موضوعات داغ

هیوندای الانترا اسپرت در مقابل هوندا سیویک هاچ بک + فیلم

عکس مطلب اول
برای اولین بار در بهمن ماه سال گذشته بود که شرکت خودروسازی هیوندای به صورت رسمی از خودروی سدان "الانترا اسپرت" در کشور کره رونمایی کرد و چند ماه بعد از آن هم نسخه بازار بین المللی رونمایی شد، در مقابل هم مرداد ماه امسال بود که شرکت خودروسازی هوندا برای بازار ایالات متحده آمریکا، نسخه‌ای اختصاصی از هوندا سیویک هاچ بک ارائه کرد تا یکی از جذاب‌ترین هاچ بک‌های دنیا با چهره‌ای بهتر و تهاجمی‌تر ظاهر شده باشد، حال این دو اتومبیل در قالب یک بررسی ویدیویی مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند تا توانایی‌های خود را محک بزنند.
پیش از تماشای فیلم بد نیست بدانید که بخش مولد قدرتی هوندا سیویک هاچ بک از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر خطی تشکیل شده است، ولی همین یک پیشرانه بر روی تمامی مدل‌‌های خودرو (چهار مدل مختلف) نصب خواهد شد. به عبارتی ساده‌تر، مدل پایه و اصلی هوندا سیویک 5 درب در سه تیپ EX، LX و EX-L عرضه می‌شود که موتورهای محرک آن‌ها به جعبه دنده‌ای اتوماتیک CVT مجهز شده و قدرتی 174 اسب بخاری و گشتاوری 220 نیوتن متری تولید می‌کند، در صورتی که موتور 1.5 لیتری نصب شده بر روی مدل اسپرت با همان گشتاور 220 نیوتن متری، قادر به تولید نیرویی 180 اسب بخاری است که خب در این ویدیو نسخه 174 اسب بخاری مورد استفاده قرار گرفته است.
در مقابل هم هیوندای الانترا اسپرت به پیشرانه‌ای 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر مجهز شده که می‌تواند قدرتی 200 اسب بخاری و گشتاوری 257 نیوتن متری تولید کند، در صورتی که نسخه کره‌ای هیوندای الانترا می‌توانست گشتاوری 265 نیوتن متری تولید کند!. علاوه بر این، شرکت خودروسازی هیوندای برای الانترا اسپرت دو جعبه دنده شش سرعته دستی و یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک اختیاری را هم در نظر گرفته که دقیقا جعبه دنده‌های بکار رفته بر روی نسخه کره‌ای الانترا، یعنی هیوندای "آوانت" هستند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/10/29
ماشینای کره ای از نظر فنی تو سطح خوبین ولی هیوندای زیاد از پلاستیک خشک تو کابین استفاده میکنه که این رو مخ میره.در کل کیا چون این مشکلو تو نسل جدید ماشیناش برطرف کرد ارزش خرید بیشتری داره.مثلا سورنتو و اپتیما جدید اگه توش بشینین کاملا احساس میکنین یه نسل فاصله داره از نظر کیفیت کابین با ماشینای هیوندای.به قول اون مقاله بررسی سورنتو کاملا کیفیت قطعات کابین در حد یه ماشین ژاپنی هستش
1395/10/29
یه خودرو چقدر میتونه خوب باشه از همه لحاظ عالی
just japanese car
1395/10/30
کاش ماشینای هوندا تو ایران بود و ای کاش سیویک گیربکسش cvt نبود