موضوعات داغ

سبک‌ترین شاسی بلندهای 2017 جهان

عکس مطلب اول
شکی در این مورد نیست که محبوب‌ترین سگمنت در صنعت خودروسازی، همین سگمنت شاسی بلندهاست. زیرا این دسته از خودروها قدرت بالایی دارند، قابلیت عبور از مسیرهای ناهموار را دارند، تاحدودی لوکس و اشرافی به نظر می‌رسند و در نهایت هم بسیار جادار و بزرگ هستند که باعث شده تمامی اقشار جامعه آرزوی داشتن یک خودروی شاسی بلند را داشته باشند، ولی خب این دسته از خودروها معایب خاص خود را هم دارند که شامل بزرگی اندازه و نامناسب بودن برای تردد در مکان‌های شلوغ شهر، قیمت نسبتا زیاد آنان نسبت به سایر سگمنت‌ها و در آخرهم وزن بسیار زیاد آنان است که باعث می‌شود سوخت بیشتری هم مصرف کنند، ولی ما در ادامه قصد داریم در رابطه با سبک‌ترین شاسی بلندهای مدل 2017 صحبت کنیم که طبعا با داشتن وزن کمتر، می‌توانند مصرف سوخت کمتر و انرژی بهینه‌تری داشته باشند.

 سوزوکی جیمی

سوزوکی جیمی

1- سوزوکی جیمی
این خودرو بیشتر به عنوان یک ماشین ساب کامپکت در میان شاسی بلندها شناخته می‌شود که تقریبا دارای چهره‌ای کودکانه بوده و چندان هم به نظر نمی‌رسد که قدرتمند باشد، ولی هرچه باشد یک خودروی شاسی بلند به شمار می‌آید که با وزن 1136 کیلوگرمی خود، به عنوان سبک‌ترین خودروی شاسی بلند 2017 جهان شناخته شده است.

مزدا CX-5 SkyActiv-G 160

مزدا CX-5 SkyActiv-G 160

2- مزدا CX-5 SkyActiv-G 160
با داشتن یک خودروی مزدا CX-5 آن هم از نوع SkyActiv-G 160، شما چندین ویژگی منحصر به فرد نصیبتان خواهد شد. اول از همه اینکه شما یکی از زیباترین خودروهای شاسی بلند جهان را خواهید داشت و بعد از آن هم پیشرانه اسکای اکتیو است که سال گذشته به عنوان کم مصرف‌ترین و پاک‌ترین پیشرانه بنزینی درون سوز در مقایسه با رقبای خود شناخته شده است. علاوه بر این یکی دو مورد، می‌توان وزن بسیار پایین مزدا CX-5 را هم ذکر کرد که با وجود چهار چرخ محرک بودن، وزنی حداکثر 1450 کیلوگرمی دارد.

مرسدس بنز GLA 220 4Matic

مرسدس بنز GLA 220 4Matic

3- مرسدس بنز GLA 220 4Matic
پیش از این در مقاله سنگین‌ترین خودروی کروکی جهان دیدیم که دو مدل از خودروهای کروکی مرسدس بنز دارای وزنی 1925 کیلوگرمی و وزنی 2255 کیلوگرمی هستند، ولی مرسدس بنز به صورت کاملا استادانه وزن خودروی شاسی بلند GLA 220 را مدیریت کرده است تا با وجود تمامی امکانات و تجهیزات پیشرفته صنعت خودروسازی، حداکثر وزن این شاسی بلند لوکس و زیبای مرسدس بنز به 1505 کیلوگرم برسد.

کیا سورنتو 2.2 CRDi

کیا سورنتو 2.2 CRDi

4- کیا سورنتو 2.2 CRDi
نسل جدید شاسی بلند کیا سورنتو که در بازار کشور هم عرضه می‌شود و در خودروبانک به طور مفصل به خصوصیات و ویژگی‌های آن پرداخته‌ایم، به عنوان چهارمین خودروی سبک وزن جهان در سال 2017 میلادی انتخاب شده است که سرجمع با داشتن هیکلی نسبتا درشت و همچنین طولی 4.78 متری، تنها وزنی 1821 کیلوگرمی دارد که در نوع خود برای ماشینی شاسی بلند چهار چرخ محرک همچون کیا سورنتو بسیار هائز اهمیت است.

آئودی Q7 3.0 TDI

آئودی Q7 3.0 TDI

5- آئودی Q7 3.0 TDI
شاسی بلند فول سایز آئودی، یعنی Q7 هم خیلی نیست که توسط کمپانی خودروسازی آئودی معرفی شده و در همان روز معرفی و یا حتی بعد از آن، بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، ولی نکته هائز اهمیت این شاسی بلند فول سایز می‌تواند وزن حدودا 2070 کیلوگرمی آن باشد که در میان محصولات شاسی بلند آئودی یک تحول چشمگیر به شمار می‌آید و این در حالیست که از پیشرانه‌ای شش سیلندر دیزلی هم در زیر کاپوت خود سود می‌برد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/12
اين مزدا چقد خفنه.خيلي خوشكله.نديده بودمش
1395/11/12
خوشم میاد مزدا همه جا حضورداره ب جز کشور ما. هر بار میبینمش کفرم در میاد. کمپانی به این خوبی و عظمت در سرزمینی که صاحبش نامش رو از خداش برداشته غریبه.
1395/11/12
با سلام
متاسفانه این مقاله شما اصلا کارشناسی نیست. دلیل اول اینکه خودروهایی مثل میتسوبیشی اوتلندر با 1500 کیلو و تویوتا راو4 با 1700 کیلو از سورنتو سبکتر هستن ولی شما سورنتو با 1800 کیلو رو نوشتین که عجیبه! دوم اینکه مرسدس GLA رو نمیدونم تا حالا آیا کنارش وایسادین یا نه! درسته از سری G بنز هست ولی خدایی چجوری اینو تو رده شاسی بلند جا دادین وقتی ارتفاع سقفش 1 و نیم متره و تا زیر شونه منه!
1395/11/12
سلام. چرا از میتسوبیشی اوتلندر با 1500 کیلوگرم نام نبردید؟