موضوعات داغ

کوپهٔ ۴ ثانیه ای انگلیسی در نمایشگاه خودرو تهران + عکس

عکس مطلب اول
شرکت ایلیا موتور به عنوان نمایندگی لوتوس در بازار ایران در نمایشگاه خودروی تهران اقدام به نمایش ۲ مدل از محصولات خود برای بازار ایران کرد که یکی از انها مدل الیز اس و دیگری الیز ۲۲۰ کاپ است.
مدل نخست که الیز اس است یکی از موفق ترین محصولات این سوپر اسپرت ساز بریتانیایی است که مجهز به یک موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر است که در پشت سر راننده جای گذاری شده است. جالب است بدانید که لوتوس اکثر موتورهای خود را از کمپانی تویوتا خریداری می کند که دلیل آن می تواند قابلایت اطمینان و کیفیت بسیار بالای این موتورها باشد. موتور ۱.۸ لیتری مورد استفاده از مدل الیز اس نیز با موتور مورد استفاده در تویوتا کرولا یکسان است با این تفاوت که به دلیل مجهز شدن به سوپرشارژر قدرت خروجی آن به ۲۱۷ اسب بخار در ۶۸۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور آن به رقم ۲۵۰ نیوتون متر در ۴۶۰۰ دور بر دقیقه افزایش پیدا کرده است.
قدرت موتور از طریق یک گیربکس شش سرعته ی دستی به چرخ های عقب انتقال پیدا می کند. همچنین برای این خودرو یک دیفرانسیل مجهز به قفل الکترونیکی بوش نیز در نظر گرفته شده است تا شاهد استفاده ی هرچه بیشتر از توان موتور باشیم.

لوتوس الیز S

لوتوس الیز S


این خودروی اسپرت توانا دارای ابعاد کوچکی است به طوری که طول آن ۳۸۲۴ میلیمتر، عرض آن ۱۷۱۹ میلیمتر و ارتفاع آن نیز تنها ۱۱۱۷ میلیمتر است.
وزن این خودرو تنها ۹۲۴ کیلوگرم است که سبب شده نسبت اسب بخار به وزن آن معادل ۲۳۵ اسب بخار بر هر تن باشد. چنین موردی سبب شده تا شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو تنها ۴.۲ ثانیه باشد که با برترین خودروهای اسپرت موجود در بازار برابری می کند.
در ادامه می توانید تصاویر تهیه شده توسط گروه خودروبانک از این خودرو را در گالری تصاویر مشاهده نمایید.


نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/28
افرا موتور نمايندگي ولوو مگه نيست ؟؟؟
ايليا موتور مگه نمايندگي لوتوس در ايران نيست ؟؟؟