موضوعات داغ

طراحی جدید هیوندای بر چهره الانترا GT + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
عموما همه برند " هیوندای الانترا" را به عنوان یک محصول سدان می‌شناسند، غافل از اینکه خودروی هیوندای الانترا با لقب GT در مدل‌های هاچ بک هم تولید و عرضه می‌شود که آخرین نسخه آن در خردادماه سال 93 به طور رسمی معرفی و روانه بازار شد، اما حالا کمپانی خودروسازی هیوندای تصمیم به بروزرسانی آن گرفته است تا با چهره‌ای جدید برای حضور در نمایشگاه بین المللی شیکاگو 2017 و همچنین عرضه در بازار 2018 میلادی آماده شود.
همانطور که گفتیم، خودروی هیوندای الانترا GT در قالب یک محصول هاچ بک 5 درب ظاهر شده است که رقبای اصلی آن در بازارهای جهانی را می‌توان به ترتیب خودروی شورلت کروز، فورد فوکوس، هوندا سیویک، مزدا 3 هاچ بک، سوبارو امپرزا، فولکس واگن گلف و... عنوان کرد که حالا با سود جستن از طراحی نسل جدید هیوندای، قطعا موقعیت بهتری نسب به رقبای خود در بازار مصرف خواهد داشت. البته ناگفته نماند که کمپانی خودروسازی هیوندای فعلا تنها یک پیش نمایش از مدل جدید هیوندای الانترا GT منتشر کرده است تا مقدمه‌ای برای معرفی رسمی آن در 9 فوریه 2017 (در جریان نمایشگاه بین المللی شیکاگو 2017) فراهم آورد.
پیش از این هم در قسمت مولد قدرتی هیوندای الانترا GT از یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی GDI استفاده شده بود که با مصرف سوخت 9.8 لیتری در شهر و 7.1 لیتری در بزرگراه و همچنین مصرف سوخت ترکیبی 8.7 لیتری در صد کیلومتر مسافت پیموه شده، می‌تواند در حداکثر کارایی خود 173 اسب بخار قدرت و به کمک جعبه دنده 6 سرعته متصل به موتور هم حداکثر 208 نیوتن متر گشتاور را در 4700 دور بر دقیقه تولید کند.
اما حال باتوجه به اطلاعات ضد و نقیضی که همراه با پیش نمایش هیوندای الانترا GT منتشر شده است، گفته میشود که از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر، یا به عبارتی دقیق‌تر از پیشرانه نسخه سدان اسپرت هیوندای الانترا بر روی این محصول استفاده خواهد شد که قدرتی 201 اسب بخاری و گشتاوری 264 نیوتن متری در اختیار اتومبیل قرار می‌دهد. گرچه گفته می‌شود پیشرانه‌ای 2 لیتری چهار سیلندر استاندارد هم در بخش مولد قدرتی هیوندای الانترا GT انجام وظیفه خواهد کرد که حداکثر نیروی تولیدی آن به 147 اسب بخار می‌رسد.



نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/16
فیلمو اشتباه گذاشتین که! فیلم درباره i30 عه
1395/11/16
چنین سوتی ای واقعا از شما بعید بود!
فیلم بررسی i30 رو گذاشتید با عنوان النترا GT !!!