهارچرخ محرک در آن خبری نبود و به صورت دیفرانسیل عقب به تولید می‌رسید. این خودرو در سال 2009 عنوان خودروی سال از دید تاپ گیر را از آن خود کرد.

لامبورگینی گالاردو

اما لامبورگینی که در تصویر مشاهده می‌کنید از نسل دوم و مدل LP-560 است که مدتی با پلاک گذر موقت در کشور تردد داشت. این خودرو دارای جعبه دنده ی شش سرعته ی دستی بوده و جالب است که در مدت حضور در ایران جعبه دنده‌ی آن دچار مشکل شده اما تعمیر شد که در زیر عکس هایی از آن را قرار داده ایم.
در ادامه شما را به تصاویر تهیه شده توسط خودروبانک از این سوپر اسپرت ایتالیایی دعویت می‌کنیم.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/27
عالی بود مقاله ...
1395/9/27
کسی که تونسته اینو تعمیر کنه و اوکیش کنه در حد یه متخصص مغز سواد داره !
1395/9/27
نمیدونم چرا ماشینای اسپرت مثل فراری و لامبورگینی اصلا داخلش جذابیتی نداره تمام سلیقشون رو ظاهر بیرونی ماشین خرج کردن دریچه های تهویشم که از رو پراید کپی کرده:|
1395/9/27
خب دیگه فک کن راننده چی و کی بوده ک زده گیربکسو اورده پایین
1395/9/27
دم مکانیکه گرم حالا سر در میاورده ؟ معرفیش کنین
1395/9/27
واقعا فوق العادس و وحشتناك عاشقشم.لامبور گيني هوراكان جايگزين گالاردو شده.
1395/9/27
خداااااااااااااااااااااااااا
1395/9/28
خودروبانک ، اگر به کاربرهاتون اهمیت میدین لطفا شماره این مکانیک رو اعلام کنید
1395/9/30
تنها شباهت پراید با گالاردو دریچه های کولرشن
1395/10/4
با سلام
لطفا ادرس تعمیرگاه رو بدین چون لامبورگینی گالاردو اسپایدر مشکی رنگ هم همین مشکل دیسک و صفحرو داره و در به در تعمیرکار میگرده برای تعویض دیسک و صفحه
1397/5/19
این خودرو داخل ایران تمیر نشده . با شیپینگ بردن دبی