موضوعات داغ

موتورسواران حرفه ای دنیا چه خودرویی سوار می شوند؟ + فیلم

عکس مطلب اول
در این یکی دو هفته اخیر بازیکنان مطرح دنیای فوتبال را مورد بررسی قرار دادیم و گفتیم که هرکدام چه ماشین‌هایی دارند، ولی بد نیست کمی هم در رابطه با افراد مشهوری حرف بزنیم که در بدنه صنعت خودروسازی قرار دارند و اسم و رسمی در مسابقات اتومبیل رانی و موتورسیکلت سواری برای خود دست و پا کرده‌اند. پس اگر موافق باشید، امروز را به اسطوره مسابقات موتورسواری، یعنی والنتینو روسی اختصاص داده‌ایم تا هم کمی با آن آشنا شویم و هم بدانید چه ماشین‌هایی سوار می‌شود.
والنتینو روسی به عنوان محبوب‌ترین و پر‌افتخارترین موتورسوار جهان که حالا در مسابقات با لقب "دکتر" شناخته می‌شود و این کلمه را در پشت لباس خود هم نوشته است، در ۱۶ فوریه ۱۹۷۹ میلادی و در شهر "اربینوی" ایتالیا به دنیا آمد و در شهر "تاوولیا" بزرگ شد که با تشویق‌های پدرش «گرازایانو روسی» که خود یکی از موتور سواران اسبق مسابقات جهانی بود، راهش را در عالم موتورسیکلت پیدا کرد و برای اولین بار در ۲ سالگی سوار موتورسیکلت شد. با ابراز علاقه هرچه بیشتر وی، خانواده والنتینو روسی هم شرایط لازم را برای بروز زمینه‌های استعداد فرزند خود هموار کردند و در سن 5 سالگی خانواده وی اقدام به خرید یک موتور کارت مسابقه ملی ۱۰۰ سی سی کردند تا اینکه والنتینو روسی برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ میلادی قهرمان کارت منطقه‌ای شد. با افزایش سن و استعداد وی، نیاز به کلاس‌های بالاتر موتور برای پیشرفت هرچه بیشتر احساس می‌شد، به همین منظور در سال ۱۹۹۳ یک "کاگیومیتوی ۱۲۵ سی سی" خرید تا مهارت‌های خود را افزایش دهد.
یک سال پس از خرید موتورسیکلت 125 سی سی یعنی در سال ۱۹۹۴ میلادی هم استعدادهای والنتینو روسی به واسطه تیم "آپریلیا" کشف شد و این اسطوره موتورسواری موفق شد در همان سال برای اولین بار در مسابقات قهرمانی ایتالیا ظاهر شود و صحنه رقابت‌های سال ۱۹۹۵ را در اروپا و ایتالیا تجربه کند. قهرمانی والنتینو روسی از همین تاریخ شروع شد و در تیم‌های موتورسواری آپریلیا، هوندا و در نهایت یاماها موفق شد به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند که می‌توان به عنوان قهرمانی در سال‌های 1997 میلادی، 1999 میلادی، 2001 الی 2005 میلادی به صورت متوالی، 2008 میلادی و در آخر هم 2009 میلادی اشاره داشت، هرچند عناوین دوم و سومی زیادی هم در کارنامه وانتیو روسی دیده می‌شود.

BMW M3

حال برسیم بر سر اصل مطلب و ماشین‌هایی که وانتینو روسی سوار می‌شود. معمولا اکثر رانندگان دنیای اتومبیل و موتورسیکلت به دلیل علاقه بالایی که به وسایل نقلیه موتوری دارند، عموما کلکسیونی از ماشین‌های معروف و اسپرت دارند و یا حداقل چندین دستگاه اتومبیل در پارکینگ خود قرار داده‌اند، حال والنتیو روسی هم برای خود 2 اتومبیل انتخاب کرده است که یکی از آنان فراری 458 ایتالیا و دیگری هم یک دستگاه BMW M3 با یک قفس رول محافظ در داخل کابین خود است.
در رابطه با فراری 458 ایتالیا می‌توان گفت که در سینه خود از یک موتور 8 سیلندر میانی 4.5 لیتری GDI با حجم دقیق 4497 سی‌سی سود می‌برد که قدرت 605 اسب‌بخاری در 9000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 540 نیوتن‌متر در 6000 دور بر دقیقه، اعداد حیرت انگیزی هستند که از انفجار بنزین و هوای پودر شده در اتاق احتراق موتور فراری 458 ایتالیا به دست می‌آیند. در آخر هم قدرت تولید شده توسط سیستم توزیع گشتاور دیفرانسیل بین چرخ‌ها تقسیم می‌شود تا در نهایت حداقل شتابی صفر تا صد 3 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 325 کیلومتر بر ساعتی بدست آید.
دیگر خودروی والنتینو روسی یعنی M3 هم از یک پیشرانه 3.0 لیتری TwinPower شش سیلندر خطی با قدرت خروجی 431 اسب‌بخار ( 317 کیلووات ) در 5500 دور بر دقیقه و گشتاور 550 نیوتن متر در 1850 دور بر دقیقه استفاده می‌کند که با استفاده از یک گیربکس 6 سرعته دستی و منتقل کردن نیرو به آخرین نسل دیفرانسیل M و پس از آن چرخ‌ها، شتاب صفر تا صد خودرو به 4.3 ثانیه رسیده و حداکثر سرعت آن هم به عددی معادل 250-280 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، این شتاب صفر تا صد 4.3 درحالی است که با استفاده از یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته DCT ، شتاب خودرو به 4.1 ثانیه تقلیل می‌یابد.


نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/10/22
این بی ام و نسل قبل سری 3 هست با موتور 8 سیلندر 4 لیتری اتمسفریک ، نه 3 لیتری توئین پاور توربو !
1395/10/23
اگه میشه برا مارکز هم بنویسید