موضوعات داغ

گران قیمت ترین خودروی جگوار E تایپ فروخته شد

عکس مطلب اول
اخیرا در حراجی بونهامس اسکاتلند یک دستگاه خودروی جگوار E تایپ به قیمت ۷ میلیون ۳۷۰ هزار دلار به فروش رفت. این خودرو گران ترین مدل E تایپ است که تا کنون به فروش رفته و همچنین گران ترین جگواری است که از سال ۱۹۶۰ تاکنون در یک حراجی فروخت شده است.
از این مدل خودرو تنها ۱۲ دستگاه دستگاه موجود است و خودروی مورد بحث ما در این بین دارای کارکرد تنها ۶ هزار و ۴۳۷ کیلومتر است که چنین کارکردی با توجه به عمر ۵۵ ساله‌ی این خودرو عالی است. این خودرو مجهز به یک موتور ۶ سیلندر است که می تواند ۲۹۳ اسب بخار قدرت تولید کند و به یک گیربکس چهار دنده ی دستی متصل شده است.
در بین سال های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۳ ۱۲ عدد از این E تایپ ها ساخته شد و مدلی که اخیرا به فروش رفته با داشتن شماره شاسی S850667 دهمین مدل تولید شده از بین این ۱۲ خودرو است. این خودرو در سال ۱۹۶۳ در مسابقات قهرمانی ‌GT در کشور استرالیا شرکت کرد و یکی از معدود نمونه‌های دست نخورده‌ی باقی مانده در حال حاضر است که نمای ظاهری آن نیز چه در داخل و چه در بیرون بدون تغییر باقی مانده است.

جگوار E تایپ

این خودرو در سال ۱۹۹۹ و در هنگامی که در مالکیت دومین صاحب خود قرار داشت مورد ترمیم جریی قرار گرفت تا در یک حراجی در کالیفرنیا به فروش گذاشته شود. خود این بازسازی در آن سال نشان داد که این خودرو تا چه حد تمیز و سالم بوده است چون رنگ آمیزی خودرو کاملا سالم بوده و خودرو تا آن زمان تحت هیچ بازسازی قرار نگرفته بود.
در کنار این خودرو تصاویر و مدارکی اصلی مربوط به حضور خودرو در مسابقات نیز تحویل خریدار جدید خواهند شد.
گرچه رقم ۷.۳ میلیون دلاری این خودرو بسیار گزاف است اما همچنان این مدل گران ترین خودرو جگوار در تاریخ نیست. در سال ۲۰۱۶ بود که یک دستگاه جگوار D تایپ مدل ۱۹۵۵ در حراجی RM به قیمت ۲۱ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار به فروش رفت و نام خود را نه تنها به عنوان گران ترین جگوار بلکه به عنوان دومین خودروی گران قیمت تاریخ ثبت کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/7
همه محصولات کمپانی جگوار لایک دارن...برندای انگلیسی دوس داشتنین