موضوعات داغ

ثبت شتاب 2.2 ثانیه ای توسط تسلا

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
هفته گذشته کمپانی خودروسازی تسلا اعلام کرد که با خودروی سدان اسپرت مدل S از نوع P100D موفق به ثبت شتاب صفر تا صد 2.28 ثانیه‌ای شده است که خود یک رکورد جهانی به شمار می‌آید، حال امروز کمپانی خودروسازی تسلا فیلمی منتشر کرده است که نشان می‌دهد این خودرو چطور موفق به ثبت شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعتی حدودا 2.28 ثانیه‌ای شده است!.
در حال حاضر نسخه P100D از تسلا مدل S به عنوان سریع‌ترین وسیله نقلیه چهار درب الکتریکی شناخته می‌شود. این چیزی است که شرکت کنندگان "درگ تایمز" عنوان کرده‌اند و اکثر آنان سرعت و قدرت تسلا مدل S را از نزدیک درک کرده‌اند و چندی پیش برای اثبات این فرضیه، دو مدل خودروی تسلا مدل S در قالب مسابقه درگ مقابل محصولاتی همچون شورلت کوروت Z06، دوج چلنجر هلکت، نیسان GT-R، شورلت کامارو و همچنین کادیلاک CTS-V به خط شدند که در تمامی رقابت‌ها محصول قدرتمند تسلا سربلند بیرون آمد.
پیرو موضوع بالا، بهترین عملکردی که تسلا مدل S به نمایش گذاشته بود، حداقل زمان 10.76 ثانیه‌ای با حداکثر سرعت 196.9 کیلومتر بر ساعتی است که یک رکورد جدید در میان تمامی ماشین‌های چهار درب و خودروهای شهری برقی به حساب می‌آید. رکوردی که حتی روی دست پاگانی هوایرا هم زده است.
در آخر هم گفتنی است که نسخه P100D از تسلا مدل S به باتری‌های 100 کیلووات ساعتی و دو موتور الکتریکی قدرتمند مجهز شده است که قدرت را به هرچهارچرخ ماشین ارسال کرده و باعث رقم خوردن شتابی صفر تا صد 2.5 ثانیه‌ای در سطوح خشک و شتابی 2.7 ثانیه‌ای در سطوح مرطوب شده است. هرچند باز هم تکرار می‌کنیم که زمان‌های بدست آمده برای شتاب صفر تا صد است و زمان 2.28 ثانیه‌ای مربوط به شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت می‌شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/26
وقتی که ریاست تسلا دست یک فرده نخبست محصول خروجیش هم باید فوق العاده باشه
1395/11/29
به نظر من اینده خودرو های برقی در بورس رقابت خواهند ماند و خودرو سازهای ما از الان در این زمینه سرمایه گذاری کنن. تسلا فوق‌العاده هست ای کاش به ایران هم بیاد