موضوعات داغ

قلبی جدید برای تویوتا یاریس هاچ بک معرفی شد

عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی تویوتا در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد که برای تویوتا یاریس هاچ بک پیشرانه‌ای جدید بنزینی ارائه کرده است که با داشتن بازده حرارتی حدودا 38.5 درصدی، هم می‌تواند میزان مصرف سوخت کمتری نسبت به گذشته داشته باشد و هم در مقابل می‌تواند میزان قدرت بیشتری در اختیار خودرو قرار دهد.
پیشرانه‌ای که تویوتا از آن سخن گفته است، در واقع پیشرانه‌ای 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی است که از این پس مقرر شده بجای پیشرانه فعلی 1.33 لیتری در بخش مولد قدرتی تویوتا یاریس هاچ بک فعالیت کند. پیشرانه‌ای که در مقایسه با نسخه 1.33 لیتری می‌تواند 12 اسب بخار قدرت بیشتر به میزان 122 اسب بخار و همچنین گشتاوری 138 نیوتن متری تولید کند که تاثیرات آن در عمل باعث شده شتاب صفر تا صد این خودروی هاچ بک حدود 0.8 ثانیه کاهش داشته باشد و در مجموع به 11 ثانیه برسد.

تویوتا یاریس هاچ

علاوه بر مقدار نیروی تولیدی پیشرانه، با استفاده از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها و همچنین بهره مندی از تکنولوژی‌های جدید مدیریت میل بادامک، میزان مصرف سوخت ماشین هم کاهش چشمگیری داشته است و بنابر ادعای تویوتا، حدود 12 درصد کاهش مصرف سوخت را به نسبت پیشرانه 1.33 لیتری فعلی تویوتا یاریس هاچ بک تجربه کرده است که در این جور مواقع تویوتا یک بازی دو سر برد را انجام داده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/8
تویوتاس دیگه!
1395/11/9
خوبه باشه ماهم چراغ جدید برای پژو ۲۰۷ ایرانیزه معرفی کردیم اره 😅