موضوعات داغ

هیوندای i10 را در آستانه ورود به بازار ایران بشناسید + فیلم

عکس مطلب اول
پیشینه هیوندای i10 :
هیوندای i10 یکی از محصولات ارزان قیمت و به نوعی کوچکترین خودروی تولیدی توسط شرکت هیوندای است. نسل اول هیوندای i10 در سال 2007 و به عنوان جایگزین مدل آتوس به بازار معرفی شد و تا سال 2014 نیز بر روی خط تولید باقی ماند. این خودرو در این مدت به لطف قیمت مناسب و مصرف کم خود توانست مشتریان بسیاری را به خود جذب کند. نسل اول هیوندای i10 توانست در مبحث ایمنی نیز 4 ستاره ی ایمنی را از موسسه ی یورو NCAP کسب کند و در بازارهای بزرگی مثل هند نیز تبدیل به یکی از خوش فروش‌ترین خودروها شد. هیوندای برای این مدل حتی گونه‌هایی که توانایی استفاده از سوخت LPG را هم داشتند را عرضه کرد.

هیوندای i10

هیوندای i10

مشخصات فنی هیوندای i10 :
اما در سال 2013 هیوندای نسل دوم i10 معرفی کرد که از لحاظ فنی اشتراکات زیادی را با خودروی کیا پیکانتو دارد. این خودرو که در بازار ایران نیز به زودی توسط شرکت کرمان موتور عرضه می‌شود دارای طول عرض و ارتفاع به ترتیب، ۳.۶ متر، ۱.۶ متر و ۱.۵ متر است و وزن آن هم تنها ۹۶۱ کیلوگرم است. هیوندای i10 در بازارهای جهانی با سه مدل موتور عرضه می‌شود که شامل موتور ۱ لیتری سه سیلندر ۶۶ اسبی، موتور ۱ لیتری سه سیلندر دو گانه سوز ۶۷ اسبی و موتور ۱.۲ لیتری چهار سیلندر ۸۷ اسبی هستند که در بازار کشورمان قدرتمندترین مدل آن یعنی مدل ۸۷ اسب بخاری عرضه خواهد شد.
این مدل از هیوندای i10 نیز همانند نسل قبلی موفق به کسب ۴ ستاره ی ایمنی از اروپا شده است. همچنین این خودرو در بازار جهانی با دو جعبه دنده که یکی ۵ دنده ی دستی و دیگری ۴ دنده ی اتومات است عرضه می شود که در بازار ایران تنها مدل اتوماتیک آن عرضه خواهد شد. مشخصات فنی هیوندای i10 را می‌توانید در جدول زیر مطالعه نمایید:

مشخصات فني
مدلهیوندای i10
پيشرانه۴ سیلندر خطی
حجم موتور۱۲۴۸ سی سی
حداکثر قدرت۸۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور۱۲۱ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه
شتاب رسمي14 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي5.3 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن961 کیلوگرم
تجهیزات و امکانات هیوندای i10 :
اما در خصوص تجهیزات فنی و ایمنی نیز باید گفت که این خودروی کوچک در این بخش دست نسبتاً پری دارد و لیست امکانات آن شامل مواردی چون آينه الكتروكروميك، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو (2 کیسه هوا)، سیستم پخش MP3، سنسور پارک عقب، چراغ مه شكن جلو و عقب، ABS و EBD، سیستم كنترل پایداری الکترونیکي ESC ، كامپيوتر سفري، كنترل سيستم صوتي از روي فرمان، تهويه مطبوع اتوماتيك، سیستم كنترل ايستايي در سربالايي HAC ، چراغ روشنایی روز Day Light ، تریم داخلی دو رنگ، دارای 4 بلندگو و رینگ های آلومینیومی ۱۵ اینچی است.
در زیر برای شما کاتالوگ شرکت کرمان موتور را قرار داده ایم تا به صورت کامل تری با لیست تجهیزات این خودرو آشنا شوید:

کاتالوگ هیوندای i10

کاتالوگ هیوندای i10

قیمت هیوندای i10 و شرایط بازار:
در دیماه بود که شرایط فروش هیوندای i10 با قیمت مصوب 71 میلیون و 900 هزار تومان شروع شد و در مدت زمان کوتاهی استقبال بسیار خوبی از این خودرو شد تا آنجاکه باعث شد کرمان موتور فروش خود را متوقف کند. اما احتمالاً به زودی شاهد شروع فروش مجدد این خودرو خواهیم بود.
در شرایط کنونی بازار و با قیمت 72 میلیونی هیوندای i10 ، به نظر می رسد رقبایی همچون کیا پیکانتو و یا میتسوبیشی میراژ را پیش رو داشته باشد، خودروهایی که اگرچه در داخل تولید نمی شوند اما توسط واردکنندگان خود به خوبی عرضه شده اند و توانسته اند فروش قابل توجهی را نیز تجربه کنند. حال باید منتظر ورود هیوندای i10 به بازار باشیم و ببینیم که برنده این رقابت بین هاچ بک های کوچک شهری کدام خودرو است.
در زیر می توانید ویدیو کوتاهی را مشاهده کنید که توسط خودروبانک تهیه شده و در آن قسمت های مختلف خودرو به نمایش درآمده است:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد