موضوعات داغ

جالبترین کابینهای راننده را ببینید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همانقدر که طراحی بیرونی و استایل خودرو مهم است، طراحی داخل کابین هم بسیار هائز اهمیت است و یکی از معیارهای اصلی مشتریان برای خرید یک وسیله نقلیه به شمار میآید. حال از این طراحی داخلی، قسمت راننده یا به قولی کابین راننده (بعد از طراحی مجموعه داشبورد) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در این میان فاکتورهای مهمی از جمله طراحی غربیلک فرمان و طراحی صفحه کیلومتر مورد توجه قرار می‌گیرد. حال در ادامه قصد داریم چند نمونه از جالب‌ترین کابین‌های راننده را مورد بررسی قرار دهیم که برای داشتن برخی از آنان نیاز به صرف هزینه‌ای بسیار بالا دارید.

فراری F12 برلینتا

فراری F12 برلینتا


- فراری F12 برلینتا
بدون اغراق، غربیلک فرمان فراری F12 برلینتا یکی از بهترین طرح‌های موجود در صنعت خودروسازی است که با در دست گرفتن آن، حس و حال یک خودروی سوپر اسپرت واقعی و بالاتر از آن، حس و حال یک خودروی فرمول 1 به شما القا می‌شود که بیشتر به خاطر چیدمان بسیار جالب کلیدها و همچنین استفاده از فیبرکربن در ساختار این غربیلک است.

پورشه 911 GT3 RS

پورشه 911 GT3 RS


- پورشه 911 GT3 RS
از طراحی صاف و نسبتا ساده مجموعه داشبورد پورشه 911 GT3 RS و یا حتی طراحی غربیلک فرمان آن نمی‌توان انتظار چندانی داشت، ولی در عوض صفحه کیلومتر پشت فرمان یک تنه مسئولیت زیبایی و جذابیت قسمت کابین راننده را بر عهده گرفته است. صفحه کیلومتری که از 5 بخش مختلف با الگوی طراحی گردی شکل تشکیل شده است و می‌توان اطلاعات دقیق اتومبیل را در قسمت مخصوص خود مشاهده کرد.

آئودی TT S کوپه

آئودی TT S کوپه


- آئودی TT S کوپه
برخلاف پورشه 911 GT3 RS، هم می‌توان بر روی طراحی داشبورد آئودی TT S کوپه حساب باز کرد و هم می‌توان یک غربیلک فرمان جالب داشت، ولی مهم‌تر از همه این موارد، طراحی بی نظیر صفحه کیلومتر آئودی TT S کوپه است که به صورت کاملا دیجیتال طراحی شده و علاوه بر نشان دادن وضعیت کلی خودرو، به نمایش نقشه‌های GPS هم می‌پردازد تا راننده حواس خود را شش دانگ به سمت جلو معطوف کرده باشد.

بی ام و i3

بی ام و i3


- بی ام و i3 نسخه 97 آمپرساعتی
باوجود ابعاد و اندازه کوچک BMW i3، می‌توان یک فضای داخل کابین نسبتا بزرگ، بخصوص یک طراحی داخلی کاملا نوآورانه را برای بی ام و i3 متصور شد، ولی نکته جالب این طراحی می‌تواند مربوط به بخش راننده شود که از یک صفحه نمایشگر تقریبا 8 اینچی در پشت غربیلک فرمان استفاده شده و مهم‌تر از آن هم می‌تواند بکارگیری دکمه تغییر انتقال قدرت در قسمت راست غربیلک فرمان باشد.

تویوتا GT 86

تویوتا GT 86


- تویوتا GT 86
نه به خاطر جذابیت و طراحی منحصر به فرد، بلکه به خاطر طراحی ساده و خلوت غربیلک فرمان تویوتا GT 86 آن را درون لیست قرار داده‌ایم. همانطور که می‌بینید، تویوتا GT86 مدل‌های 2017 یک غربیلک فرمان عاری از هرگونه کلید و دکمه، حتی کلیدهای ساده چراغ و ولوم صدا خواهد داشت که می‌تواند یکی از جالب‌ترین سوژه های این لیست باشد، ولی همانطور که گفتیم، می‌تواند جالب‌ترین به خاطر سادگی و نبود کلیدهای کروز بر روی آن باشد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/21
آقای سجاد حیدری عزیز،رفتید 4تا عکس داشبورد از اینترنت در آوردید و براش یک مطلب من درآوردی نوشتید. ؟ این داشبورد ها واقعا خاص هستند؟ ای کاش تصاویری از داشبورد اتومبیل های دهه 40 و 50 امریکا رو بررسی می کردید.
1395/11/21
فقط المان و ایتالیا...
1395/11/26
این مورد آخری (سادگی) رو که میشه به میزان خیلی زیادتری تو ماشینای خودمون ببینیم.مخصوصا تو پراید.شاهکاره واقعا.هم قیمت بالا و احساس لوکس بودن و هم سادگی و کیفیت