موضوعات داغ

کیا استینگر دیزلی به بازار اروپا می‌رود

عکس مطلب اول
در حالی که زمان کمی از معرفی کیا استینگر در نمایشگاه خودروی دیترویت می‌گذرد این خودروساز از مشخصات نسخه‌ی اروپایی این خودروی اسپرت نیز رونمایی کرد.
این خودرو همانند نسخه‌ی در نظر گرفته شده برای بازار امریکای شمالی دارای دو موتور بنزینی خواهد بود اما خبر مهم در این بین اضافه شدن یک موتور دیزلی به موتورهای این خودرو است.
این موتور توربو دیزل که بر روی مدل پایه‌ی استینگر عرضه خواهد شددارای ۲.۲ لیتر حجم است و می‌تواند ۱۹۷ اسب بخار قدرت در ۳۸۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۴۴۰ نیوتون متر را در دور موتور ۱۷۵۰ تا ۲۷۵۰ دور بر دقیقه تولید کند. کیا استینگر ۲۰۱۷ دیزلی قادر خواهد بود تا شتاب صفر تا صد کیلومتر را در عرض ۸.۵ ثانیه به ثبت برساند و حداکثر سرعت آن به ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کیا استینگر

اما اگر خواهان دریافت کیا استینگر با موتورهای بنزینی باشید در مدل نخست یک مدل ۲ لیتری توربو را دریافت خواهید کرد که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتون متر گشتاور را می‌تواند تولید کند. قوی‌ترین نسخه نیز مجهز به موتوری ۳.۳ لیتری از نوع شش سیلندر خورجینی است که به یاری دو عدد توربوشارژر می‌تواند ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. گرچه مشخصات حرکتی از قبیل شتاب و حداکثر سرعت مدل ۲ لیتری هنوز اعلام نشده است اما انتظار می‌رود که این مدل در وضعیتی ما بین مدل دیزلی و مدل ۳.۳ لیتری قرار داشته باشد.
مدل شش سیلندر استینگر می تواند در عرض ۵.۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت است.
کیا همچنین در بازار اروپا هر دو مدل دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک استینگر را عرضه خواهد کرد. همچنین تمامی این مدل ها به جدیدترین گیربکس هشت سرعته‌ی خودکار کیا مجهز خواهند شد.

کیا استینگر


این خودرو دارای ابعادی در کلاس سدان های لوکس اندازه متوسط است و دارای طول، عرض و فاصله ی محوری به ترتیب ۴۸۳۰ میل متر، ۱۸۷۰ میلی متر و ۲۹۰۵ میلی متر است. این خودرو بیشتر برای رقابت با مدل هایی نظیر بی ام و سری ۳، مرسدس بنز کلاس C و البته بی ام و سری ۴ گرن کوپه و آئودی A5 اسپرت بک طراحی شده است.
خودروساز کره ای هنوز قیمت این سدان اسپرت را اعلام نکرده است اما زمان عرضه‌ی آن برای نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ تنظیم شده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/1
عقبش مثه مازراتیه
جلوش تو مایه های جگوار و بنزه
1395/11/1
خسته نشدین انقدر گفتین اینجاش شبیه اینه ! اونجاش شبیه اونه ؟؟؟؟ بابا بیخیال شین
1395/11/2
حرف حق تلخه واسه سینه چاک های ماشینای کره ای