موضوعات داغ

چگونه خودروی خود را مات کنیم؟

عکس مطلب اول
پوشش های مات خودرو چند سالی است که در دنیای خودرو محبوب شده اند و اخیراً در ایران نیز اینگونه پوشش ها طرفداران بسیاری پیدا کرده اند و هر از چندگاهی می‌تواند در خیابان های پایتخت خودروهایی را که رنگ آن‌ها با پوشش مات کاور شده است را مشاهده کنیم. در اين مقاله از خودروبانک قصد داريم بيشتر به اين موضوع بپردازيم.
خودروهایی که به رنگ مات در می‌آیند در حقیقت یک پوشش بر روی رنگ آن‌ها قرار می‌گیرد که ضمن تغییر رنگ خودرو به دلخواه مشتری از رنگ اصلی خودرو نیز محافظت می‌کند.
پوشش های رنگ خودرو دارای انواع بسیاری هستند که شاید مشهور ترین آن‌ها همین پوشش مات مورد بحث ما و یا پوشش کرومی باشد. البته نوعی از پوشش نیز وجود دارد که به رنگ شفاف است و تنها به منظور حفاظت از رنگ اصلی خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. پوشش دیگری که این روزها در جهان و ایران طرفدارانی پیدا کرده است پوشش فیبر کربن است که بیشتر افراد از این پوشش برای قاب آینه ها و یا کاپوت استفاده می‌کنند و کمتر دیده می‌شود که پوشش فیبر کربنی بر روی کل بدنه ی خودرو اعمال شود.

بی ام و X4

یکی از مزایای پوشش هایی چون پوشش مات این است که ضمن سریع بودن پروسه ی اجرای آن‌ها بر روی خودرو، در صورتی که مالک خودرو بخواهد اتوموبیل خود را به حالت نخست بازگرداند می‌توان به سرعت و به سادگی پوشش را از خودرو جدا کرد. لازم به ذکر است که برای جلوگیری از آسیب دیدن رنگ اصلی خودرو بهتر است همواره برای مات کردن خودروی خود به مراکز معتبر مراجعه کرده و از برندهای مشهور استفاده کنید.

بی ام و X4

اما خودرویی که در تصویر مشاهده می‌کنید یک بی ام و X4 است که به تازگی توسط یکی از شرکت های حرفه ای در این زمینه در تهران به رنگ قرمز مات در آمده است.
پوشش رنگ این خودرو ساخت آمریکا بوده و حدود 4 تا 5 روز طول می کشد تا چنین پوششی روی خودروی شما انجام شود و همانطورکه در تصاویر مشاهده می‌کنید کیفیت بالایی دارد و نتیجه ی کار خوب از آب درآمده است.
در انتها نیز بد نیست اشاره ای به مشخصات فنی این کراس اوور محبوب آلمانی داشته باشیم. بی ام و X4 در بازار کشورمان با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌شود که می‌تواند ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. چنین قدرتی در کنار گیربکس ۸ سرعته ی خودکار مجهز به پدال های تعویض دنده از پشت فرمان می‌تواند X4 را در عرض ۶.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. در انتها شما را به دیدن تصاویر زیبای این بی ام و در گالری تصاویر دعوت می‌کنیم.

نظرات کاربران

20 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/7
واي خداي من.بي ام و x4 همينجوريش خيلي فوق العادس ديگه چه برسه به رنگ قرمز ماتش.عاشقشم وحشتناك
1395/11/7
بنظرم خوبیش علاوه بر ظاهر عالی اینکه دیگه خبری از خط و خش نیست و شستن راحت تر میشه!
آیا حق با منه؟؟؟ میشه راحت شست؟؟؟ چندسال دوم میاره؟؟؟
یکی که میدونه توضیح بده همه سوال های من و دوستان رو! خودروبانک جان تو هم سانسور نکن نظر دوستان رو از لحاظ تبلیغات بذار آگاه بشیم.
1395/11/7
با سلام و سپاس. پوشش مات چند سال دوام دارد و جدا نمودن آن آیا آسان است؟ آیا هیچ آسیبی به رنگ اصلی در طولانی مدت نمی رساند؟ لطفا مراکز معتبر را هم معرفی بفرمایید اگر ایرادی ایجاد نمیکند.
1395/11/7
کاش در مورد قیمت . شرایط نگهداری . عمر مفید و .... توضیح میداد.ما که هیچی به کارمون نیومد!!!خسته نباشید.
1395/11/8
تقریبا ۶ ۷ تومن میشه و سه سالم گارانتی داره
1395/11/7
ايا رنگ خودرو هم بايد در كارت ماشين تغيير كند؟؟؟
1395/11/7
خوب میشد حداقل در مورد قیمت یه توضیح میدادید
1395/11/7
جایی که کیفیت فریاد میزند !!!
1395/11/7
حق کاملا با دوستانه، ای کاش درمورد قیمت، شرایط نگهداریش، قوانین، ضوابطش، میشه راحت شست یا نه، مراکزی این خدمتو ارائه میکنن و ... بیشتر توضیح میدادید!
خیالتون راحت باشه من به چشم تبلیغ بهش نگاه نمیکینم فقط بی زحمت توو مقاله های بعدی بیشتر راجبش توضیح بدید. مثلا این کاور مات آمریکایی چند شده و کجا این کارو کردن؟!
1395/11/8
ایکس 4 واقعا دوست داشتنی،حیف که دیگر نمی گذارند وارد شود چون مونتاژ آمریکا ست،
1395/11/8
من قبلا با یکی که در اینستا هم فعال هستند در مورد قیمت پرس و جو کرده بودم ، البته ایشان بهترین کاوری که استفاده میکردند فرانسوی بود که حدود 4-5 تومن برای یک خودروی سدان تمام میشد عمر مفید هم بسته به کیفیت حداکثر 10 سال عنوان کرده بودند البته مدلهای ارزانتر و با ضخامت کمتر عمر کمتر در حد 2-3 سال داشت.
البته نمیدونم این بی ام و هم کاور شده یا نه ولی طبق توضیحات احتمالا کاور هست ، کاور هم دو نوع مات و براق دارد با ضخامت کم و زیاد که ضخامت زیادش حتی ضد خشه در حد اشیا تیز مثل سوئیچ کشیدن هم مقاومت دارد.
1395/11/8
دوستان چند وقتیه که واسم سوال پیش اومده که گفتم الان بپرسم شاید کسی جوابشو بدونه!!!!ماشینه من سفیده و میخام مشکی مات کنم و برایه این کار باید تعویض رنگ ببرم و ماشین تمام رنگ مشکی بشه و کلی افته قیمت میکنه و....خلاصه کلی دردسر داره....
حالا میخام بدونم اگه همین ماشین سفید رو مشکی مات کنم و افسر راهنمایی رانندکی کارته ماشینو ببینه فقط جریمه میکنه یا اینکه ماشین میره پارکینگ !؟
1395/11/8
سلام خدمت دوستان باید بگم که بعد از مدت چند سالی که بگذره رنگ اصلی خودرو از زیر کاور حل و خورده میشه وقید رنگ اصلی رو باید بزنی .س2 اگر تعویض رنگ خودرو مراحل قانونی طی نشه هم ماشین میبرن پارکینگ هم جریمه سنگن میشی (متخصص رنگ اتومبیل)
1395/11/8
ما ک نفهمیدیم . تبلیغ بی ام دبلیو x4 بود یا مزایا و معایب مات کردن خودرو☹
1395/11/10
کپشن مقاله این بود که چگونه خودروی خود را مات کنیم؟حالا شرح مقاله:به مراکز معتبر برید و مات کنید!واقعا مستفیض شدم ازین توضیحات کامل.هدف این مقاله ب رخ کشیدن اون bmw اونم با پلاک مشخص و تار نشده بود.
1395/11/12
همه چیز در مورد مات کردن رنگ خودرو این بود؟؟؟؟؟ این که فقط عکس BMW گذاشته فقط هم میگه برید مراکز معتبر!!!
خوب این شخص که انقدر دوست داره معروف بشه، خودش هم میومد کنار ماشینش عکس میگرفت ته دلش نمی موند چیزی!!
مطلب خیلی ضعیف و بی ربط بود.
ولی بازهم از خودرو بانک تشکر داریم، منتظر مطالب مفیدش هستیم.
1396/5/11
وقتی یک ادم عاشق یک مطلب میزاره هدفش را گم میکنه. میخواست در مورد رنگ مات توضیح بده اما انگار مطلب کم اورد امد از بی ام دبلیو مطلب گذاشت. میتونست با توضیح در مورد قیمت و دوام و....... مطلب را کامل کنه.
1397/5/30
میخوام ۲۰۶ کلا مات کنم بجز سقفش هزینش چقدره؟؟؟
1397/10/30
سلام ، میخوام سمندو کلا مات مشکی کنم هزینش چقدره و باید مجوز بگیرم براش ؟! (رنگ ماشین سفیده)
1399/2/24
من پرسیدم مجوز نمیدن