موضوعات داغ

حوادث دریفت‌های خطرناک عربی + فیلم

عکس مطلب اول
روزانه چندین هزار کلیپ با موضوعات مختلف در رسانه‌های مجازی دست به دست می‌چرخد که قطعا یکی از پرمخاطب‌ترین آنان می‌تواند فیلم‌های مربوط به هنرنمایی و یا دیوانه بازی‌های اتومبیل سواران و یا موتورسیکلت سواران باشد. حال در این مقاله میخواهیم شما را دعوت به تماشای هنرنمایی خودروسواران، ولی توام با حوادث رانندگی کنیم که بیشتر از هرجای دیگر در کشورهای حوزه خلیج فارس، بخصوص در کشور عربستان طرفداران بسیار زیادی دارد.
فروردین ماه امسال مقاله‌ای بر روی سایت قرار دادیم که در آن یک ویدیو از دریفت‌های دیوانه وار خودروسواران با ماشین‌های محور جلویی همچون هوندا آکورد و یا کیا کادنزا به تصویر کشیده شده بود. به طور دقیق‌تر در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، چند سالی می‌شود که یک نوع دریفت بسیار خطرناک در سطح شهر رواج پیدا کرده که با نام "هجوله" شناخته می‌شود.
هجوله با تلفظ Hagwalah ، به نوعی دریفت گفته می‌شود که خودرو با سرعت بسیار زیاد در یک یک خیابان صاف و یا حتی بین خودروهای معمولی، به صورت دیوانه وار و خطرناکی انجام داده می‌شود. در این نوع دریفت خودرو تنها به یک سمت سر نمی‌خورد، بلکه بلافاصله پس از دریفت زنی از سمت چپ، فرمان برگردانده شده تا ماشین به سمت دیگر خود هم سر بخورد که در فیلم بارگذاری شده در انتهای مطلب هم مشخص است.
البته بیشتر از اینکه شاهد دریفت زنی هجوله باشید، قرار است در خودروبانک شاهد تصادفات شدید این کار باشیم که عموما کنترل خودرو از دست راننده خارج می‌شود و اتفاقات ناخوشایندی برای راننده و افراد حاضر در کنار خیابان می‌افتد.
سال 2014 هم دولت عربستان هجوله را جرم اعلام کرد تا بتواند جلوی این حرکت خطرناک جوانان را بگیرد، ولی این حرکت همچنان در سطح خیابان‌های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بخصوص عربستان در جریان است و هنوز جلوی این روند به صورت کامل گرفته نشده است.

نظرات کاربران

19 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/29
بريد شتر سوارى بابا !!!
1395/9/29
اونا دریفتشون با تویوتا وماشینای آنچنانی ما هم با راید وپژو آشغال به خدا!!!!!!!!!
1395/9/29
حقشونه
هر چي بشه حقشونه...
1395/9/29
چه شانسی اوردن پراید صادر نمیشه به عربستان، والا نسلشون منقرض میشد
1395/9/29
با سلام اگه ممکنه سایت خرید و فروش ماشین کشور امارات رو بگید خیلی ممنون میشیم
1395/9/30
سایت خرید و فروش ماشین تو امارت drive arabia.com
1395/9/29
اونها ماشین های ایمن و مدرن دارند.خطری تر از اونها،شاهکار بچه های خودمان است که با ماشین های عهد بوق،پراید و پژو،دریفت 360 چند تایی می زنند.
1395/9/29
اينا عقل ندارن 😐
از اول تا اخر تو جاهليت ميمونن
1395/9/29
بزار خودشون خودشونو با این احمق بازیا به کشتن بدن. اینا لیاقت زنده مندنو هم ندارن. عربای کثیف. البته عربای ایرانمون بحثشون کاملا جداست و هیچ ربطی هم به اینا ندارن.
1395/9/29
اینو باید همون اسبو سوار شن
بازم دمشون گرم پول نفتو یه جوری ریختن سر سفره ملت که اینجوری بالا میارن
1395/9/30
ذات آدما رو نمیشه عوض کرد
وحشی و صحرا نشین از این بهتر نمیشه
پولم که خدا حواله کرده ...
فقط موندم چرا یکی نرفت زیر این ماشینا D:
1395/9/30
همین عربا ماشینهای تصادفيشون رو بصورت قاچاق وارد ایران میکنند البته با قیمت کمتر
1395/9/30
ایول دمشون گرم هیچ جای دنیا همچین کاری رو نمیبینی که با ماشین بتونن انجام بدن، اینا هم که میبینید تصادف میکنن کم تجربه هستن حتما بار اول یا دومشون هستش یک چیزی دیدن میخوان انجام بدن وگرنه خیلی حرفه ای تر هستن
1395/9/30
نمیفهمم این جماعتو متاسفانه تو کشور خودمونم از این حماقتا هست یکی بگه آخه بابا ........ اینجوری نیست یه جور دیگست !!! احمقانه ترین نوع تقلید که تا حالا دیدم .
1395/9/30
باز احمق تر از راننده ها کسایی ان که بدون هیچ امنیت جانی میرن می ایستن لب جاده اینا رو نگاه کنن :|
1395/9/30
خجالت بکشید چرا اینقدر نژادپرستید اگر اونا وحشی هستن پس ما چی هستیم که رتبه اول دعوا خیابونی و قتل هستیم ی سر به دادگاها بزنید . تو کشورهای عربی ریختن آشغال تو خیابون هم جریمه سنگینی داره هم مردم باهات برخورد میکنن ولی اینجا انگار نه انگار سرتون رو از زیر برف بیارید بیرون تا بفهمید ما تبدیل شدیم به بیفرهنگترین ملت جهان که کاری غیر از توحین بلد نیستیم
1395/9/30
دوست عزیز‌ و با فرهنگم ! توهین درسته.نه توحین.
با حرفتونم موافقم ؛) ولی با رتبه ی اول دعوای خیابونی و قتل نه.
شما کشورایی مثل آفریقا و آمریکا و‌مکزیک‌ رو ول کردی بعد میگی آمار قتل‌ تو ایران رتبه ۱‌عه :/
1395/10/1
توهین
1395/10/1
دوست عزیزم اون کشورهایی که نام بردی بحث قتلاشون متفاوته مثلا مکزیک باندهای قاچاق دست به قتل میزنن یا امریکا کسانی که مشکلات روحی دارن اما در ایران برای ی برخورد ساده دوتا ماشین مثل چی میافتن به جون هم یا برا ی نگاه آدم میکشن یا برا ی کاپشن آدم کشته شده یا برا چیزای خندهداری که آدم روش نمیشه بگه گفته میشه سالی حدود 600000 ایرانی میافتن زندان اینا همه که به دلیل ورشکستگی زندانی نمیشن ضمنا شما دقت کن که جمعیت امریکا چهار برابر ایرانه و اون کشورهای دیگه هم جمعیتشون بیشتره و ادعای تمدن 7000 ساله هم ندارن مشکلات فرهنگی ما بیشمارن اما اینجا جای بحث کردن فنی هست نه نقد فرهنگی اون پست قبلی رو هم چون دیدم نژادپرستها ریختن اینجا نوشتم