موضوعات داغ

مرسدس بنز ۶۰۰ پولمان، خودروی محبوب دیکتاتورها

عکس مطلب اول
این روزها اگر به دنبال یک خودروی لوکس و سطح بالای لموزین باشید انتخاب شما از بین محصولات مرسدس بنز حتما مدل اس کلاس می باخ خواهد بود. اما اوضاع در دهه ی ۶۰ میلادی متفاوت بوده و در ان زمان برند می باخ هنوز احیا نشده بود.
در سالهای دهه ی ۶۰ لوکس ترین مدلی که توسط مرسدس بنز تولید شد مدل 600 پولمان بود. این خودرو اتومبیل مورد علاقه ی دیکتاتورهای کشورهای جهان سومی بود. این مدل نخستین بار در سال 1963 به تولید رسید و تا سال 1981 روی خط تولید قرار داشت. دایملر در این مدت تعداد 2677 دستگاه از این مدل را به تولید رساندکه بیشتر آنها از نوع دارای فاصله ی محوری کوتاه بودند. 428 دستگاه از این تعداد از نوع کشیده بوده و از این تعداد نیز 304 دستگاه از مدل چهار در و ما بقی از نوع شش در بودند. چنین چیزی سبب شده است که مدل های دارای طول محوری زیاد که چهار در داشته بشند امروزه به مدل هایی محبوب و کمیاب تبدیل شوند.

مرسدس بنز ۶۰۰ پولمان

این مدل با داشتن وزنی معادل 3300 کیلوگرم حتی از یک رولزرویس فانتوم لموزین امروزی نیز سنگین تر بود. مرسدس برای پولمان اقدام به تولید یک موتور ۶.۲ لیتری هشت سیلندر وی شکل کرد که می تواند 245 اسب بخار قدرت را تولید کند.
سیستم تعلیق پولمان از نوع از نوع بادی بوده و سیستم هیدرولیکی فشار بالا نیز این اجازه را به راننده می‌داد که نسبت به تنظیم عملکرد سیستم تعلیق اقدام کند.
مدل خاصی که در تصویر مشاهده می کنید یکی از تولیدات سال 1968 و به رنگ مشکی است که تودوزی اخلی آن نیز به رنگ بژ انجام شده است. این خودرو برای سرنشینان عقب مجهز به تلویزیون سونی و سیستم صوتی استریوی پاناسونیک بود.
این مدل قرار است در 19 ژانویه در امریکا و در ایلت آریزونا به حراج گذاشته شود و تنها چیزی که از خودروی یک رییس جمهور دایمی کم دارد پرچم های روی گلگیرها است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/25
بابا زمان شتابش نیست من شتاب صفر تا صدشو میخوام لطفا برام بفرستین خواهش میکنم