موضوعات داغ

مذاکره‌ی ماموت دیزل با فولکس واگن

عکس مطلب اول
اقتصاد آنلاین: در حالی که بازار گمانه زنی درباره قرارداد ماموت با فولکس واگن داغ است مدیر عامل گروه صنعتی ماموت می گوید سرنوشت خودرو سواری این شرکت تا پایان سال روشن می شود.
به گزارش اقتصاد آنلاین، مهرزاد فردوس در حاشیه مراسم تحویل پرقدرت ترین کشنده موجود در ایران با عنوان اسکانیا R560 به یک خریدار خانم، با اشاره به اینکه با کلیه خودروسازان خارجی برای تولید خودرو سواری مذاکره می کنیم، تاکید کرد:ماموت خودرو به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه صنعتی ماموت این مذاکرات را انجام می دهد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هدف از مذاکره با خودروسازان خارجی راه اندازی خط تولید است، گفت:در این راستا از توان قطعه سازان داخلی استفاده خواهیم کرد و ساخت داخل و در نهایت صادرات برای ما اهمیت بسیاری دارد.
مدیر عامل گروه صنعتی ماموت در پاسخ به سوالی مبنی براینکه خودروهایی که بنا است در ماموت تولید شوند در چه رده قیمتی قرار دارند؟ اظهار کرد: ما خودروی مردمی تولید می کنیم اما هنوز قیمت خودروهایی که در این شرکت تولید خواهد شد مشخص نیست، البته باید دید تعریف از خودروی لوکس چیست به عنوان مثال ما تویوتا و فولکس واگن را خودرو مردمی می دانیم.
وی ادامه داد: در نقاط مختلف کشور کارخانه داریم و دارایی های ما برای راه اندازی خط تولید کافیست و نیاز به اضافه کردن امکانات نداریم.
فردوس در پاسخ به مسائل مطرح شده مبنی بر اینکه ماموت تجربه تولید خودرو سواری ندارد، تاکید کرد:قصد داریم در هر زمینه ای که وارد می شویم بهترین خدمات را به مشتریانمان ارائه دهیم و اکنون در کارهایی که انجام می دهیم بهترین هستیم.
مدیر عامل ماموت در پایان کشنده اسکانیا R560 را پرقدرت ترین کشنده موجود در ایران و دارای استاندارد یورو ٤ و فیلتر DPF دانست و تاکید کرد:این کشنده از سوئد وارد شده و از ماه آینده خط تولید آن راه اندازی می شود و با توجه به سفر نخست وزیر و مدیرعامل اسکانیا به ایران طی یک ماه آینده به دنبال آن هستیم تا در مراسم راه اندازی خط تولید R560 حضور داشته باشند.
گروه صنعتی ماموت نماینده انحصاری محصولات اسکانیا در ایران است که به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده خودروهای تجاری در ایران شناخته می شود.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/10/20
کاش ماموت پای خودروهای سواری سوئدی رو هم به کشور با تولید داخل و کیفیت خوب باز کنه
1395/10/20
مشخصات کامیونه چیه؟
1395/10/21
موتور و گیربکس :

موتورمدل DC16 هشت سیلندر خورجینی،‌ یورو ۵ ، قدرت موتور ۵۶۰ اسب بخار، حداکثر گشتاور ۲۷۰۰ نیوتن متر بین دور موتورهای ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ ، حجم موتور ۱۶ لیتر

گیربکس ۱۲ دنده دارای روغن سرد کن مدل GRSO605R

سایر مشخصات و امکانات :

ظرفیت نهایی ۴۲ تن ، آرایش محوری ۲*۴ ( کشنده تک ) ،‌ وزن شاسی بدون بار ۷ تن و ۵۴۸ کیلوگرم

تعلیق جلو مکانیکی، تعلیق عقب بادی، ترمز جلو و عقب دیسکی مجهز به ABS و EBS ، ریتاردر و خفه کن

رینگ فولادی یک تیکه سایز ۲۲٫۵ مجهز به تایر رادیال تیوبلس، اتاق سقف بلند TopLine با پوشش ضد زنگ، دو عدد تخت خواب، داشبورد طرح چوب

بخاری درجا، یخچال و فریزر،‌ مانیتور ۵٫۵ اینچی سیستم صوتی، گرم کن صندلی راننده و شاگرد، تهویه صندلی راننده، قفل دیفرانسیل، چراغ نور روز، قطع کن باطری درون اتاق، فن ترموستاتیک، ترمز تپه، دریچه سقف و کنار اتاق
1395/10/20
منتظر پاسات هستیم...اگ با قیمت جهانی عرضه بشه
1395/10/21
اگر پاسات رو هم بیارن توی بازار مطمئن باش ارزونتر از رنو تالیسمان 200 میلیونی نیست.
خودشم گفته، تعریف ما و اونا از ماشین مردمی فرق داره. برای اونا خودرویی مردمیه که فروش سایپا و ایرانخودرو رو به خطر نندازه
1395/10/21
شرکت ماموت تنها شرکتی بود که تو اوج تحریم ها کامیون اسکانیا رو از سوئد وارد می کرد بدون دستکاری و یا کم کردن آپشن هاش کارهایی که سایپا و ایران خودرو کردند:
ایران خودرو دیزل : تبدیل ولو FH12 که در سال 2000 و 2002 بعنوان بهترین کامیون سال انتخاب شده بود به یک ارابه چینی با تفییراتی در دیفرانسیل و کابین و موتور ( موتور 460 اسب بخاری با موتور 480 اسب بخاری چینی جایگزینش کرد)
سایپا دیزل : تبدیل بنز آکسور را به کامیونی با قطعاتی که مبدا تولیدش معلوم نبود

1395/10/22
سلام . دوستان ماموت از بهترین هاست تو ایران . انصافاً در هر حوزه ای که وارد شده کیفیت بالا را عرضه کرده ان شاالله این بار نیز این گروه متخصص با قدرت در تولید سواری وارد بشند و کمک کنند 80 میلیون مردم بینوااز دست این دو فرغون ساز که خونشان را البته با کمک دولت تو شیشه کرده اند رهایی یابند .