موضوعات داغ

مقایسه پژوه 206 صندوقدار با رنو تندر 90

عکس مطلب اول
امروز می‌خواهیم به سراغ دو اتومبیل محبوب در رنج قیمت زیر 40 میلیون تومان برویم. این دو اتومبیل در ابتدای ورود به بازار چندان مورد استقبال قرار نگرفته بودند ولی با مرور زمان به علت کیفیت فنی خوب وقابل قبول، در حال حاضر جزء پرفروش‌ترین خودروهای این رنج هستند و مانند دیگر خودروهای بازار، قیمتی فراتر از حد تصور پیدا کرده‌اند!
ابتدا به طراحی دو اتومبیل می‌پردازیم (که البته سلیقه‌ای است)، اول به سراغ لوگان رفته، لوگان به علت طراحی ظاهری مکعب شکل چندان خودروی دل‌چسبی نیست. بلند بودن سقف برای یک خودروی سدان موجب شده که با اتومبیل ناهماهنگی مواجه شویم که البته این سقف بلند نکات مثبتی نیز دارد که در جای خودش به آن اشاره خواهیم کرد. طراحی عقب لوگان به علت بلند بودن صندوق واستفاده از چراغ مستطیل شکل به صورت افقی نمای جالبی به وجود نیاورده است اما طراحی جلوی لوگان به مراتب بهتر از نمای عقب آن است. اما در آنسوی میدان 206SD قرار دارد که شاید مهمترین چالشی که این خودرو در طراحی ظاهری با آن روبرو است، مربوط به نمای جانبی این خودرو می‌باشد. صندوق بار اضافه شده به آن و تغییر ندادن ابعاد در عقب، باعث شده که این خودرو در طراحی جانبی چندان هماهنگ و دلچسب نباشد. نمای جلو ی این خودرو هر چند کمی قدیمی شده اما هنوز طرحی قابل قبول، زیبا و دلچسب است. نمای عقب به علت اینکه از خودروهای پژو 607 و 206cc به عاریت گرفته شده، فرمی قابل قبول به خودرو بخشیده است ضمن اینکه این خودرو نسبت به لوگان از فرمی آیرودینامیک‌تر و اسپرت‌تری برخوردار است. در مجموع با وجود اینکه 206SD در نمای جانبی دارای مشکلاتی است اما در کنار لوگان خودش را زیباتر نشان می‌دهد. با ورود به کابین لوگان با طراحی مواجه هستیم که مانند طراحی خارجی چندان دلچسب نیست. طراحی دریچه‌های هوا، پوشش روی درب‌ها و قرارگیری دکمه‌های شیشه بالابر روی داشبورد چندان جالب نیستند. صندلی‌ها نیز از طراحی زیاد مطلوبی برخوردار نیستند و حالتی نیمکت‌وار دارد و کیفیت مواد به کار رفته روی پوشش درب‌ها چندان جالب نیست. اما فضای کابین بسیار خوب و پذیرفتنی است، همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره شد بلند بودن سقف نکات مثبتی نیز به وجود آورده است. در قسمت عقب فضای پا وارتفاع سقف بسیار خوب است بگونه‌ای که سه نفر به راحتی در فضای عقب این اتومبیل بنشینند و راحت باشند. یکی دیگر از نکات خوب لوگان فضای خوب صندوق عقب است که به جرات می‌توان گفت که از بسیاری از خودروهای بزرگتر از خود نیز بزرگتر است! به علت بالا بودن شاسی لوگان دید جلو و اطراف آن خوب و رضایت‌بخش است ولی دید عقب چندان جالب نیست. از لوگان پیاده شده و وارد کابین 206 می‌شویم. داشبورد 206 نسبت به سایر خودروهای این رنج قیمت از طراحی خوب و زیبایی برخوردار است و هماهنگی پوشش روی درب‌ها با روکش صندلی‌ها، طرحی زیبا و دل نشین به وجود آورده است. ارگونومی در این خودرو به خوبی رعایت شده و صندلی‌ها اگرچه زیاد راحت نیستند اما در برابر لوگان از طراحی مطلوب‌تری برخوردار است ضمن اینکه این صندلی‌ها ارگونومیک بوده و به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند. دید جلو و اطراف خوب است ولی دید عقب چندان قابل قبول نیست هر چند از لوگان بهتر است!
فضای 206 در قسمت جلو خوب و راضی کننده است اما فضای عقب تنگ است و این تنگ بودن فضای عقب در برابر لوگان خودش را بیشتر نشان می‌دهد (یکی از نقاط ضعف 206 به شمار می‌رود). فضای صندوق عقب 206SD خوب و راضی کننده است اما در برابر لوگان کوچکتر است ولی به علتی که صندلی‌های عقب 206 قابلیت خوباندن دارند می‌توان اجسام طویل‌تری با آن جابه جا کرد.
در مجموع 206 از کابین زیباتر ودل نشین تری برخوردار است ولی لوگان به شما فضای بیشتری می‌دهد.
هر دوی این خودروها از تجهیزات رفاهی و ایمنی قابل قبولی در رنج قیمتشان برخوردار هستند.
از مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی در لوگان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
شیشه‌های برقی در هر چهار درب، آینه‌های برقی به همراه گرم‌کن، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع و گودی کمر صندلی راننده، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل وسیستم ضد سرقت ایموبلایزر، فرمان هیدرولیک، دو کیسه هوا، سیستم صوتی با 4 بلندگو، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه EBD ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای
از مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی در 206 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
شیشه‌های برقی در هر چهار درب، آینه‌های برقی به همراه گرم‌کن، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، مه‌شکن جلو و عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل وسیستم ضد سرقت ایموبلایزر، فرمان هیدرولیک به همراه تنظیم ارتفاع، سیستم همراهی تا درب منزل Follow me، دو کیسه هوا، سیستم صوتی با 4 بلندگو و 2 توئیتر به همراه کنترل‌های پشت فرمان، سیستم تنظیم سرعت برف پاکن با سرعت خودرو، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراهEBD و سیستم ترمز اضطراری EBA ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب دیسکی
هردوی این اتومبیل‌ها دارای ایمنی مناسبی هستند. لوگان دارای 3 ستاره ایمنی از موسسه Euroncap و 206 دارای 4 ستاره ایمنی از موسسه Euroncap

تجربه رانندگی
هر دو خودرو دارای موتور 1600 سی‌سی هستند و با توجه به توان تولیدی نزدیک به هم (206، 110 اسب‌بخار و لوگان 105 اسب‌بخار) طبق اعلام کمپانی‌های سازنده 206SD در 11.4 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند و لوگان در 10.2 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند. دو اتومبیل را استارت زده، هر دو اتومبیل به راحتی روشن می‌شوند و عملکرد نرمی دارند صفحه‌ی کیلومتر شمار در لوگان شامل دور شمار موتور در سمت چپ و کیلومتر شمار در سمت راست می‌باشد و در وسط آن نمایشگری وجود دارد که میزان سوخت و دمای موتور را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهد. این نمایشگر علاوه بر این‌ها ساعت و مصرف سوخت لحظه‌ای را نیز نمایش می‌دهد. صفحه کیلومتر شمار در 206 شامل دور شمار موتور در سمت چپ و کیلومتر شمار در سمت راست است و میزان مصرف سوخت و دمای آن را به صورت آنالوگ به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این نمایشگری در قسمت بالای کیلومتر شمار وجود دارد که علاوه بر مسافت طی شده مقدار سطح روغن موتور و میزان کیلومتر باقی مانده تا سرویس دوره‌ای بعدی را به نمایش می‌گذارد. البته در 206 نمایشگر دیگری در وسط داشبورد قرار دارد که علاوه بر ساعت اطلاعات مربوط به دما، تاریخ و باز بودن درب‌ها را نشان می‌دهد که این مورد در لوگان منتفی است.
هر دو اتومبیل را در دنده 1 گذاشته و شروع به حرکت می‌کنیم. شتاب اولیه لوگان کمی بهتر از 206 احساس می‌شود. البته این مورد مستقیما به پدال گاز برقی 206 بر می‌گردد که در ابتدای حرکت کمی با تاخیر عمل کرده اما در ادامه این مشکل وجود ندارد و در سرعت‌های بالای 100 کیلومتر این 206 است که به لطف طراحی آیرودینامیک‌تر و ضریب دنده‌های بهتر، برتری را در دست می‌گیرد. شتاب ثانویه دو خودرو در این کلاس بسیار خوب و راضی کننده است. البته به نظر می‌رسد که رقم 10.2 ثانیه‌ای که کمپانی برای لوگان اعلام کرده کمی به دور از واقعیت باشد چون 206 با شتاب 11.4 در عمل با آن تفاوت فاحشی ندارد. سیستم تعلیق تقویت شده 206SD باعث شده است که این خودرو نسبت به گونه‌ی هاچبک از عملکرد نرمی برخوردار باشد و تکان‌های سطح مسیر حرکت را کمتر به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند و در مورد لوگان نیز صدق می‌کند و 206 عملکرد نرم‌تر و کیفیت سواری بهتری از لوگان دارد. هر دو خودرو تا سرعت 110 کیلومتر بسیار خوب هستند اما از این میزان که بالاتر می‌رویم لوگان به علت نقطه ثقل بالا و بدنه‌ی فاقد آیرودینامیک دچار کمی بی تعادلی می‌شود و مانور دادن با این خودرو در سرعت‌های بالای 110 واقعا به دور از انتظار است اما 206SD حتی اگر در عمل نیز نتواند در چنین سرعتی مانور دهد اما حداقل احساسی که به راننده منتقل می‌کند همانند لوگان ناخوشایند نیست. 206SD به علت اضافه شدن میله‌های تعادل در قسمت عقب سیستم تعلیق موجب شده که هندلینگ خوبی داشته باشد و مسلم است که به علت نقطه ثقل پایین تر، هندلینگ بهتری از لوگان ارائه دهد و در عمل نیز هندلینگ بهتری از لوگان دارد. هر دو اتومبیل در هنگام رانندگی راحت هستند و دنده‌ها یکی پس از دیگری به راحتی تعویض می‌شوند. 206 خوشدست‌تر بوده و راننده تسلط بهتری بر آن دارد و به علت حالت قرارگیری راننده در پشت فرمان حس بهتری از لذت رانندگی را به راننده منتقل می کند. هر دو خودرو دارای ترمزهای خوب و قابل اعتمادی هستند البته به علت این که ترمزهای عقب 206 دیسکی هستند پر قدرت‌تر احساس می‌شود ولی ترمزهای لوگان نیز خوب و قابل اعتماد هستند.
در نهایت هر دو خودرو دارای نقاط ضعف و قوت هستند و اگر بخواهیم جمع‌بندی انجام دهیم باید بگوییم اگر خانواده‌ی پر جمعیتی هستید، لوگان به علت فضای عالی در این رنج قیمت می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد واگر خانواده‌ی با جمعیت کمتر هستید و یا برای جوان‌ترها 206 می‌تواند انتخاب بهتری به شمار برود.

نظرات کاربران

229 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1392/7/20
عااالی بود. مرسی
1392/7/20
ممنون بابت این مقایسه زیباتون.
از نظر من 206 طراحی بهتری داره و
تندر 90 فقط تندر پارس خودرو.
1392/7/21
2 تاشونم خزن ؟
1392/7/22
عالی بود تشکر
1392/7/22
عالی بود.دقیق و کاملا" درست.بهتر از این نمی شد گفت.ممنون
1392/7/22
206 1.5 هم از ایمنی ندارد چه برسه به 4 ستاره اون 206 2در بوده نه 4در 206 4در در خارج به نام 207 شناخته می شود که 2ستاره گرفته تازه اون دو ایربگ بوده 206 ایرانی تک ایربگ پس تقریبا 206 در ایران 1ستاره از ایمنی داره ولی ال90 هیچ فرقی با مدل خارجی نداره
1392/7/22
پس بگو چرا ماشین ۱۵سال پیش هنوز تو ایران تولید میشه و ملت با درک و فهم ما آنها را میخرند.پس گوارای وجودتان بخرید و بگید به به.

چون اگر از نظر این سایت تفاوت این دو ماشین فقط در فضای داخلی آنها هست پس بهتره هیچ کارشناسی نظر نده و همون به به چه چه مردم عوام ایران کفایت میکند.لازم به ذکر است که ۲۰۶فاقد EBAمیباشد ولی لوگان دارای این سیستم میباشد.درضمن به واسطه داشتن دیسک در عقب ۲۰۶استدلال قوی بودن ترمز آن اشتباه هست.اگر شما پشت فرمان این دو خودرو نشسته بودید از ترمز این دو خودرو اینچنین نظر مبتدیانه خارج نمیشد.از شتاب که کلا از مرحله پرت نوشتید.در کورس صفر تا ۱۱۰ کیلومتر لوگان بیش از ۱۰۰ متر از ۲۰۶ فاصله میگیرد و تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت بیش از ۲۰۰ متر فاصله میگیرد.لوگان رینگ ۱۵ و ۲۰۶ رینگ ۱۴ اینچ دارد.بخاطر سیستم تعلیق جدید لوگان بسیار نرمتر از مدل جناقی دهه ۸۰ در۲۰۶ میباشد.مرکز ثقل لوگان هم تقریبا در نزدیکی رکاب می باشد و بواسطه وزن بیشتر چسبندگی بیشتری دارد.


کاش قبل از انتشار مقاله کمی در آن تامل میکردید.با سپاس.شهریار
1397/12/11
مطمئنی النود ۲۰۰ متر فاصله میگیره؟شاید النود شما تالیسمان باشه اشتباهی روش نوشتن تندر ۹۰ خخخخ
1392/7/22
يكي از زشت ترين ماشينهاي دنيا ال ٩٠ هست !!!!!
مثل ميني بوس ميمونه !!!!
1392/7/23
مگه کسی هم هنوز پول بالای 206 میده؟نه ترمز داره نه راه میره.تازه ماله دو دهه پیشه!!!!
1392/7/23
اه ااااااااااااااااااااااااااااااه اه ازقیافه ال 90 بابا این ماشینو جمعش کنید
1392/7/24
من یک لوگان دارم خیلی هم ازش راضی ام صندوق عقبش که خیلی جاداره فضای ماشین هم که خیلی بزرگه امکانات رفاهیش ام که خیلی خوبه و من به شما پیشنهاد می کنم که لوگان بخرید و این هم اطلاعاتی در مورد لوگان

رنو لوگان ال ۹۰ یا تندر ۹۰ خودرویی است که در ایران توسط شرکت رنو پارس که کنسرسیومی از شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو است، برای تولید تندر ۹۰ و مگان تشکیل شده‌است تولید می‌شود.

تندر ۹۰ یا داچیا لوگان ساخت شرکت رنو فرانسه است. نسل اول این اتومبیل از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ تولید شد. نسل دوم از اوایل سال ۲۰۱۳ آغاز به تولید نمود.
تندر ۹۰ توسط شرکت خودروسازی داچیا رومانی که یکی از شرکت‌های تابعه رنو فرانسه می‌باشد طراحی گردیده است. هدف شرکت رنو از تولید این اتومبیل، بازاریابی و فروش در کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور همچون برزیل، هندوستان، روسیه و.... که در آن مردم دارای قدرت خرید کمتر از کشورهای توسعه یافته دارند.

تندر ۹۰ به عنوان جانشین Dacia 1300 که مدل رومانیایی اتومبیل رنو ۱۲ فرانسه طراحی گردید. با توجه به اهداف شرکت رنو برای بازاریابی و فروش در کشورهای کمتر توسعه یافته، بایستی طراحان اتومبیلی جادار، راحت، اسپورت و مهمتر از آن کم هزینه طراحی کنند. رنو در طراحی تندر ۹۰ سعی کرده به غیر از انتخاب‌های اقتصادی، اتومبیلی با کیفیت بالا و قابل اطمینانی طراحی کند. بعضی از ویژگی‌های آن را می‌توان به:

تحمل در هر نوع شرایط آب و هوایی، اقلیم، انواع جاده‌ها، خیابان‌های سنگفرش و راههای صحرایی.
طراحی کلی بدنه در کشورهای کمتر توسعه یافته که کمبود پارکینگ دارند.
راحتی در تعمیر.
مطابق استانداردهای اروپایی یورو III و یورو IV.
رعایت استانداردهای انتشار گازهای گلخانه‌ای و گازهای آلودکننده.
بازیافت ۹۵٪ درصدی اتومبیل.



سال ۲۰۰۴این اتومبیل برای اولین بار در رومانی تحت نام Dacia عرضه گردید. این اتومبیل در نتیجه بر پایه پلاتفرم پروژه ایکس نود تحت هدایت Louis Schweitzer طراحی و به مرحله تولید رسیده است. قیمت فروش این اتومبیل در ابتدا ۵۰۰۰ یورو بوده ولی قیمت فعلی آن در رومانی ۶۲۸۰ یورو (در ۹ ژوئیه ۲۰۰۶) و در فرانسه ۷۶۰۰ یورو است. قیمت تمام شده این اتومبیل ۳۸۰۰ یورو اعلام شده است.

تندر 90 نسل دوم
رنو لوگان نسل دوم اتومبیل‌های ارزان قیمت شرکت فرانسوی رنو در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲ در نمایشگاه اتومبیل موندیال پاریس پرده برداری شد. پس از هشت سال تولید نسل اول لوگان شرکت رنو نسل دوم این اتومبیل را راهی بازارهای جهانی کرد. رنو در این مدل از لوگان تغییراتی را در بهبود کیفیت داشبورد و اجرای داخلی اتومبیل، چراغ‌های جلو و عقب، جلوپنجره، دستگیره درب‌ها را می‌توان مشاهده کرد.
1392/7/25
واقعا چطور تونستید 206آشغال بیریخت و قدیمی را با ماشین روز اروپا مقایسه کنید؟تازه نتونستید واقعیتها را بنویسید.نویسنده حتما 206 دارد.من خودم پراید دارم ولی فرق این دوتا ماشین را خوب میفهمم.به شعور خواننده بی احترامی نکنید.
1392/7/25
اولا سینا خان من واقعا یک ال 90 دارم که مشخصاتش :
مدل 87 رنک مشکی مونتاژ ایران خودرو دوما تا چشت دراد من این همه اطلاعات دارم سوما من زحمت کشیدم این همه چیز نوشتم که شما ها را راهنمایی کنم
1392/7/25
سلام دوستان
حسن آقا اطلاعاتی در مورد ال90
نوشت منم اطلاعاتی در مورد 206
می نویسم البته کمتر از حسن آقا
هست

ژو آریان یا پژو ۲۰۶ اس‌دی (صندوق‌دار)

پنجمین مدل پژو ۲۰۶ با همکاری پژو و ایران‌خودرو و با نام پژو ۲۰۶ اس‌دی یا پژو آریان تولید شده‌است. این خودرو در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد. صندوق عقب کوچک ۲۰۶ علت اصلی رفتن به سمت تولید این خودرو بود حجم صندوق این خودرو ۳۸۵ لیتر است و از طریق ایران به ترکیه، روسیه و الجزایر صادر می‌شد. نام اس دی (SD) برگرفته از واژه سدان (sedan) می باشد. این خودرو یکی از محصولات شرکت ایران خودرو واقع در تهران است و در تیپ های مختلفی به بازار وارد شد و با توجه به تیپ و آپشن استفاده شده در خودرو در قیمت های مختلفی مورد خرید و فروش واقع می شد. تولید این خودرو در اکتبر ۲۰۰۸ در آمریکای جنوبی و با نام "Passion 207" آغاز گردید. همچنین در بازار های چین و مالزی این خودرو با نام 207 به فروش رسید.
1392/7/26
حسن خان من با شما چیکار دارم!نویسنده متن بالا مورد انتقاد بود
1392/7/28
قبول دارم که تندر 90 قیافه بدی داره ولی خداییش 206 رو از نظر قدر و شتاب تو جیبش میکنه هرکی قبول نداره بره یه سری تو سایت آپارات یا دیگر سایت ها بزنه متوجه میشه.
1392/7/29
من لوگان دارم شمعشو ماکسیمایی انداختم sd که بره بوق بزنه با مگان هم drag انداختم جوییدمش انداختم کنار . قیافشم کاپوت جلو رو ابرو انداختم رو چراغای اسپرت جلو . خوابوندمش رینگ مشکی . خیلی هم باباهاش حال میکنم . ماشینای قبلیم هم 206 . زانتیا . fx کوپه . خرجش هم خیلی کمه .
1398/12/21
ال نود لگنی بیش نیست . مگان اینه سوسک لهت میکنه . مزدا 3 و سراتو نمیتونن مگانو بگیرن بعد تو میگی با این لگن گرفتیش
1392/8/8
به زودي تندر 90 وانتشم مياد تا باهاش حال كنيد.
1392/8/9
دستت درد نکنه اطلاعات خوبی بود . من 206 رو در کل بهتر میدونم .
1392/8/10
متن نوشته شده کاملا درست وموارد را خوب مقایسه کرده بود.متشکرم
1392/8/11
اطلاعات خوبی بود ،ممنون
1392/8/12
man l90 daram modelesh 86 irankhodroie 160hezarta kar karde ama ensafan be nesbat khoobeo azash raziam faghat sare pich va khoroojiha age soratet kami bala bashe aslan nabayad roo handlingesh hesab baz koni vali narme va aslan be andazeye 206az ranandegi bahash ehsase khastegio kalafegi nemikoni 2 deighe poshte sd neshestam khasteshodam
1392/8/17
به نظر من 206 ماشین بهتریه
مگه نه؟
1392/8/29
اولا مواظب باشید گل به خودی نزنید حداقل مطالب همدیگرو بخونید اشاره ام به آرزوی کور شدن سینای بیگناهه که هر دوشون از ال90 تعریف کردن.بیشتر مطالبو میخونی فکر میکنی اومدی جمعه بازار هرکی میخواد با تبلیغات عجیب و غریب مال خودشو بفروشه.در هیچ کجای دنیا این 2 ماشینو با هم مقایسه نمیکنند از یه طرف 206 قرار داره که یکی از بهترین طراحیها از نظر زیبائی و هماهنگی اجزا و با تکنولوژی بالا به گونه ای که همین الان ecu این ماشین به حدی قویه که بیش از 15آپشن میتونی براحتی براش تعریف کنی بدون هزینه 1ریال.حوصله اش نیست الان یکی یکی بنویسم بعدا جداگانه توضیح میدم.طراحی 206 به حدی قوی بوده که تا 10 سال تمام تولیدات پژو را تحت تاثیر قرار داد و 206 به طور کامل پژو را نجات داد و یکی از بهترین ماشینها برای رالی است.ترمز 4چرخ دیسکی که مهمترین اثرش زودتر خنک شدن است و در ترمزهای پیاپی کارائی بسیار بالاتری از ترمزهای از رده خارج شده کاسه ای داره.سیستم تهویه اتوماتیک و کارا.هندلینگ و پایداری به مراتب بالاتر از ال90.در طرف دیگر ال90 قرار گرفته که از پایه به عنوان یب خودرو اقتصادی ساخته شده بنابراین نهایت سعی شده هم در طراحی و هم در اجزاءصرفه جوئی به عمل بیاد تا جائی که حتی یک چراغ برای دنده عقب در نظر گرفته شده که در جاهائی حتی خطرناکه چون مردم عادت به 2چراغ دارند.دید خوبی مخصوصا در عقب نداره و از هندلینگ و پایداری متوسط به پائینی برخورداره .صندلیهاش ارگونو می مناسبی ندارند و در برگیرنده نیستند و نیمکتی طراحی شدن برای ایجاد فضا.از نقاط قوت ال90 گیربکس و تا حدودی موتور ان است.ولی بدلیل عدم هماهنگی موتور با تعادل ماشین مقداری خطرناک میشه.هزینه هاش اگر از 206 بیشتر نباشه کمتر نیست.سیستم تعلیق عقب اون از نوع قدیمی و غیر مستقل است.فاصله طراحی این 2ماشین 5ساله ولی بدلیل اهداف متفاوت در طراحی 206 از تکنولوژی بالاتری برخورداره.با توجه به اینکه الان هیچکدام رو ندارم تا حدودی بیطرفانه نوشتم
1392/9/4
دوستان من سمند مدل1386 دارم و بارها در جاده با ال90 و انواع 206 کورس گذاشتم اما هر باربا اختلاف بردمشون،شتابش و سرعت گیریش حرف نداره ،درمورد ماشین های دیگه اگه اطلاعاتی دازین بذارین.ممنونم
1392/9/6
من از سال 88 تا الان 206 دارم.یک خانواده 4 نفره دارم و هر چند زمان مسافرت با کمبود فضا مواجه میشم ولی به دلیل ظاهر زیبای 206 و طراحی بسیار زیبای داخلی آن و هم چنین شتاب خوبش اون به تندر ترجیح میدم چون علاوه بر ظاهر نافرم و بی ریختش داخلش هم خیلی بد شکل هست.به نظر میرسه شهرستانی ها بیشتر طالبش باشند.چون کار وانت رو براشون انجام میده
1392/9/7
آقا سعید محترم من توی شهرستان زندگی میکنم.ولی هیچ وقت به خودم اجازه نمیدم توی یه سایت که کارش بررسی کارایی خودروهاست به سایر هموطنام بی احترامی کنم.از شما هم خواهش میکنم که به دیگران اهانت نفرمایید.از مدیر محترم سابت هم تقاضا دارم که کامنت های این جوری رو روی سایت نذارن.با تشکر
1392/9/8
یکی از دوستان در مورد تک چراغ بودن دنده عقب l90 ایراداتی گفته بود که باید عرض کنم چراغ عقب سوزوکی و مزدا 3 هم به همین صورته
ولی در مورد ل 90 همینو بگم که در میان ماشینای هم رده خودش از بهترین گیربکس و موتور برخورداره
1392/9/10
من نظری در باره قسمت های دیگه ای ندارم ولی در مورد صندلی 206 باید بگم صندلی های جلوی 206 بسیار خشک و نامناسب هست ما خودمون 206 داشتیم وقتی جلو بودم خیلی اذیت میشدم حالا فقط خشکی نیست یکی از مشکلات دیگه هم گودی کم صندلی در قسمت انتهایی نیشمن هست که واقعآ اذیت میکنه و نشیمنگاهش هم کوتاه و کوچیکه البته در این باره خیلی بحث شده توی سایت TT به این آدرس برید http://www.tt.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=138&t=26774
سوار ال90 هم شدم صندلی های ال90 خیلی خیلی بهتر از 206 هست
1392/9/10
من تندر 90 دارم ودر مورد صندلیهااخساس راحتی نمی کنم وچون اتوماتیک است لذادر سر بالایی هل بسیار کند وشتاب کمی دارد.
1392/9/11
ببخشد سعید جان تفاوت بچه شهرستانی با بچه پایتخت چیه؟؟؟ خونشون رنگین تره؟؟؟ با تقوا ترن؟؟؟ خوش قیافه ترن؟؟؟ یا ..... من ال90 ندارم و نخواهم داشت و نمی خرم چون پول خریدشو ندارم و اصلآ هم ازش خوشم نمیاد به دلم نمی چسبه . ولی 206 که میگی آنچنان آش دهن سوزی نیست تیپ5 هایی که ای سی یو شون بوش me7.4.4 بود یعنی تا سال84 واقعآ ماشین خوبی بود و شتاب عالی داشتن و فوق العاده بود و کلی آپشن داشتن ولی از84 به بعد ای سی یو me7.4.5 نصب شدکه مشکلاتی زیادی داره یکی کپ پدال گاز(مکث) البته در 7.4.4 هم داره ولی نه به اندازه 7.4.5 و یکی دیگه افت شتاب و کشش زیاد و.... البته این یه گوشه ای از مشکلاتش بود الان مدل جدید ها گیرباکس هم گویا عوض کردن اول MA5 N بود الان شده BE1 گیرباکس آشغاله BE1 فقط دنده1و2و3 ازma5سنگین تره اونم با اختلاف خیلی کم ولی در عوض4و5 ma5 خیلی از be1 سنگین تره جدیدآ هم مدل92 دیگه کاملآ داغون شده چون ای سی یوش رو عوض کردن به جاش کانتیننتال جایگزینش شده مثل قبل مالتی پلکس نیست و سیستم برق ساده و داغون شده و خیلی از آپشن هاش حذف شده سیستم ترمزش هم ماندو شده که آشغال در کل این خودرو تا سال84-85 خوب بود ولی بعد از اون مفت نمی ارزه راستی این تایپیک رو بخون حالشو ببر شاهکار های پژو 206 هست
1392/9/11
ادامه: طبق گزارش هایی که از نمایندگی مجاز ایران خودرو و تعمیر کاران خبره و مجله دنیای خودرو شماره 314 شده یکی دیگه از مشکلات بسیار بزرگ 206 های جدید(ایرانی) مصرف سوخت بالای اونا هست( 12 لیتر در100KM میسوزنه!!!! ) که مشکل در سر سیلندر خودرو و طریقه ماهیچه گیری موتور 206 های جدید(ایرانی) است یعنی شکل هندسی کانال های ورودی و خروجی در موتور های جدید با موتور های قدیمی متفاوت است و میزان تنفس خیلی کم شده یا به عبارتی دیگه آشغاله به تمام معناشده حالا از فضای بسیار کوچیک کابین و صندلی های نامناسب و صندوق عقب کوچیک که بگذریم قیافه خیلی زشت عقب خودرو هست و خیلی حالمو به هم میزنه.
1392/9/11
ادامه: 206 دیگه سیستم ترمز EBA نداره فقط ABSو EBD هست قبلآ سیستم ترمز bosch MK70 بود که ترمز های abs,ebd,eba رو داشت الان شده MANDO که فقط abs,ebd هست اونم از نوع آشغالش این تایپیک رو مطالعه بفرمایید http://ir206.com/206-f87/abs-mando-206-t6435.html
یه سری هم به این لینک بزنید تا با شاهکار های سیستم ماندو آشنا بشید http://alef.ir/vdcfm1dyvw6d1xa.igiw.html?199036
درپناه حق خدا نگهدار
1392/9/12
من یه تیپ2و یه تیپ6 خودرو 206داشتم از تیپ 2راضی تر بودم تیپ 6که یه مشکلات عجیبی داشت نمایندگی ها هم سر در نمیاوردن صندلی های 206اصلا خوب نیست لوگلن هم تعریفی نیست ولی از 206بهتره شتاب اولیه لوگان خیلی راضی کنندهست من با لوگان با اپتیما کورس گذاشتم تا 100نذاشتم رد بشه الان مدل 91تندر دارم خیلی راضیم طراحی 206برای سال 1998هست ولی لوگان طراحی 2006که تمام استانداردهای سال 2002به بعد رو داره ترمزهای لوگان خیلی از 206بهتره از هرکی دوس دارید بپرسید وتست کنید اگر جاده پیچهای تند نداشته باشه عمرا در سربالایی اس دی بتونه ازش رد بشه مصرف سوختش نسبت به 206معرکه ست در ضمن206چهاردرب 4ستاره نیست 2ستاره هست فقط 206دودرب 4ستاره هست ازنظر ایمنی ( سایت رسمی پژو)
1392/9/13
سلام
به تندر 90 میگن مینی SUV
چون تنها خودرویی که با کف بلندش میشه باهاش همه جا رفت کوه جنگل بدون اینکه نگران کفش باشی
1392/9/14
سلام
لطفا در مورد تندر درست قضاوت کنید من یه مدل 88 داشتم پارسال فروختم الان یه 91 دارم هیچ افتی کیفی نسبت به مدل 88 نداره مال منم ساخت پارس خودرو من با هر مدل 206 کورس گذاشتم همشونو سوسک کردم 206 مالی نیس دنده 1 تندر 50 تا دنده 2 95 تا دنده 3 150 تا دنده 4 180 تا 185تا میره دنده 5 که آمپر 205 تا بیشترنشون نمیده فکرکنم 220 شایدم 230 تا بره کدوم 206 میتونه حریفش بشه این وقتی بود که استاندارد بود الانم که رینگ پیستونه مگان انداختم 2000 سی سی شده گیربکسشم که دادم ضریب بالا واسم ساختن دنده 1 70 تا دنده 2 120 تا دنده 3 170 تا دنده 4 205تا دنده 5 دوربین پلیس 237 تا سرعت انداخته قابلی نداره
1397/9/1
با سلام 206 ماشین محبوبه تا سال 85 خوب بود بعد که تندر در سال 86 اومد 206 تا الان عین سوسک میمونه خیلی خز شده مطلب آخر که عرض کنم تندر 90 موتور پرشتاب تر از 206داره و گیربکس مولتی مدیا تندر 90 بهتر از 206 هستش با تشکر
1392/9/18
حقیقت اینه که 206خیلی ماشین خوبیه ولی نه از نوع اس دی خیلی خز شده طراحیشبرای قبل از سال 2000هست استانداردهای سال 2002 اروپا رو نداره
1392/9/20
تندر خوراک کوه و جنگل و بیابونه ماه ماه حرف نداره
1392/9/22
اونایی که از سر ناآگاهی و ناچاری از تندر تعریف میکنید 206 یک خودرویی بود که انقلابی در زمان خودش در صنعت خودرو به پا کرد و تقریبا به تمام دنیا از جمله آلمان وژاپن و تمام کشور های مطرح خودرو سازی دنیا به جز آمریکا که هیچ ماشین فرانسوی اونجا نیست صادر شده و در همه جا هم ازش خوب استقبال شد ولی ببنین ال 90 به چند تا کشور و چه نوع کشور هایی صادر شده ؟اما داستان تندر رو اگر بدونید فقط جهت بازار کشور های فقیر اروپایی شرقی مثل رومانی و.. طراحی شده با یک قیمت هدف پایین جهت رقابت با ماشین های ساخت روسیه اگه یک که حافظه داشته باشین زمانی هم که با بوق و کرنا قرار بود بیاد ایران (سال 81)قیمت اعلام شده حدود شش میلیون تومن بود که همون زمان 206 معمولی رو ایران خودرو 11 میلیون میفروخت ولی متاسفانه بدلیل همین طرفداری های بی اساس و نا آگاهانه و استقبال الکی از یک ماشین بی محتوا باعث شد خودروسازان عزیز ما تا جایی که بازار کشش دارد و مردم هم با به به وچه چه پول به این قو طی زشت ناقص الخلقه میدن قیمت رو بالا ببرن من که هیچکدوم از این خودرو ها رو ندارم ولی خودم تو ایران خودروام و میدونم چی به چییه خلاصه خلایق هرچی لایق
1392/9/23
از 206 اس دی که عقبش مثل قنداق بچه ست قشنگتره که
1392/9/23
با سلا م
تعصبی رفتار نکنید من خودم چند ساله که 206سوار میشم همیشه هم از تندر 90بدم میاومد تا اینکه شوهرم یه 91خرید چنر روز پیش باهش رانندگی کردم نظرم راجبش 180درجه عوض شد حس شاسی بلند بهت دست میده شتابش واقعا زیاده فرمونش نرم تره ترمزه هم بسیار عالی هستن بچه ها هم صندلی عقب کشتی میگیرن رو صندلی هم که سرپا ایست میکنن سرشون با سقف فاصله داره خلاصه که خیلی خوشم اومد 206هم خیلی زیاد شده هم جدیدا میگن بسیار بی کیفیت شده
1392/9/23
فرخ راد جان نداری نظر نده
1392/9/27
سوار تندر ک میشی انگار سوار تراکتور شدی من یکی مدل 88 داشتم فروختم 206 گرفتم خدایی خیلی بهتر از تندر هم شتابش هم کلاسش زمین تا اسمون با تندر فرق میکنه ولی مشکل 206 اینه ک کار دست مهندسان شریف ایران زمین هستش.
1392/9/28
سلام و عرض عدب باید خدمت نویسنده عزیز بگم که شما در متنت کاملا مشخص هستش که از 206 طرفداری کردی این انتقاد من از شما- اما من خودم هم SDV8 داشتم هم ال نود E2 به نظر من که رانندگی ال نود بهتره سواریش در جاده بهتره و در مجموع من از ال نود بیشتر راضی هستم تا اس دی در ضمن اس دی ساخت و تغییرش کار ایرانخودرو و ال نود هم ساخت رنو دیگه خودتون تا تهش برید( ب خاطر خدا درجش کنید)
1392/10/1
اس دی بویی از استاندارد نبرده هاچ بک بحثش جداست ال 90 ماشین خوبیه آدمو شرمنده خودش نمیکنه
1392/10/7
تندر یک ماشین خل وچله تا حالا ماشین دیدین یک چراغ دنده عقب داشته باشه؟!
1392/10/9
goodbye logan
moranoدنده عقبش یه چراغ داره
تک چراغ دنده عقب عیب نیست
1392/10/9
مطمئن باشين لوگان ماشين به صرفه تر و مقرون به صرفه ايه و تمامي نيازهاي شما از يك ماشين تو اين رنج رو بر طرف ميكنه نه اينكه 206 بد باشه ولي لوگان يه چيز ديگست
البته نويسنده محترم از متنش مشخصه كمي در مورد 206 اقرار كرده و شايد برخي رو براي انتخاب گمراه كنه
1392/10/14
صندلی ال 90 خیلی راحت نیست کمر درد هم میگیری درسته 206 از نظر جای سرنشین عقب مشکل دارد و شکی هم نیست اما رانندگی باهاش لذت بخش تر از ال 90 میباشد البته موتورهای 16 سوپاپ منظورم هست
1392/10/16
206 ترمز های خطر ناکی داره چون پژو از ایران رفته دیگه هر بلایی خاستن سر محصولات پژو دآوردن این مطلب رو بخونید http://1car.ir/ns-1394
1392/10/23
با سلام
من چند سالی هر دو مدل را سوار شدم نسبت به خودروهای زیر 50 میلیون که بهترینند اما از نظر کیفیت این دو مدل ال90 کیفیت بهتری دارد و 206 ایمنی بیشتری دارد. این سری ال90 اتومات برداشتم که خیلی راضیم
1392/11/2
از لحاظ شکل ظاهری نمیشه هیچ اتوموبیلی رو با اتوموبیل دیگه مقایسه کرد , چون سلیقه ها متفاوته ! فقط دو تا مطلب رو کارشناس محترم درباره ی لوگان مطرح نکردن ! : اول اینکه توی جاده از 206 خیلی صدای موتورش کمتر میاد داخل اتاق . دوم اینکه بدنه ی ماشین از لحاظ استحکام با خودروهای معتبر آ لمانی رقابت میکنه ! ذاخل دربهاش از سه لایه ورق ضخیم استفاده شده / ستونهای وسط (بین درب جلو و عقب) از استحکام فوق العاده ای برخورداره . پشت صندلی عقب و داخل سقف ؛تسمه های فولادی خیلی قوی تعبیه شده . شاسی ماشین هم که به راحتی قابل روئیت هستش
1392/11/5
من قبلا 206 اس دی وی 8 داشتم فروختم ال 90 گرفتم واقعا از کارم پشیمونم 206 خیلی بهتره شاید بعضی ها از روی تعصب نظر بدن ولی من فقط می خوام شمارو راهنمایی کنم
1392/11/10
دوستی که راجب به چراغ دنده عقب فرمودن مثل اینکه زیاد ماشین نمی بینند اگه مزدا 3 جلو دستتون اومد توجه کنید! بین این دو ماشین باید عرض کنم که کاملا سلیقه ای میشه نظر داد چون یا طرفدار دارن یا ندارن به لحاظ ظاهری باهم فرق دارن و شاید مناسب با شخصیتها انتخاب بشن در کل جفتشون ماشنهای خوبین.
1392/11/10
سلام دوستان ، سرعت و شتاب L90 از خیلی از ماشین های متعارف داخل شهری بیشتره و در مقایسه با 206 , 405 , ریو و تمام MVM ها هم از نظر فضای داخل و هندلینگ و ایمنی و هم آرامش سرنشین بهتره . البته در رنج قیمت تا 40 میلیون تومن .
1392/11/13
من یکماه یک 206 وی8 مدل 92 صفر گرفتم که الان کویلش سوخته و باید ببرم گارانتی
مکانیک ال90 رو خیلی بیشتر توصیه کرد
ظاهرا الان 206 از کیفیت پایینی برخورداره
1392/11/14
ما سه سال پیش ال90داشتیم به سه ماه نکشید پدال کلاچش خراب شد بعد باطریش ضعیف شد . به نضر من ال90 ماشین اشغالیه قطعه هاشم خیلی گرونه
1392/11/17
ال 90 تو دنده 1 و 2 از 206 میزنه جلو ولی از دنده 3 به بعد 206 تندرو قورت میده.به نظر خودم 206 بهتره ولی ال 90 هم بد نیست و خیلی جاداره لامصب هرچی تو صندوقش میندازی پر نمیشه فضای کابین هم عالیه مخصوصا واسه کسایی که قدشون بلنده اینم در نظر بگیرید که 206 قدیمی شده
1392/11/17
خیلی از دوستان اینجا گفتن که شتاب 206 کمتر از تندره!!! این دوستان برن تو سایت آپارات تست های درگ این دو خودرو ررو ببینن بعد اینجا نظر بدن!
دوست عزیز دیگه ای هم گفته بود تندر220 کیلومتر در ساعت میره!!! خود سازنده عددی که اعلام کرده 175 کیلومتره که اونم تو شرایط خاص اگر بهش برسه.
1392/11/28
ال 90 خیلی خیلی بهتره ...
1392/12/6
پدال جان کاشکی نتیجه رای گیری را همینجا میزدی رای گیری برای مردم بوده نه برای خودت
1392/12/6
با سلام همسر من سال 90 یک ال 90 صفرE2 خریداری کرد و ما آن را مدت دو سال داشتیم تا اینکه چند ماه قبل توی جاده متاسفانه واژگون شد و کاملا داغون شد. سرعت ما 110 کیلومتر بود البته خدا را شکر به علت مقاوم بودن بدنه ما مشکل جانی خاصی جز شکستگی جزئی پیدا نکردم. ولی بعدها متوجه شدیم این خودرو علی رغم تبلیغات بسیار به دلیل اینکه شاسی بدنه اش غیر استاندارد بالا است و جلوی ماشین بسیار سنگین تر از عقب آن است به راحتی واژگون می شود و کلا جزء خودروهایی است که تعادل خوبی در سرعت بالا و در مواقع خطر انعطاف کافی نداره. البته این نظر من نیست نظر کارشناسان فنی می باشد. در ضمن ما بعد از اون اتفاق ماشین رو به قیمت 10 میلیون تومان فروختیم. کلا اصلا به کسی پیشنهاد نمی کنم این خودرو را خریداری کنه . زیرا به هیچ عنوان انعطاف نداره و بسیار خشک می باشد. امیدوارم در طراحی ماشین با این قیمت ذره ایی برای جان و مال مشتری ارزش قائل شوند
1392/12/25
شما یا از رو رو ظاهر یا تعصب نظر میدید من واسه سرگرمی 5 ماه تو یک مکانیکی کار کردم و میدونم زیر اون کاپوتا چه خبره و صد درصد لایکو به 206 میدم
1392/12/29
من بنگاه دارم و هر دو ماشین رو داشتم
206اس دی انم وی هشتش خیلی سرتره فقط یک عیب بزرگ داره و صندلی عقبشه که جاش بسیار تنگه وگرنه از هیچ نظر ال نود به 206 نمیرسه
تو اتوبان خرم زال با هر دو رفتم 206تا218 تا رو حتی رفت ولی ال نود هر چند دنده یکو دوش از 206 اس دی بهتر بود ولی 180تا رو نتونست تو همون جا بره کلا منم توصیم 206 اس دی آنم وی هشتشه رانا آشغاله ال نود بد نی و ریو هم بعد 206 و ال نود میشه بهش فک کرد بقیه رو بندازید تو آشغال دونی خصوصا لیفان
1393/1/13
206 خیلی نرم تر و با شتاب و سرعت زیادتری است.
1393/1/21
همتون دارین حرف مفت میزنین از نظر فنی فقط ال90 از نظر ظاهری هم 206 تو فضای اتاق هم ال90 کلا ال90 بهتره ماشینای داخلی که سازندشون ایران خودرو و سایپا هستن همشون قوطی حلبین
1393/2/7
با سلام یکی از دوست ها به اسم اقا وحید گفته ال 90 175 کیلومتر بر ساعت میره من با ال90 210 کیلومتر برساعت رانندگی کردم جهت اطلاع اقا وحید
1393/2/7
ال ٩٠ خيلي بهتر از ٢٠٦ هست چون الان ٢٠٦ بيشتر قطعاتش چيني شده و مفت نميرزه . ال ٩٠ خيلي هم نرمتر هست . تازه اقا وحيد وقتي كمپاني ميگه حداكثر سرعت ١٧٥ كيلومتر اين سرعت تو حالت استاندارد هست يعني اگر از اين سرعت بيشتر بري به ماشين فشار مياد وگرنه تا ٢٠٠ كيلومتر رو به راحتي ميره
1393/2/9
آخه آقاي بابك ال90 ماشينيه كه همه دارن و من هم دارم وقتي كمپاني حداكثر سرعت 200 كيلومتر رو صفحه كيلومتر شمار گذاشته شما چجوري 210 كيلومتر رفتي من نميدونم .
1393/2/9
دوست عزيزي كه ميگه كمپاني حداكثر سرعت ال نود را 200 كيلومتر گذاشته ، اگر با دقت نگاه كنه عدد 220 كيلومتر را ميبينه .
1393/2/11
ال90 من كه سري اول و مدل 86 هست تا 200 كيلومتر نشون ميده حالا جديدارو نميدونم .
1393/2/11
من تو جاده تهران اصفهان با 206 اس دی وی 8 با یک ال 90 کورس گذاشتم وشت من میومد ولی نمیتونست 206 را بگیره
1393/2/18
سلام با تشکر از عوامل سایت این نقد رو دارم که تست هایی که انجام میدین خیلی درست نیس و به درو از واقعیته بی تعصب میگم چرا که شما تو تست ال 90 با رانا دقت کنید ال 90 رو تو درو موتور چهارونیم دنده میدن ولی رانار تا 6 گاز میخوره درسته تندر در نهایت موفق میشه ولی این درست نیس چرا که رانا با توجه با وزن سبکش به راحتی 206 صندوق دار رو شکست میده ولی اینجا میگین که اس دی ال 90 رو شکست میده دیگه شتاب اولیه ال90 انقد جا افتاده که همه میدونن تو این رنج قیمت هیچ ماشینی از پسش بر نمیاد حتی تو شتاب ثانویه هم محاله اس دی از ال90 بر بیاد تنها ماشینی که تو این رنج فقط تو شتاب ثانویه اونم با تفاوت خیلی اندک میتونه از پس ال 90 بر بیاد لیفان تلنت 1800 سی سیه خواهشا متعصبانه قضاوت نکنید
1393/2/18
خدمت آقا توحید عرض کنم که اگر دقت کنن بعد از عدد 200 تو صفحه نمایشه یه خط هست که عدد نداره که دهه از اینو نگاه کنید کیلومتر صفرو نشون نمیده و از 20 شروع میشه انتهاشم همینطوره

1393/2/19
عزیز من هیچکدوم ازین مطالب شمارو قبول ندارم....ال 90 هم ظاهر هم فنی هم سبک سر تر از 206 اس دیه.شما دو تا ماشین سدان کوچیکو باهم مقایسه کردی نه 2 تا ماشین اسپرتو...سیستم 2ice bimال 90 میرزه ب تمام اپشن های 206 اس دی.در ضمن ال 90 از اسمش مشخصه که این ماشین از شاسی فوق العاده ای برخورداره.همچنین شتاب 0 تا 100 این ماشینو هیچوقت نمیشه با 206 اس دی مقایسه کرد.شاید 206 تیپ5 ب پاش برسه اما اس دی هرگز....شما بهتره قبل از مقایسه از نمایندگی جفت این ماشین ها مدارک فنیشو بگیریو مطالعه کنی دوست عزیزم.در کل ممنون
1393/3/2
ال90 خیلی بهتر از 206 است موتوری ،جادار مصرف سوخت واقعا خوبه.از هردو دارم اما ال90 بهتره
1393/3/10
با سلام ...من هم ال 90 رادارم وهم 206 به نظر من تندر 90 جادار .مصرف سوخت کم.سریع و....ولی 206 تعادل کمی بهتر از تندر 90 رادارا میباشد.ولی تندر 90 بهتر وبا کیفیت تر است ... وحداکثر سرعتی که توانستم با تند 90 برم 195 کیلومتر در ساعت وپژو206 175کیلومتر در ساعت ...به نظر من تندر 90 بهتره
1393/3/17
سلام دوستان من قصد خرید خودرو دارم فقط تو انتخاب بین 206 با ال90 موندم واقعا کدومش مناسب تره؟ من زیاد اهل سفرم و یه ماشین میخوام که اذیت نداشته باشه لطفا راهنمایی کنید ممنونم
1393/4/1
با سلام خدمت دوستان عزیز
من بدون تعصب میگم 1/10/91 تندر 90 پارس خودرویی فول گرفتم قبل این خودرو وی8 داشتم سمند و 405 فقط تنها ایرادی که تندر داره اینه که وقتی ازش پیاده بشی دیگه نمیتونی پشت فرمون این گاریها بشینی اگه دروغ میگم یا اغراق میکنم کسانی که تجربه داشتن بیان بگن
ضمنا حسین اقا من قبل تندر 206 مدل 88 داشتم بد نبود ولی چون میخواستم صفرشو بگیرم وقتی تحقیق کردم فهمیدم متاسفانه کیفیت قطعات تولیدی 206 افتضاح شده چون بیشتر تولید ایران و چینه
ولی موتور تندر هنوز توسط متخصصان قلابی ایران دستکاری نشده یا علی
1393/4/8
تندر که هیچ وقت به پای 206 نمیرسه!تندر آمار چپی خیلی زیادی داره! در ضمن اصلا تیپش ناجوره !
مثل پیکان وانت میمونه
1393/4/11
بسیاری از وب سایت ها ال 90 محصول شرکت رنو اعلام میکنن که این اشتباه ال 90 یا لوگان محصول داچیاست و فقط برای اینکه تو ایران بتونن براش بازار فروش ایجاد کنن با برند رنو به بازار میاد اگه این حرف من و قبول ندارید یه سر به سایت netcarshow,com بزنید این وبسایت عکس و اطلاعات کامل تمام خودرو های دنیا رو داره اما تو قسمت رنو هیچ خبری از ال 90 نیست !!!!!! اما 206 اس دی اسمش تو قسمت خودرو های تولیدی پژو هست .... سر بزنید تا باور کنید.
1393/4/13
پژو به گرد تندر ال 90 نمی رسه ال90 از هرکی سوال کنی ماشین خوبیه توی یک سربالایی تند همه ماشین ها مخصوصا ماشین های با قیمت گیر افتادن اما ال 90 خیلی راحت از شیب بالا رفت تازه توی جاده کولرشو روشن کن اصلا از دور موتور کم نمی کنه هر کی بین این دو ماشین شک داره ال90 بگیره
1393/4/20
اگر فقط ظاهر براتون اهمیت داره 206 ولی اگر کارآیی و کیفیت و راحتی و استاندارد بودن و ایمنی براتون اهمیت داره توی خرید ال90 شک نکنید
1393/5/1
خدائیش206ازنظر قیافه خیلی سرتره
1393/5/10
سلام دوستان من با هر دو این ماشینا رانندگی کردم حالا این از اون یه ذره شتابش بیشتره یا اون از این خیلی مهم نیست هر دو 1600 و تقریبا گاز خوریشون یکیه...... از نظر ظاهر از داخل و بیرون 206 معلومه که خوشگل تره لوگان خیلی زشته.... زیر پاشون هم تو جاده مث همه تقریبا لوگان یکم نرم تره...... من از سواری وی 8 بیشتر خوشم اومد تو سرعت بالا بیشتر حال کردم... یه جورایی بیشتر چسبید ب نظر من البته
1393/5/15
L90خيلي بهتره.علتش هم طراحي موتور ،تعليق و ...جديدترشه
1393/6/16
مردم الان دور ۲۰۶ رو خط بکشید ما الان داریم کیفیت ماشین پایین اومده
1393/6/18
سلام لوگان رو نمی دونم اما 206 داشتم 2 سال اول خیلی خوب و بی صدا بود اما بعدش زیاد جالب نبود البته متاسفانه خودرو های داخل اکثرا همینن....
1393/6/19
206 با کلاس تر از رنو تندر 90 است حتی قیافه اش نیز خیلی بهتره ....
1393/6/31
به نظر من مقایسه این دو خودرو خیلی کار درستی نیست، شاید از نظر ظاهری و آمار کارخانه و قیمت بازار نزدیک به هم باشند ولی از نظر سال طراحی سیستم تعلیق و خیلی مسائل دیگه ال90 خیلی از 206 جدید تره!
من هر دو رو مدتی سوار شدم و الان هیچ کدوم از اینا رو ندارم. نظری که میدم بدون قصد و غرض هست (سعی میکنم اینطور باشه).
از نظر من ال 90 سواری بهتری داره، دنده هاش فوق العاده نرم تر از 206 هستن و ارتفاعش باعث شده تا بسیار به اطراف مسلط تر باشید، از نظر صندلی هم واقعا ال 90 سر هست و من تجربه رانندگی 9 ساعت مداوم با این ماشین رو دارم بدون ذره ای خستگی.سرنشینان عقب هم که در راحتی کامل از مسافرت لذت میبرند.در مورد شتاب ثانویه هم فکر میکنم ال 90 بهتر باشه.من با ال 90 درگ 400 متر کردم و راحت از 206 بردم. از نظر استحکام بدنه هم که کاملا مشخصه که ال 90 سرتر هست (206 با کوچکترین تصادفی نوک کاپوتش فرومیره). از نظر جلوبندی هم اگه جلوبندی ال 90 رو ببینید ، خودتون میفهمید که چقدر پرقدرت و مستحکمه !!!
در عوض 206 فرمونش نرم تره ، طراحی داخلیش قشنگتره و کیفیت مواد داخلش بهتر و چشم نواز تره .همونطور که گفته شد در سرعتهای بالا به دلیل ارتفاع کمتر و آیرودینامیک بهتر مانورپذیری بهتری داره. ولی فضای صندلی های عقبش فاجعه ست!!
البته اینم بگم که کیفیت قطعات ال 90 فوق العاده عالیه و به راحتی خراب نمیشه (این رو بارها در خودروهای دوستان دیدم با کارکردهای بالای 150هزار کیلومتر).
در آخر فکر میکنم ال 90 به خاطر طراحی جدیدتر (نمیگم خوشگل تر) ، گزینه بهتری ست.
1393/6/31
من با هر دوش رانندگی کردم از نظر سرعت 206 از نظر نرم بودن ال نود از نظر قیافه 206 از نظر امنیت 206
206 وقتی من باهاش رانندگی کردم 210 تا دقیق رفت ولی ال نود 180 تا بیشتر ميره احساس می کنی داری چپ می کنی. و آدم ميترسه بره.ال نود خیلی روونه ولی 206 جاش کمه و راحت نیستی امنیت هم 206 چون 200 تا باهاش بري آخ نميگه
1393/7/1
آقا مهدی عزیز که تو بحث امنیت هی 206 206 میگی ، شما اگه یه مقایسه بین ترمز ، شاسی و بدنه دو تا ماشین بکنی متوجه میشی که در بحث امنیت 206 در برابر ال 90 حرفی برای گفتن نداره!دلیلی نداره چون سرعت بالاتری رو میره و تعادل بهتری داره هنگام تصادف امنیت بیشتری برای سرنشینان تأمین کنه!!!
1393/7/7
سلام
1- از نظر فنر بندی و تعلیق
2- از نظر شتاب
3-از نظر ظاهر
4- از نظر امینت هم که می دونید
206 سرتره از ال90 + دیگه خودتون مطمئنن می دونیند که لوگان چیه و مال چه کشوری و چه شرکتیه !!! یه موتورو به یه بدنه که هیچ ربطی نداره بستن و ملت میرن می خرن و فک می کنن همین الان از فرانسه اومده :دی
1393/7/7
یه چیزی یادم رفت بگم در مورد 206 اونم اینه از هر دو تا ماشین ها وقتی که 5 نفر کامل توی ماشینه کولر بگیرید خودتون متوجه تفاوت 206 و ال90 می شید !!!!
1393/7/10
سلام دوستان...به این نکته هم توجه داشته باشید که 206 هر 4 چرخش ترمزاش دیسکی هستش و abs جدا از هم برای هر 4 چرخ داره...
1393/7/13
آقاجون همه این بحثها بیفایده است. هر چی پول بدی همون قدر آش میخوری. اینا هم قیمتشون مساویه لذا فقط میمونه بحث سلیقه.
باقی همه کشک.
1393/7/27
ال90 چیه تروخدابا اون قیافش مثه چمدون میمونه.امنیتش کجا بود جیپ شهبازم امنیت داره ومحکمه
1393/10/12
شما تا حالا ال 90 داشتی که اینطوری داری درباره اش حرف میزنی من داشتم خیلی بهتر از 206 405 و پژو پارس هست. شما برو توسایت ایران خودرو مشخصات فنی این ماشین رو ببین بعد درباره اش حرف بزن.
1393/7/27
سلام دوستان به من بگید که از نظر موتوری تو کولر گرفتن و سربالایی و حتی بخاری کدومش بهتره ؟
1393/10/12
ال 90 ماشینی است که از لحاظ شتاب.سرعت.عالی تو کولر گرفتن زیاد خوب نیست البته ربط به مصرف کننده هم داره تو سربالایی خوبه به نطر من ال 90 بگیری بهتره حالا اگه می خوای برو تو سایت ایران خودرو مشخصات فنی هردو ماشین رو ببین
1393/8/12
من هر دوشون رو داشتم، البته 206 تیپ5 مدل 83 رو قبلا داشتم.
از لحاظ ایمنی 206 سرتره (متاسفانه بعضی دوستان، محکم بودن بدنه رو با ایمن بودن اون اشتباه میگیرن، منظورم اینه که برای اینکه بفهمی کدوم خودرو ایمن تره باید بری تست تصادف اونها رو بررسی کنی، یعنی وقتی خودرو تصادف کنه، 206 طوری طراحی شده که بدنه بیرونی ماشین و محفظه موتور آسیب زیادی میبینه اما کابین و راننده کمترین آسیب رو میبینه! این یعنی ایمنی، نه اینکه مثل ال نود که بدنه سالم تر بمونه و نفر داخل خودرو بمیره، در هنگام تصادف با 206، موتور به زیر خودرو منتقل میشه و به هیچ وجه به داخل کابین نمیاد )
از لحاظ ترمز هم که بدون شک 206 ( هر چهار چرخ دیسکی)
از لحاظ ظاهر داخلی و بیرونی هم که بدون شک 206
از لحاظ صندلی های جلو و راحتی راننده بدون شک 206
از لحاظ هندلینگ بهتر خودرو بازم 206
از لحاظ سیستم تهویه و کنترل سیستم صوتی 206
از لحاظ فضای داخل صندوق و راحتی فضای صندلیها عقب بدون شک ال 90
از لحاظ مناسبتر بودن تو جاده ها و خیابان های ایران ال 90 (چون ارتفاعش بلندتره )
از لحاظ کیفیت ساخت (نمره منفی کمتر) و قطعات در حال حاضر ال 90
از لحاظ موتور (شتاب و مصرف سوخت)در حال حاضر شبیه همه ولی کیفیت ساخت موتور ال 90 بهتره و طراحیش جدیدتر
رینگهای ال 90 آلومینیومی ولی 206 فولادیه پس ال 90 بهتره
ال 90 دیرتر خراب میشه اما خرجش از 206 بیشتره و قطعاتش سخت تر گیر میاد
در مجموع بنظر من 206 خوراک مجردا و خونواده 2 نفره نهایت با یه بچه کوچیک اما ال 90 برا خانواده بهتره
در ضمن من خودم با 206 بیشتر حال میکنم ( برا همین امیدوارم جانبدارانه نظر نداده باشم )



1393/8/15
من هم میگم 206 من با 206 بیشتر حال میکردم ولی الان ال90دارم این هم خوبه راضی هستم ولی 206 یه چیز دیگست کلاس وزیبایی وطرح اتاقش واحساسی که به سرنشینان منتقل میشه عالیست اما چون ماشین جادار اولویت اولم بود فروختم وال 90 خریدم .مشکل ال 90نسبت به 206 صدای زیاد باد در سرعتهای بالاتر -نداشتن تهویه اتوماتیک وکنترل ضبط روی فرمان وداشبورد یکنواخت واتاق خسته کننده هستش اگه اهل منزل رو راضی کنم با 206 اس دی البته وی 8 جایگزین خواهم کرد
1393/8/19
من با هرکدوم بیشتر از 20 هزار رانندگی کردم اگه بخوام خلاصه و مفید بگم از نظر قدرت موتور و شتاب تفاوت چندانی ندارن از نظر نرمی تندر مقداری نرمتره مخصوصا زمانی که سرنشین عقب داره ماشین بسیار نرم میشه قدرت مانورو هردو خوبن اما 206 مقداری بهتره از نظر لذت رانندگی ال90 حرفی برای گفتن نداره و 206 خیلی بهتره از نظر راحتی سرنشین عقب 206 حرفی برای گفتن نداره و ال90 خیلی بهتره از نظر دید در رانندگی 206 خیلی بهتره درواقع ال90 دید کور زیادی داره و در نهایت از نظر کیفیت قطعات مخصوصا در قسمت موتوری ال90 خیلی بهتره درواقع ال90 نسبت به 206 استهلاک کمتری داره. دوستان در مورد ظاهر خودرو قضاوت با خریدار
1393/8/20
سلام.به نظرمن تندر90یک خودروی کاملابی عیبیه فقط عیبش تعادلشه ولی ازنظرفنی ازخودروهای هم سطح خودش بهتره
1394/3/21
کاملا باهات موافقم دادا دقیقا همین طوره
1393/8/21
من قبلا ال90داشتم بیخودترین ماشین بود بعدش 206 sd v1 مدل 88گرفتم عالی بود تو برف های گدوک همه ماشین ها کم اوردن خاموش شدن ولی مال من هنوز داشت میرفت.فروختمش کاپرا گرفتم پشیمون شدم دوباره میخوام یه 206 sd v8صفر 93بگیرم
1394/1/30
داداش به نظر من برو همون 206 سوارشو...
تو که کاپرا رو با 206 مقایسه میکنی حرفی برای گفتن باقی نمی مونه!!
1394/2/11
سلام
دوست عزیز نباید 206 صفرشو بگیری ای سی یو میسوزنه و صداش خیلی بیشتر شده (نسبت به مدل های پایین تر از 90 89 )
البته من اینا رو از فامیلام که صفرشو گرفته بودن شنیدم
در حال حاضر ال 90 دارم و خیلی عالیه خودم که خیلی راضیم
1394/4/15
206 با کاپرا ؟؟ بعد ماشینا واسه چی خاموش میشدن تو برف ؟؟
1393/9/7
با سلام و تشکر از اطلاعات مفیدتون لطفا خودروهای دیگر ایرانی مثل soren elx و pars elx رو هم بررسی و مقایسه کنید.یک دنیا ممنون
1393/10/2
سلام به همگی.
به نظره من 206 بسیار بهتره.یه ECU MODE اس دی میارزه به قیافه کج و کوله ال90
1393/10/12
اگر به قیافه باشه 206 اگه به سرعت.شتاب باشه ال 90 حرف اول رو میزنه.
1394/2/9
من كه واقعا بات موافقم. من خودم sd دارم ال ٩٠ هم سوار شدم اصلا خوشم نيامد خيلى مزخرف بود
1394/3/7
۲۰۶ خیلی زشت وهال بهمزن است ال۹۰ بهترین شکل و قیافه را دارد _!_/:!/!sdiyfrلمفنلتلتار
1393/10/16
من sdv8 دارم خیلی راضی هستم خوش دست نرم ودارای قدرت مانور بسییار بسییار بالایی بر خوردار تو مانور دادن l90 پیشش 0 هست با l90 کورس گزاشتم l90 چپ کرد من حس کردم ایرورودینامیک و هندلینک ضییفی بر خور دار هست و کسایی که قبول ندارن می تونن سوار هر 2 ماشین شن و تفاوتو احساس کنن
1393/11/28
بابا شماها خیلی فضایی هستید،خنده داره حرف زدنتون
با ال۹۰ کورس گذاشتی و اون چپ کرد؟
چه جالب و با مزه
دیگه این حرفو جای دیگه نزنی که بهت میخندن
من به شخصه تمام خودرو های ایرانی رو داشتم از پراید بگیر تا زانتیا
اگه با قیافه ال۹۰ کنار میاید تو این رنج بهترین انتخابه
از نظر کیفیت قابل مقایسه با ۲۰۶ نیست
سرعت و شتاب ال۹۰ سر هستش
ال ۹۰ سیستم فنر بندی نرمتری داره
مزیت ۲۰۶ ترمز بهتر از ال۹۰ هستش اونم نه در حد خیلی زیاد
از نظر تعادل هم ال۹۰ هیچ مشکلی نداره ،تعادلش بهتر از ۲۰۶ نباشه بدتر هم نیست
پس لطفا چون یه ماشینیو دارید الکی نیاید نظر بدید و مردمو گمراه کنید
1393/12/18
بابا ما که 206 ندیده نیستیم یه حرفی بزنید با عقل جور در بیاد 206+تصادف+ بدبختی +حالا تندر 90 هنوز یه چیزی من با تندر کورس گذاشتم تا دنده 3 عقب افتادم واقعا ماشین خوبیه 206 خوبه ولی اگه دست بخوره دیگه مفت نمی ارزه تندر فقط با قیافش کنار بیایی همه چیز درست میشه حالا 206 اس دی هم اونقدارا خوشکل تر ا تندر نیست
1394/5/10
ال 90 تو شتاب اصلا ممکن نیست که کم بیاره درضمن من خودم 200تا میزان باهاش رفتم اگه ال90 رو کنار206 بزاری 206مثل اسباب بازیه کنارش
1393/11/8
درسته که ال90زشته ولی کیفیت راضی کننده ای داره من خودم ال90رو به کسایی پیشنهاد میکنم که خانواده پرجمعیتی دارند چون صندوق عقبش از206 بزرگ تره واینکه فضای عقب 206 خیلی تنگه.
1394/1/10
سلام. خیلی خوب بود، واقعا مفید بود
1394/1/26
از لحاظ ظاهری 206 sd واقعا از نمای پشت خیلی زشته از لحاظ قدرت و شتاب هم به ال 90 عمرا نمی رسه ال 90 سطح بالاتری داره راننده به جاده مسلط تره البته به همین دلیل باید در سرعت های بالا راننده بیشتر مواظب باشه سیستم گیریبکس خیلی خوش دست و نرم تری نسبت به 206 داره همچنین جلوبندی محکم تری نسبت به 206 داره ال 90 موتور 16 سوپاپ داره که باعث می شه در سربالایی ها نفس خوبی داشته باشه کلا فناوری ال 90 جدید تر از 206 هست
1394/2/6
با سلام خدمت دوستان من پانزده ساله راننده ام و تمام این آشغالای ایرانی رو سوار شدم آخرین ماشینم یه 206 اس دی بود مدل 90 با یه باک خوشگل میرفتم تا مشهد بی تاروف و با یه بک میرفتم شمال میگشتم چندروز بعد نزدیک تهران کرج بنزین میزدم اگه تو جاده سر گاز بری دور موتور پایین یعنی بالای 125 نری تا صد کیلومتر بعد شیراز رفتم بعدش یکی از دوستام سال 91 مخمو زد خودش ال 90 داشت منم ماشینو فروختم ال 90 گرفتم اولش که سوار شدم خیلی حال داد روز بعدش برای ارتفاع بردم پیش یه آشنایی تا دید گفت خیلی احمقی گفتم چرا گفت بعدا میفهمی زمانی که داشت ارتفاع میزد فنر لولو به اکسل عقب خال جوش زد گفتم چرا گفت بری جاده شمال سر پیچهای جاده میفهمی چرا خداییش این ال 90 هرجور سرگاز رفتم کمتر از صدی 9 نمیسوزوند عین واقعیت من باهاش رفتم شمال رسیدم روز اول گذشت باک خالی بود تو جاده هم که سر پیچها افتضاح بود من تو پیچهای جاده هیچی مثل یه سمند ارتفاع خورده نداشتم بعد دو ماه بدجوری دلمو زد ماشینی که 31 خریده بودم به زور 28 فروختم روز محضر هم داشت معامله بهم میخورد چون قبل من ماشینی که یک سال کار کرده بود هنوز گارانتی هم داشت پتج دست قبل من گشته بود این خودش حرفمو تصدیق میکنه من هیچ خصومتی با ال نود ندارم اما خداییش آشغالترین ماشینی بود که خریدم هرکی هم میگه خوبه یا زیاد سر در نمیاره کم تجربس یا دیگه خریده نمی تونه از شرش راحت بشه تعریف میکنه اونایی که دارن و تعریف میکنن اگه راستشو میگن یه جمعه برن پارکینگ ببینن اصلا یکی میاد بگه خرت به چند من ما ایرانی ها از چیزی کم بشه گیر نیاد خوشمون میاد الان چون ال 90 تو تحریمه تولید نمیشه گرون میشه ما ایرانی ها هم دنبال کمیاب حتی اگه آشغال باشه مثل 206 تیپ دو که قبلا گرون شد اما اون حداقل از لحاظ اطاق واقعا فوق العاده بود فقط موتورش ضعیف بود ایرانخودرو کردش یه غول بخدا هر کاری کردم ال 90 اسپرت کنم نشد یه بار تو ولنجک پارک کردم جلوی ماشین به سمت پایین بود شیب خاستم از پارک در بیام آیینه وسط به عقب ماشین دیگه کاملا دید نداشت سپرها افتضاح جلو داشپورت دقیقا مال این پراید های مدل با هستش صدای موتور هم میاد داخل هرکی هم بگه صفر تا صد از اس دی بهتر والله دروغه صدبار لب چهارراه ها امتحان کردم الانم یه پارس 92 ال ایکس با موتور تی یو 5 دارم رفتم اصفحان وبرگشتم یه باک فکر کنم تجربیاتم به درد دوستان بخوره با تشکر از سایت میخورد چون قبل من ماشینی که یک سال کار کرده بود هنوز گارانتی هم داشت پتج دست قبل من گشته بود این خودش حرفمو تصدیق میکنه من هیچ خصومتی با ال نود ندارم اما خداییش آشغالترین ماشینی بود که خریدم هرکی هم میگه خوبه یا زیاد سر در نمیاره کم تجربس یا دیگه خریده نمی تونه از شرش راحت بشه تعریف میکنه اونایی که دارن و تعریف میکنن اگه راستشو میگن یه جمعه برن پارکینگ ببینن اصلا یکی میاد بگه خرت به چند من ما ایرانی ها از چیزی کم بشه گیر نیاد خوشمون میاد الان چون ال 90 تو تحریمه تولید نمیشه گرون میشه ما ایرانی ها هم دنبال کمیاب حتی اگه آشغال باشه مثل 206 تیپ دو که قبلا گرون شد اما اون حداقل از لحاظ اطاق واقعا فوق العاده بود فقط موتورش ضعیف بود ایرانخودرو کردش یه غول بخدا هر کاری کردم ال 90 اسپرت کنم نشد یه بار تو ولنجک پارک کردم جلوی ماشین به سمت پایین بود شیب خاستم از پارک در بیام آیینه وسط به عقب ماشین دیگه کاملا دید نداشت سپرها افتضاح جلو داشپورت دقیقا مال این پراید های مدل با هستش صدای موتور هم میاد داخل هرکی هم بگه صفر تا صد از اس دی بهتر والله دروغه صدبار لب چهارراه ها امتحان کردم الانم یه پارس 92 ال ایکس با موتور تی یو 5 دارم رفتم اصفحان وبرگشتم یه باک فکر کنم تجربیاتم به درد دوستان بخوره با تشکر از سایت
1394/2/17
اقا مجید شما که چیزی از اسپرت کردن نمیدونی و فکر کردی ال۹۰ مثل پژو هستش که فنراشو بریدی و ماشینو خابوندی ' ال۹۰ اگه فنراش بریده بشه و بیاد پایین تعادلش افتضاح میشه'چون بیش از حد خشک میشه و سر پیچ سر میخوره و این هم به دلیل اینه که فنر لول ال۹۰ پنج دور داره در حالی که فنر لول پژو ۱۰ دور داه و اگه فنر پژو رو برش بدیم خیلی تو نرمی اون تاثیری نداره'اما ال۹۰ به صورت فابریکی تعادل خیلی بهتری داره تاحالت کف خواب
پس لطفا شما که اطلاعی از سیستم ماشین ندارید و دست به یه کار مبتدیانه میزنید اشتباه خودتونو گردن ماشین نندازید
1394/4/22
كدوم فناوريش؟؟؟
٢٠٦ يه ماشين اروباييه كه تو خيلي از كشورهاي آمريكا و آلمان و فرانسه و ... طرفدار داشته ولي ال٩٠ يه طرح مزخرف از رومانيه كه فقط ميتونه تو تركيه و سوريه تاكسي باشه با اون داشبورد شبيه برايد...
1394/7/13
مجید جان تو سوار نشو جای دیگم ازین حرفا نزن بهت میخندن
نمیفهمم اونایی که این تو تا ماشینو مقایسه میکنن هدفشون چیه
206 یه ماشین صرفا فشن اونم برا اواخر دهه نود در مقابل یه ماشین با کیفیت جادار و با ارزش خرید بالا مثل تندر چه کار بیهوده ایه
اومده میگه رفتم سفر، با 206 چند نفر میتونن راحت یه سفر بالای 1000 کیلومتر برن ،چقدر وسایل میتونی ببری؟
در مورد مصرف سوخت مجله ماشین چند سال پیش فاصله تهران تا مشهد هر دو خودرو رو مقایسه کرد و تندر فقط چند کیلومتر کمتر پیمایش داشت که اون چند لیتر بنزین اضافه به فضای فوق الغاده ای که بهت میده اصلا قابل محاسبه نیست جالبه تو همون مقاله از کیفیت و بی صدایی تندر در مقابل 206 که با کارکرد پایین تر صدا میداده سخن گفته
صندلیاش ناراحته؟ دقیقا با چه ماشینی مقایسه میکنید؟ پژو 405 پرشیا و سمند با اون صندلیای نفرت انگیز که دو طرف صندلیای عقبش مثل چاله میمونه و عمرا 3 نفر بتونن تو مسافت طولانی راحت باشن یا 206 که افراد با قد 160 هم توش راحت نیسن چه جلو چه عقب
تنها ماشینی که میتونید تو بازار با کارکرد بالای 150 هزار تا با خیال راحت از فنیش بخرید تندره نه هیچ ماشین دیگه ای
ترمز از 206 بهتر نباشه بدتر نیست
آقایی که میگی صدی 9 کمتر نمیسوزونه خود من تو سینه کشای جاده قم مسیر برگشت به تهران با پیمایش بیش از 1200 کیلومتر صدی 5.9 زدم اونم با سه سرنشین و صندوق پر
مدل 89 بعد از 94000 تا فقط تسمه تایم تعویض شده + یک سری شمع + دسته موتور زیر گیربکس
میانگین مصرف ترکییبی من هم 6.5
خلاصه اگه 2 نفرید با فوقش دو تا طفل 206 میتونه جزو آپشناتون باشه اما اگه حتی سه نفر از آب و گل درو مده میخوان سوار ماشین بشن لااقل 206 هیچ جایی تو انتخاباتون نداره
1394/8/28
مهدی 206 sd هم 16 سوپاپ داره وسریع تر از ال 90 206sd190تا میره و ال90 180تامیره طراهی ضاهری 206sd قشنگ تر از ال 90 هر دو خوبن اما 206 از نظر اپشنال و طراهی بهتره و 206 4 سیلندر
1394/2/26
دوستان حالا چکار کنیم؟تندر بخریم یا نه؟از 206 متنفرم چون مدل سوسکیه و جا نداره.تندر بخرم یا پراید؟50 میلیون بودجه دارم.لطفا جواب بدهید
1394/3/21
داداش ال90 بخر پشیمون نمیشی e2شو بخر تا فول اپشن باشه درضمن فابریکشو بهم نزن من خودم 35ساله راننده ام انواع ماشین هارو سوار شدم ال90 یه چیز دیگست حرف ندلره سوختشم صدی 6.5 تا7 نهایتش هست پشیمون نمیشی
1394/3/27
با سلام خدمت شما. اگه قيافه مهم نيست براتون و كيفيت مهمه ال ٩٠ مخصوصا مال پارس خودروكه من دارم عاليه و از نظر شتاب ما خودمم امتحان كردم اس دي وي ٨ و ال ٩٠ ايي٢ اونم مال پارس خودرو كه ال ٩٠ اس دي وي ٨ رو ميزنه تو شتاب البته تا سرعت ١٤٠ بعدش اس ميره و ضمناً ال ٩٠ نسبت به اس دي خيلي كم نرمه و اس دي بعد ٢ سال صداش داخل كابين بيشتر ميشه كه ال ٩٠ اونطوري نيست از لحاظ مصرف سوخت هم ال ٩٠ كم مصرفه و موتورش دير خرج ورميداره نسبت به ٢٠٦اس دي
1394/4/18
داداش ال 90 بگیر و به فابریکشم دس نزن کم مصرفم است پشیمون نمیشی من خودم الن سه سال دارمش هیچ خرجییم نداشته
1394/4/18
فولشو بگیر
1394/3/28
با سلام خدمت دوستان
یه مطلب رو خدمتتون بگم در مورد سرعت و شتاب و ... ال90 - البته بدون دل بستگی به ال 90
ال90 تا 3000 کیلومتر اول اجازه رانندگی پرخطر که به موتور آسیب میرسونه رو به راننده نمیده( شما پدال گاز رو فشار میدید اما ECU اونو کم میکنه) تازه بعد اون حداکثر امکانات موتوری در اختیار کاربر قرار میگیره اما بازهم کنترل آسیب رسانی به موتور را دارد به همین دلیل برخلاف اغلب ماشین ها که دور موتور سبز/زرد/قرمز دارند ال90 کاملا یک رنگ است یعنی با تنظیم اولیه میتونید با دنده یک با سرعت بالا نیز رانندگی کنید
ال90 در ابتدای استفاده تا 50 -60 کیلومتر اول شیوه رانندگی شمارو کنترل میکنه و بسته به اینکه مثل جوونا به حالت مسابقه ای رانندگی کرده باشید تنظیم هاشو برای حالت مسابقه و پرشتاب ذخیره میکنه (که البته مصرف خیلی بالا میره) اما اگر بصورت معمول و تو شهری این مسیر رو رفته باشید به حالت راننده معمولی تنظیم میشه و مصرفش پایینه{این تنظیم یکبار ذخیره و پس از اون فقط استفاده میشه، البته میتونید این تنظیم رو ریست کرده مجدد تنظیم دلخواه رو ذخیره کنید} (البته همه اساتید هستید میدونید که مصرف به عوامل زیادی بستگی داره: تمیزی فیلتر بنزین/هوا/روغن، تنظیم باد، سرویسهای به موقع، نوع بنزین، شرایط جوی محل رانندگی و ....)
1394/4/5
سلام دوستان.موتور ٢٠٦ براي بهبود شتاب اوليش ديكه دريجه ي كازش برقي نيست شده سيمي و روند قبلش كه كند بود رو جبران كرده و با اون موتور ١٦ سوبابش كولاك كرده حتما امتحان بكنيد جون احتمالا با دريجه سيمي خيليا امتحان نكرده باشن و در ضمن موتور با سوخت اكتان نود كار ميكنه حتما حتما از بنزين سوبر استفاده كنيد و تغيير اون رو لمس كنيد
1394/4/5
فقط ال ۹۰ هر کس بخره پشیمون نمیشه هم از نظر فنی و سرعت عالیه و هم با چند تا تغییر ظاهری اسپورت و عالی پیدا می کنه.
1394/4/18
مافقم تنها ماشینی که با اسپرت کردنش خیلی فرق می کنه ال90ده
1394/4/7
سلام ، من L90 داشتم هم اکنون هم 206 SD ، از نظر زیبایی ، کابین و هندلینگ رانندگی 206sd واقعا عالیه . اما متاسفانه قطعاتی که در سالهای اخیر تولید میشه برای 206sd کیفیت پایین تری نسبت به L90 داره .در مورد شتاب ، شتاب اولیه 206SD خیلی بیشتر از L90 هستش اما در دور گرفتن (دنده بالای 3) L90 بهتر عمل میکنه .
در کولر گرفتن و سربالایی هر دو ماشین عالی هستن . ولی مسافرت برای دو نفر (خودم و همسرم با 206SD برامون خیلی راحت تر بوده تا L90 .(ضرباتی که از دست انداز به کابین منتقل میشه واقعا کمه و تو این رنج قیمت عالیه ، ضمن اینکه فرمان sd 206 خیلی بهتر عمل میکنه) اما اگه خانواده پر جمعیت 3 نفر به بالا هستین توصیه میکنم L90 بگیرین چون فضای سرنشین های عقب بیشتره و راحت تر .
1394/4/17
سلام دوستان
من تجربه استفاده از هر دو اسن ماشین ها را داشتم. قصد دارم صادقانه تجربایتم را در اختیار دوستان قرار دهم.
206 sd v8 را حدود 2 سال داشتم و کاملا ازش راضی بودم . از لحاظ شتاب و سرعت و مصرف با تندر90 تقریبا یکسان بود. از لحاظ زیبایی بدون شک 206 داخل و بیرون زیبا تری دارد. از لحاظ لذت رانندگی و امکانات بیشتر بازم به نظرم 206 بهتر بود. ماشین من مدل 90 بود و با این جدید ها که گیربکس نیرومحرکه دارن کامل فرق داشت و یکبارم کارم به مکانیکی نکشید. تنها ایراد این ماشین فضای کم سرنشینان عقب بود . از لحاظ شتاب هم بدلیل دریچه گاز برقی که داشت شتاب اولیه کمتری نسبت به تندر دارد. اگر نوع سیمی اون باشه بی شک 206 و تندر شتاب یکسانی خواهند داشت.
در مورد تندر هم باید بگم یک ماه هست دارم . ازش راضی هستم ولی خیلی ساده هست اما کیفیت موتور و قطعات کاملا مشخص است. مصرفش با 206 یکی هست. صدای موتورش در دورهای پایین کمتر هست. فضای جاداری دارد.
در ضمن تندر من با تندر یکبار 6 نفر سوار بودیم و ماشین خیلی نرم و پر قدرت عمل میکرد. در صورتی که با 206 صندوق دار ماشین با ضعف روبرو میشد و باید گاز بیشتری به ماشین میدادی. تندر احساس میکنم در سربالایی و مسیرهای پر دست انداز راحت تر عبور میکنه.
اگر خانواده زیر 3 نفر هستید بی شک 206 صندوق دار را انتخاب کنید البته مدل های زیر 90 را من تجربه کردم.
اگر خانواده ای بیش از این هستید بی شک تندر راضی کننده تر است و می تواند فشار بیشتری را تحمل کند.

از لحاظ موتور هم به گفته کارشناسان هر دو تقریبا در یک سطح هستند.

موفق باشید
1394/5/12
سلام من 206 اس وی 8 دارم راضیم باهاش اخرین سرعتی که رفتم 193 کیلومتر در ساعت بود ماشین عالیه موتوورtu5
1394/5/13
سلام .به نظرمن 206 خیلی بهتره .مثل ی ماشین اصل ونصب داره که حس اطمینان را تو رانندگی به رانندش منتقل میکند.ولی ال 90 ی ماشین من دراری که فقط جهان سومیا میپسندند وقتی پشت فرمونس میشینی حس نشستن روی ی صندوق چوبی را بهد میده.
1394/5/22
آخه دوست عزيز يه حرفي بزن كه منطقي باشه ال٩٠ هم مثل ٢٠٦ يه موقع ماشين پليس فرانسه بودن اونوقت تو ميگي مال جهان سومه در ضمن در اروپاي غربي هم بسيار فروش قابل توجهي داشته
1394/5/17
اخه ال90 هم شد ماشین شبیه شیر پاکتیه
1394/6/14
ممنون تصمیم گرفتم 206 بگیرم بینشون شک داشتم.
1394/6/17
سلام.همه پیامهارو خوندم.مهمترین اولویت تندر ۹۰ نسبت به اس دی موتور و گیربکس فرانسوی اونه که اصلن قابل مقایسه با موتور گیربکس مخلوط چینی و ایرانی ۲۰۶ نیست که بعد مدتی کوتاه به خرج می افته.اگه فنی ماشین براتون مهم باشه سراغ اس دی نمیرید.
1394/7/4
تو تفاوت ال نود با مگان میتونید بفهمید ماشینه خوبیه یا نه لطفا کاملا دقت کنید بعد نظر بدید ممنون
http://www.mohammad200300.blogsky.com/1388/08/30/post-160
1394/6/22
من خودم هر دوتا ماشین رو سوار شدم ال نود حرف نداره ۲۰۶اگه با ال نود کورس بزاره معلومه۲۰۶کم میاره لطفا کسایی که تا حالا ال نود سوار نشدن الکی حرف نزنن چون فقط میخوان با اون دیویست شیش داغون کم نیارن
1394/7/25
با سلام و خسته نباشید
اونایی که هردو رو نشستن بگن لذت رانندگی با کدوم بهتره؟؟؟
هندلینگ و غیره
206 دوستان رو زیاد نشستم ولی ال 90 پشت فرمون ننشستم
ممنون میشم راهنمایی کنین
1394/8/7
معلومه 206
1394/8/22
206 کاملا طراحی فرانسه است اما ال 90 طراحی رومانی .206 به غیر از جای کم سرنشینای عقبش خیلی از ال 90 سرتره . لطفا 206 هاچ بک رو با ال 90 مقایسه نکنید که هندلینگ خوبی نداره. اس دس سیستم تعلیقش کاملا فرق میکنه .همه چی که جای کمش نیست . کدوم 206 موتور تعمیر کرده که میگین موتورش زود باید بره تعمیرگاه. ال90 کی توی مسابقات wrc شرکت کرده که حتی بخواد قهرمان بشه.ال نودی ها که اینقدر مینازن به ال 90 لطف کنن وخودشون بگن که جای دکمه های شیشه بالا برش کجاست. میگن ترمزش از 206 بهتره آخه ترمز 4چرخ دسکی abs.eba.ebd رو با ترمز کاسه ای با لنت کفشکی یکی میکنید؟ بسه یا بازم بگم؟
1394/9/8
اگه می خواین ماشینی بگیرین که تعمیرکار نبینین ال 90 بگیرین ولی اگه یه ماشین دیگه واسه سفر دارین و پولشم دارین که ماشین و زود زود سرویس کنین 206 بگیرین , کولر 206 ا هیچ تضمینی نداره , گیربکسشون که از دم صدا میده ماشینای 90 به اینورو میگم , قطعات تا جا داشته از بوش المان به کانتینانتال چین عوض شده , بعد کلا 206 بعد یکی دوسال خیلی سروصدا پیدا می کنه داخل کابین , دید ال 90 به پشت خیلی ضعیفه حتما ای 2 بخرین یا دوربین نصب کنین ,اینه ماشینو عوض کنین یه وایدتر بگیرین , ماشینو نخوابونین , 206 اگه گرفتین مدلای قبل 90 کم کارکرد بخرین , بعد کلا واسه دو نفره حداکثر بچه کوچیک داشته باشن , چون اگه قدتون بالای 175 باشه یکی ام با همین قد عقب نشسته باشه یکیتون باید فدا شه و زانوش تا مقصد نابود میشه اگه مسافت طولانی باشه بالای یکی دو ساعت
1394/9/8
من این چهارمین 206 هست که دارم- کولرش درگرمترین روزهای بلوچستان یخچاله و خدا میدونه که بجز لوازم مصرفی هیچ خرجی برام نداشتن- نه موتور و گیربکس و نه جلوبندی. نمیدونم منظور دوستان از صدای گیربکس چیه. بعدش هم دوستان- ال90 قیمتش 50 میلیونه و قیمت 206. 37 میلیونه
1394/9/9
دادا کی گفته 50 میلیونه؟قیمت پارس خودروییش که گرونتره 38500 کی گفته 50 میلیوووون؟جنگه مگه
من جفت ماشینارو داشتم 206 دوسال ال 90 و هنوز دارم.از نظر کیفیت قطعات حجم فضای داخل و موتور گریبکس از 206 هزار پله بالاتره.ولی ظاهرش نصبت به 206 خیلی ضعیفتره.البته ظاهر صلیقه ایه
1394/9/13
به خداوندی خدا قسم اگر خورشید را در دست راست من و ماه را در دست چپ من و برج میلاد را در ... من بگذارند هرگز بجایL90 sd v8 نمیخرم.
1395/4/6
عزیزم حرفت کاملا درسته ولی میخواستم بدونم معنی...چیه که کلام مبارک خداوند رو با اون ترکیب کردی.😠😤😲
1394/9/29
دوستان ضمن عرض سلام هرماشینی یک سری محاسن و یک سری معایب داره مقایسه 206 با ال 90 اصلا صحیح نیست من هر دو ماشین رو داشتم 206 از پشت ماشین همیشه صدا داره از نظر استحکام و ایمنی بسیار پایینتر از ال نوده ال 90 واقعا ماشین محکم و قلدریه تو تصادفات هر کی تصادفش رو با ماشین های دیگه دیده باشه به محکم بودنش ایمان میاره با پژوپارس با سرعت 80 تا شاخ به شاخ زدم پژوپارس داغون شد با جرثقیل بردنش اما ال 90 رو استارت زدم و حرکت کردم جالبه پژو پارس سقفش هم از شدت ضربه آسیب دیده بود.
1394/10/13
با سلام خدمت دوستان
تنها عیب l90 ظاهرش هستش از لحاظ فنی و لذ ت رانندگی L90 خیلی سرتر از 206 هستش
1394/10/25
دوست عزیز یه طوری میگی که تندر و نیسان فرض می کنی ، منم داشتم تصادف هم کردم محکم بود ولی نه به اندازه ای که ۸۰ تا تو بری ۸۰ تا طرف مقابل شاخ به شاخ شی پرشیا تا سقف کج بشه شما استارت و بزنی و بری.☺
1394/11/7
بولوت جان شما با سرعت 80 تا که میرفتی بزنی پژو پارس رو منفجرش کنی آیا با همون سرعت 80صدای نازنین موتور L90 (مش ممٌد) را تو اتاق حس میکردی که چقدر ایده آل داره صدای گوش نواز نعرشو به داخل کابین انتقال میده؟ در ضمن خدمت دوستانsd 206 سوار عرض کنم گیربکس مش ممد هم تو ایران تولید میشه و به این دلیل که مش ممد هندلینگ خوبی نداره و کامل استیبل نیست از گیربکسش هم نمیشه کار زیادی کشید که مثل گیربکس 206 سریع مستحلک بشه. برید با 206 حالشو ببرید.
1394/10/16
بخ نظرم به جای ال 90 اسمشو میزاشتن ال لگن. بس که این ماشین زشته و بی امکاناته. هرچنئ موتور گیربکس مردی داره
1394/10/21
بنظر من بهترین ماشین ال نود هستش و همه اونایی که ۲۰۶ دارند باید بیان جلوی این ماشین لنگ بندازن............ هیچ ماشینی به پای ال نود نمیرسه وظاهرش هم عالیه.....۲۰۶ صندوقدار زود به صدا در میاد و خیلی خود هم به خرج می افتد و اگر کسی باهاش تصادف کنه باید کل زندگی خودش رو..بفروشه خرجش کنه
1394/10/25
در پاسخ به پاسخ علی پس شمایی که توانایی مالی نگه داری ماشین و نداری نخر دوست عزیز ، تا مجبور نشی زندگی تو بفروشی خرج تصادفت کنی ، یه پراید بخر کم خرج ، تصادف هم کردی زیاد به خرج نیوفتی ، قیمت قطعات تندر هم کمتر از ۲۰۶ نیست ،
1395/5/6
خخخخ چه جالب ال نود گیربکس مرده ای داره خخخ تازه اره بابا 206 امکانات زیادی داره یکی از امکاناتش این که خود به خود روی هوا پرواز میکنه خخخخخخخ
1395/5/7
اتفاقاااا این موتور و گیربکس تندره که اونا مشهور میکنه کاملااا مشخصه که بی اطلاعات هستید کاملاا مشخصه اره بابا 206 امکانتتش بیشتره یکی از امکاناتشم اینه که روی هوا پرواز میکنه جم کن بابا
1394/10/27
سلام ، من تجربه رانندگی با هردو خودرو رو دارم ، تو سرعت و شتاب هردو یکسان هستن ولی ال 90 بخاطر دریچه گازی سیمی یه خورده شتابش بیشتره ولی تو دور کاملا یکسانن ، از نظر زیبایی و امکانات 206sd از ال 90 بهتره و کمتر کسی از نظر ظاهر ال 90 رو به 206 ترجیح میده ، اما از نظر فنی و کیفیت لوازم این دو خودرو هیچ وجه مشترکی برای مقایسه ندارن .ال 90 از لحاظ موتوری ، گیربکس ، جلو بندی و خیلی از چیزای دیگه نه تنها از 206 بهتره بلکه از کل ماشینای تولید داخل بهتره ، از نظر سواری 206 خشکی کمتر نسبت به ال نود داره ولی اینم باید گفت ک در کل هردو خودرو خشک هستن . 206 از هندلیگ بهتری بر خورداره ولی نه اونقد ک بشه گفت خیلی از ال 90 بهتره . تو مصرف سوخت ال 90 مصرف سوخت کمتری نسبت به 206sd دارد. درکل اگه فقط به فکر زیبایی هستید 206sd بهتره ولی اگه ی ماشینی میخواید که اصلا گرفتار تعمیرگاه و جلوبندی سازیو اینجور جاها نشید تنها انتخاب بین ماشین های تولید داخل فقط l90 میتونه باشه .
1394/11/20
سلام. برعکس بعضی چیزهایی که شنیده بودم من مدل 95 پژو 206 SD V8 فول دارم و بسیار بهتر از 206 SD سال 89 که داشتم شده مخصوصا دیگه اون مکث و تاخیر زمانی مدل های قبل رو نداره و اشاره میکنید خودش رو میکنه و شتاب میگیره. براش بلوتوث و جنگولک بازی های کامپیوتری هم گذاشتن و با قبل فرق داره و پنل کامپوترش بزرگ شده و چیز میزای زیادی مینویسه مثلا عکس درهای باز و عکس سنسور عقب و بلوتوث و اطلاعات ضبط و مسافت رفته و مسافتی که میره (نمیدونم این چیه مینویسه) و تاریخ ایرانی و خارجی و ساعت که 24H هم میشه و چیزای دیگه.. . یک ذره هم صدای موتور گریبکس نمیده و مثل قبل دنده ها اصلا لرزش نداره و نرم جا میره .دزدگیر هم داره که باید فعالش کنید تو دفترچه توضیح داده .با 206 های 92 و کمی بالا پاییتر مقایسه کردیم انگار ورق بده این 94-95 ها هم کلفت تر و محکمتر شده. خوشحالم که SD 206 رو در این زمان دوباره انتخاب کردم .
1394/11/21
سلام به نظر من از لحاظ جادار بودن و کیفیت ال90 بهترین ماشینه فقط مشکل ال90 اینکه بعد تصادف باید دنبال یه صافکار ماهر با نقاش ماهرباشی که هزینه بر هست ولی پژو جنسش از حلبیه ویدیو هایی هم موجوده که نشون میده و اثبات میکنه مثل این http://www.aparat.com/v/qTtxz سر خود منم امده
1394/11/23
HIRBOD جان شما با این فیلم از کجا تشخیص دادی که بجای 206 sd اگه یه L90 بود درش با زور آغا دزده جر نمی خورد؟ لطفا محل این تشخیص والاتون را به ما هم بگید که از فظایلتون آگاه شیم.
1394/11/28
سلام ، من 4 سال فقط ال نود سوار میشم ، وتو این 4 سال 3 تا هم عوض کردم ، قبلش هم پارس و 206 و 405 داشتم که از قیافه ال 90 خوشم نمیامد ،ولی از وقتی پشتش نشستم ازم خیلی خوشم امد ،به نظرم قابل مقایسه با 206 نیست ، از نظر شتاب ،ایمنی ، موتور و جاداری ، رانندگیش لذتبخشه همینجوری که شعارش همینه ،لذت رانندگی ، خداییش از لحاظ جاده و شتاب عالیه ،من خودم 205 تا رو رفتم باهاش ،شتاب 206 رو.با پراید مقایسه کنید بازم کم.میاره ، امیدوارم دوستان حداقل یه بار امتحان کنن بعد حرف بزنن .
1394/11/28
جون؟
تورو خدا بیا برو مش ممدتو سوار شو.
1395/5/12
حاجی تازه به دوران رسیدی مگه؟!
ال نود ماشین شاخی نیست که کمتر کسی رنگشو دیده باشه بعله اقا ما هم سوار شدیم چیزای تخلی میگی چرا206 با پراید؟؟؟؟هردو ماشین خوبن ال نود ماشین خوبیه بر منکرش لعنت اما اصن به این قیمت نمی ارزه برا همین قیمت حبابیش من نظرم رو 206 مث خیلیای دیگه
1395/1/21
سلام ..از 87 تا 94 206اس داشتیم و الانم ال 90 ...هردو شون هم اتومات...206 از نظر طراحی خیلی عالیه موتورش هم عالیه خیلی تیز هم هس حتی از ال 90 هم تیز تر و پرشتاب تر ولی خرجشم زیاده ...ال 90 موتورش خوبه شتابش هم خوبه ولی طراحی نداره متاسفانه ...توی جاده خیلی صدای باد احساس میشه درحالی که 206 اصلا هیچ گونه صدایی مشخص نیس حتی تو سرعت های بالا ..الان ک دیگه 206 اتومات صفر نیس ولی اگه بود باز همون 206 رو میخریدم بااینکه موتور ال 90 هم عالیه ...206 خوش تیپ تره
1395/1/23
من که خجالت میکشم سوار ال90 بشم خیلی زشته چند ساله اس دی دارم و همیشه 206 سوار خواهم شد اصلا قابل مقایسه نیستن ال 90 جعبه سیب هست ولاغیر داشبورد 206 به 20 تا ال 90 می ارزه - البته هرکی ال 90 بگیره یه هزینه اضافی دیگه داره باید یه لوستر سقفی خوب هم براش بگیره
1395/2/13
دوست عزیز قبول دارم 206 زیباست طراحی داخلیش عالیه فنیش سال 89 به بعد پسرفت فاحشی داشته اما ال 90 هم حرفها زیادی برا گفتن داره مثلا خیلی جلو بندی بهتری داره .به مرور زمان سرعت اش ولاش شدنش خیلی کمتر از206 هستش موتور گیربکسش بروز تره وجادار تره صندوق درس درمونی داره شتابش حرف نداره .اما اتقش بیروحه به پای 206 که دررده ماشینهای لوکسه نمیرسه بهمین خاطر خانواده های پر جمعیت سراغش میرن .ضمنا استهلاک 206 بیشره
1395/2/31
مطمئنم تا حالا سوار ال 90 نشدی که این حرفو میزنی.چون کاملا متعصبانه صحبت میکنی.ماشینی که ازش بد تعریف میکنی ، گیربکس نرمی که داره صد می ارزه به صدای موتوری که 206 توی دور موتورهای بالا داره.کاش بجای اینکه عقلمون توی چشممون باشه ، یکم منطق داشتیم.افسوس...
1395/6/9
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
1395/6/27
اقا سجاد واقعاا ادم شاخ در میاره از حرف های شما خجالت میکشی نه خداییی هم اونجوری که میگید تندر زشت نیست در واقع اینو یه نفر انداخته دهن مردم و همه هم میگن در حالی که پول این ماشینو ندارن که بخرن میگن زشته ادم 48 میلیون میده به ماشین تندر که خجالت بکشه واقعاا این حرف ها خیلی مزخرف و خجالت اور هست اون وقت کسایی که سوار پیکان و زیر 5 میلیون میشن باید از خجالتی اب شن واقعااا جای تعجب داره این حرف ها مردم ایران این طوری هستن فقط تو کشور های دیگه نظیر فرانسه .انگلیس . ترکیه .روسیه و.. همه این ماشینو قبول دارن و سوار میشن باید خجالت بکشن خخخ عجب
1395/8/16
دندد زیادی می خاره
1395/2/18
سلام. می خواستم بدونم 206sd بلوتوث دارد یانه. ؟؟
1395/4/6
نهه ببابا.
1395/5/6
مدل 95 بلوتوث داره
1395/5/12
جدیدا دارن
پرشیا جدید هم داره حتی
1395/6/14
سلام
بله داره
من تازه خریدم داره داش
1395/2/19
سلام. می خواستم بدونم 206sd بلوتوث داره یانه ؟....
1395/4/26
بله داره .
1395/4/2
ال 90 قیافه ندارد به ویژه پشتش زشت وبدهیبته
1395/4/6
ما الان ۳ ساله که ۲۰۶ اس دی وی هشت مدل ۹۱ داریم تا حال آخ نگفته غیر از تعمیر های طبیعی هر ماشین ایرانی مثل عوص کردن لنتا تا حالا تعمیرگاه نرفیم.قدرت موتورو شتابش خیلی از ماشینا ی دیگه از جمله ال نودو ۲۰۶ های الان بیشتره چون پشتشون نشستم.
1395/4/9
من ال 90 رو بگن مفت بهت میدیم نمیگیرم و 206 لاشش به صفر ال 90 می ارزه.
1395/4/10
سلام دوستان من ال 90 صفرشو داشتم دو سه بار سوار شدم از چشمم افتاد مثل اینکه یه پسر 20 ساله رفته با دختر پولدار و بدقیافه 35 ساله ازدواج کرده دو سه روز که باهاش حال کنی از چشمت می افته ولی الان 206sd v8خریدم واقعا ازش راضی ام خیلی عالیه مثل اینکه با دختر 15 ساله ازدواج کرده ای 😃😄😀😆😅😉
1395/6/7
هيچي به شما مفت نميدن خودتونم همين تور ال90سوار نشدي كه بفهمي
1395/6/27
خخخ مهتاب خانوم 40 میلیون مفت به کسی نمیدن تازه جالب اینجاست که لاشه تندر به کل 206 می ارزه البته همه دختر ها سوار 206 میشن بدم میاد حالا از کیفیت مزخرف و بیخودش هم بگذریم به خاطر اون فروختم کلاا ماشین دخترانه ای هست وزود خراب میشه وصدا میده اما تندر اصالت یه ماشین مردانه و محکم هست که کیفیتشونو مقایسه نکنم بهتره
1395/6/31
اقا مجیداز حرفات مشخصه تعصب داری رو 206 و شرط میبندم تندر سوار نشدی تا حالا کسی از تندر پیدا نشده سوار 206 بشه اما از206 خیلیا پیدا وسوار تندر شدن انشالااا با 206 خوشبخت شی و به پای هم پیر بشین البته فکر نکنم 206 عمر زیادی با شما کنه😫
1395/4/20
هر چیز 206 بهتر از تندر باشه کیفیت و ارامش رانندگی تو جاده تندر بهتر از 206 هست علی الخصوص برای سرنشینان عقب
1395/5/6
اتفاقا نرمی و صندلی 206 بهتره و مثل تندر نمیکوبه و خشک نیست و سواری L90 افتضاحه و تو جاده خسته کنندست . فقط اگر سرنشین های جلو صندلیشون رو خیلی عقب بدن جای پای عقب کم هست
1395/4/26
206 sd v8 خیلی بهتر از ال 90 هست شتابش حرف نداره تو زیبایی که حرف نداره..ما هم 206 داشتیم هم ال90 اتومات به نظر من 206 خیلی بهتره از ال90 وفقط موتور ال90 یکم بهتره البته تو سرعت 206 از ال90 بهتره.مثلا ال90 اتومات زدن که خیلی سادست نه مدلی نه چیز دیگه ....کولرش دستیه 47 میلیون میدی باید کولرشم دستی باشه 206 کولرش با سرعت 120 روشن کن هیچی نمی شه
1395/9/21
شما عزيز از ماشين چي مي دوني
1395/5/6
با سلام من قبلااا 206 وی 8 پرشیا و سمند هم داشتم باید بگم تندر رو با 206 های اشغال مقایسه نکنید همه چیز تندر ار 206 بهتره نه تنها از 206 بلکه از پرشیا وسمند ونمیدونم این اشغال های چینی بهتره نمیدونم چرا میخوایین 206 رو بالا بکشن من که تا داشتم هر هفته تعمیرگاه پرشیا و بقیه هم همین طوره اما تا وقتی که تندر گرفتم اصلااا نمیونم تعمیرگاه کجا هست تازه تا کی میخوایین از قیافه تندر ایراد بگیرین اگه نمیخوای نخر من یه خرده روش خرج کردم عالی شده با چند تا رینگ و چراغ محشر میشه من که خیلی دوسش دارم هی کس نمیخواد بره سوار اون اشغال بشه
1395/5/14
سلام . من 206 صندوق دار 95 دارم خیلی بهتر شده و از l90 خیلی بهتره . سوار هر دو ماشین شدم. و حتی مکث به خاطر پدال هم دیگه ندارد تو شتاب اولیه . l90 همچیش دستی . درست به تعمیر گاه نمیری. ولی تو جاده روانیت میکنه تو سرعت بالا .
1395/6/9
بوس
1395/5/18
با سلام نسبت به تست و تجربه خودم نسبت به این 2 ماشین که قبلااا هر دوتاشو داشتم باید بگم از نطر زیبایی و طراحی 206 برتری خیلی کمی نسبت به تندر داره اما تندر اصلااا از جلو بد نیست حتی میشه گفت بهتر از 206 هست فقط چراغ های پشتش یکم بده که اونم با عوض کردنش حل میشه و خیلی هم بهتر میشه اما کابینش بی روح و ساده هست که قابل چشم پوشی هست اما از نظر گیربکس و موتور و شتاب و جلوبندی و قطعات فنی تندر 206 رو میخوره نه تنها 206 بلکه همه ماشین های هم رده و بالا خودشو این یه واقعیت است باید قبول کرد که بزرگ ترین امتیاز تندر هست که از زیبایی خیلی ناچیز 206 در صدر قرار داره این که میگن تندر از 206 زشته اصلااا قبول ندارم چون من مال خودمو اسپورت کردم با چند تا رینگ و خوابیده و چراغ های سیاه پشتش عالییی بود حتی دوستام که 206 و پرشیا داشتن به زیباییش خیره شدن پس زشت نیست الکی حرف نزنین من 206 خودمو هم اسپورت کرده بودم اما این چنین زیبا نشده بود موفق باشید
1395/5/18
بعضی ها جوری میگن که 206 طراحی و خوشگل تر از تندره که ادم فکر میکنه دارن مک لارن رو با پراید مقایسه میکنن من خودم سوار شدم دیگه خخخخ چرا خودتونو ناراحت میکنین دیگه این مشخصه تندر بهتر از اون چینی هست بهتره بهش پژو نگین چینی صندوق دار بگین بهتره عالی میشه برین با تشک و بالش بخوابین تعمیرگاه ها من که تا داشتم میخوابیدم شما رو نمیدونم
1395/12/30
مدل 89 بهشته
1395/6/1
سلام
بنظر من نباید از روی تعصب نظر داد،من خودم سمند ال ایکس دارم
و میخوام ال نود بخرم،برادرم 206تیپ پنج داره،من از 206 راضی هستم و ماشین خوبی هست ولی خیلی خرجش بالاست،ولی خب سمند واقعا عالی هست بخصوص توی جاده،ولی خب فوق العاده زیاد تعریف ال نود رو شنیدم،نه اینکه فقط از یه نفر تعریفش رو شنیده باشم،از هرکس می پرسم که ماشسن باز هستنذو همه ماشین ها رو داشتن،همشون میگن اول ال نود،از هر مکانیکی می پرسم میگن ال نود محشره،صندوق عقبش خیلی از سمند و 206 بزرگتره،و حتی میگن از سمند هم اتاقش بزرگت تر و جادارتر هست و شتاب خوب و ایمنی عالی داره،خرجش هم نصف 206 هست مصرف سوختش واقعا کم هست و از لحاظ موتوری خیلی بهتر از موتور 206 هست،فقط مشکل ظاهرش هست که باید یکم پول بذاری کنار و ظاهرش رو هم درست کنی،وگرنه از لحاظ موتوری و سرعت و ایمنی و راحتی و استحلاک و.....از همه نظر
بهتر از 206 هست البته بازم میگم من ال نود تا حالا نروندم،ولی خب خیلی تحقیق کردم و بین سمند سورن با موتورef7 ،و 206 صندوقدار و پارس سال با موتور tu5 و ال نود زیاد تحقیق کردم و همه ،بازم میگم همه بهم میگفتن ال نود بهتر از بقیه ماشین ها هست،تمام مکانیکی ها و ماشین باز ها میگن ال نود بهتر هست و تا حالا کسی نبوده که بدی از ال نود بگه ولی درمورد بقیه ماشین ها هرکی یه ایرادی میگرفت،درسته من ماشین باز نیستم ولی سمند ال ایکس داشتم و ازش راضی بودم ولی خب بین ماشین هایی که نام بردم خیلی تحقیق کردم و همه گفتن اگه ظاهر ماشین برات مهم نیست پس ال نود بگیر که از همه ماشین ها بهتره،ولی اگه ظاهر ماشین برات مهم هست پارس یا سمند سورن یا 206 صندوقدار یا 405 تیوفایو بخر
ولی من ظاهر برام مهم نیست و تصمیم گرفتم ال نود بخرم و الان تصمیم دارم سمندم رو بفروشم و ال نود بخرم هرچند سمند هم ماشین عالی و نرم و خوش رکابی هست و خیلی جادار و ایمنی زیادی و شتاب فوق العاده داره بخصوص توی جاده،من با سمندم 210 تا رپ پر کردم هرچند سمند من ال ایکس هست،ولی بنظر من ماشین خوب ماشینی هست که ایمنی داشته باشه نه سرعت،درسته سمند ایمنی خوبی داره ولی خب درکل همه میگن ال نود بهتر از بقیه ماشین هاست
1395/6/12
این دو تا ماشین با هم قابل قیاس نیستند ، ال نود از لحاظ فنی و ایمنی در رده ماشینهای بالای 70 میلیونه ولی 206 در سطح ماشینهای 30 میلیون
ماشین فعلی من 206 اس دی مدل 94 هست. همیشه سر 4000 کیلومتر روغن عوض می کردم این دفعه سر 5000 عوض کردم 1.5 روغن کم کرده بود الان هم در فکر عوض کردن این ماشین با ال 90 هستم
1395/6/12
این حرف ها چیه! مطمئن باش اگه 70 ارزش داشت ال90 حتما به شما همین قیمت میدادن.من خودم تندر 92 داشتم و در حال حاضر206 صندوق دار مدل 8-94 دارم که تا لان 9000 کار کرده و فعلا راضی هستم .کم کردن روغن هم به نحوی رانندگی شما و فشاری که به موتور میارید بستگی داره.همه ی ماشین ها تبخیر روغن رو دارن بخصوص در جاده با پیمایش طولانی و در دفترچه خودرو میزانش رو می نویسن.البته نوع روغن هم دخیل هست.برای خود من که رانندگی آرومی دارم تبخیر در حدود200سی سی بیشتر نیست معمولا(6000 عوض میکنم).
از لحاظ کیفیت قطعات تندر به مقدار کمی از 206 بهتر هست با توجه به جدول کیفی و البته باید تیراژ 6 برابری 206 رو هم در نظر بگیرید.
از نظر راحتی (بجز قسمت عقب 206 چون در کلاس سوپر مینی هست) ، زیبایی و کیفیت سواری 206 با توجه به تعلیق مستقل و میله های تعادل عقب در 206صندوق دار برتری داره،کابین کم صدا تر و کولر بهتر عمل میکنه.در مدل هایی که کیت ای بی اس ماندو دارن ترمز قوی تر عمل میکنه و با داشتن قابلیت EBA-
در بحث ایمنی در تستی که موسسه لاتین ان کپ داشت 206+ یا 207آی که همون 206 با تغییر ظاهری هست تونست 2 ستاره ایمنی بگیره در حالی که رنو ساندرو با همان شرایط و امتیاز دهی تنها یک ستاره ایمنی گرفت.
لینک مقایسه ایمنی 206 و رنو ساندرو:
http://www.latinncap.com/en/result/5/peugeot-207-compact-5p-14-+-1-airbag

http://www.latinncap.com/en/result/20/renault-sandero-no-airbag
1395/8/28
206 صندلی عقبش جاش خیلی کمه که عملا ماشین رو از حالت خانوادگی خارج می کنه . ال 90 ماشین خوبیه ولی اینقدر آپشن کم داره و ساده طراحی شده آدم رو یاد پیکان میندازه. در کل اگر خوش فرمانی و زیبایی مطرحه مسلما 206 انتخاب خوبیه
1395/9/12
سلام.دوستان ی راهنمایی بکنید من بین خرید 206با تندر موندم الان دوماهه دارم دنبال پژو پارس میگردم نظرم رو پارس هست اونم مدل زیر 90چون بعد نود مفت نمی ارزه ولی چون ماشین پارس پیدا نمیکنم دنبال 206هستم.نظر بدید...
1395/9/13
من هر دو ماشینو دارم بنظر من 206 برای داخل شهر خوبه و ال 90 برای مسافرت خارج شهر. ولی در کل ال 90 از لحاظ دوام و محکمی و استحکام موتور قابل قبول تر هست
1395/9/21
رنو سگش شرف داره به پژو. 10سال پيش رنو يه مواور برا ال90ساخت که پژو بعد ده سال نتونسته مثلشو بزنه.
1397/3/23
اتفاقا پژو هزار تا می ارزه به رنو،رنو ماشین نیست عین پراید هست یه درجه از پراید بالاتر
1395/9/28
دیروز ویلا یکی از اقوام همسرم کلاردشت دعوت شدیم با اینکه خودم 1 سالی میشه که ال 90 دارم و ازش راضی هستم، ماشین خواهر خانمم که پژو 206 تیپ 5 مدل 95 هسش و شش ماهی میشه که تحویل گرفته سوار شدم، جدای از بحث فنی و اینا که خودم اشراف کامل دارم، این 206 که تو جاده نشستم پشتش یه احساس لذت بهم داد، نمیگم ال 90 بده، ولی تیزی خوش فرمونی 206 خوش آیند بود برام، نمیدونم انگار 206 های 95 کیفیتشون خوبه، منکه لذت بردم... در کل ال90 هم که دارم اونم تر و فرض هسش و محکممممم ولی کنترلش سرعت بالا مشکله، یه ایراد دیگه هم اینکه، زوزه گیربکس ماشینم سرعت بالا، و علتش رو هم نمیدونم... در کل متعصب نباشیم، جفتشون مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن
1395/10/15
من هم پشت 206 نشستم و هم پشت ال نود هر کدومشون ی خوبی ای دارن و نه میشه نرمیه ال نود رو با 206 مقایسه کرد نه میشه شتاب و قدرت موتور 206 رو با ال نود مقایسه کرد ولی 206 هم توی جادش و هم شهرش بهتر از ال نود هستش
1395/10/18
سلام دوستان ال ۹۰ عالیه ۲۰۶ به دود تمیز اگزوز ال۹۰ نمیرسه تازه اون اقامهدی که داره میگه ۲۰۶ خیلی شتابش عالیه باید بگم که ال۹۰ شتابش ۲ ثانیه زود تراز ۲۰۶ هست بعد شما فکر کنم که ال۹۰ رو با پیکان اشتباه گرفتی که اینجوری مقایسه میکنی هیچ کسی نمیاد ۴۰ تومن پولشو بریزه تو جوب برای قیافه و اپشن بهتر خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ از این به بعد سنجیده حرف بزن
1396/8/3
حالم از تعصب های بیجا بهم میخوره. شما قراره فقط نظر خودتو بگی، چرا یقه جر میدی؟
1396/12/8
یه نفر باید بخودت یاداوری کنه سنجیده حرف بزن
1395/10/29
من خیلی خوب میدونم تندر موتور و گیربکسش از ۲۰۶ بهتره.ولی ماشین میگیری که لذتشو ببری.به نظر من وقتی ماشینی داری که با سوار شدن بهش هیچ فرقی بین اون و پراید نمیبینی اصلا ارزش نداره.من ۲۰۶ مدل ۸۶ داشتم و بابام تندر ۹۲.ولی راحتی صندلی ها و قیافه داخل و بیرون ۲۰۶ خیلی بهتره.بهتونم بگم اصطلاک ۲۰۶ از تندر بیشتره ولی من بازم ۲۰۶ ترجیح میدم.شاید چون سنم کمه این انتخاب کردم ولی خدایی خودتون به راننده های هردو تو خیابونا نگا کنید...
کمتر جوان مجردی تندر میخره.ولی به بابام بگو تندر یا ۲۰۶ بدون هیچ فکر کردنی میگه تندر.چون قیافه ماشین براش مهم نیست یا داشبورد یا صفحه کیلومتر.اون فقط جادار بودن و کم اصطحلاک بودن براش مهمه.در هر صورت سن هم تو انتخاب ماشین تاثیر داره
1396/9/15
منظور استهلاک میباشد؟
1395/11/10
سلام دوستان قبول دارم 206 کابین بهتری داره نسبت به تندر داره اما واقعا کابین کوچیک داره از نظر طراحی خارجی سلیقه ای هست وتندر اصلا بد نیست به نظر خودم خیلی شیکه وخاصه البته خودم هم جوان هستم و با قیافه تتدر مشکلی ندارم به خصوص اگه یکم اسپورتش کنی واقعا جذابه صندلی هاشم واقعاا راحت و با دوام هستن 206 قبلی خودم صندلی هاش یکم تو رفتگی داشت اما تندر همه چیزش با دوام تر از 206 هست حتی صندلی هاش از نظر کیفیتم که قابل مقایسه نیستن شتاب 206 های تیپ 5 و وی 8 سال 90 به بعد به علت تعویض قطعات اصلی وچینی واقعا ضعیفه اما تندر از نظر شتاب هم زبان زده برتری 206 به ال 90 فقط کابین واپشن های یکم بیشترشه من هر دوشو داشتم یا حق
1395/12/5
سلام
تمام کسانیکه از نزدیکانم بودند و پژو 206 sd از سال 89 و حتی مدل 94 که دارند بلا استثنا راضیند این تحقیق من خودم با این تحقیق صفر ش و گرفتم درسته ظاهر درست و درمونی نداره ولی دکور داخلیش قشنگه و مثل ال نود بی روح و مربع نیست و هر آنچه که از یک ماشین داخل شهر می خواهی داره و خارج شهرشم که خوبه مصرف بنزین هم خوبه و تو ایران به نظرم یکی از ماشین های خوب خانواده و با کلاس است ممنون
1395/12/15
باسلام. نظراتو خوندم به یک جمع بندی که رسیدم این بود هرکس از ماشین فعلی که داره تعریف میکنه. اما دوستان نباید از روی تعصب نظر داد. من سال 95 شش ماشین عوض کردم تا رسیدم به ماشین دلخواهم. اول رانا خریدم که خوشم نیومد بعد پارس دوگانه خریدم اولین ماشین گازسوزم بود و اشتباه بزرگی کردم وخیلی زود فروختم بعد طبق نظر اکثر اساتید تو اینترنت رفتم به فاصله 4 ماه دو بار ال90 مدل 88 و 90 سفید پارس خودرو گرفتم بی تعصب میگم اوایل ازش خوشم میومد اما بعدازمدتی فکر میکردم سوار مینی بوس میشم. بدونه هیچ آپشنی و خرج قطعات هم بسیار بالا تسمه تایم 350 با اجرت. دیسک و صحفه اصلی با اجرت 700 عوض کردم خلاصه فروختم و 3 ماهه یه 206 اس دی مدل 91 گرفتم 50 تا راه رفته خدایش خیلی دوسش دارم خیلی نرمه وخیلیم بدونه صروصداس برخلاف ال90 که صدای داشبردش خیلی زیاده توی هر دوتا ال90 اینجوری بود توی جاده خیلی فرمانپذیریش خوبه برعکس ال90 که یه روز که از مریوان کردستان برمیگشتیم سریه پیچ چیزی نمونده بود به دیار باقی بریم و همون موقع کل خانواده نظر به فروشش دادن. موتور 206 و ال90 هم تقریبا هم قدرته. این تجربه بنده از این ماشینا بود البته دوستان میگن 206 های مدل 92 تا اواخر 94 زیاد خوب نیست و چینی شدن من.
1395/12/21
سلام ضعف های 206 اینا هستن 1.کابین کوچیک برای خانواده ها به خصوص فضای پشتش که ادم تو مسافرت پرس میشه 2. موتور وگیربکس tu5 فرانسه هم که فکر میکنید نیست قطعااش ساخت هند وچین وایرانه 3.به علت تعویض قطعات و دستکاری ماشین شتابش ضعیف شده به خصوص صندوق دارش 4. قطعات خودرو واقعااا بیکیفیت هستن وباید مصرف کننده وقت وهزینه برای تعویض قطعات ونمایندگی کنه اما معایب ال 90 1. کابین ساده وبی روح 2.اپشن های به نسبت کم نسبت به 206 وهم رده هاش ونسبت به قیمت 40 میلیونیش معایب ریز دیگه هم داره ال 90 به خاظر تعادلش اما با لاستیک 205 مشکل حل میشه اگه واقعیت رو بگیم موتور k4m تندر که همون موتور مگان هست قابل مقایسه با یه موتور چینی وایرانی tu5 نیست بازم انتخاب با خودتون موفق باشید .
1396/1/24
من هردوش رو داشتم اس دی وی هشت واقعا از نظر شتاب خیلی بهتر از ال نود هستش، ولی به درد جاده نمیخوره، اما ال نود تو جاده محشره بخاطر ارتفاع بالاش و تسلط راننده، 206 ظریفه مثلا تو یه جاده خاکی اگر تخت گاز بری تکون شدید میخوره زیر بندیشم آسیب میبینه اما تندر واقعا از نظر استحکام و زیر بندی یه جور تانک مینی محسوب میشه، از نظر آبشن 206 یک سر و گردن از ال نود بالا تره.از 20 نمره به ال نود 17 میدم به 206 نمره 15. البته این نمره تا مدل های 91 هست نه به بالا.
1397/3/21
آقا كيوان نرمي وشتاب اس دي هم بگو
1396/2/11
سلام.من تا الان 2تا 206 اس دی وی8 فول داشتم که اولی مدل92 بود همیشه نمایندگی بودم از گیربکس و غیره سر دوسال با28000کیلومتر فروختمش زیر قیمت اما دومی مدل90بود بااینکه100تا رفته بود قابل قیاس نبود اعجوبه ایه برا خودش اما چون دیگه لذت 206 روندن رو نداشتم فعلا زدم تو خط ال90که محکم و خرج پایینه
1396/5/29
با عرض سلام بهنام تو اصلا تندر سوار نشدی حاظرم شرط ببندم فقط از کنارش رد شدی هیچی از ماشین سرت نمیشه عمو جون تندر سه ستاره ایمنی داره ۲۰۶ هم سه ستاره تو برو اطلاعاتتو ببر بالا بعد بیا نظر بده بعدشم تندر مال داچیاس ن فرانسه مال ۲۰۰۸ از ۲۰۶ که مال ۱۹۹۸ خیلی سرتره انگار اسب رو خر مقایسه کنی اصلا جور در نمیاد سرعت شتاب از لحاظ موتوری زیرپا نرمی جاداربودن کم بودن صدای موتوری کم مصرف بودنش که اینا رو. داری با۲۰۶ فسیل مقایسه میکنی مجا ندارد موتوریشفقط اصلا کشش ندارم تو سربالایی گریه می‌کنه آیرودینامیک و نیست من خودم به شخص چند بار سرپیچ احساس کردم دآره چپ می‌کنه که سرعتمو کم کردم من خودم ۸ سال ۲۰۶ داشتم بعد ال۹۰ گرفتم وقتی سوار شدم تازه فهمیدم چقد اشتباه کردم که تواین چند سال چرا نخریدم به نظر من تندر زیر ۴۰ملیون عالیه از همه ماشینای ایرانی سر آره من خودم همه رو داشتم هیچ کدوم ب تندر نمی‌رسه اینو دارم به یقین میگم ال۹۰ داشته باش فقط بنزین بزنو روغن عوض کن وسلام برو کل دنیارو بچرخ
1396/9/16
با درود من یه ال نود ۹۶ صفر گرفتم و خیلیم از انتخابم راضیم اتفاقا خودم بین ال ۹۰ و ۲۰۶ اس دی مومده بودم کدومو بگیرم اما با مشورت با مکانیک و کسایی که کارشون خرید و فروش ماشینه متوجه شدم که صد در صد ال نود بهتره شاید اپشن و جذابیتی برا یه جوان مجرد نداشته باشه اما واقعا سر تر از پژو ۲۰۶ هست چون خودم ۲۰۶ تیپ ۲ داشتم به قول یکی از دوستان ال نود رو واسه خودت میخری ۲۰۶ رو واسه مردم تو خرید ال نود شک نکنید
1397/2/6
سلام چرا یسری دوستان زور بیخودی میزننآقای بی نام فکر کنم شما اصلا ماشین سوار نشدی ک نظر ناجور میدی عالمو ادم میگن ۲۰۶ ایرودینامیک تره ظاهری قشنگ تره صندلی و سیستم تعلیقش بهتره ستاره کیفیتیش بیشتره بر چه اساسی اون نظرو دادی من ال۹۰ دارم واقعا از لحاظ جا و صندوق بهتره ولی قیافه و استاندارد و سیستم تعلیق و بقیه چیزا۲۰۶فوق العاده هست قراره بدون تعصب نظر بدیم تا بقیه بتونن تصمیم گیری دوستان از لحاظ استاندارد جهانی ۲۰۶خیلی بهتره اپشن تهویه اتوماتیک کروز کنترل ترمز دیسکی زیبایی داشبورد ولی صندلی های عقب سخته نشستنش ال نود تنها خوبیش جادار بودنه ک ب خطرش نمی ارزه میحخوام بفروشمش بخاطر همین ک امنیت نداره
1397/3/19
اینجانب از89 تا الان ال90 دارم خدایش بطور کلی دیر خراب میشه ولی ولی اگه خراب بشه با قطعات گرونش نقره داغت میکنه و در کنار ماشین محکم بودنش از 110بالا بری صدای موتور بلند میشه و نکنته مهم هرکس سوار ال90 میشه حسرت زیبای ماشینهای 206 رو میبره حتی اگه کلا ال90 ماشین جدیدتر و پژو206 خیلی قدینی تر باشه
من هر وقت پژو 206 برادرم رو میبینم و یا سوار میشن واقعا از رانندگی و شتاب 206 لذت میبرم ال90 باید گاز بدی ببینی کی شتابت میاد بالا و زیبای 206 چند پله بالاتر از ال 90 است ولی هزینه تعمیر هردوشان تقریبا یکسانه ولی لذت رانندگی و حتی لذت تماشای 206 چند پله بالاتر از ال 90 است.