موضوعات داغ

تویوتا یاریس 2017 با 900 قطعه جدید!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همزمان با معرفی تویوتا پریوس پاگین هیبریدی که روز گذشته مفصل در رابطه با آن صحبت کردیم، کمپانی خودروسازی تویوتا اطلاعاتی هم در رابطه با تویوتا یاریس 2017 منتشر کرده است که با صرف هزینه‌ای حدودا 90 میلیون یورویی، بیش از 900 تغییر در این خودروی هاچ بک ایجاد شده است تا بازاری بهتر و رقابتی‌تر از قبل در اروپا داشته باشد. خودرویی که در نمایشگاه بین المللی ژنو 2017 هم قطعا شاهد حضور آن در کنار برادرانش خواهیم بود.

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس


براساس اعلام رسمی تویوتا، بیشترین تغییرات حاصله بر روی تویوتا پریوس مربوط به بخش طراحی داخل کابین و یا طراحی بدنه اتومبیل می‌شود که در این خصوص می‌توان به موارد مهمی نظیر جلوپنجره مشبک بزرگ‌تر، چراغ‌های عقب گسترده‌تر، چراغ‌های پیشانی جدید و... اشاره کرد و از نظر تجهیزاتی هم می‌توان به مواردی همچون رینگ‌های آلیاژی تازه، چراغ‌های مخصوص روز اختیاری، چراغ‌های عقب برجسته، هشت رنگ جدید برای نقاشی بدنه و.. اشاره کرد.

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس


در داخل کابین هم اصلاحات گسترده‌ای صورت گرفته است که طبق اطلاعات ارائه شده از سوی تویوتا، می‌توان صفحه نمایشگری 4.2 اینچی جدید، دریچه‌های جدید سیستم تهویه مطبوع کابین، کنسول مرکزی بروزرسانی شده با اصلاح کلیدها و سوئیچ‌های روی آن و... را مشاهده کرد.
علاوه بر این‌ها، تویوتا اعلام کرده است که پیشرانه 1.33 لیتری سابق را بازنشسته کرده و جدیدا از پیشرانه‌ای 1.5 لیتری چهار سیلندر استفاده کرده است که قدرت و گشتاور تولیدی آن به ترتیب 111 اسب بخار و 136 نیوتن متر عنوان شده و نسبت به پیشرانه 1.33 لیتری سابق، حدود 0.8 ثانیه شتاب گیری سریع‌تر از خود به نمایش گذاشته است، این در حالیست که مصرف سوخت آن 12 درصد نسبت به قبل کاهش داشته است! یعنی افزایش قدرت تولیدی موتور در کنار کاهش مصرف سوخت که یک بازی دو سر برد برای تویوتا تلقی می‌شود!.

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس


علاوه بر اینکه پیشرانه جدید تویوتا پریوس حدود 10 درصد قوی‌تر شده و حدود 12 درصد هم در مصرف سوخت اقتصادی‌تر عمل می‌کند، به گفته تویوتا ارتعاشات کمتری هم نسبت به پیشرانه سابق تولید می‌کند که خود مسلما باعث کاهش لرزش کابین و راحتی بیشتر سرنشینان می‌شود.
در کنار مدل‌های استاندارد، کمپانی خودروسازی تویوتا از مدل‌های اسپرت 3 درب تویوتا یاریس هم سخن گفته که پیشرانه محرک آن قادر به تولید نیرویی 210 اسب بخاری خواهد بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/21
این ژاپنیا واقعا جادو می کنن !