موضوعات داغ

مقایسه پژو پارس و پژو 206 تیپ 6

عکس مطلب اول
در این قسمت می خواهیم دو خودرویی را مقایسه کنیم که هر دو از یک خودروسازی هستند و مدت زیادی است در بازار داخل وجود دارند و کاملا امتحان خود را پس داده اند. البته شاید مقایسه یک هاچ بک با یک خودروی خانوادگی سدان کار اشتباهی باشد اما زمانی که بخواهید با حدود 20 میلیون تومان در بازار محدود داخل خودرویی تهیه کنید، چند گزینه بیشتر ندارید و حتما دو گزینه اصلی شما پژو پارس و پژو 206 تیپ 6 خواهند بود.
پژو 206 تیپ 6 با گیربکس اتوماتیک شاید از اولین خودروهای زیر 20 میلیونی بازار است که مجهز به گیربکس اتوماتیک بود. تیپ 6 با موتور 1600 سی سی و 16 سوپاپ اگرچه شتاب کمتری نسبت به تیپ 5 با همین موتور (ولی گیربکس دستی) دارد اما نسبت به اکثر خودروهایی که در خیابان میبینید دارای شتاب قابل قبولی است. طراحی داخلی آن هیچ فرقی با تیپ 5 نمی کند و تنها فرق آنها در گیربکس است. البته جالب است بدانید که مصرف سوخت تیپ 6 از تیپ 5 بیشتر است اما مصرف بسیار کمی دارد، یعنی 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر. اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که عملکرد گیربکس اتوماتیک تیپ 6 زیاد جالب نیست (یکی از کسانی که با تیپ 6 رانندگی می کرد تعریف کرد که یک روز در خیابان خلوتی قصد سبقت گرفتن از یک وانت پیکان را داشته، ولی زمانی که پای خود را روی پدال گاز گذاشته تا با معکوس کردن دنده بتواند سبقت بگیرد، گیربکس زیاد عملکرد خوبی از خود نشان نداده و چند بار دنده را سبک کرده بود و در نهایت نتوانسته بود از وانت پیکان سبقت بگیرد!). این ضعف عملکرد را زمانی متوجه می شوید که با خودروهای مدرن تری مانند نیسان ماکسیما یا هیوندای آزرا رانندگی کنید. البته بعد از تمام این بدی هایی که گفتیم باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که تیپ 6 خودرویی با قیمت زیر 20 میلیون تومان است و اگر قرار باشد گیربکس مدرن تری روی آن نصب شود دیگر با چنین قیمتی قابل عرضه نیست. همچنین درست است که عملکرد آن زیاد خوب نیست اما اگر چند روزی با آن رانندگی کنید با عملکرد آن آشنا شده و متوجه می شوید که چطور باید با آن رفتار کنید. همچنین اگر زیاد اهل سبقت گرفتن و کارهای عجیب و غریب نیستید و معمولا آرام رانندگی می کنید، از همان اول هم مشکلی با آن نخواهید داشت. در مقابل پژو پارس را می توانید هم با گیربکس اتوماتیک و هم با گیربکس دستی خریداری کنید. البته گیربکس اتوماتیک پژو پارس هم نسبتا تعریفی ندارد و شبیه تیپ 6 عمل می کند.
طراحی تیپ 6 به روزتر و جوان پسندتر است. در مقابل طراحی پژو پارس، محافظه کارانه، شکیل و کمی کلاسیک است. همین امر باعث شده کمتر کسی از طراحی آن و مخصوصا نمای جلوی آن بدش بیاید. صندوق عقب تیپ 6 زیاد جادار نیست و نباید از یک هاچ بک کوچک صندوق عقب جادار و فراخی را انتظار داشت اما برای جوان های مجرد و یا خانواده های کم جمعیت کافی است. پژو پارس صندوقی کاملا جادار و بزرگی دارد، چیزی که یکی از ضروریات خانواده های ایرانی است و یک خانواده چهار نفره به راحتی می تواند با آن به مسافرت برود.
به داخل این دو خودرو که سوار شوید اوضاع کاملا متفاوت است. در تیپ 6، یک کنسول با طراحی زیبا و جمع و جور، همچنین با امکاناتی بیشتر نسبت به پارس، انتظار شما را می کشد. صندلی ها زیاد راحت نیستند و برای مسافرت های طولانی خسته کننده هستند. بهتر است زیاد روی صندلی های عقب تیپ 6 حساب نکنید زیرا حتی یک نفر با قد معمولی هم برای نشستن روی آنها دچار کمبود فضا می شود. در مقابل کنسول میانی و نشانگر های پژو پارس بسیار ساده و خسته کننده هستند و فقط کمی با پژو 405 فرق می کنند (به جز غربالک فرمان که مرتبا تغییر می کند!). صندلی ها نسبتا راحت تر هستند و فضای صندلی های عقب برای سرنشینان، کافی و راحت می باشند.
در انتها باید گفت که اگر جوان مجردی هستید یا خانواده پرجمعیتی ندارید، تیپ 6 می تواند با مصرف سوخت کم، ابعاد کوچکتر، طراحی زیباتر و پیشرانه ای چابک تر گزینه مناسبی برای شما باشد. اما اگر زیاد به مسافرت می روید و احتیاج به فضای صندوق بیشتر دارید، پژو پارس با فضای صندوق بزرگتر، صندلی های راحت تر و در مقابل مصرف سوخت بیشتر و طراحی نسبتا خسته کننده، گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

نظرات کاربران

130 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1390/4/20
vala man tipe 6 daram .fogholade hast in mashin
az lahaze shetabam harf nadare
sonata va azera ta dande 3 khodeshono khafe kardand naresidand be mashin.
hala ya mashine man kheyli khoobe ya male shoma kheyli bad boode
1390/4/22
206 یک خودروی راحتی است به تمام معنا. لذت رانندگیرو فقط با اون میشه تجربه کرد . اما پژو پارس را نمیشه نادیده گرفت بازم ماشین استاندارد و عالیه سوارش نشی و نرونیش صحبت در موردش کنی واقعا کم لطفیه .
1389/9/17
سلام
نميخوام به مقايستون بي احترامي كنم ولي اين مقايسه همش در مورد قيافه ماشين بود، در مورد مشخصات فني اطلاعاتي نداشتين يا مثل گيربكسش از كسي شنيدين؟ تيپ6 با هيچ ماشين زير 20 ميليوني نميتونيد مقايسه كنيد، از همشون سرتره، البته قيافه ماشين به صليقه بستگي داره ولي از لحاظ فني حرف نداره، واقعاً حرف نداره و به اندازه ماشينهاي 30 تا 40 ميليوني آپشن داره، فقط ترمزش ضد قفل با سيستم 4 کانال با 4 سنسور - MK70 with EBD & EBA
و آپشنهاي ديگه كه شما بهتره بيشتر مطالعه كنيد، با تشكر.
1389/9/17
ارسلان جان، من همه مدل 206 ها را سوار شدم. چند سالی هم پرشیا داشتیم، درسته که 206 بهتره اما نه اینطوریا که میگی! همون 20 میلیون هم براش زیاده.
1389/9/17
به نظر من که پرشیا خیلی سرتره! خودم یه اتوماتیکشو خریدم و خیلی هم راضیم
1389/10/12
برای آگاهی بگویم قیمت 206 تیپ 6 18240000 شده یعنی حدود 18 میلیون. میشه.
یکی کمکم کنه تو این قیمت یک ماشین اتوماتیک، کم مصرف، (عکس گفته خیلیها) جا دار و زیبا و ایمن معرفی کنه. فقط با حدود 35% افزایش بودجه اتومبیلهای پژو 405، ریو، تیپ 2 و حتی پارس معمولی جان خودتان را حفظ میکنید. تیپ 6 در حد بنز کلاس A هستش که حداقل قیمت آن حدود 40 میلیون است.
1389/11/14
فقط2066
1389/11/14
آیا 206 تیپ 6 ماشین خوبی است یا نه ؟ از نظر مقایسه با تیپ ها ی دیگرش.
1389/11/19
پرشيا ELX كه البته كنسول خوبي داره( ست قرمز كه البته خيلي از پارس معموولي قشنگتره).كلا از لحاظ ظاهري پرشيا خيلي سرتر و با ابهت تر از 206 .(به قول معروف اين ماشين heavy). ولي از لحاظ بسرفه بودن 206 بهتره.
1389/11/22
doostan girboxe kodoomeshoon khoobe?
1389/11/25
سلام دوستان
من ماشینای زیادی داشتم
206 تو دسته ولی یه کم تند بری و لایی بکشی تو فرمون سوم یا حتی دوم از زیر دست در میره، زانتیا زیر پای خوبی داره ولی تو دست و اسپرت نیست و به حرفت گوش نمیده و کار خودشو می کنه (خودم با زانتیا 5 تا ماشین له کردم که اگر پارس بود این اتفاق نمی افتاد) و در کل بر خلاف فرمایش عوام ماشین زانتیا آشغاله، اما بهترین ماشین زیر 30 تومن صرف نظر از کیفیت فوق العاده آشغالش که به نظرم ارزش تحمل رو داره ماشینی نیست جز پارس، یک ماشین سدان خانوادگی با طراحی محتاطانه (فیس لیفت بسیار موفق از 405 که هنوز هم بعد از 10 سال مردم اینو نمی فهمند)، قدرت موتور مناسب و در عین حال اسپورت؛ در واقع باید بگم خیلی ماشین خوشسواری هست، وقتی میری پارس میخری با توجه به قیمتش فکر می کنی با یه ماشین ساده طرفی (البته تاکید می کنم که قضیه کیفیت پایین رو قبول دارم) و دوست داری ماشین بعدی که می خری زانتیا باشه چون از لحاظ قیمت یکی بعد از پارس میشه زانتیا و فکر می کنی و وقتی زانتیا می خری انتظار یه سواری لذت بخش تر رو داری و باید اعتراف کنم اونجاست که می فهمی سواری یعنی چی!!! نه دوستان اشتباه نکنید، منظورم زانتیا نیست، بلکه منظورم پرشیاست که قدرشو ندونستی و فروختی زانتیا خریدی. زانتیا اصلا سواری نداره و فقط مثل خر راه میره. ضمنا با کوچکترین ضربه کاپوت بدون اینکه گلگیر جمع بشه میاد بالا. هزینش بالاست و ریخت و قیافه هم نداره. کولر زانتیا خیلی صدا میده ولی شدت بادش کمه و قدرت خنک کنندگی بسیار پایین.
به هر حال این ایمیل منه :mehrdad.combatant@yahoo.com
اگر خواستید و سوالی داشتید ایمیل بزنید تا راهنماییتون کنم.
1389/11/26
سلام مهرداد جان من با نظر شما 100% موافقم ،خودم پرشياELX دارم و پدرم زانتيا.
كه موي گنديده پرشيامو به 100 زانتيا نميدم ، چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ شتاب و راه رفتن .پرشيا مدل 83 با گير بوكسي كخ ضريبش نسبت به ELXهاي جديد كمتره بنابر اين شتاب بالاتري داره ولي وقتي پشت زانتيا ميشينم واقعا حال تهوع بهم دست ميده كه بستگه اين ماشين خنگه ،،،البته زانتيا مدلش 88 حالا نميدونم سري جديداش اينقدر درب و داغون يا كات همش... در هر صورت فكر ميكردم زانتيا بهتر باشه به نسبت قيمت ولي سگ پرشيا به اوون مارزه (حالا مقايسه كنين با 206)
1389/12/7
با سلام به همه
من اول 206 تیپ 6 خریدم ولی بعد از 2 ماه با کمی ضرر تبدیل به پارس کردم.
خیلی خیلی راحت تر از 206 است.
مخصوصا برای خانواده.
اگه برای ویراژ دادن مبخواهی 206
1389/12/16
405 جدید پژوپارس و سمند به درد اشغالی هم نمیخورن؛همچنین پارس ای ال ایکس من در اوردی ایران؛موتور پر استهلاک سوخت زیاد؛شما ها حتی 1 ستاره ایمنی هم ندارین تیپ5 چهار ستاره اروپا داره در کل همون زانتیا هم قدیمی هست
1390/1/16
man khodam tip 6 daram alan 2 sale va hame jure rundamesh inke migid va3 sebghat kam miare intor nist bastegi b in dare aroom gaz ro ziad koni va3 makus ya sari man k nadidam kam biare tu sebghat .dar zemn tormozesh mahshare nsbat b pars 4 charkh diski ba abs k pars abs dar ham hichi nist va man asheghe halate sportesham
(s)
va inke dasti ham mishe rundesh avalin mashinam nist vali nashode ba in tasadof konam brake in aalie
1390/1/21
من خودم 1 ساله 206 تیپ 6 خریدم قبلا پرشیا داشتم که از لحاظ همه چی به گرد پای تیپ 6 نمیرسه پرشیا تو 1 سال تبدیل به یک حلبی لگن میشه یه ایر کاندیشن تیپ 6 میارزه به کل پرشیا
1390/2/1
بنظرمن اگه یکی از گزینه های خرید امنیت باشه 206 خیلی برتره .
1390/2/4
موتور زانتیا رو می زارن رو پرشیا بعد باهاش پز میدن میگن سگش می ارزه به زانتیا با اون اتاق پر سر و صدای پرشیا
1390/2/6
سلام به همه دوستان.من تیپ 6 مدل 84 زیر پامه و باید بگم وقعا در حد ماکسیما است(البته نه از نظر موتوری) از نظر راحتی و ایمنی.زانتیا که اشغاله و به قول دوستان فقط مثل خر راه میره.من زانتیا انواع سمند و پرشیا و 206 سوار شدم . با همین ماشینم عید 85 7 ساعتو 50 رفتم تا مشهد.سال 82 با پرشیا رفتم روغن سوزی افتاد ولی این واقعا محشره.این ماشینو جلوشو من زدم عقبشو بابام بغلاشم مادرم 88000 کار کرده هنوز صدایی از موتور یا اتاقش نمیاد . دوستن حامد تیپ 3 صفر خریده صرو صدا داره تو درای عقبش.تو سر بالایی یادگار زانتیارو گرفتم باهاش البته طرف یکم شاس بود .ترمز عالی که تاحالا فقط یک بار لنت عوض کردم. پارسالم 5 حلقه میشلن انداختم.206 جدید لاستیک بارز داره .از نظر گیربکسی هم بگم بسیار هماهنگ و بدون هنگ کردن کار میکنه و اصلا تو معکوس کشیدن مشکلی نداره البته بگم که باید عادت کنید .خلاصه کامل ترین ماشین زیر 20 و حتی 30 میلیون در ایرانه که امیدوارم در مدل های جدید تر همین جوری باشه و ایران فرقون به قول بچه ها خرابش نکرده باشه.
erfan_18745@yahoo.com
1390/2/7
سلام.من هم سوار 206 شدم هم پرشیا به نظر من پرشیا هم از نظر شکل ظاهری وهم از نظر شتاب از 206 بهتر است.
با تشکر
1390/2/8
دوستان عزیز شاید شتاب وترمز پرشیا مثل 206 نشه اما به نظر شما آیرو دینامیک از شتاب بالا وترمز خیلی قوی بهتر نیست؟شماامنیت تو جاده رو حساب نمی کنید؟ البته من خودم 206 تیپ 5 داشتم والان پرشیا دارم در کل پرشیا ماشین سرتریه از206.
1390/2/16
‏ فقط بارس حرف نداره
1390/2/18
dostan moteasefane bazi az dostan ye cherto pert hayi minevisan adam kofresh dar miyad akhe che jori xantia vatip 6 ro ba pars moghayese mikoni parsi ke 100 asb ghodrat dare ba motore 1800 8 sopap va bazde fogholade paeen masrafe fpgholade balla otaghe por saro seda dar hali ke tip 6 110 asb ghodrat dare 1600 16 sopap masrafesham 5 litr dar 100 kilo metr kamtare be alave abs ebd 2air bag tahviye automatic dare ke pars nadare az shetab ke dege nago tip6 0ta100esh10 saneyas pars14.5 dege che berse be xantia bayad begam age beyne tamame mashinhaye mojod dar iran bedone dar nazar gereftane ghaymat 10 ta mashine bartaro bekhaym entekhab konim xantia yeki az onas motore200 16 sopap 140 asb ghodrat sisteme talighe fogholad narmeye gheyre ghabel tasavor va.... on vaght migan pars behtare akhe agae ye xantiaye lagan endakhtan behet dalil nemishe ke begi kolan xantia bade bebakhshid tlani shod vali nemigoftam vojdanam narahat mishod
1390/2/18
akhe baba char ta matlabe motabaro majale bekhonid bad nazarate karshenasi bedin rajebe mashiniyam ke nadashtin nazar nadin akhe adam be ki bege airodynamice parse lakante az 206 ke shahkare airodynamice farance hastesh behtare!!!!!!!!!!!!!
1390/3/1
در كل همه چرت و پرتايي كه گفتين اينو اكثرا قبول دارن كه پرشيا خيلي سر تر از اوون 206 جيقيله . ( برو بچه كوچولو )
فقط رخ خشن پرشيا ميارزه به همه چيه 206 چه برسه به اوون قيافه چتش :)))))
1390/3/5
واقعا از بحثهای فنی دوستان لذت بردم!
1390/4/6
با سلام من هم 206 داشتم هم پرشیا 206 ماشینه خیلی خوبیه ولی ماشینه جاده یا حتا سرعت نیست البته 206 ایران با 206 دنیا متفاوته.در جواب اون دوست عزیز که میگه قدرته پرشیا کمه بایاد بگم درست میگه ولی متوجه شکل موتور نیست 206 موتوری u شکل داره که این طراحی بایسه زید شدن شتاب ولی کاهشه قدرت میشه.من خودم از پرشیا بیشتر راضیم
1390/4/9
فقط 206 تیپ 6. پرشیا؟پرشیا هم مگه ماشینه .قیافه بعد 1 سال تشت.کلا بی اصالت.آیرودینامیک در حد 100- با موتوره زاتتیا که نمیشه گفت ماشین مثل پیکان با اتاق 405 با احترام به دوستان اونایی که میگن پرشیا یه خورده بیشتر ماشین سوار شن کلا, که تفاوتها رو بیشتر احساس کنن خر تا به حال سوار شدی ؟ دیگه پرشیا سوار نشو 90/4/9
1390/4/14
پژو26 صندوق دار با گیر بکس معمولی بهتره یا پزو پارس از لحاظ فنی و مصرف سوخت
1390/5/5
پرشیا از لحاظ تسلط در رانندگی خیلی راحت تر است من از خونه تا دانشگاه 3 ساعت راه است وقتی که با پرشیا میرم کمتر خسته میشم ولی وقتی با 206 میرم باید بیشتر مراقب باشم بخاطر همین کمی خسته میشم ولی از لحاظ هزینه کردن بنزین 206 خیلی بصرفه تر میباشد
1390/5/6
با سلام. من 206 تبپ2 , زانتیا , 405, پارس, 207 دستی و 206 اتومات و سمند داشتم.
به نظر من سمند ار همشون در کل بهتره ولی موتورش تو سرعتای پایین 60 کم شتابه. قیافشم جالب نیس ولی تو فرمون دهی و راحتی محشره. خودم اگه به باره دیگه بخام ماشینم و عوض کنم یه سمند میگیرم. هم ارزونه هم بعد 2 سال که گارانتیش عوض شد یکی دیگه.
البته تو قیمت زیر 20 تومن منظورمه. ولی اگه واردات ازاد شه یا من دست و دلبازتر شم تویوتا ارین ماشین خوبیه. ولی اونم باید 5 سال به 5 سال عوضش کنی.
با تشکر
1390/5/17
اصلا وابدا من این مقایسه رو قبول ندارم معلوم است که شخص مقایسه کننده اصلا نه 206 سوار شده نه پرشیا
206 تیپ 6 نهایت لذت رانندگی و امکانات رفاهی و ایمنی که 4ستاره دریافت کرده است را در این رنج قیمتی وبازار کم تنوع ایران به خریدار تقدیم میکند
پژو پارس هم فقط میتونم بگم که قیافه داره و جادارتر است و هیچ حرفی برای گفتن ندارد چه از لحاظ موتوری و چه از لحاظ ایمنی و امکانات
1390/5/20
سلام.پرشیا معمولی با ELX خیلی فرق میکنه . توان حرکتی ELX بسیار بالاست . اما به خاطر موتور سنگینش جلوبندیش زودتر خراب میشه.اگر توجه کرده باشید ارتفاع ELX از سطح زمین بالاتره و اینکارو ایران خودرو برای همین انجام داده . زانتیا از نظر توان حرکتی بالاتر از ELX می باشد . دلیل گیجی زانتیا در شروح حرکتش به خاطر سیستم تنظیم ارتفاعش است .
1390/5/28
کی میگه پارس از زانتیا بهتره؟ من هم زانتیا دارم هم پرشیا ولی سگه زانتیار نمیدم به پرشیا صفر
1390/5/31
گیربکس 206 خیلی جدید تر از maxima است.گیربکس 206 سه میلیون، کیربکس maxima یک میلیون
1390/6/20
از پارس ای ال ایکس مدل84 از لحاظ سرعت و شتاب راضیم
حمید از پایتخت طلا و یاقوت سرخ جهان
1390/6/30
سلام دوستان.من به نظر همتون احترام میذارم ولی میخوام نظرمنم قبول کنید چون براساس واقعیت چیزی میگم.اگه میخواید ماشینی تورنج قیمتی20تا30میلیون بخریدبهتون زانتیامعرفی نمیکنم چون خنگه وهندلینگ خوبی هم نداره وهندلینگ چیزکمی نیست که به راحتی ازش ردشیم پس یه ماشین خوب باهندلینگ وامکانات لوکس پژو پارس ELXسال کلمه سال یادتون نره چون بامعمولی فرق میکنه.چون خودم دارم میگم ماشینه بیستیه.206 تیپ5و6کنارش لنگ میندازن.206و207فقط جوان پسندن ولی پارس باظاهرخشنش وسدان بودنش واسپرت پذیری بالاش هم برا جوانا خوبه هم برا ادم های متشخص.درضمن یادتون نره که خودروی تشریفات تو ایران پارس هستش.دراخر بهتون میگم پارسELXسال بخرید.یادتون نره.یاشاسین AZARBAYCAN
1390/7/2
har2shon mozakhrafan...faghat mercedes AMG or Audi
1390/7/17
پژو پارس خیلی بهتر و دارای شتاب و سرعتی بیشتره من واقعا پارس رو سفارش میکنم
1390/7/21
سلام به همه دوستان
از اظهارات دوستان اینطور برمیاد که هرکی هرچی داره همون براش بهترینه
1390/8/5
آقا من تا حالا چندتا مطلبی که تو این سایت خوندمو ضعیف ارزیابی میکنم. خیلی از این اطلاعات خلاف واقع هست. مثلا مقدار مصرف تیپ 6 که 7 اعلام شده!!! البته شاید منظورشون تو سرپایینی اونم با دنده خلاص بوده!! (من هم تیپ 5 داشتم هم 6.) من واقعا علاقه ی شدید مردممونو به پارس یا همون پرشیا نمیدونم بخاطر طراحیشه که مربوط به سال 1983 هست یا موتورش که که مال سال 1980. شاید بخاطر اینه که پرشیا شین داره!!!! :))))
1390/8/5
خشایار جان من تا حالا هم تیپ 2 داشتم هم تیپ 5، یک مدتی هم یک تیپ 6 زیر پام بود، این مصرفی که میگی رو تو خود کاتالوگش زده 7.1 لیتره! اما کلن به نظر من تیپ 5 تا 20 میلیون انتخاب کاملا درستیه
1390/8/5
آره محسن جان این میزانو خود ایران خودرو اعلام کرده منم مشکلم با همینه که میگم خلاف واقع هست. از طرفی از نویسنده انتظار دارم که اطلاعات تجربیه خودشو اینجا بزاره نه ادعاهای دروغ کمپانی یا...
در مورد تیپ 5 باهات موافقم به هر حال با این آپشن ها و این موتور میتونه انتخاب خوبی باشه.
1390/8/5
فکر کنم اگه پارس توی رالی شرکت کنه توی دست انداز اول گیم اوور میشه
1390/8/7
من هم 206 تیپ 5 دارم و هم پارس اتوماتیک.هر دو خوبند بشرط اینکه از هر کدوم انتظارات درست داشته باشی.یعنی برای اونچه طراحی شدن ازشون انتظار داشته باشی نه غیر اون.
1390/8/15
فقط پژوپارس و عشق است و206رووللش.
1390/8/22
سلام بچه ها، باید اعلام کنم که پژو ۲۰۶ تیپ ۶با توجه به حجم موتور کمتر از پژو پارس معمولی حدود ۸ اسب بخار قدرتمند تره ، اما این اتومبیل برای داخل شهر طراحی شده و برای مسسافتهای بالای۱۵۰ کیلومتر خیلی ناراحت و خسته کننده است این ماشین علاوه بر برخورداری از سیستم ای بی اس - ای بی دی - کولر دیجیتال - سنسور هوشمند باران - ۲ ایربگ - دارای سیستم هوشمند مولتی پلکس است که امروزه این سیستم خیلی ارزشمند است و از نظر تعمیرات و لود کردن نرم افزار بر روی ای سی یو یک شاهکار محسوب می شود . در ضمن به لحاظ حد اکثر سرعت نیز از پژو پارس بهتر است اما از نظر شتاب اولیه کمی ، فقط کمی ضعیفتر است ، در ضمن هیچ کدام با زانتیا در هیچ مورد قابل قیاس نیستند . و مقایسه آنها خیلی خنده دار است . من همه این ماشینها را بمدت ۳ سال تجربه کرده ام .
1390/8/23
تا حالا فرغون اتوماتیک دیدید
من دیدم 206 تیپ 6 یا فرغون که صندوق عقب دره
اونم باز دیدم 206 SD
چیه؟پس فردا میان براش حتما بال میزارن که مثله هواپیما بشه
خر همون خره
دوستان 206 اصلا خوب نیست خودتونو گول نزنید پزو پارس هم جون پسند هست و هم خانوادگی
به حیبت ماشین هم ادم باید نگاه کنه
به نظر من 206 با پراید هیچ فرقی نداره حیفه پول
پژو پارس اتوماتیک با موتورTU5
به نظر من هم موتوری حرف نداره و هم ظاهر این ماشین که دیگه میدونید چیه
اخرین سرعت من با این ماشین 210 تا بود در صورتی که موتور این ماشین 1600 هست شانزده سوپاپ ای کاش 1800 یا 2000 بود
صدی 7 لیتر مصرف بنزینش هست
فقط تو دور افتادن ماشین ضعیف هست اونم به خاطر اتوماتیک و حجم پاین موتور و وزن زیاد ماشین
EBD EBS هم داره و خوب عمل میکنه
و در عملکرد گیربکسشم خیلی عالیه
تا پارو میزارم رو گاز تو حین سبقت خوب کششی داره
فقط موتور این ماشین اگه EF7 بود حرف نداشت
1390/8/26
شواهد نشون می ده که آقا مهرداد ظاهرا ماشین دیگه ای رو را با زانتیا اشتباه گرفتن و اطلاعاتشون نه تنها کافی نیست بلکه اشتباهه اگر فقط ۱۰ دقیقه پشت زانتیا بنشینید مطمئنا یک دنیا تفاوت بین زانتیا و پارس وجود دارد که متوجه می شید .
1390/8/27
دوستان اگه كسي پشت فرمون زانتيابشينه هيچ وقت باپارس مقايسش نميكنه.من توي يه پيچ بازانتيا140كيلومتريچيدم توي همون پيچ باپارس دوستام سرعت100تاواقعاكم آورد بعدشم قدرت تعليق زانتياباتعدل ايروديناميكش ونرميش عاليه فقط سوختش باهزينه جانبيش بالاست
1390/8/28
با سلام از نظر کارشناسی صحیح بعضی ها از نظر تعصبی مقایسه را انجام دادند که ارقام خیلی نادرست گفتند ( پارس نسبت به 206 آپشن و قیافه ای خیلی ضعیف دارد.) واقعا" حیف؟ این ماشین اروپایی 206را با ماشین مثل پارس بی کیفیت مقایسه کرد . ازنظر 90% افراد 206 خیلی سرتره از بقیه ماشینهای تولید داخل.
1390/8/30
در قسمت نظرات کاربران ز نظرات و مباحث کاملا مشخص است که 99% دوستانی که نظر دادن تقریبا هیچ اطلاعی از مباحث فنی و تخصصی خودرو ندارن.اون دوستی که پارس رو با زانتیا مقایسه کرده بود اخه این دو تا حتی در مقام قیاس با هم : هم نیستند چه برسه به سر بودن پارس.لطفا یا نظر ندید یا اگه نظر میدید از نقطه نظر فنی بگید نه از روی احساس و چشم بسته.
1390/8/30
من مدتها همزمان تيپ 6 و پرشيا داشتم.
خيلي خلاصه بگم كه پرشيا يك آشغال متحركه! تازه اونم هرازگاهي. هيچ حرفي براي گفتن در مقايسه با هيچ ماشيني نداره. تكنولوژي پايين موتور ضعيف و بدنه پر سر و صدا و تعميراتي كه مرتبا به شما تحميل ميشه.
تيپ 6 با توجه به جديدتر بودن تكنولوژي استفاده شده در ساختش وضعيت بهتري داده ولي معايب زيادي هم داره.
دنده اتوماتيك اين ماشين به شدت كند عمل ميكنه اين يعني سبقت رو كلا بايد بي خيال بشيد اين رو در يك سفر به شمال از طريق جاده هراز كاملا به عينه ديدم كه در صورتي كه مسافتي بسيار طولاني و مطمئن براي گرفتن سبقت نداشته باشيد شاخ به شاخ شدن با ماشين جلويي حتميه چون در زماني كه انتظار داريد ماشين به سرعت شتاب بگيره ( در مقايسه با دنده دستي) تيپ 6 خيلي كند اين كار رو انجام ميده. كلا ماشين براي توي شهر طراحي شده. در ضمن بزرگترين ايراد ايم ماشين گيرباكسش هست كه به سرعت يعني كمتر از 40000 كيلومتر دچار ايراد ميشه و ماشين به اصطلاح لگد ميزنه و ايراد هم هميشه يك چيزه: شير برقي گيرباكس( كه دو تاست) خراب ميشه و هزينه اي نزديك به سيصد هزار تومن روي دست شما ميزاه مضاف بر اون كه تعميرات اين گيرباكس تنها در يك تعميرگاه در سراسر ايران انجام ميشه كه اونم تو تهران خيابان معلمه
يعني شما تو مشهد ماشين خراب بشه تعصطيل ميشيد عملا
البته باد آور بشم كندي عملكرد گيرباكس محدود به اين ماشين نيست سوناتا 4 سيلندر و حتي آزاراي شش سيلندر نيز تا حدودي از همين ضعف رنج مي برند( گيرباكس هاي مشابه هستش) و كلا گيرباكس لشي هستش
1390/8/30
یک نکته هم من باب خرید ماشین های اتوماتیک ایران خورو بهتون بگم . من هم 206 اتومات داشتم الان هم پارس اتومات دارم.کلا گیربکس نصب شده روی 90 % ماشین های ایران خودرو ( به جز ویتارا) اگه خیلی خوش شانس باشید تا 40000 یا 60000 سالمه بعد سنسورهاش مشکل پیدا میکنه که حداقل 400000 خرج داره.فقط اگه مجبورید اتومات بخرید.بین 206 اتومات و پارس اتومات هم بدون شک 206 بهتره از نظر فنی.به امید روزی که قیمت ماشین مثل همه دنیا ازاد بشه و ما مجبور نباشیم این اشغالهایی رو که ایران خودرو تولید میکنه اجبارا بخریم به قیمت 2 برابر
1390/9/4
zantia ya megan ya maksima
1390/9/7
این حرف ها چیه درمورد 206می زنین ماسیما کو 206 مو من خودم هم ماکسیما دارم هم پرشا ELXراستش رو بخواین نه 206 راندم نه سوار شدم چون من سوار این اسباب بازی ها نمی شم جون خودم رو به خطر بندازم که چی ولی تو 6ثانیه سرعت پرشیا رو تا 90کیلومتر رساندم پرشیا جون میده واسه ی کورس های داخل شهر و تا حالا هم فقط یک بار یردم تعمیر گاه فقط واسه آچار کشی و بجز این دیگه واسه تعمیر گاه نبردم راستی حیف نیست ماکسیما رو با206 مقایسه می کنید ماکسیما فقط یک مشکل داره اونم اینه که وقتی پدال رو تا ته فشار میدی (البته دندهای دارم)اسفالت رو می کنه
1390/9/10
با سلام دوستان من هردو ماشین رو دارم برای زوج وفرد درمورد مصرف تقریبا یکسان با چربش بیشتر تیپ ۶ اما در مورد فرمان پذیری ELXباید بگم فوق العادس فرمان خیلی نرمی داره که وقتی پشت ۲۰۶ هستی احساس سفتی فرمان خصوصا در پارکها متوجه میشوید اما از نظر قیافه ۲۰۶ جوان پسندتراز پارس وپارس متشخصانتر از ۲۰۶ اما از نظر سرمایه افزوده ۲۰۶ با تشکر از شما داود
1390/9/15
ببينيد دوستان من نگفتم پرشيا از زانتيا بهتره، اما چون از سال ٧٩ پرشيا سوار شدم اون پرشيا رو با اون كيفيت با زانتيا مقايسه ميكنم. زانتيا خيلي حسن داره ولي برا كسي كه نكته بين و حساس هست ايراد هاي حركتي هم زياد داره. من نه زانتيا دارم و نه پرشيا، نيازي هم به مقايسشون ندارم، خودم مزدا ٣ نيو دارم ولي جهت راهنمايي كمي از خصوصيات زانتيا و پرشيا گفتم كه بعضي از دوستان ناراحت شدن. به هر حال من ايميلم رو قبلا گذاشتم، همه اين ماشينارو هم در سال هاي مختلف داشتم، يه آدم ماشين باز و اهل رانندگي هم هستم، اگر نيازي باشه ميتونم راهنماييتون كنم.
1390/9/24
عالم و آدم میدونند که گیربکس 206 مشکل داره . 206 بدون اتوماتش قابل قبولتره
1390/10/8
منخودم بی ام ودارم اما قبلاپژو پارس و206داشتم ولی پژوپارس جان شمارا درتصادفات نجات می دهدولی از نضر شتاب 206وپارسelxمساوی هستند البته اگه راننده راننده باشداما206تیپ6 نسبت به پارس گران تر است
1390/10/8
سلام
من 206 نداشتم ولي پارس ELX دارم و خيلي راضي هستم چه از نظر توان حركتي و سرعت و شتاب و چه از نظر قيافه و ظاهر
1390/10/10
سلام
من خودم یه چند سالیه که پشت پرشیا میشینم
واقعا ماشین خوبیه و از هر تیپ این تخم مرغا بهتره
چند شب پیش ایه تخم مرغ(206)کورس گذاشتم اصلا نور چراغ عقبمم بهش نمیرسید
206 ماشین نیست اسباب بازیه
1390/10/12
من موندم خداییش ایرانی جماعت همون حقشونه که پراید 2 دهه پیشو برونن از رو تعصب میان اینجا سر ماشینایی خودشون دارن دوا میکنن هر کی پارس داره میگه پارس خوبه هرکی ... طرف میاد 18 تومن میده 206 اتومات انتظار داره گیرباکسش مثل M3 عمل کنه... اخه پارس که نه اصالت داره نه ترمز ABS خوبی داره مصرف هم که ماشالا ... ایمنی که 0 .. انصافا بدون تعصب آیرودینامیک 206 خیلی سرتره ماشینی که یه موقع برترین خودروی اروپا نسبت به امکانات و قیمت انتخاب شد و خیلی از کشور های دنیا فروش خوبی داشت .... این ماشین هم از نظر امکانات هم قدرت خیلی سرتره از پرشیا ... اصلا شما حرف منو باور نکنین خودتون باش رانندگی کنین ... 0-100 تیپ 5 9.6 ثانیه انصاف نیست از رو تعصب بگیم پارس قوی تره .. 206 اتومات با اینکه تنبل تره باز شتاب خوبی داره ... باید قبول کنیم ما ماشین 18 تومنی میخریم نه benz پس نگیم را نمیره !
1390/10/13
سلام دوستان
من قبلا پراید داشتم حالا سمند خریدم. سمند خیلی از پراید بهتره!!!!!!! (نمیدونستید بدونید!!)
1390/10/17
آخه چیو دارین باچی مقایسه میکنین؟!!!!!!
از پرشیا لگن ترم مگه هست؟!!
1390/10/18
واقعا این مطالب جالب بود
1390/10/25
اصلا مقایسه خوبی نیست، اولا فقط به ظاهر توجه کردی که سلیقه ایه، دوما پرشیا هر چقدر هم ظاهر داخلیش قدیمی باشه 206 برتری بهش نداره، چون جنس داشبورد 206 پلاستیک خشک و نا مرغوبیه، در ضمن تو جاده و اتوبان هیچ کدوم ماشین های زیر 20 تومان هندلینگ و ایمنی و راحتی پرشیا رو ندارند، در کل مقایسه یه ماشین شهری کوچک با سدان خانوادگی اصلا منطقی نیست، هر کدوم واسه یه کاری ساخته شدند و امکانات خاص اون رو دارند
1390/10/28
206رو باید کوپه درست میکردند.
فضای عقبی برای سرنشین زیر صفر چه sd وهاچ بک.پرشیا ازهرلحاظ از206بهتره
1390/10/30
سلام یا پرشیا تا مدل 84 یا تیپ 5
1390/11/10
سلام به همه.اقا جفت ماشینا خوبن .بی انصاف نباشیم 206 شتاب اولیه سرتر از پرشیاست ولی اینم بدونید گیربکس پرشیا درسته قدیمیه ولی اسپرت طراحی شده و راننده از دنده 2 به خصوص دنده 3 کاملا قدرت ماشین حس میکنه.اما در کورس با 206 تیپ 6 کم میاره چون 206 موتوره 16 سوپاپ داره ولی از لحاظ راحتی هیچ ماشینی نرمی صندلی پرشیا نداره.
1390/11/20
ماشين بسيار مزخرفی تيپ 6
من الان دارم و چندين بار هم به همه جا اون را بردم و مصرفش بالای 11 تاست بيرون شهر
چندين مشکل هم دارد
از همان روز اول بالابرهايش خراب بود
راديو خراب
دربها قفل نميشد
الان هم که گيربکس بعد از 30 تا که رفتم تعطيل شده
1390/11/20
با سلام
دوستان من می خواهم 206 حدود 12 الی 13 میلیونی بخرم وموندم کدوم تیپش را بخرم لطفا راهنمایی کنید البته ایمنی ماشین برام خیلی مهم است؟
1390/11/24
پارس فقط شخصيت
1390/11/26
ba salam
ba ehtram be nazar hame dostan
به نظر من با توجه به شرایط ترافیکی و جاده های غیر استاندارد
کشور توجه به پارامتر های مثل امنیت در خودرو و سیستم ترمز لویت بیشتری پیدا می کند
از لحاظ قدرت و هندلینگ خوب تقریبا در یک سطح هستند
با این حال 206 ظاهری زیباتر اما از لحاظ راحتی و رفاه به پارس ای ال ایکس نمیرسه البته دوستانی که از پس پول بنزین بر نمیان
توصیه می کنم برن سراغ همون 206
با تشکر
1390/12/4
be nazare man nemishe in do ro mooghayese kard chon az 2 ta class mokhtalef hastand faghat migam baraye yekbaram shoode pars ELX beroonid ta bedoonid shetab ghodrat va tormooz yani chi.heyf ke dige tolid nemishe
1390/12/5
دوستان عزیز پارس ای ال ایکس رو با پارس معمولی اشتباه نگیرید
1390/12/5
206=خانواده کم جمعیت=3-4نفز=راحت
p:ELX=خانواده پر جمعیت=4-5نفز=راحت
هر دو عالی
فقط رادیاتور 4 لول یادتون نره واسه کولر تابستون!(for professional)
1390/12/19
salam man pars 86 dashtam emsal furukhtam tip 5 kharidam sefresho taze mifahmam farghe indo mashino pars az nazare man giyafash aliye ama az lahaze fani eyne ghayeghe paruyi mimune ...206 tip 5 mesle ghayeghe motoriye unam az noe tondro....man bazam az kasayi ke pars daran ozr mikham vali bayad begam kafiye 1 saat savare tip5 beshan badesh moghayese konan....
1390/12/23
dustan man pars lx kharidam vaghean fogholadas hatman age pars migirin pars lx begiirin harfe 206 ke dige nis faghat kafie ye 206 modele 83 tip 5 ro ba 206 tip 5 modele 90 moghayese konin ta befahmin taze 206 faghat vase estefade shahri khube va khodro jadeo khanevade nis stile pars ham ke alie kolan tu mashinaye zire 20 pars az hame behtare va hata behtar az in chinaye jadid mvm530 valifan 620
1390/12/24
salam ma khodemoon parse sale darim ke az sad ta 206 sar tare 206 ye zaye ye be tamam manast ma raftim hakimiye mashin bekharim yaroo 206 tip 6 dasht mamanam migoft berim pars bekharim va babam migoft na 206 yaroo be babam goft be harfe zanet goosh bede 206 ashghale
1390/12/27
be nazaram 206 tip 5 kheili mashine khubiye va man az lahaze keyfiyat va airo dinamik budan be har chi parse tarjih midam...farghe pars ba 206 tip 5 mesle havapeymaye irani ba usa hastesh....
1391/1/8
پژو 206 تيپ 6 واقعا عاليه.
مخصوصا تو معكوس كشيدن و سبقت كه واقعا سريع و قوي عمل مي كنه. من كه از خيلي از خودروها (حتي تو سربالايي) سبقت گرفتم.
صحبت هايي كه در متن عنوان كرده اند واقعا غير منصفانه هستش.
1391/1/10
دوستان لطفا احساسی اظهار نظر نکنید 206 در حقیقت یک ماشین دو درب بوده است و تنها بدرد یک زن و مرد می خورد نه یک خانواده . اگر ماشین برای داخل شهر میخواهید بروید 206 بخرید اگر خودروی خانوادگی برای بیرون شهر میخواهید بروید پارس بخرید . اما پارس معمولی اشکالات زیادی دارد که در ای ال ایکس مرتفع شده مثلا چرخهای عقب ترمز دیسکی دارند نه کاسه ای
1391/1/12
با سلام .
من هم پرشیا دارم هم 206 تیپ 5 ولی منصفانه بگم سر جمع 206 قابل قبول تره تنها برتری پرشیا جادار بودنشه و البته صندلی راحتتر بجز اون دیگه چیزی برای ابراز نداره .
1391/1/15
man amum persia dasht yani lagan mikharidi behtar bod mashine khasteiee
1391/2/11
این دوستتون که نتونسته از وانت سبقت بگیره بفرمایید اول برن رانندگی با دنده اتوماتیک را یاد بگیرن بعد صحبت کنن قبول دارم ایران خودرو آشغال میده دست مردم ولی من هم 206 اتومات داشتم هم پارس تو سبقت گرفتن و دنده 2 به بعد شتاب خوبی داره برای سبقت هم باید معکوس بدی تا کم نیاری
1391/2/22
وای از دست ما ایرانیا... بشر خب اگه میخوای از 206 خودت تعریف کنی چرا تو سر پارس ما میزنی؟ ما به این نمیگیم مقایسه به این میگم خراب کردن رقیب برای بالا کشیدن خود. یکمی خجالت بکشی بد نیستا. من پارس elx دارم با موتور 8/1 16 سوپاپ که از نظر قدرت توی دور 4000 با دور 5100 ماشین تو برابری میکنه بچه جون. تو سرعت ماکسیموم و شتاب لحظه ایم که ماشینتو قورت میده. از نظر کلاس و ابهتو قیافه و امکاناتم که کلاً یه سرو گردن بالاتره، آخه چرا شما 206 سوارا انقد به این ماشین نچندان بد و البته نه چندان خوب می نازید. الان فرق 206 تیپ 2 با پراید چیه؟
1391/4/3
salam
motasefam vase kasaie ke kheili bache gane va faght ehsasi nazr midan ke kodoom mashin behtare iekam fekr konid ke kheilia momkene ba khhondane in nazarat bekhan mashin kharidari konnan
man ham elx dashta ham xantia 2000 ham alan type6 84 daram vali baiad begam ke har koodom ie sabke joda hastan va nemishe kamel ba ham moghaiese kard elx zahere saltanite dare va taghriban mashine ba maneshe motor kheili khoobi dare tormozesham bad nist sandaliash seftan vali ba hameie seftish rahatan va khoob toosh ja mishi vali girboksesh ba motor aslan ham khooni nadre age ie javoon bashio hamash bekhai ba shtab sorat hal koni kheili zood tar az oon chizi ke tasavor koni baiad safhe avaz koni va.moshlele dg ham ke gir boks dare motor fogholade shetab migire vali kilo metr aroom ja be ja mishe in tajrobaro kheilia ake elx daran hes kardan.bad ie zantia kharidam az nazare motor va gir boks harf nadre man ba zantiam ta vastaie dande 3 maksima otomat mazada 3 megan va kheili mashinaie dg ro ia migerftam ia hadeghal pa be pash rah mirftam.vali ba baiad bediind ke amniatesh ashghale man ba 150 k.m bhash too jade firooz kooh miraftam ke sar pish pope komakam kharb shod komake mashin shod choob sar pich mese lagan raftam too gard kole mashin leh shod 12 melion man zarar kardam mashino dadm 10 melion faghan ke amniat nadare.alan type 6 daram khodaish raziam na girboksesh bade na ziad az had masraf mikone amniatesham kheili ali hast shetabesh nesbat be otomat boodan khodaish ghabele ghaboole man ke kheili raziam azash
1391/4/18
سلام دوستان
من پرشیا مدل 84 دارم elxخیلی خوبه اما دوستم پرشیا سال گرفته مدل 90 یعنی واقعا افسرده میشی میشینی توش اشغاله به تمام معنا باور کنید دیزاین داخلش از پراید هم کمتره یعنی واقعا کپ میکنی که این چیه زدن
تنها ایراد پرشیای من اینکه شتاب نداره
همه میگن شتاب پرشیا خوبه اما از نظر من ماشین تیزیه ها ولی نه انچیزی که منو راضی کنه
البته الان هم بعد از 6 سال کار کردن کم کم داره ایراد بالا میاره و میخام بفروشمش
و یه ماشین تو مایه های 30 تومان بخرم و دنبال یه ماشین خوب با این قیمتم سپاسگزار میشم کسی راهنماییم کنه
1391/4/26
با سلام بنظر من پرشیا خوش رکاب اونم از نوعELX
1391/6/3
چه پارس معمولی چه پارس lxهردوتاشون افتضاهن . اصلا به درد نمی خورن . pars elxمدل 91 از اونا بهتره.
1391/6/16
با سلام نمیخوام به مقایسه تان بی احترامی کنم ولی از یکی از آشناهایمان که با خودرو های مختلف سرو کار دارد پرسیدم فرق پژو 206 و پژو پارس چیست گفت که 206 از نظر بدنه از پرشیا ضعیف تر است . ولی در باره ی کولر 206 باید بگویم که از پرشیا قوی تر است
1391/7/11
من 4ساله پارس دارم وبا206صندوق دارsdوسمندlxهم کورس انداختم شایدشتاب اولیه 206رونداره ولی مسافت طولانی مثلا7کیلومتر206وسمندرولوله میکنه وازلحاظ قیافه هم که خیلی باکلاس ترازسمندو206.پارس بهترینه
1391/9/13
سلام خدمت دوستان من خودم پرشیا تقویتی مدل 89 دارم که خیلی خیلی خوبه و ازش راضی ام باید بگم که ماشینهای تولید 89 به بعد از لحاظ فنی و برقی خیلی گند شدن چرا که کامپیوتر ماشین و سر وایر شمع ها که قبلا زیمنس بود عوض شده و جنس آشغال انداختن . من تو این 2 سالی که پرشیا دارم خیلی ازش راضی ام . پسر دایی من موقعی که من پرشیا خریدم پرشیاشو فروخت و 206 تیپ 5 خرید و اونم مثل من عشق کورس گذاشتنه . میگفت که 206 شتاب گیری اولیه خوبی داره و کوچیکتره ولی پرشیا خیلی ازش سرتره .
خلاصه اینکه درسته ماشین نسبتا پر مصرفیه ولی در طولانی مدت خیلی لذت بخش هست . 206 بدرد لایی کشیدن و دستی کشیدن می خوره ولی میدونیم که کار درستی برای ماشین تقویت نشده نیست.همین 2 ماه پیش تو پیست مستقیم بوستان ولایت با یه 206 تیپ 5 کورس گذاشتم مثل آب خوردن گذاشتمش پشت سر.اگه رفیقم تو ماشین نبود خیلی خیلی راحت تر می بردمش بخاطر وزن میگم.
206 هم خوب بود ولی تا زمانیکه زیر سپرش سرب داشت نه الان که پلاستیکه
1391/9/15
با سالام
من 206 تیپ 6 داشتم و به تازگی با پارس سال عوض کردم .206 گیره بکس جالبی نداشت و همیشه ضربه میزد وقتی میخواست دنده عوض کنه.و سر بالایی ها ماشین سرعت کندی داشت.ولی از پارس راضی هستم
1391/11/14
باسلام. لذت رانندگی با 206A تیپ 6 از خیلی از ماشینهای داخل هم از نظر شتاب و سیستم تعادل و هم از نظر قدرت موتور و هم اپشن هایی که داره خیلی خیلی خیلی از پارس سمند 405 و ریو و تندر 90 سرتر.
1391/11/16
سلام
با احترام به نظر همه دوستان
من خودم سال86یه زانتیا صفرخریدم وتا سال88باهاش سابقه رانندگی داشتم.سال88فروختم ویه206اتومات خریدم که خدا اون روزو نیاره.فقط همش گیربکسش ایراد میداد چند بارم رفتم نمایندگی بعد کارشناس گفت که همشون اینجورین اصلا کیفیت ندارن.سال90یه پرشیا خریدم که واقعا سگش به صد تا206می ارزه.دیمی هم نمیگما از روی تجربه میگم.درسته که مصرفش بالاست ولی در عوض همه چیش بهترو سرتره....
موفق باشین.
1391/11/26
206 تیپ2 هم حتی از پرشیا سرتره چه برسه به تیپ6،
پرشیا در مقابل206 عددی نیست.
تکنولوژی پرشیا مال 20 سال پیشه،ولی 206 ماشین نسبتا بروزیه
1391/12/21
سیستم برق تیپ 2 میارزه به کل پارس چه برسه به تیپ 6 اینو به عنوان یه مهندس مکانیک میگم نه یه نفری که فقط سواره این ماشینا شده
1392/2/27
سلام
من از خودروی 206 بی نهایت خوشم میاد موتور کم مصرف آیرودینامیک بدنه اون واقعا عالی ساخته شده حتی هنوز خود فرانسه ازش استفاده میکنه
1392/2/29
بین خودروهای ساخت داخل(پارس-405-سمند-L90)پژو206 ازهمه بهتره شمایکسری لوازم بکاررفته توشه نگاه کنی مثل لنت وشمع و...بهترین نوع بازاره اکثرافرانسوی درکل تحت لیسانس میزنند نمیتونند قطعه بد روش بندازن ولی405وپارس بازکنید همش قطعات درجه 2و3 بازاره بررسی کنید
1392/4/18
salam
1392/4/22
به نظر من شما تا به حال 206 تیپ 6 را نروندیید؟؟؟؟؟؟
1392/4/22
سلام
من نمیخوام به کسی بی احترامی بشه ولی انصافآ 206 یه چیز دیگه است شما سوار یه پرشیای مدل 85 و یه 206 مدل 85 بشین اونوقت تفاوتها رو احساس می کنید که پرشیا موقع راه رفتن چه قد سروصدا داره از بابت سواری اصلا 206 یه چیز دیگه است مخصوصا اتومات
1394/5/26
206 خیلی سرتر از پرشیاست.اصلا قابل قیاس با پرشیا نیست.باید با مگان مقایسش کرد.
1392/6/17
من خودم پرشیا دارم با خیلی ماشینا کل انداختم به جرعت میگم از زانتیا سرتره چه برسه به پژو 206
1392/9/13
سلام
من خودم پرشیا مدل86 دارم و ازش خیلی راضی ام فقط ایرادی که داره مصرفش زیاده ولی در عوض شتاب خیلی خوبی داره و خیلی جاداره ولی 206 خرج زیادی داره و در مقابل پرشیا خیلی خودرو اشغالی.
1392/9/27
با سلام
من خودم تیپ 2 دارم مدل 82 سگش خدا وکیلی شرف داره به پرشیا مصرف کم شتاب فوق العاده کشش دنده 5 تو 70 کیلومتر تو سینه کشای جاده دماوند خوبه خودم دانشجو دماوندم بنزین فقط فقط توش یورو 4 بزنید بنزین معمولی ک اشغاله سوپرم ک 2 زار نمیارزه
وسلام نامه تمام 206
1392/11/14
ما میخوایم ماشین بخریم . به نظرشما تو بازار قطعه پارس زیادتره یا 206 لطفا ثبت کنید.
1394/11/15
س داش پژو پارس بخر خیلی لوکس تر و بهتره من خودم یه94 داشپورد جدید دارم واقعا عالیه 206 یکی از رفقا داره اصلا ب درد نمیخوره
1392/11/16
من با امین موافقم پارس یه چیز دیگس
1394/9/30
من با خودم موافقم ۴۰۵بهتره
1395/2/13
داداش من هردو رو داشتم 206 چیره دیگی حتی تیپ2-هم سگش به پارس می ارزه چه برسه به تیپ 5
1392/11/26
سلام به دوستان عزیز
من سمند موتور ملی دارم ازش راضی نیستم قصد دارم 206اتومات بخرم بودجه تا سقف27میلیون خرج کنم لطفا راهنماییم کنید که چه جوری از کجا پیدا کنم که سالم باشه.
09331356104لطفا راهنماییم کنید
1392/11/29
جان من تو رو خدا داخل کدوم یکیشون خوشگله نه خدایش راستشو بگین من که عاشق 206 هستم من خودم یکیشو دارم sd v9 ازش خیلی خیلی راضی ام یکه
1395/7/5
به نظرمن206ازپارس هم بهتره هم خوشتیپ تره
1393/2/15
206 نخريد گيربكسش آشغاله همش تق تق ميكنه موقع تعويض دندهاش سال ٨٩ خريدم بيخود بود فروختم ٩١ خريدم اون از قبليش بدتر تعميرگاه هم كم داره الان پرشيا خريدم خدا بركتش بده ، 206 فقط v1 خوبه اونم داشتم از اتوماتش بهتره
1393/3/2
سلام
من 206 مدل 83 داشتم از همون روزی که خریدم اصلا ازش راضی نبودم
الان پرشیا دارم واقعا ازش راضیم
پرشیا یه چیز دیگس
1393/3/20
من پژوجی ال ای دارم مدل 83 فوق الاده تمیز ازنظر موتور وبدنه هست وخیلی هم نرم وپرقدرته تا الان هم خرج رودستم نزاشته عروسکه
1393/4/2
من قبلا پرشیا داشتم بنزین سوپرم که میریختم توش انگار تراکتور بود هر چی هم می بردم نمایندگی و دیاگ میزدم اصلا هیچ مشکلی رو نشون نمی داد،خداییش با تراکتور یکیه،اما الآن 206v8 گرفتم بنزین میریزم توش تا یه ماه بکوب سوار میشم تازه چراغش روشن میشه،کند و شتابش هم 100 برابره پرشیاست
یه کلام ختم کلام سگ20 به پرشیا شرف داره
1393/12/7
حرف ازپرشیا سالم میزنند نه انکه به تو انداختند .درموردسالارنظر ندهندافتابه سوارها بادش206رامثل سوسک پرت میکنه پرشیا سروره اونم 93
1393/5/26
من هم 206تیپ 5 داشتم هم پارس. باید بگم که تیپ 5 یه چیز دیگست، هم شتاب خیلی خوبی داره هم به دلیل اینکه 110 اسب بخار قدرت داره نسبت به هیچ عنوان توی سبقتها کم نمیاره سیستم تعلیقش اسپرتیه و حس خوبی تو رانندگی به آدم دست میده (البته تیپ 2 و 3 اینجوری نیست فقط تیپ 5) تازه مصرفشم خیلی خوبه. پرشا به خاطر صندلیهاش و فضای خوب صندوقش و عرض زیادش برای جاده و مصافرت خوبه ولی کلا اگه بخواهیم این دوتا رو با هم مقایسه کنیم تیپ 6 سرتره.
1393/9/5
سلام
من 206مدل86داشتم فقط خرجش میکردم فروختم پارس مدل84خریدم سگش شرف داره به 206
206تو مصافت طولانی از لحاظ سرعت کم میاره ولی پارس نه
1394/5/24
من ۲۰۶ تیپ ۶ واس اخر ۸۵ دارم میتونم به جرعت بگم از زانتیا و پارس سر تره دوستانی که میگن گیربکسش بده باهاش خوب تا نکردند ولی من ازش واقعا رازیم و با پارس هم کل انداختم و ترکوندمش ۲۰۶ اتو شتاب گیری عالی داره پرشیا یک ثانیه صدا زایه موتورش به گوش نرسه چیز عجیبیه ماشین من تا حالا اخ نگفته و صدا هم نداره ۲۰۶ خیلی سر تره از پارس بعدم ۲۰۶ خیییلی اسپرت تره
1394/5/26
سلام
من الان 206 تیپ 5 دارم خداوکیلی خیلی نرمه ولی مشکلش صفحه کلاچشه من سر یک هفته که از کمپانی گرفتم صفحه سوزوندم.با این که این مشکل را داشت از پرشیا خیلی سرتره.حتی تو کل زانتیا 1800 میگیره
1394/6/31
اصلا بحث نکنید . 206 حتی تیپ 2 هم سریع تر از 10 تا پارسه . پارس ایرانیه و به درد نخور . اما 206 تیزتر ، با ایمنی بالا تر ، پر شتاب تر و فرانسویه . دیگه خودتون قضاوت کنین . بای
1394/7/2
سلام من میخوام ماشین بخرم حالاموندم ۲۰۶بگیرم یاپارس بابدبختی پولموجمع کردم کل کل نکنیدانصافا راهنماییم کنید
1395/9/3
سلام دوست عزیز . منم دقیقا شرایط شما رو دارم ولی تو این سایتها به نتیجه نمیرسی کلا دو دل میشی ولی من پارس دوستام رو سوار شدم زیاد باهاش حال نکردم و میخوام دویست و شش تیپ پنج بگیرم خدا کنه خوب در بیاد
1395/10/9
سلام حامد جان من 206 SD v8 رودارم عالیه توصیه میکنم بهت از این بخر.ممنون
1395/4/29
واقعا پارس عالیه از نظر همه چیز