موضوعات داغ

کنفرانس خبری ایرتویا - کدام خودرو پرفروش‌ترین محصول تویوتا در ایران است؟

عکس مطلب اول
امروز شرکت ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا در ایران، شاهد برگزاری یک کنفرانس خبری با حضور عبدالرضا فهیمی، مدیر عامل این شرکت، آقای کوروش مرشد سلوک، عضو هیئت مدیره و آقای فرزاد صالحی، مدیر بازاریابی ایرتویا بود.
آقای فهیمی در این کنفرانس مطبوعاتی به نکات و موارد مختلفی اشاره کرد که نخستین مورد مشکلاتی است که اخیراً صحبت‌هایی در مورد آن انجام شده و بحث تولید خودرو توسط واردکنندگان است بصورتیکه هر واردکننده می بایستی خط تولید داشته باشد و به اندازه 50 درصد تولید می تواند واردات داشته باشد. از نظر مدیر عامل ایرتویا این قانون می تواند بحران بزرگی در واردات خودرو ایجاد کند و از نظر تجارت، صادرات یک برند بهتر است که توسط صاحب برند انجام شود نه توسط شرکتی که هیچ ارتباطی با آن ندارد. فهیمی افزود که در شرکت تویوتا مفهومی وجود دارد که به اندازه سفارش تولید خودرو صورت می گیرد و این باعث می شود تا منابع به درستی مصرف شوند اما در ایران ما ابتدا تولید می کنیم و سپس به دنبال خریدار آن هستیم.
فهیمی گفت که هم اکنون رئیس جمهور جدید آمریکا نیز با تهدید شرکت های خودرویی که واردات دارند، آنها را به تعرفه بیشتر تهدید می کند و اگر این تعرفه جاری که در عمل بیش از 100 درصد قیمت خودرو است کافی نیست، می توان این رقم را بیشتر کرد و یا حتی صندوقی جهت حمایت از تولید ایجاد کرد و راهکار فعلی برای صادرات محصولات داخلی توسط شرکت های واردکننده امری غیر منطقی به نظر می رسد.
مدیر عامل ایرتویا همچنین خبر داد که این شرکت در نمایشگاه خودروی تهران سه مدل جدید را به نمایش خواهد گذاشت. در خصوص امکان تولید نیز با وجود اینکه تولید و حضور در بازار ایران از سوی آمریکا منع نشده است اما شرکت ها فعلا به دلایل سیاسی و به خاطر منافع اقتصادی شان امکان این کار را ندارند.
سلوکی در ادامه گفت که در ابتدا و در سال 94 واردکنندگان متفرقه حذف شدند و تمایم واردات توسط اعضای انجمن واردکنندگان انجام شد که بسیار امر مثبتی بود و توانست به واردات خودرو نظم بدهد اما این طرح جدید در صورت تصویب می تواند دوباره وضعیت واردات خودرو را دگرگون کرد.

آیا ایرتویا نماینده رسمی تویوتا است؟
در ادامه فهیمی در پاسخ خبرنگاری که پرسید اگر ایرتویا نماینده رسمی تویوتا است، چرا نام این شرکت در وبسایت رسمی تویوتا نیست گفت که وبسایت تویوتا یک رسانه برای اطلاع رسانی است و بیشتر از آن استفاده سیاسی می شود اما اصل مدارکی است که در مرکز اصناف وجود دارد و در آن از شرکت اصلی تویوتا نمایندگی ایرتویا تایید شده است و حتی روزانه مکاتبات زیادی بین دو شرکت انجام می شود. برای این منظور جوایزی که تا بحال ایرتویا توانسته از تویوتا دریافت کند در معرض دید خبرنگاران قرار داشت که می توانید در زیر آنها را مشاهده کنید.

جوایز اهدایی تویوتا به ایرتویا

جوایز اهدایی تویوتا به ایرتویا

هولدینگ حدادزاده خودرو تولید می کند
سلوکی خلال این کنفرانس اعلام کرد که هولدینگ این شرکت به دنبال تولید خودرو نیز می باشد و حتی زیرساخت های آن انجام شده و در اواخر سال 96 و یا اوایل 97 خودروهای این شرکت روی خط تولید می رود اما در مورد برند آن توضیحی نداد.

پرفروش ترین خودروی تویوتا در ایران کدام است؟
فهیمی در پاسخ به خبرنگاری در مورد واردات و فروش این شرکت گفت که امسال رشد قابل توجهی در واردات خودرو وجود داشت و از بین تمامی مدل ها تویوتا پریوس پرفروش ترین خودروی تویوتا در سال جاری بوده است که در نوع خود جالب است و حتی خود شرکت تویوتا نیز از این موضوع متعجب شده و این نشان از فهم بالای مشتریان ایرانی از خودروهای هیبریدی و مزیت های آن برای محیط زیست است و معمولاً در بازارهای دیگر این خودرو احتیاج به فرهنگ سازی و تبلیغات زیاد دارد اما در ایران فروش این خودرو با سرعت روند رو به رشد را تجربه کرده که در نوع خود قابل توجه است.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/11
مردم چي گير آوردي اينهمه دروغ....ماشين با انحصار از اپشناش كم ميكني دوبرابر ميفروشي نماينده هم نيست اونوقت بت جايزه دادن؟؟؟؟؟؟الله اكبر..حسن مچكريم بخاطر تحريم مردم و انحصار بازار
1395/11/11
داداش جنس علفتو عوض کن.نگرانم برات
1395/11/11
من که خیلی کم تویوتا پریوس تو خیابون دیدم ، بنظر من هایلوکس یا کرولا فروششون بیشتره بوده
1395/11/12
نماينده رسمي چرا كل وارداتش از امارات و عمان هست و از شركت مادر تويوتا و بصورت سفارش خاص ايران وارد نميكند و چرا اينقدر گران فروش و بدقول هستند و همچنين چرا برا سرويس و قطعات يدكي هيچ كدام اورجينال نيست و باز از حوزه خليج فارس وارد مي كنند و كلي دليل ديگه به عنوان مثال كجا تويوتا توصيه كرده به همه نوع خودروي اين شركت از روغن كاسترول 5-30 استفاده بشه و حتي كل مشاوره براي تعميرات رو هم از نمايندگي دبي الفتيم عمارات مي گيرند (كساني كه خودروشون ايرادات خاص داشته تجربه دارن) و به نظر بنده جوايز اهدايي يا فيك هست يا همون از نمايندگي هاي حوزه خليج فارس به اين شركت داده شده!
يك اصل اساسي در گرفتن نمايندگي از هر شركتي اين است كه شركت همزمان نماينده شركت هاي رقيب نباشد و چطور است شركت هولدينگ ايرتويا نمايندگي رنو و غيره هم هست و چطور گارانتي هاي بين المللي تويوتا رو قبول ندارن به اين صورت كه اگر كسي بصورت شخصي و يا از شركت ديگري خودروي تويوتا تهيه كنه ايرتويا يا گارانتي نميكنه يا بصورت فرماليته دوساله گارانتي ميده كه شامل خدمات زيادي نميشه! مگر گارانتي تويوتا در كل دنيا يكسان نيست؟ و چطور يك شركت با اعتبار تويوتا نمايندگي داره كه مثل بانك ها سود ميده و حتي نوعي ثبت نام دارن كه حتي نوع خودرو مشخص نيست و عين بانك سپرده ميگيرن و سود ميدن...
1395/11/12
علت اینکه پریوس داره بیشتر میفروشه دلیلش تعرفه واردات کمتر نسبت به خودرو های بنزین سوز هست نه چیز دیگه ، قیمت جهانی پریوس از کرولا خیلی بیشتره ولی تو ایران یه قیمت به فروش میرسن ! من ایرانی هم محیط زیست برام مهم نیست نگاه میکنم میبینم با ظلمی که دولت داره به خریدار میکنه پولی که جا پرویس میدم به قیمت واقعیش نزدیک تره پس همونو میخرم .
اگرنه فروش یه ماشین بد ریخت و مکعب مستطیل تو همه جای دنیا کار سختیه مگر تو ایران اونم به خاطر تعرفه کمتر واردات .
1395/11/12
فازت چیه واقعا اول برو یکم تحقیق کن بعد بیا اینجا حرف بزن پریوس پرفروش ترین خودروی هیبرید در دنیاس واقعا انسان کوته فکری هستید
1395/11/12
"آیا ایرتویا نماینده رسمی تویوتا است؟"
به گفته ایشون ایرتویانماینده رسمی تویوتا هست و لی تویوتا تو جهان خجالت میکشه بگه تو ایران نماینده رسمی داره. واقعا چی باید گفت؟
1395/11/12
این هم یک نوع تبلیغ برای تویوتاپریوس مگه تبلیغ چه شکلیه وقتی سود خوبی برای شما داشته باشه معلومه که ماشین خوبیه بااین پیشنهاددادنتون معلومه خیلی به فکر مصرف کننده هستیدنظرتون درموردتعرفه واردات 200درصدی چطوره؟
1395/11/12
مرداد ماه برای خرید فوری یاریس 115ملیون نقد پرداخت کردم.حدود 4ماه طول کشید تا خودرو را تحویل گرفتم. باتریش خالی بود و ترمزش خراب که دیسکش را عوض کردند که هنوز اشکال دارد.برای جبران دیر کرد 2.7 ملیون پردخت شد.
1395/11/12
دلیل فروش زیاد پریوس(طبق ادعای خودشون) نبود مدل های دیگه و سربه فلک کشیدن قیمت هاشونه. کرولایی که نهایت 135 باس بدن به بازار دارن میدن 155. کمری که 160 در میاد میدن 215. کمری هایبرید با تعرفه 4 درصد و سود و عوارض و... 30 درصد باید بدن 150 میدن 220. همین پریوس نهایت قیمتش 130 میشه نه 155. راو 4 هم که بایدزیر 200 باشه رفته رو 270تومن. هایلوکس هم که از 180 رف رو 240.
دیگه چ رویی دارن. امیدوارم از عمد به دنبال خالی کردن جیب مردم نباشن.اگر اعتبار برند تویوتا نبود تا حالا 10 بار باید کاسه کوزشونو جمع میکردن. همین الانش هم خیلی از بازار رو به خاطر عملکردشون به رقباشون واگذار کردن.
1395/11/12
این اسمش نمایندگی نیست بلکه دلالی کلانه !!!!