موضوعات داغ

ملاقاتی کوتاه با تنها مرسدس بنز A200 پلاک ملی ایران + عکس

عکس مطلب اول
مرسدس بنز A کلاس
مرسدس بنز کلاس A اولین بار در سال ۱۹۹۷ به بازار معرفی شد. این خودرو را باید به نوعی کوچک‌ترین خودرویی که دارای برند مرسدس بنز است، بدانیم. این خودرو هیچگاه به طور گسترده در بازار ایران عرضه نشد اما تعداد محدودی از نسل‌های مختلف کلاس A در ایران حضور دارند. اخیراً نیز فرصتی دست داد تا با یکی از معدود مدل‌های A200 جدید وارد شده به کشور ملاقاتی داشته باشیم و به همین بهانه در ادامه به معرفی توانایی‌ها، مشخصات و امکانات این خودرو خواهیم پرداخت. در حقیقت نمونه‌ای که در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید، تنها نمونه پلاک ملی این خودرو است.‌

نمای عقب مرسدس بنز A200

نمای عقب مرسدس بنز A200

نسل‌های اول و دوم این خودرو به دلایلی همچون طراحی ظاهری، توانایی حرکتی نه چندان مطلوب به موفقیت بالایی دست پیدا نکردند اما این ماجرا با آمدن نسل سوم این خودرو در سال ۲۰۱۲ تغییر کرد. این خودرو با کد اتاق W176 شناخته می‌شود، طراحی آن نسبت به نسل‌های قبلی کاملاً دگرگون شده و با طرح‌های روز مرسدس بنز همخوانی دارد.
موفقیت این خودرو در بازار فروش مرسدس بنز را بر آن داشت تا اقدام به عرضه دو مدل خودروی دیگر بر روی پلتفرم کلاس A کند که یکی خودروی سدان CLA و دیگری خودروی کراس اوور GLA هستند.
این خودرو با موتورهای مختلفی در بازار جهانی عرضه می‌شود که از مدل ضعیف A180 با موتور ۱۲۰ اسب بخاری آغاز شده و به موتور A45 AMG با موتور ۲ لیتری ۳۵۵ اسب بخاری منتهی می‌شود.
خودروی مورد نظر که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید، دارای کد A200 است. این مدل مجهز به یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی است که به کمک توربوشارژر می تواند ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این گشتاور برای یک موتور ۱.۶ لیتری بسیار عالی است و جالب است بدانید که از دور موتور ۱۲۵۰ دور بر دقیقه تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه نیز در اختیار راننده قرار دارد.

پیشرانه مرسدس بنز A200

پیشرانه مرسدس بنز A200

نیروی موتور از طریق یک جعبه دنده ی ۷ سرعته ی خودکار از نوع دوبل کلاچ به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند که این مورد شاید چندان به مذاق آلمانی سوارها خوش نیاید و آن هندلینگی که از یک مرسدس بنز انتظار دارید را چندان نمی‌توان از این بنز محرک جلو انتظار داشت.

مشخصات فنی
مدلمرسدس بنز A200
پیشرانه4 سیلندر خطی
حجم موتور1595 سی سی
حداکثر قدرت156 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور250 نیوتن متر در 1250 دور در دقیقه
شتاب رسمی8.1 ثانیه
حداکثر سرعت224 کیلومتر در ساعت
وزن1395 کیلوگرم
شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل ۸.1 ثانیه است و به این ترتیب باید گفت که در کنار آلفارومئو جولیتا و ولوو V40 یکی از سریع‌ترین هاچ‌بک‌های بازار است. مصرف سوخت A200 نیز با چنین چیدمان موتور و گیربکسی معادل ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است که از این نظر آن را هم رده دیگر رقبای خود قرار می‌دهد.
در خصوص امکانات این مدل نیز باید به مواردی همچون کروز کنترل، سنسورهای پارک جلو و عقب، صفحه نمایش به همراه نویگیشن، سیستم صوتی هارمن کاردون به همراه ۱۲ عدد بلندگو، بلوتوث، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز ضد قفل، نرم افزار پارک خودکار، چراغ‌های خودکار و برف پاک‌کن‌های خودکار هستند.
در خصوص ایمنی هم مرسدس بنز کلاس A به صورت استاندارد مجهز به ۹ عدد کیسه هوا است که در کنار سیستم Pre-safe و سیستم هشدار تصادف از عقب توانسته‌اند به این خودرو کمک کنند تا ۵ ستاره ایمنی را از موسسه یورو انکاپ دریافت کند.

مرسدس بنز A200

مرسدس بنز A200

داستان کلاس A در ایران
شاید این نمونه تنها خودروی کلاس A پلاک ملی ایران باشد، اما به نظر می‌رسد که با ورود بی ام و سری 1 هاچ‌بک آن هم در دو مدل 120i و 125i حال جای خالی این خودروی هاچ‌بک خوش استیل بیشتر احساس می‌شود. هاچ‌بک‌های گران قیمت آلمانی که مخاطبان و مشتریان خاص خود را دارند و در رده قیمتی خود از نظر توانایی‌های پیشرانه جزو بهترین خودروهای سگمنت خود محسوب می‌شوند.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/22
الان 22 بهمن ساعت 5:39 دقیقه است که من دارم این مطلبو می خونم اونوقت چه جوری زمان مطلب رو گذاشتین 19:00 22 بهمن
1395/11/22
صندوق عقب پوشک مرسی خریده بوده :)
واااای خدا !!!
1395/11/23
اگه توجه کنی متوجه میشی صاحبش یه مادر هست، چون اون کیفی که صندوق عقب هست یه کیف زنانه هست و داخل ماشین صندلی کودک هست!
یه خودرو عالی و جمع و جور برای یه خانم...
1395/11/23
خریده که خریده !! به کسی چه !! مطلب رو بخون فقط و دست از این حرف ها ( خاله زنک) هم بردار !! تنها نکتش اینه فقط حرفه ای نیست این حرکت، کار حرفه ای اینه که موقع عکس گرفتن صندوق خالی باشه یا با چمدون پر بشه تا حجم صندوق مشخص بشه !!
1395/11/23
آیدین خان کی گفت که خانم این ماشینو نباید میخرید؟!
توو باغ نیستی ظاهرا، توو فضا سیر میکنی! معلوم نیست چجور تعبیر کردی که این نظرت رو از کجات درآوردی؟!
1395/11/23
اقاي ارش شما مثل اينكه تو باغ نيستي ، من جواب محمد رو دادم نه شما!! من هم حرفم همسو با شما بود كه اصلا به ما چه طرف تو صندوقش چي داره !!
1395/11/23
آقا آیدین عزیز من ازتون عذر میخوام، شرمنده...
حق با شماست برداشت اشتباه از من بود.
1395/11/22
Series1kheyli ghashangtare
1395/11/23
فقط یکی به من بگه قیمتش چنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1395/11/23
in khodro bankam faghat mashinaro khaz mikone
1395/11/24
در مورد دیفرانسیل جلو بودن خودرو باید بگم پادشاه هندلینگ یعنی گلف جی تی آی یه دیفرانسیل جلوئه. آن چه باعث انتخاب دیفرانسیل عقب برای انتقال قدرته در حقیقت محدودیت محور جلو در انتقال نیرو و اسب بخار بالا در عین فرمان پذیر بودنه چون در این حالت خودرو دچار کم فرمانی میشه.
1398/11/25
برای ایران جولیتا مناسبتره،قیمت بسیار کمتر،کیفیت تقریبا مشابه ، ویژگیهای فنی بالاتر،طراحی خاصتر،دسترسی به خدمات بسیار بهتر،فروش راحتتر