موضوعات داغ

فینالیست‌های برترین خودروهای 2017 مشخص شدند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
چندی پیش فینالیست‌های برترین خودروی سال 2017 اروپا را معرفی کردیم و گفتیم که نتیجه این مسابقه در نمایشگاه ژنو امسال که حدودا یک ماه دیگر برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد. حال اگر این لیست را نادیده بگیریم، به لیستی معتبرتر می‌رسیم که توسط 75 روزنامه نگار بین المللی فعال در صنعت خودرو آماده شده تا برترین خودروهای سال 2017 جهان تعیین شوند.
در این مرحله، هیئت داوران متشکل از 75 روزنامه نگار بین المللی، فینالست‌های برترین خودروهای سال 2011 را با یک نگاه کلی که شامل عملکرد، طراحی، مشخصات فنی، امکانات و قیمت تمام شده آن می‌شود، ارائه کرده‌اند که شامل آئودی A5/S5 کوپه، آئودی Q2، آئودی Q5، فیات/ آبارث 124 اسپایدر، هوندا سیویک، جگوار F-Pace، مزدا CX-9، اشکودا کودیاک، تویوتا C-HR و در نهایت خودروی فولکس واگن تیگوان می‌شود تا در رقابتی نفس‌گیر، در ماه‌های آینده خودروی برتر سال 2017 از میان این لیست انتخاب شود.
جدای از لیست کلی، 75 خبرنگار بین المللی لیست‌های جداگانه‌ای را هم ارائه کرده‌اند که به کلاس‌های مختلف خودروها و سایر ویژگی‌های آنان باز می‌گردد که در لیست خودروهای لوکس و نیمه لوکس می‌توان محصولاتی همچون بنتلی بنتایگا، بی ام و سری 5، جنسیس G90، مرسدس بنز E کلاس و در نهایت خودروی ولوو S90/V90 را مشاهده کرد.
در لیست خودروهای "با عملکرد بالا در مقایسه با مشخصات فنی" هم آئودی R8 اسپایدر، استون مارتین DB11، هوندا/آکورا NSX، مکلارن 570S و در نهایت خودروی پورشه باکستر/کیمن به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
در بین خودروهای سبز سال یا به عبارتی خودروهای دوست دار محیط زیست هم نام‌های شورلت بولت، هوندا Clarity، هیوندای یونیک، تسلا مدل X و در نهایت خودروی معروف و پرچم دار این عرصه، یعنی نام خودروی تویوتا پریوس دیده می‌شود.
در لیست مدعیان برترین طراحی هم خودروهایی نظیر آئودی A5/S5 کوپه، جگوار F-Pace، مزدا CX-9، مرسدس بنز S کلاس کروکی و در نهایت تویوتا CH-R به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، البته این لیست کمی غیرحرفه‌ای انتخاب شده و خودروهای زیادی را می‌توان معرفی کرد که در طراحی ظاهری حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
در آخر هم یک لیست جدید برای خودروهای شهری دیده می‌شود که خودروهای بی ام و i3، سیتروئن C3، فورد Ka+، اسمارت کروکی و در آخر سوزوکی Ignis دیده می‌شود.
به نظر شما کدامیک از خودروهای درون لیست عنوان بهترین خودروی سال در کلاس خود را بدست خواهند آورد؟

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/15
چرا پراید وانت تو کلاس pick-up نیست.......................................................سایپا مطمئن
1395/11/15
احتمالا گذاشتن برای سالهای آینده (نمیخوان کسی بفهمه) چون ماشین خاصیه!!!
1395/11/15
به نظر من یکی از محصولات آئودی بهترین خودروی سال انتخاب خواهد شد