موضوعات داغ

موافقت فولکس واگن با پرداخت جریمه 200 میلیون دلاری

عکس مطلب اول
به دنبال رسوایی به بار آمده برای کمپانی خودروسازی فولکس واگن که مربوط به تقلب این شرکت در ارائه اعداد و ارقام صحیح میزان گازهای آلاینده موتورهای دیزلی می‌شود، تاکنون دادگاه‌های بین المللی این کمپانی خودروسازی را برای ادامه فعالیت‌های خود مجبور به پرداخت غرامت‌های بسیار سنگین کرده‌اند. حال اخیرا جریمه‌ای حدودا 200 میلیون دلاری هم برای فولکس واگن در آمریکا تعیین شده که مربوط به پیشرانه‌های 3 لیتری دیزلی غیرقانونی می‌شود.
براساس گزارشات اخیر خبرگزاری‌های بین المللی، اخیرا کمپانی خودروسازی فولکس واگن با پرداخت غرامت 200 میلیون دلاری به صندوق بین المللی کاهش آلودگی موتورهای دیزلی موافقت کرده است، اما این مقدار غرامت تنها مربوط به 80 هزار وسیله نقلیه این شرکت با پیشرانه 3 لیتری دیزلی TDI می‌شود که تقلب در مقدار انتشار گازهای تولیدی آن رخ داده است. در حالی که مجموع اتومبیل‌های تحت پوشش این غرامت به 475 هزار دستگاه می‌رسد و مبلغ نهایی غرامت هم به چیزی حدود 2.7 میلیارد دلار که فعلا کمپانی خودروسازی فولکس واگن با پرداخت 200 میلیون دلار آن موافقت کرده است. هرچند خبرهایی به گوش می‌رسد که فولکس واگن مبلغی حدودا 16.7 میلیارد دلاری برای حل و فصل این ماجرا در نظر گرفته است.
همزمان با جریانات به راه افتاده، وکلای دادگستری ایالات متحده آمریکا هم در آلمان به سراغ مدیران گروه خودروسازی فولکس واگن رفته‌اند تا از نقش آنان در تحقق این تقلب و رسوایی آگاه شوند. بهترین وکلای آمریکایی برای حل و فصل این ماجرا و مهم‌تر از آن، مجبور کردن فولکس واگن به پرداخت این غرامت از سوی دولت مرکزی آمریکا استخدام شده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد