موضوعات داغ

نیسان ایکس تریل ، ژاپنی پرمدعا به ایران آمد + فیلم و قیمت

عکس مطلب اول
نیسان ایکس تریل طی مراسمی از سوی شرکت جهان نوین آریا در نمایندگی این شرکت واقع در خیابان نیاوران تهران رونمایی شد. نیسان ایکس تریل X-Trail خودروی کراس اوور سایز متوسط معروف ژاپنی است که پس از بازگشت دوباره نیسان توسط جهان نوین آریا، قرار است در رده قیمتی خود به جنگ بزرگانی از سرزمین آفتاب تابان همچون تویوتا راو4 ، هوندا CR-V و یا حتی میتسوبیشی اوتلندر برود. رقیبانی که مدت ها در انتظار ورود این سرباز نیسان بوده اند تا میدان جنگ را به کارزاری تمام ژاپنی تبدیل کنند و به حکمفرمایی هیوندای سانتافه پایان دهند.
البته همانطورکه می دانید قبل از این نیسان جوک نیز توسط این شرکت عرضه شد و این روزها مدل های معمولی آن پلاک ملی دریافت کرده اند و مدل های توربوی آن در حال پیش فروش هستند که برای آشنایی بیشتر می توانید به صفحه شرایط فروش نیسان جوک مراجعه کنید.
نیسان ایکس تریل عرضه شده، جدیدترین نسل این خودرو یعنی نسل سوم ایکس تریل است که از سال 2013 به بازارهای جهانی عرضه شده است. پلتفرم ایکس تریل در حقیقت همان پلتفرم مشترک رنو-نیسان CMF است و برای اولین بار در نمایشگاه 2013 فرانکفورت در معرض دید عموم قرار گرفت. طراحی نیسان ایکس تریل از طراحی مفهومی Hi-Cross الهام گرفته شده که رگه هایی از آن را می توانید در دیگر محصولات این شرکت نیز مشاهده کنید.

نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل در بازارهای جهانی با پیشرانه های 2 و 2.5 لیتری بنزینی و 1.6 لیتری دیزلی عرضه می شود و در کشورهایی همچون ژاپن، اندونزی، روسیه و یا تایوان روی خط تولید است. البته بد نیست بدانید که نمونه خاصی از ایکس تریل هیبریدی نیز معرفی شده و احتمال عرضه آن به بازار ژاپن وجود دارد. حال خوشبختانه نمونه عرضه شده در بازار ایران از قدرتمندترین پیشرانه یعنی 2.5 لیتری بنزینی بهره می برد که می تواند توانی بیش از 170 اسب بخار و گشتاور 233 نیوتن متر را تولید کند. در زیر جدول مشخصات پیشرانه نیسان ایکس تریل وارد شده به ایران را می توانید مشاهده کنید.

مشخصات فنی
مدلنیسان ایکس تریل
پیشرانه4 سیلندر 2.5 لیتری
حجم موتور2488 سی سی
حداکثر قدرت171 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور233 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
شتاب رسمی10.5 ثانیه
حداکثر سرعت190 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی8.3 لیتر در هر صد کیلومتر
گیربکسCVT-Xtronic
همانطورکه در جدول بالا نیز می توانید مشاهده کنید، شتاب صفر تا صد کیلومتر نیسان ایکس تریل 10.5 ثاینه است که البته با توجه به ارتفاع از سطح تهران، احتمالاً به عددی کمی کندتر دست خواهیم یافت اما همین مقدار می تواند نوید بخش خودرویی نسبتاً سریع در رده قیمت خود باشد.
از نظر سطح امکانات و تجهیزات، نیسان ایکس تریل خودروی کاملی به نظر می رسد و روی آن آپشن هایی همچون هشدار سیستم نقطه کور، 6 کیسه هوا، هشدار رانندگی بین خطوط، سیستم تهویه دوگانه، دکمه استارت، گرمکن صندلی های جلو، سانروف پانوراما، چراف های LED مخصوص روز، آینه های جانبی جمع شونده، سنسور باران، سیستم های ترمز ABS و EBD و ESP ، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS ، سیستم Start/Stop ، سیستم مانیتور 360 درجه و ... نصب شده است. برای شما در زیر لیست کامل مشخصات نیسان ایکس تریل را از روی کاتالوگ این خودرو قرار داده ایم تا بتوانید بیشتر با این خودرو آشنا شوید.

مشخصات فنی نیسان ایکس تریل

مشخصات فنی نیسان ایکس تریل

یکی از سیستم های جالب و کاربردی که روی ایکس تریل نصب شده، سیستم 360 درجه AVM است که مخفف Around View Monitoring می باشد. نیسان در تبلیغات خود از چگونگی کارکرد سیستم AVM می گوید که قصد دارد به راننده، خودرویش را از دید یک پرنده ای که در بالای خودرو قرار گرفته نشان دهد. نیسان این کار را به کمک 4 دوربینی انجام می دهد که در اطراف خودرو نصب شده اند و در صفحه نمایش داخل کابین، چهار طرف خودرو را به صورتیکه نشان می دهد که گویا از بالا به آن نگاه می کنید، سیستمی که در خودروهای بی ام و داخل نصب شده و به راننده در هنگام پارک کردن کمک شایانی می کند.

رونمایی از نیسان ایکس تریل

رونمایی از نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل توسط نماینده خود در ایران 248 میلیون تومان قیمت گرفته است و با تحویل 30 روزه فروش آن آغاز شده و به نظر می رسد که با این قیمت بتواند رقابت خوبی را با حریفان خود داشته باشد. در زیر می توانید فیلم مصاحبه خودروبانک با مسئولین شرکت جهان نوین آریا را مشاهده کنید. در هر صورت وقتی خودروی جدیدی به بازار می آید، دغدغه خدمات و تهیه قطعات برای خریدار وجود دارد که می توانید در این مصاحبه جواب شرکت جهان نوین آریا به خودروبانک را بشنوید. همچنین در زیر نیز عکس هایی از رونمایی نیسان ایکس تریل را برای شما قرار داده ایم که امیدواریم از دیدن آن لذت ببرید و بیشتر با این تازه وارد ژاپنی آشنا شوید.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد