موضوعات داغ

پژو 508 ، تازه وارد ایران خودرو را بهتر بشناسیم + فیلم

عکس مطلب اول
پژو 508 بزرگترین و لوکس‌ترین سدان پژو است که در سال 2011 و به عنوان جایگزین مدل 407 وارد خط تولید این کمپانی شد. این خودرو اخیراً مجوز ورود به کشورمان را تحت شرکتی به نام "مشترک ایران خودرو اتومبیل پژو" دریافت کرده و به نظر می رسد که قرار است این خودرو به صورت CBU یعنی به صورت کامل وارد شود و قرار نیست روی خط تولید ایران خودرو برود. به همین بهانه به بررسی مشخصات کلی پژو 508 خواهیم پرداخت تا ببینیم اینبار این خودروساز وطنی چه آشی برایمان پخته است!
پژو 508 یک سدان سایز بزرگ خانوادگی است که با داشتن طول 4792 میلیمتری و فاصله‌ی محوری 2817 میلیمتری، می‌توان آن را همرده خودروهایی چون هیوندای سوناتا و یا تویوتا کمری بدانیم و از آنجاییکه ایرانی‌ها هم عاشق خودروی بزرگ هستند باید گفت که این طول کشیده 508 در ایران بر خلاف بازارهای اروپایی یک مزیت محسوب می‌شود! البته نباید بی انصاف باشیم و نسل قبلی پژو 508 در سال 2011 توانست عنوان بسیار باارزش "خودروی سال" را کسب کند، عنوانی هر خودرویی نمی‌تواند براحتی حتی کاندید کسب آن شود و این جایزه برای تمامی مدل های این نسخه از پژو افتخاری محسوب می‌شود!

پژو 508

پژو 508

پژو 508 با هدف اصلی فروش در چین ساخته شده و حتی PSA انتظار دارد که فروش 508 در چین بیش از 2 برابر زادگاه آن یعنی فرانسه باشد. جالب است که بدانید پژو 508 در چین در شرکت دانگ فنگ تولید می‌شود یعنی همان شرکتی که اخیراً H30 کراس آن از روی خط تولید ایران‌خودرو روانه بازار ایران شده است.
در بازارهای مختلف جهانی، پژو 508 با چندین نوع موتور دیزلی، بنزینی و حتی هیبریدی عرضه می‌شود که برای بازار ایران فعلاً تنها مدل 1.6 لیتری بنزینی در نظر گرفته شده است. پیشرانه 1.6 لیتری نصب شده برای بازار ایران دارای حجم دقیق 1598 سی‌سی است که به کمک توربوشارژ نصب شده روی آن می‌تواند حداکثر 165 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و 240 نیوتن متر در 1400 دور در دقیقه را تولید کند. اگر بخواهیم کمی راحت تر در مورد قدرت این خودرو صحبت کنیم باید بگوییم که این گشتاور تقریباً کمی بیشتر از هیوندای سوناتا LF است اما نکته مهم اینجاست که در دور بسیار پایین‌تری به حداکثر گشتاور خود می‌رسد و در نهایت این نتیجه را می‌توان گرفت که سر چهارراه و پشت چراغ قرمز می‌توانید با یک موتور 1.6 لیتری توربو، برای سوناتا 2.4 لیتری شاخ و شانه بکشید! اما سعی کنید زیاد این درگ را طول ندهید زیرا در مسیر طولانی حجم موتور بیشتر برتری خود را ثابت خواهد کرد. بگذریم!
در زیر لیست کامل مشخصات فنی پژو 508 قابل مشاهده است:

مشخصات فنی
مدلپژو 508
پیشرانه4 سیلندر 1.6 لیتری توربو
حجم موتور1598 سی سی
حداکثر قدرت165 اسب بخار در دور 6000
حداکثر گشتاور240 نیوتن متر در دور 1400
شتاب رسمی8.9 ثانیه
حداکثر سرعت209 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت5.8 لیتر (ترکیبی)
وزن1410 کیلوگرم
از نظر سطح امکانات، پژو 508 در سطح بسیار خوبی قرار دارد و گویا قرار است با نسخه‌ای به نام GT-Line عرضه شود و روی آن از ترمزها و سیستم های پایداری ABS ، ESP ، کنترل پایداری CBC ، سیستم کمک در سربالایی HAS ، کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، تا صفحه نمایش 7 اینچی و ... نصب شده است و می توان آن را خودروی کاملی از جهت سیستم‌های رفاهی و امنیتی بدانیم.

پژو 508 بزودی توسط ایران خودرو عرضه می شود

پژو 508 بزودی توسط ایران خودرو عرضه می شود

قطعاً زمان زیادی نیاز است تا پژو 508 وارد بازار ایران شود و خودروبانک بتواند یک نمونه از آن را مورد تست و بررسی قرار دهد و به سوالات همگی در مورد معایب و مزایای آن پاسخ دهد و در این مدت مطمئناً بسیاری می‌خواهند بدانند که نقاط قوت و ضعف این خودرو چیست، لذا فعلاً به سایت‌های معتبر خارجی سری می‌زنیم تا ببینیم آنها در مورد پژو 508 چه گفته‌اند. سایت معتبر CarBuyer نقاط وقت پژو 508 را هندلینگ مناسب، کابین جادار و با کیفیت گفته و نقاط ضعف آن را قیمت بالای آن نسبت به امکانات، ارگونومی پایین کابین و رقبای قدرتمندتر می‌داند اما امیدواریم لااقل با همکاری ایران خودرو بتوانیم این خودرو را جهت تست و بررسی در زمان مناسبی در اختیار داشته باشیم.

پژو 508 محصول جدید ایران خودرو

پژو 508 محصول جدید ایران خودرو

پژو 508 در مقابل رقبایی سخت
اما حرف اول و آخر را در بازار خودرو قیمت می‌زند، موضوعی که هنوز مشخص نشده و نمی‌دانیم که پژو 508 با چه قیمتی از جاده مخصوص به سمت شهر خواهد آمد! اما از آنجاییکه ما اصلاً در این مورد صبور نیستیم نگاهی به قیمت این مدل در بازارهای حاشیه خلیج همیشه فارس می‌زنیم، تا لااقل رنج قیمتی آن مشخص شود. با نیم نگاهی به این بازارها متوجه می شویم که پژو 508 می بایستی در رنج قیمتی 170 تا 190 میلیون عرضه شود، رنج قیمتی که آن را مستقیماً برابر خودروهای گردن‌کلفتی همچون هیوندای سوناتا LF و کیا اپتیما قرار می‌دهد و اگر خدایی ناکرده(!) قیمت آن نزدیک 200 میلیون شود و آن را به رنو تالیسمان و تویوتا کمری هیبریدی نزدیک کند، می‌تواند گفت که کارزاری سخت در انتظار آن خواهد بود. اما همانطورکه می‌دانید در ایران تا روز شروع فروش و اعلام قیمت نهایی هیچ چیز معلوم نیست و باید صبر کنیم و ببینیم در نهایت چه قیمتی برای این خودروی فرانسوی انتخاب خواهد شد.
در زیر می توانید یک تیزر تبلیغاتی از پژو 508 را مشاهده کنید که البته آهنگ و تدوین آن بیشتر مناسب تبلیغ فورد ماستنگ است تا یک خودروی اقتصادی اروپایی!:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد