موضوعات داغ

با فشردن دکمه ترمز پارک الکترونیکی در حین حرکت چه اتفاقی می‌افتد؟ + فیلم

عکس مطلب اول
با پیشرفت سریع تکنولوژی در این چند سال اخیر، شاهد اتفاقات بسیار خوبی در صنعت خودروسازی هم هستیم و باعث شده سیستم‌های جدید روی کار بیایند که برخی از آنان زحمت راننده را کم کرده‌اند، برخی از آنان به رفاه بیشتر راننده کمک کرده‌اند و برخی دیگر هم بروز حادثه و خسارات ناشی از آن را به طور چشمگیری کاهش داده‌اند. ولی خب سیستم‌هایی هم وجود دارند که راننده را بر سر دو راهی استفاده قرار می‌دهند و یا برخی اوقات با تبدیل شدن به یک دکمه، راننده فراموش می‌کند از آن استفاده کند. درست مثل ترمزهای پارک الکترونیکی که در یک دکمه نسبتا کوچک خلاصه شده‌اند و بجای ترمزهای دستی سابق ایفای نقش می‌کنند.
دیروز مقاله‌ای بر روی سایت قرار دادیم که به موضوع استارت‌های دکمه‌ای بر روی اتومبیل‌ها می‌پرداخت و در آن مطرح شده بود که اگر در حین رانندگی این دکمه را فشار دهیم چه اتفاقی برای اتومبیل رخ می‌دهد که دیدیم در سرعت‌های پایین ماشین را خاموش می‌کند ولی در سرعت‌های بالا اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد، مگر اینکه برای چند لحظه دکمه استارت را نگه داریم. حال امروز هم مقاله‌ای اینچنینی خواهیم داشت، ولی بجای دکمه استارت قرار است به دکمه ترمز پارک الکترونیکی بپردازیم که اگر در حین حرکت آن را فشار دهیم چه اتفاقی برای اتومبیل خواهد افتاد.
در این مورد گروه خودروبانک یک فیلم در انتهای مقاله قرار داده است که نشان می‌دهد اگر در حین حرکت دکمه ترمز پارک الکترونیکی را فشار دهید، چه اتفاقی برای اتومبیلتان رخ می‌دهد که در این مورد هم در سرعت‌های پایین و هم در سرعت‌های حدودا 30 مایلی شاهد فعال شدن سیستم و متوقف کردن خودرو هستیم. البته این موضوع می تواند بسیار خوب تلقی شود، چون اگر اتفاقی برای سیستم ترمز اصلیتان رخ بدهد می‌توانید با فعال کردن ترمز پارک الکترونیکی اتومبیل را متوقف کنید.


نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/10/10
بیشتر مجذوب کیفیت خودرو بودم تا ترمز پارک
ما کجاییمو دنیا کجاست
1395/10/11
عالی بود،من عاشق این ویدئو ها هستم،لطفا از این گونه ویدئو ها بیشتر بگذارید،مثلا در خودروهای با سیستم کيلس اگر در حین رانندگی سوئیچ به هر علتی بیرون از خودرو بیفتد چه اتفاقی میافتد ،ممنون
1395/10/17
ترمز دستی اسمش همراشه یعنی که چی تو یه دکمه خلاصه شده؟؟؟؟اینجوری که نمیشه با ماشین اور استیر یا دریفت کرد.... تو سرعتای بالا سر پیچ، یه دست رو فرمون و یه دست رو دستی ک اگه ماشین خواست چپ کنه یه کوچولو باهش بازی کنی ماشین نچپه...
1396/5/30
در کشورهای پیشرفته که از این خودرو ها می سازن ملت با خودرو شهری ( حتی اسپرت ) اور استیر و دریفت!!!! نمی کنند. سر پیچ هم مثل ادم با سرعت معقول می پیچن تا چپ نکنند. فلسفه وجود ترمز دستی هم وجود دو سیستم مجزای ترمز در ابتدا وجود مکانیزمی برای توقف خودرو در هنگام از کار افتادن ترمز های اصلی با توجه به قابل اطمینان نبودن ترمز ها در زمان اجباری شدن ترمز دستی بوده که بعد از پیشرفت های حاصل شده در سیستم های ترمز و افزایش قابلیت اطمینانشون ترمز دست نقش به متوقف نگاه داشتن خودرو مجدود شده.. در سرعت های بالا کلا استفاده از ترمز دستی معمولا به از دست رفتن کنترل خودرو منجر میشه و خیلی عاقلانه نیست.
خیابان جای ریس و درگ و کوفت و زهرماه هم نیست به خصوص با پراید و پژو.
یا حق.
1397/9/2
اون‌ماشینی‌که‌دیدی‌به‌این‌راحتی‌چپ‌نمیکنه