موضوعات داغ

گردهمایی بزرگ ژاپنی ها در پیست آزادی تهران + عکس

عکس مطلب اول
سامورایی های پر خاطره
عکس و نگارش: محمد حسن رزاقی

روز گذشته در پارکینگ شماره 2 مجموعه ورزشی آزادی یکی دیگر از گردهمایی های خودرویی برگزار شد. این گردهمایی با توجه به تبلیغات و بنرهایی که در شبکه های مجازی منتشر شده بود از استقبال بسیار خوبی برخوردار بود. این چندمین گردهمایی کلوپ خودروهای ژاپنی بود که به کمک مالکین خودروها برگزار شد. باردیگر ثابت شد که طرفداران خودروهای آسیای شرقی دست کمی از طرفداران خودروهای اروپایی و آمریکایی ندارند. آنها همچنان با این خودروها خاطرات خوبی خلق می کنند. در گردهمایی روز گذشته که همزمان با برگزاری چهارمین راند مسابقات اتومبیلرانی انجام شد، بیش از 100 دستگاه خودروی ژاپنی حضور داشتند. در این گردهمایی سه گروه مختلف حضور داشتند. گروه اول مالکین خودروهای سواری نیسان ماکسیما بودند، دومین گروه خودروهای نیسان رونیز، سرانزا و پیک آپ را شامل می شدند. اما در گروه سوم تنها وجه اشتراک بین خودروهای حاضر کشور سازنده یعنی ژاپن بود. مهم نبود خودرویی که گروه سوم شرکت دارد برای چه سالی، چه کلاسی و چه قیمتی است. تنها ژاپنی بودن مهم بود.

گردهمایی خودروهای ژاپنی

گردهمایی خودروهای ژاپنی

در گروه سوم خودروهای مختلفی نظیر، تویوتا GT86، میتسوبیشی لنسر، گالانت، مزدا323، انواع مدل های هوندا سیویک، هوندا آکورد، سوبارو لگاسی و تویوتا سلیکا حضور داشتند. محل قرار گیری هرکدام نیز توسط تیم برگزاری به خوبی مشخص شده بود. البته چند دستگاه موتورسنگین ژاپنی با برند هوندا و سوزوکی نیز در این قسمت حضور داشتند. برای ورود خودورها نیز سخت گیری خاصی صورت نمی گرفت. به همین خاطر تعداد انگشت شماری از خودروهای حاضر در بخش ژاپنی ها از نظر ظاهری چندان اوضاع خوبی نداشتند.
در گروه دو نیز حال و هوای خاصی ایجاد همراه بود. آفرودرهایی که با نیسان رونیز و پیک ‌آپ در این گردهمایی حضور داشتند. شکل و شمایل ظاهری بسیاری از خودروهای شرکت کننده در کلوپ رونیز سواران بسیار متفاوت و جالب بود. نحوه قرار گیری خودروها و چیدمان آنها نیز بسیار خوب و منظم بود. در کلوپ رونیز سواران بیش از 50 دستگاه خودرو حضور داشتند. حتی برخی از شرکت کنندگان نیز با نصب چادر و وسایل استراحت پیک نیک بسیار خوبی به راه انداخته بودند.

ماکسیما در گردهمایی ژاپنی ها

حضور نیسان ماکسیما در گردهمایی ژاپنی ها

گروه اول نیز به عنوان لوکس ترین خودروهای ژاپنی در این گردهمایی شناخته می شدند. در اوایل حضور نیسان ماکسیما این خودرو به عنوان یک محصول لوکس و با کیفیت معرفی شد. موضوعی که حتی با پایان تولید ماکسیما هنوز برسر زبان ها جاری است. گروه اول مختص خودروهای ماکسیما بود. سدان لوکس خانوادگی که از یک پیشرانه 6 سیلندر بهرمند هستند. کلوپ ماکسیما نیز تا با الان گردهمایی های متعددی برگزار کرده که در سایت خودروبانک به آنها پرداخته ایم.
البته مدیر کلوپ رسمی خودروهای ژاپنی طبق برنامه ریزی که از قبل کرده بود، تعدادی از خودروهای خاص و استثنایی ژاپنی را برای ورود به پیست اتومبیلرانی گلچین کرده بود. به همین خاطر این تعداد خودروها در پارکینگ رویت نشدند. اما تأخیر در روند برگزاری مسابقه اتومبیلرانی باعث شد تا این خودروها به خاطر نبود وقت کافی نتوانند دور نمایشی خود را در پیست انجام دهند. موضوعی در چند مسابقه قبل انجام شده بود و مورد استقبال تماشاچیان قرار گرفته بود.
در زیر می توانید عکس هایی از این گردهمایی را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/10/18
این گردهمایی واقعا دیدن داره نه هر گردهمایی.
1395/10/19
موافقم
1395/10/18
سخن بزرگان ((خودروهای ژاپنی مرگ ندارند))
1395/10/19
بالاخره یه گرد همایی درست حسابی انجام شد، نه گرد همایی هایی با دو سه تا ماشین
فقط هوندا سیویک واقعا عالیه
1395/10/19
آهان حالا شد !! به این میگن گردهمایی، لذت بردیم ممنون
1395/10/19
این گردهمایی ارزش رفتن و دیدن داره چون هرکی ازت بپرسه کجا بودی میتونی با غرور بگی گردهمایی ژاپنی ها نه اسباب بازی ها
1395/10/19
suzuki نبود؟؟؟؟؟؟؟؟
1395/10/20
از کجا باید متوجه میشیدیم که شرکتم کنیم.؟