موضوعات داغ

درخشش مدوام قشقایی طی 10 سال + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
باورش سخت است که گوشی‌های تلفن همراه "آیفون" برای اولین بار در سال 2007 میلادی توسط استیو جابز معرفی شدند تا پس از یک دهه فعالیت در عرصه تکنولوژی و ارتباطات، باوجود داشتن سیستم عامل اختصاصی IOS حالا تبدیل به یکی از غول‌های برتر تکنولوژی و ساخت تلفن‌های همراه هوشمند بسیار باکیفیت در جهان باشد.
حال در ارتباط با صنعت خودرو، خودروی نام آشنای نیسان یعنی شاسی بلند "قشقایی" هم برای اولین بار در سال 2007 میلادی معرفی شد که از همان ابتدای معرفی و عرضه خود درست همانند محصولات اپل، توانست مشتریان بسیار زیادی را به خود جلب کند تا حالا پس از گذشت تقریبا 10 سال از معرفی و عرصه این محصول در بازارهای بین المللی، بار دیگر شاهد عملکرد بسیار خوب و آمار فروش بسیار بالای آن نسبت به سایر محصولات شرکت‌های خودروسازی باشیم.
طبق آماری که از سوی نیسان ارائه شده، نسل جدید نیسان قشقایی در سال 2016 میلادی موفق به فروش حدودا 234 هزار و 340 دستگاه تنها در قاره کهن شده است که این آمار برای فولکس واگن گلف به عدد 492 هزار و 952 دستگاه می‌رسد که خب طبیعی است و کلاس کاملا متفاوتی دارند، ولی یکی از رقبای اصلی این خودرو یعنی رنو کپچر در سال 2016 میلادی موفق به فروش حدود 217 هزار و 105 دستگاه در سال 2016 میلادی شده است که نشان از محبوبیت بالای نیسان قشقایی دارد و این موضوع زمانی تایید می‌شود که به آمار فروش 3.3 میلیون دستگاهی آن در 137 کشور جهان می‌رسیم.

نیسان قشقایی

نیسان قشقایی

علاوه بر این‌ها، بد نیست بدانید که با تایید رسمی خود شرکت خودروسازی نیسان، نام خودروی نیسان قشقایی از ایل قشقایی (ایل بزرگِ ترک زبان در جنوب و جنوب غربی ایران ( استان فارس )) گرفته شده است. اما در بازار استرالیا به نام «نیسان دوالیس» (Nissan Dualis) فروخته می‌شود که علت آن احتمالا لهجه خاص مردم استرالیا بوده که نام نیسان "قشقایی" را مانند عبارت Cash Cow تلفظ می‌کنند.
در بازار چین هم این خودرو با نام CCUV به فروش می‌رسد. در حالی که بازار آمریکا از داشتن خودروی نیسان قشقایی محروم است، ولی در مقابل بجای آن خودرویی به نام «نیسان روگ» (Nissan Rogue) به فروش می‌رسد که علی‌ رغم شباهت‌های ظاهری با نیسان قشقایی، خودرویی کاملا متفاوت به شمار می‌رود.


نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/17
قشقایی با نام روگ اسپرت رفته به امریکا
1395/11/19
Rouge hamoon x-trail khodemoone